Wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:20

Denk als de eigenaars er zo lang over doen om een dierenarts te laten komen, ( die de pony nog niet eens deftig onderzoekt) ze na haar dood ook niet gaan laten onderzoeken. Is maar een vermoeden dat ik heb....

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:41

Arm dier, maar op die mooie leeftijd van 37 jaar kun je vaak ook niet meer zo veel doen dan haar een mooi einde geven. Jammer dat die laatste weken zo heftig zijn geweest. Ook voor jou TS. Kan me voorstellen dat het moeilijk afscheid nemen is op deze manier.

Troost je met alle fijne momenten die je wel met haar hebt gehad en besef dat dit voor het dier nu de beste oplossing is. Veel sterkte. :(:)

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:43

Sterkte!
Mag ik vragen hoe oud pony nu geworden is want heb je topic toen ook gelezen daar was ze 40 hier in sit topic 37. Mooie leeftijd heeft ze in ieder geval gehaald en jij hebt echt je best gedaan.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:10

Jeetje ts, wat verschrikkelijk!
Ongelooflijk wat een slappe zakken! Dat arme ding had een week geleden al de eeuwige weides op moeten gaan, en nu heeft ze dr laatste dagen doorgebracht in angst en pijn.... Arm arm pony'tje :(
heb je al gevraagd of je een plukje haar mag? Kun je dr altijd bij je dragen....
Heel erg veel sterkte woensdag, je meisje zal snel vrij zijn :(:)

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 09:45

Ze is 37 jaar. Ik had altijd maar een geschatte leeftijd, maar nu zijn we er (min of meer) zeker van. Ze heeft niets van papieren dus 100% zeker zal ik nooit zijn. Maar ze is zeker minstens 37.

We gaan gewoon haar hele staart afknippen, want de eigenaars wouden ook nog een armbandje laten maken voor de kleindochter etc en ik heb nu al een armbandje maar zou er dan graag nog eens extra willen.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:57

Ik vind het rot voor je, Xtinne.

Wat het ook is, het zal voor een dergelijk oud beestje eerder een lijdensweg zijn dan een hulpmiddel om bijvoorbeeld te opereren. Veel sterkte deze woensdag, je hebt het goed gedaan.

Bravie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:36

Staat de pony op stro? Ik heb onlangs een gelijkaardig verhaal gehoord van een paard dat opeens agressief en onhandelbaar werd. De eigenaars hebben dit dan ook laten inslapen.
Nadien bleek dat dit gedrag mogelijk veroorzaakt werd door het stro waarop dit paard stond. Blijkbaar wordt er tegenwoordig een middel gebruikt om tarwe niet te hoog te laten doorgroeien (om het platregenen te beperken). De chemische stof die hiervoor gebruikt wordt (en dus ook aanwezig kan zijn in tarwestro) zou bij sommige paarden dit soort reactie veroorzaken.
Ik weet niet of dit hier een mogelijke oorzaak is maar ik moest er wel onmiddellijk aan denken toen ik jouw topic begon te lezen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:51

Bravie schreef:
Staat de pony op stro? Ik heb onlangs een gelijkaardig verhaal gehoord van een paard dat opeens agressief en onhandelbaar werd. De eigenaars hebben dit dan ook laten inslapen.
Nadien bleek dat dit gedrag mogelijk veroorzaakt werd door het stro waarop dit paard stond. Blijkbaar wordt er tegenwoordig een middel gebruikt om tarwe niet te hoog te laten doorgroeien (om het platregenen te beperken). De chemische stof die hiervoor gebruikt wordt (en dus ook aanwezig kan zijn in tarwestro) zou bij sommige paarden dit soort reactie veroorzaken.
Ik weet niet of dit hier een mogelijke oorzaak is maar ik moest er wel onmiddellijk aan denken toen ik jouw topic begon te lezen.

Meen je dat nou?? Sta er versteld van!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:54

Een operatie zal deze pony niet overleven denk ik,op deze leeftijd.Als ze onder narcose moeten is dat te zwaar voor oude paarden.Mijn paard is 29 en zou ook een narcose niet overleven zeiden 2 D.A.en.
Ik wens je veel sterkte TS!

Bravie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:04

pol1 schreef:
Bravie schreef:

Meen je dat nou?? Sta er versteld van!

