Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xhereisanne schreef:AmyPony schreef:Vind het er bij mijn paardje toch wel anders uitzien hoor.....
Dat van Kim is een ernstige vorm van cpl. Misschien heeft die van jou een lichtere vorm en dan dit nog komen. Beter te vroeg dan te laat....
Nachocheese schreef:En om eerlijk te zijn zie ik het bij ts haar paard beter dan bij van koudbloedkim..
Ginnybjalla schreef:Niet persé mee eens... wij hebben 4 van onze 6 paarden niet laten keuren waarvan we bij 2 ervan ook wisten dat ze niet gezond waren.En zo blijft dit soort handelaars helaas bestaan, door al onnozele mensen die geen aankoopkeuring laten doen.

AmyPony schreef:Qua voer kreeg ze bij de handelaar alleen kuil en stond ze op stro. Ze kreeg verder ook appels wortels bananen.
Hier krijgt ze 3x daags hooi, wat muesli, wat ponybrok en staat ze op zaagsel. Af en toe een snoepje wortel of appel. Maar dat is echt maar 1x in de week ofzo. Appel krijgt ze maar zelden. Maar haar voorbenen hebben geen ribbels enzo, is dat dan ook cpl volgens jullie?
Van de da moeten we de korstjes op de benen eraf krabbelen nadat we er wat calendulan zalf op hebben gedaan. Want onder die korsten zouden de mijten zitten. En dan kunnen we behandelen maar t heeft geen zin want die mijten zitten dus onder die korsten. Dus we gaan die er nu af blijven halen en met byemite en een ander spulletje behandelen wat we over haar rug moeten spuiten. Zoals pipet voor hond en kat.

AmyPony schreef:Heb die andere da gebeld die zegt ook dat het meer klinkt als hevige mijten dan als cpl en dat we het goed moeten behandelen.
AmyPony schreef:Ja maar ik krijg alleen maar negatieve reacties! Da zegt zelf ook dat cpl bijna niet is aan te tonen en dus zonde is van je geld om het aan te tonen. Ze zegt dat het echt mijten zijn die dit veroorzaken. En daar vertrouw ik op! Stel je voor dat dat beestje al jaaaaren die rottige beestjes op haar lijf heeft. Denk je dat dat niets veroorzaakt? Denk het wel...
friesam schreef:Ik ga toch maar een knuppel in het hoederhok gooien...
Ik geloof niet dat er 2 dierenartsen zijn die allebei zeggen het zal wel mijt zijn en geen CPL en we hoeven niet te komen kijken.