Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Tja, dan zet je toch je eigen plezier en comfort (fietsafstand) voor op het welzijn van het paard.
Vind dat zieliger voor het paard dan dat ik de reacties voor jou vind.
Anoniem schreef:Dus zet je je eigen plezier voor op het welzijn van het paard. Geeft niet, maar erken dat dan ook.
Cowgirl schreef:NinaCharlie schreef:Als dit een typisch manegepaard is mogen ze van mij alle maneges sluiten. 20 minuten vrije beweging op een dag en de rest ophokken valt mijn inziens onder verwaarlozing van de natuurlijke behoeften van het paard. Gelukkig zijn er maneges die dit snappen en langzaamaan zie je verandering komen. Als je van deze foto niets bijzonders kunt zien aan dit paard dan vraag ik mij af wat jij ziet, want ik zie iets heel anders.
Maak van die verwaarlozing maar dierenmishandeling.
SavannahNx schreef:Cowgirl schreef:
Maak van die verwaarlozing maar dierenmishandeling.
De reden waarom ik een pesthekel heb aan maneges.
callum schreef:Toen ik nog bij mijn vader woonde fietste ik elke zaterdag 30 minuten tot 40 minuten naar de manege. Wat inhield om 6.30 mijn nest uit want ik ging ook nog helpen mesten. Is maar net wat je ervoor over hebt.
Ygritte schreef:Ik zou hoe dan ook in gesprek gaan met je ouders en de eigenaar, en oplossingen aandragen zoals "zullen we eens wat anders proberen met voeren?" of "zullen we eens een dierenarts laten komen, want ik maak me zorgen en wil dat ze gelukkiger en energieker is."
Cheminee schreef:Ik Herken de manege op de foto en ook de inschrijving ervan erbij..
Ik kom even voor TS op.
De manege paarden komen dagelijks los in de binnenmanege of in de paddocks buiten. In de ochtend tijdens het mesten en opstrooien.
De dieren staan allemaal bij de zelfde DA ingeschreven en de DA staat regelmatig op de stoep. Ook hebben ze een streng wormbeleid.
Toch denk ik dat de eigenaar hier een extra wormenspuitje in moet doen.. en ik snap ook niet dat hij dit niet doet.. toen ik daar stage liep stond Hij alleen maar rondjes te lopen langs de paarden en schreef een lijstje met wat er aan de pony's gedaan moet worden.. ( van toiletteren tot een keertje extra poetsen tot hoefsmid etc) en of ze een DA nodig hadden
Ook Heeft de manege grootse verhuisplannen met mega veel weiland.
Edit: het is toch niet de manege waar ik stage gelopen hebAl hebben ze exact dezelfde Binnenbak Hahah!