Komt alles nog goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Komt alles nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:47

Jemig, dat ziet er inderdaad wel echt als een ontschoening uit. Heel heftig om te zien!
Heel veel succes morgen!

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 10:00

Het ziet er inderdaad heel slecht uit... Ik heb nu al mijn hoop op morgen staan.
Het is een dik uur rijden morgen maar ik heb aan de DA gevraagd om Lars zijn voet te verdoven zodat hij daar toch steun op kan vinden onderweg.

Langs de ene kant vind ik het zo oneerlijk om mijn vriendje met pijn te zien staan, maar langs de andere kant wil ik er ook alles aan doen om hem pijnvrij/beter te maken...
Ik ga morgen duidelijk vragen of er nog hoop is, zo niet, wil ik hem niet langer laten afzien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:01

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Het moet heel dubbel voelen.
Zelf zou ik hem eigenlijk nog dezelfde dag laten inslapen als het wel een ontschoening is.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:04

Hele dikke knuf!! Fijn dat je morgen al terecht kunt bij Visdonk en van Nassau. Vervoer op de trailer is zeker niet lekker nu, voldoende pijnstilling zou wel heel fijn zijn.
Het ijzer is er niet terug onder gegaan, of wel???
Waar ik goede ervaring mee heb is naast pijnstilling een zachte pad op maat vd hoef maken en deze met zo'n zelfklevende bandage vastbandageren onder de voet, en nog met ducktape verstevigen. Waar in de buurt van Antwerpen zit je??? Mag per pb

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:05

Ik zie het topic nu pas. Wat heftig zeg! Veel sterkte en succes vandaag.

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 10:10

Hij heeft geen ijzer meer aan die voet, wel een gips die hem ondersteunt.
Pijnstilling krijgt hij maar hij mag niet te veel aangezien hij dat al van september gebruikt...
Daarom dat ik morgen een verdoving in zijn voet laat spuiten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:36

Of het gezond is of niet. Ik zou hem voor morgen (natuurlijk in overleg) toch wat extra geven om hem te ondersteunen.
Dit geeft voor de smid daar een eerlijker beeld dan dit voetje uitverdoven.

Ik heb wel vaker kroonrand beschadigingen/breuken gezien, maar zo heftig als dit gelukkig nog niet. Meestal een cm of 2 á 3 in het midden, en dat streepje groeit dan uiteindelijk ook weer uit.

Heel veel succes en sterkte morgen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:48

Sorry stom van me idd gipsverband schreef je al. Je zou kunnen overleggen met visdonk wat beter is, uitverdoven of pijnstilling, teveel bute is ook gevaarlijk. Zo moeilijk he :(:) . Probeer wel alle medicatie die hij de laatste tijd gehad heeft goed op papier te krijgen en neem ook de rx mee die reeds gemaakt zijn. Veel meer dan jullie heel veel suc6 te wensen en een rustige veilige reis naar Roosendaal kunnen we niet. Je doet alles voor Lars wat je kan en hier duimen we verder hoor!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:53

Ook ik duim al vanaf het begin mee .
Schoot me wel iets te binnen ,
Ik Raad je aan om met een 2 paards trailer te reizen .
Dan staat hij smaller en heeft steun aan het schot wat je niet hebt bij een 1,5 paards

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:03

Pfff hopelijk kan er morgen echt iets aan gedaan worden. Als het een kwestie is van: mogelijk ..., misschien...afwachten of .....
Volg dan aub je gevoel en laat hem gaan. Dit duurt al zo lang nu en is er straks echt nog sprake van een paard waardig leven?
Je bent gelukkig redelijk nuchter in je benadering en alleen jij kent hem het best. Maar toch...
In ieder geval hou ik mijn vingers en tenen gekruist en zal ik voor Lars duimen. Ik hoop op een wonder.

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:12

Hè wat een naar nieuws. Heel veel sterkte morgen!

