Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bravie schreef:Staat de pony op stro? Ik heb onlangs een gelijkaardig verhaal gehoord van een paard dat opeens agressief en onhandelbaar werd. De eigenaars hebben dit dan ook laten inslapen.
Nadien bleek dat dit gedrag mogelijk veroorzaakt werd door het stro waarop dit paard stond. Blijkbaar wordt er tegenwoordig een middel gebruikt om tarwe niet te hoog te laten doorgroeien (om het platregenen te beperken). De chemische stof die hiervoor gebruikt wordt (en dus ook aanwezig kan zijn in tarwestro) zou bij sommige paarden dit soort reactie veroorzaken.
Ik weet niet of dit hier een mogelijke oorzaak is maar ik moest er wel onmiddellijk aan denken toen ik jouw topic begon te lezen.
pol1 schreef:Bravie schreef:Staat de pony op stro? Ik heb onlangs een gelijkaardig verhaal gehoord van een paard dat opeens agressief en onhandelbaar werd. De eigenaars hebben dit dan ook laten inslapen.
Nadien bleek dat dit gedrag mogelijk veroorzaakt werd door het stro waarop dit paard stond. Blijkbaar wordt er tegenwoordig een middel gebruikt om tarwe niet te hoog te laten doorgroeien (om het platregenen te beperken). De chemische stof die hiervoor gebruikt wordt (en dus ook aanwezig kan zijn in tarwestro) zou bij sommige paarden dit soort reactie veroorzaken.
Ik weet niet of dit hier een mogelijke oorzaak is maar ik moest er wel onmiddellijk aan denken toen ik jouw topic begon te lezen.
Meen je dat nou?? Sta er versteld van!
Bravie schreef:Staat de pony op stro? Ik heb onlangs een gelijkaardig verhaal gehoord van een paard dat opeens agressief en onhandelbaar werd. De eigenaars hebben dit dan ook laten inslapen.
SanneJas schreef:Mag ik vragen of deze mensen nog meer dieren hebben? Blijf je nog bij ze komen? Als ik jou was zal ik, zodra je er weer aan toe bent, een andere verzorgpony zoeken, bij mensen die wel weten hoe je met dieren om moet gaan. Hier zal ik echt niet tegen kunnen. Eerlijk gezegd vind ik het ook erg sneu dat dit dier nog bereden werd.
Verder wens ik je heel veel sterkte toe met het afscheid van jou mooie merrie!