Paard onder de teken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Re: Paard onder de teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:03

Ik heb Endure en Tri Tec net even vergeleken, maar er zitten dezelfde werkzame stoffen in?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:38

Werkzame stoffen zijn exact hetzelfde.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:49

Ik zweer bij de Ultrashield.
Ik heb ooit 1x een teek bij mijn paarden gevonden, maar dat was voordat ik Ultrashield ontdekte.
Nu vragen stalgenoten mij steeds om voor hun mee te bestellen zodra ik weer een bestelling plaats, dus vele van hun zijn ook helemaal om.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:24

Ethelate schreef:
Wow, dat zijn veel teken.

Hier super resultaat met de zilveren versie van Endure, de Tri-tec van Farnam, werkt wél tegen teken!

[ Afbeelding ]

Citaat:
In Amerika is dit al jaren de meest verkochte vliegenspray. Het dood vliegen, muggen, teken en zelfs luizen. Het vliegenmiddel heeft het keurmerk HSE #9215. Door de combinatie van cypermethrin, pyrethrinen en sterke polymeren kan dit middel werkzaam zijn tot 2 weken. Dat maakt dit middel de meest betaalbare en effectieve in zijn klasse.
Bijzonder geschikt voor paarden met een overgevoeligheid voor muggen of voor wie zijn paard in een gebied met veel teken heeft staan. Helpt beschermen tegen ziektes als lyme.

Het middel kan aangebracht worden met de handige sprayflacon, maar kan ook aangebracht worden met een doekje.

Dit spul spray je dus op je paard en het doodt oa vliegen en teken... hoe moet ik dat zien: ze gaan op je paard zitten en gaan dan dood? En dat spul is niet schadelijk als je het op jezelf krijgt?

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:07

Moeilijk hoor, kiezen tussen twee slechten... of teken of van die chemische gifstoften... Net weer 3 teken uit de staart gehaald van de ene en de andere heeft een dikke lip en 2 pingpong ballen in de liezen... met dank aan de teken. Gek word ik er van...

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:19

Ik hoop dat ik mijn vraag hier mag plaatsen.

Mijn merrie heeft ontzettende last van nimfen beten op alle 4 haar benen, hierna loopt er echt vocht uit wat weer vliegen aantrekt die met ze alle tegwlijk op die plekjes gaan zitten en dit wondjes worden. :x
Ze krijgt er ook echt ontstoken benen van, vooral achter zie je veel vochtbulten ontstaan en ook voor zijn dr benen minder droog dan anders.
Ik was het om de paar dagen met betadine en haal de korstjes eraf.

De andere paarden op de wei hebben hier weinig tot geen last van. Maar haar reactie op die nimfen beten en daarna de vliegen is zo heftig dat ze met warme dagen soms blijft ijsberen omdat ze van de wei af wilt.

Zouden fly boots helpen? En zoja dan echt die van Rambo Vamoose of zouden simpele van shires ook helpen?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:47

Daar zou ik per been 1 pipet exil of frontline tick off op druppelen, echt op de huid verdelen, want daar moet het intrekken. Beetje verdelen over het hele been. Zodra een nimf of teekje bijt is het gedaan met ze. Wel na 4 weken herhalen. En veerust spray op de benen spuiten voordat ze naar de wei gaat.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:49

Lindsey_99 schreef:
Daar zou ik per been 1 pipet exil of frontline tick off op druppelen, echt op de huid verdelen, want daar moet het intrekken. Beetje verdelen over het hele been. Zodra een nimf of teekje bijt is het gedaan met ze. Wel na 4 weken herhalen. En veerust spray op de benen spuiten voordat ze naar de wei gaat.

Super bedankt voor je reactie, dat ga ik sowieso dan proberen en zou jij dan nog flyboots erbij om doen?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:51

Ultrashield!

Ook goed op de benen spuiten, ondanks hoog gras en heel veel teken (Zweden) zit er echt nooit meer een teek op mijn beestjes. :)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:04

Is natuurlijk niet verkeerd als ze nu wondjes heeft. Maar vliegen (muggen/knutten) kunnen ook niet tegen veerust (zit permetrine in) en bij 1 lik vallen ze neer. Misschien wel even opletten dat je de pipetten niet op de beschadigde huid druppelt maar op stukjes onbeschadigde huid een druppel doet. Wondjes zou je wel kunnen insmeren met een lik groene leem of vertagil. Beschermd de huid mooi.

@Quir, Ultrashield, die zwarte fles, is toch ook permetrine spray? Of zit er wat anders in?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:16

Ja, alleen veerust werkt ca 4 uur en ultrashield ongeveer 2 weken. :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:29

Lindsey_99 schreef:

Ik zou dit even aan een da navragen, zeker ook gezien de wondjes. Of dat wel kan.

Verder zou ik anders idd beschermers of whinny socks proberen. Dat houdt iig de vliegen wat tegen en wellicht ook nieuwe nimfen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:35

Ah, ok, wat zit er nog meer bij in dat het zo lang blijft zitten?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:42

Zouden niet van gemeente kunnen eisen dat ze wat meer doen tegen die teken plagen?

Het is mooi dat ze zoveel tegen die processie rupsen doen. Echter geven die rupsen niet zoveel ellende en ziekte beeld wanneer je gebeten wordt door een besmette teek. Het zou mooi zijn als hij prioriteit meer hier naar uit zou gaan.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:44

[quote="Tancreda4"
Citaat:
Ik zou dit even aan een da navragen, zeker ook gezien de wondjes. Of dat wel kan.

Verder zou ik anders idd beschermers of whinny socks proberen. Dat houdt iig de vliegen wat tegen en wellicht ook nieuwe nimfen.

als het geen grote open wonden zijn kan dit zonder bezwaar. Het heeft daar geen invloed op, alleen kunnen druppels wat irriteren op de huid, vandaar ruim rondom de wondjes druppelen.
Bij mensen wordt permetrine (loxazol) ook toegepast met aangepaste dosering. LINKJE

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:44

Ik ben dit seizoen consequent met de kokosolie aan het smeren op mijn merrie dr onderbenen. Nauwelijks korstjes door nimfen, erg blij! Zou t op benen met witte aftekeningen niet aandurven in de zon, maar die heeft ze niet.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:24

ik heb zo'n EM kralen-frontriem en kralen in zijn staart en als ik ga rijden smeer ik helmosan met kruidenantiteek van Erik Laarakker... ik heb het idee dat het veel minder is, maar bewijzen blijft moeilijk.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:59

bedankt allemaal voor de tips.

Ik ga voor nu frontline halen en de Rambo flyboots ik begrijp dat deze ook met een teek en insect werend spul zijn ingespoten.

Mijn merrie heeft normaal super mooi droogwerk, maar nu al sinds het warmer is op de weide door alle wondjes en plekjes echt heel veel onderhuids vocht.

Dus ik hoop dat bovenstaande gaat helpen de zomermaanden door.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:32

frontline had bij mij weinig effect.... paarden hebben een ander soort vetverdeling over de huid waardoor dit minder effectief is...