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 11:30

De DA komt morgenvroeg een gedoseerde verdoving geven zodat hij een paar uur pijnvrij is.
Ik heb de rx'en die al gemaakt zijn zelf niet. Maar ik ga wel vragen dat men contact opneemt met mijn DA, die kan alles beter uitleggen etc. dan ikzelf.
Lars staat trouwens in Retie gestald.
Wij hebben een trailer voor 2 paarden. Hij kent deze al 6 jaar en staat er altijd heel vertrouwd en rustig op gelukkig :)

Ik wil inderdaad duidelijkheid en volg zeker mijn gevoel. Hij ziet al lang genoeg af.
Stress mij al helemaal dood voor morgen, en toch wil ik dat het snel zover is.

Bedankt om allemaal mee te duimen voor mijn lieve vriend, dat verdient hij!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:39

Ik zal ook voor jullie duimen.Hopenlijk kunnen ze hem daar helpen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:07

Kan je veearts vandaag niet de rx naar de kliniek mailen, misschien wel zo handig anders gaan ze zeker nieuwe maken. Voor de volledige hoef weer oke is zal zeker 1 jaar duren. Dat is de normale groei zeg maar. De duimen draaien, geef Lars maar een dikke knuf en voor jou ook hoor.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:53

Tjeeee wat heftig! Wat een knop zal er in je maag zitten. Ik wens je heel veel sterkte morgen, ik duim en houd jezelf voor ogen dat je het supergoed doet voor je dier!!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:59

Jeetje wat heftig zeg ik duim keihard mee !!

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 15:33

@jobamara: Ik heb net de RX foto's ontvangen van mijn DA. Ik neem ze morgen mee naar de kliniek in Roosendaal. Dat het lang duurt voor alles weer normaal is is geen probleem, zolang hij maar weer paardwaardig kan leven!

Heel lief van jullie! :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:46

Sterkte! Ik duim voor jullie! :(:)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:06

DoubleD_ schreef:
@jobamara: Ik heb net de RX foto's ontvangen van mijn DA. Ik neem ze morgen mee naar de kliniek in Roosendaal. Dat het lang duurt voor alles weer normaal is is geen probleem, zolang hij maar weer paardwaardig kan leven!

Heel lief van jullie! :)

Tsja dat paardwaardig leven heeft ieder zo zijn eigen mening over denk ik.

Heel veel sterkte morgen

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:11

Succes morgen en ... neem van Nassau met een korreltje zout, Rob verstaat zijn vak goed, maar vindt andere hoefsmeden maar ook DA's nalatig, niet erg maar zeker niet altijd terecht.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:26

Ik heb je topic stil gevolgd, en vond het bizar dat Lars leek te genezen.
Ik ben erg geschrokken van de foto's.

Ik wil jou, maar zeker ook het team rondom jou, een hele dikke pluim geven! Wat heb jij fijne mensen om je heen, behulpzaam, vakkundig en vooral eerlijk!

Ik duim voor je dat er morgen positief nieuws komt. Maar eerlijk gezegd vrees ik er voor...
Ik wil je bovenal heel veel sterkte wensen!! Er brand een kaarsje voor jouw Lars

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 16:45

@littlebirdy: Met paardwaardig bedoel ik dat hij terug pijnvrij moet kunnen rondlopen met soortgenootjes. Liefst nog 20 jaar lang als het kan. En ja, dat zal een lange weg zijn, maar als die mogelijkheid er is dan gaan wij daarvoor. Bedankt!

@Sunny43: Bedankt, dat zal ik doen!

@different1: Lars was écht de goede kant op aan het gaan. En nu dit... Het kwam als een shock bij iedereen. Dank je wel! Ik ben heel blij met de steun van mijn familie, vrienden, clubgenootjes maar ook van de DA en hoefsmid en jullie bokkers :j
Ik probeer positief te blijven denken, ook al heb ik er zelf mijn twijfels over... Als ik nu alleen maar aan een afscheid moet denken kan ik niet meer normaal functioneren en dat wil ik op deze moment niet.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:59

Tijd geleden je topic tegen gekomen en nu weer, en jeetje wat moet dit naar zijn voor jullie beide. Ik wens jullie enorm veel sterkte toen en duim met jullie mee. :(:)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:01

Wat ben jij een topper voor je paard!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:21

Wat is dit zuur zeg.

Weinig mensen die zich zo hard inzetten voor hun paard. TS ik duim met je mee. Hopelijk kan Lars ook hiervan weer terug knokken.