Spijtig genoeg wel! Ik weet ook niet in hoeverre dit nadien verder werd onderzocht. Spijtig genoeg was het al te laat voor dit paard, maar het leek mij wel de moeite om dit even te vermelden. Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:23

Nou lekker is dat :\

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:19

Ik vind het heel sneu voor jou TS, ik hoop dat je nog goed afscheid van haar kan nemen.

Verder ben ik eerlijk gezegd 'blij' dat ze nu eindelijk wordt ingeslapen. Ik kan je nog een ouder topic van jou herinneren dat de hoefsmid het dier niet goed had bekapt. Het arme dier stond op 3 benen, en er mocht niemand komen. 1x per jaar bekapt worden, al 25 jaar alleen staan. arm arm dier.

Mag ik vragen of deze mensen nog meer dieren hebben? Blijf je nog bij ze komen? Als ik jou was zal ik, zodra je er weer aan toe bent, een andere verzorgpony zoeken, bij mensen die wel weten hoe je met dieren om moet gaan. Hier zal ik echt niet tegen kunnen. Eerlijk gezegd vind ik het ook erg sneu dat dit dier nog bereden werd.

Verder wens ik je heel veel sterkte toe met het afscheid van jou mooie merrie!

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 16:30

Bravie schreef:

Staat niet op stro en staat al enkele maanden weer dag en nacht buiten (behalve als het enorm ging regenen), daar kan het dus niet van zijn. Ze is agressief en tegelijk enorm hengstig, het is dus echt iets hormonaal.

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 16:32

SanneJas schreef:
Mag ik vragen of deze mensen nog meer dieren hebben? Blijf je nog bij ze komen? Als ik jou was zal ik, zodra je er weer aan toe bent, een andere verzorgpony zoeken, bij mensen die wel weten hoe je met dieren om moet gaan. Hier zal ik echt niet tegen kunnen. Eerlijk gezegd vind ik het ook erg sneu dat dit dier nog bereden werd.

Verder wens ik je heel veel sterkte toe met het afscheid van jou mooie merrie!

Alvast bedankt :)
Ik heb al 5 jaar nog 2 andere verzorgpony's. Die stonden altijd op de tweede plaats omdat mijn meisje de zorgen dus meer nodig had. Maar vanaf nu ga ik, samen met een vriendin, weer naar de twee anderen. Gaat ook een heel gedoe zijn (paardje enorm bazig omdat hij altijd heeft kunnen profiteren) maar als we trainen komen we er wel weer! Ik heb dus wel een beetje een troost waar ik bij terecht kan en om de leegte een beetje op te vullen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:16

Fijn dat je nog 2 verzorgpaarden hebt! heb je in ieder geval veel afleiding en kan je je storten op deze 2 paardjes.

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 10:21

Bedankt iedereen voor alle steun trouwens. Binnen 24u is het zover. ;(

Ik had nog wel een vraagje: iemand enig idee hoe ik het beste (een deel van) haar staart bewaar om binnen bv een jaar er een armbandje ofz van te maken? Ik wil het eerst een beetje een plaats kunnen geven voor ik al meteen met dat haar moet bezig zijn. Maar zou het liefst zo goed mogelijk bewaren.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:38

Haarelastiekje er om heen doen en in een envelop bewaren. Sterkte :(:)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:44

Vlecht van maken en elastiekjes er om, en dan op een droog plekje.
Heel veel sterkte vandaag!!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:24

Is het je verzorgpony of eigen pony?
Gezien ik al meerdere posten heb gezien op fb in een bepaalde groep, waar je steeds over je eigen pony spreek.

In ieder geval sterkte, de pony heeft dan toch wel een hele mooie leeftijd bereikt!

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 12:27

Ja ik zeg altijd "mijn pony" maar het is mijn verzorgpony ;) omdat het in principe niet echt uitmaakt over wie het gaat, zelfs al zou het gaat om een pony van iemand anders. Maar ik begrijp de verwarring! Het is dus mijn verzorgpony al 7 jaar :)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:02

sterkte vandaag

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:06

veel sterkte!!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:34

Ja sterkte inderdaad... hopelijk gaat het vredig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:07

Ik snap het niet meer.. ze stond opgesloten.. en nu zeg je dat ze inmiddels alweer maanden buiten staat....
Het verhaal kromt aan alle kanten... Snap er niets meer van....

Anyway... Heel veel sterkte vandaag, t is niet niets!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:09

Sterkte vandaag