Onderbuikgevoel dat er wat speelt.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:07

Ts, wat een moeilijke, maar dappere beslissing.
Woorden schieten altijd tekort , maar ik leef met je mee.
(Je topics over bijzondere Karlijn ook gevolgd.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:44

Kasmir hoe is het nu?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 23:38

Te lang niets van me laten horen maar toch nog even voor alle meelezers.

Luusje staat op de wei en mag daar blijven, we doen af en toe nog wat vrijheidsdressuur en ze lijkt nog veel plezier te hebben in de bak slepen. Naast Luus staat er nu een nieuw 'projectje' op stal voor mij, 5-jarige arabier waarvan anderen het niet is gelukt haar in te rijden. Daar kan ik dus lekker mee aan de slag, en dan kan ik Luus ook blijven zien.

Marisje76

Re: Onderbuikgevoel dat er wat speelt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:44

fijn dat Luusn og even lekker mee kan!!
veel succes met de 5 jarige

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:58

Wat gaaf voor je! Veel plezier met dit diertje. Ook super dat het met Luus lekker gaat zo.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:52

Wat leuk!
Dat verhaal van een arabier wat niet lukt om te beleren komt mij ergens bekend voor. Kan dat? Facebook of bokt?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:12

Bedankt voor je update, was toch wel erg benieuwd hoe het verder zou gaan. Fijn dat Luus nog lekker grasmaaier kan zijn en wat leuke dingetjes kan doen. Succes met je nieuwe project!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 01:14

Mag je nog reageren op een bijna 2 jaar oud topic? :+

Ik wilde dit even delen. Luus heeft toch 1,5 jaar niets gedaan, als knuffelende grasmaaier gediend. Echter merkte we dat ze toch meer wilde, ze werd opdringerig en stond met alles vooraan en andere paarden weg te jagen. Afgelopen zomer hebben we besloten haar voorzichtig mee op buitenrit te nemen en ze doet het verbazingwekkend goed. Ze mag lekker in haar eigen houding lopen, en ze wordt steeds frisser, voorwaartser, joliger, slanker en belangrijkste: beweegt steeds soepeler/zuiverder.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:55

Leuk dat je reageerd in het topic, altijd fijn om een mooie update te horen
Filmpje komt hopelijk later welen fijn dat ze weer wat mag en kan doen :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:38

Dat is nou eens een leuke update! Ja... dat is toch wonderlijk. Soms geeft rust en verwachtingen loslaten onverwachte resultaten. Wel inspirerend hoor. Ik heb ook een beetje een krukkenclub, dit vind ik dus echt mooi om te lezen...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 10:53

Ik had de video op privé staan, foutje xD.
Vind het echt tof dat ze zo vooruit gaat met de ritjes buiten. Lange stukken rechtuit lijken voor haar de oplossing. En denk dat het poosje stil staan met beetje wandelen haar ook goed heeft gedaan.

Helaas heeft ze buiten inmiddels ook zulke acties als op het onderstaande filmpje dus we zijn ff terug naar gecontroleerde stapritjes xD.

Hmm als ik deze video op m'n telefoon tussen video tags zet krijg ik een foutmelding. Het gaat lekker soepel met die video's xD
https://youtu.be/aEpVkpHN43A

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:44

Wat heerlijk vrolijk ❤️ Sowieso een geweldig paard om te zien.
Ze geniet iig van het leven, dat is duidelijk. Ben benieuwd hoe ze zich nou verder ontwikkelt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:01

Wow... wat ziet ze er goed uit! En wat is ze vrolijk. Ongelovelijk.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:15

Het lijkt inderdaad best goed met haar te gaan :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 00:48

We zijn erg blij met hoe ze het nu doet en ook weer niet want verzorgster is er al 2x vanaf gevallen door mevrouw haar joligheid xD.. Ze houdt een beetje apart gangwerk, heel verend en wat breed voor maar ze heeft het naar haar zin. Ze is alleen niet uit te zitten, eerst maar eens kijken of een upgraden van wintec veelzijdigheid naar een of ander dressuurzadel met diepe zit wat verschil gaat maken. Nooit verwacht dat het probleem zou worden dat als ze gras onder d'r voetjes voelt ze juist niet zo best meer te houden is hihi. In de bak blijft ze wat trager maar 's zuiver je moet d'r alleen niet te kort op een volte zetten. We hebben besloten echt naar luus te luisteren, ze geeft aan wat wel en niet gaat en dat bevalt tot nu toe goed.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:01

Wat een leuke update! Dankje en veel plezier ermee. Hopelijk gaat het nog lang zo door (behalve het afwerpen dan).

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 00:00

Dankjewel, geeft misschien wat hoop aan andere mensen waarvan hun paard niet 100% is :).

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:36

Je bent een topper dat je haar die rustpauze hebt gegeven. Er zijn meer paarden die na een jaar of wat op de weide redelijk tot goed zijn hersteld, in elk geval goed genoeg om op een rustige manier te functioneren. Fijn dat ze het zelf aangaf meer te willen.

(En voordat er gelijk weer heel selectief op een zinsdeel gereageerd wordt...neehee..., lang niet alles geneest door een jaar op de weide, maar in sommige gevallen werkt het heel heilzaam)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:32

Kasmir schreef:
Ik had de video op privé staan, foutje xD.
Vind het echt tof dat ze zo vooruit gaat met de ritjes buiten. Lange stukken rechtuit lijken voor haar de oplossing. En denk dat het poosje stil staan met beetje wandelen haar ook goed heeft gedaan.

Helaas heeft ze buiten inmiddels ook zulke acties als op het onderstaande filmpje dus we zijn ff terug naar gecontroleerde stapritjes xD.

Hmm als ik deze video op m'n telefoon tussen video tags zet krijg ik een foutmelding. Het gaat lekker soepel met die video's xD
https://youtu.be/aEpVkpHN43A

He, het is je van harte gegund dat ze wel veel plezier heeft in wat ze nog kan doen en dat jullie op haar rug mee mogen liften :D of vlieglessen krijgen..... :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:35

Wat een leuke positieve update :-)

Tijd geven en luisteren naar je paard dus :-) Klinkt alsof jullie zo een prima middenweg hebben gevonden.