Paard op de ok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:17

Heel veel sterkte
Duimen draaien hier

OleJon

Re: Paard op de ok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:26

heel veel sterkte :(:)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:28

Picasso schreef:
Maar zou men daar in Utrecht zelf al niet aan hebben gedacht Leffroi? Ik vraag me trouwens hetzelfde af hoor...

Vast en zeker, maar heb die optie hier nog niet gelezen en weet uberhaupt niet of dit mogelijk is bij paarden. Vandaar de vraag. Klinkt allemaal heel makkelijk natuurlijk, maar je moet bij paarden ook aardig 'diep' graven om bij de maag te komen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:28

Veel sterkte! :( Wat vreselijk :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:36

Dat is niet waar we met z'n alle op hadden gehoopt.. ;(

Verschrikkelijk, heel veel sterkte. Ik hoop dat er toch nog wat beweging in komt. :(:)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:40

Jeetje wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte!!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:51

Ik leef met je mee Ts ! Je zal zelf een keuze moeten maken, jij kent je paard en weet wat het beste is. Wat een nare situatie !!
Ik hoop met alle beste wil van de wereld mee dat je lieverd er door komt .....
Sterkte :(:)

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:56

Oh nee, wat een vervelend nieuws.. Ik was al helemaal positief. Nogmaals sterkte voor jullie, het is duidelijk een echte vechter!! Laat dat je moed en hoop geven.

Ik denk aan jullie! Veel succes, ik vind het ontzettend knap hoe jij hier in staat, heel sterk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 15:09

Als ik alleen rationeel naar alles kijk en bedenk wat ik zou doen als ik een buitenstaander was, dan zou ik denken van ja dit zal waarschijnlijk niet meer goed komen, dus laat hem gaan.
Maar qua gevoel schreeuwt alles in me NEE hij mag nog niet gaan.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:12

Heel veel sterkte :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:13

heel erg veel sterkte...
wat een moeilijke momenten zijn dit...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:16

Heel veel sterkte gewenst!
Hopelijk krijgt alles een positieve wending.
Laatst bijgewerkt door mirim op 04-08-16 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:18

Leffroi schreef:
Picasso schreef:
Maar zou men daar in Utrecht zelf al niet aan hebben gedacht Leffroi? Ik vraag me trouwens hetzelfde af hoor...

Vast en zeker, maar heb die optie hier nog niet gelezen en weet uberhaupt niet of dit mogelijk is bij paarden. Vandaar de vraag. Klinkt allemaal heel makkelijk natuurlijk, maar je moet bij paarden ook aardig 'diep' graven om bij de maag te komen.

Ze doen ook gastroscopieën om maagzweren vast te stellen, dus ze kunnen er in ieder geval bij komen. De vraag is dus meer of ze via die scoop ook interventies kunnen doen (zoals bijv ook bij mensen).

Heel veel sterkte, TS!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:33

Beste TS, jammer genoeg weet ik heel goed wat je doormaakt, mijn 2e paard is 2 keer succesvol aan koliek geopereerd en dat is een heel intensief traject ook zonder complicaties. En brengt heel veel stress voor het baasje mee ook als het wel min of meer goed gaat.
Wat naar dat er bij hem complicaties zijn. Ik hoop heel erg dat zijn maag weer op gang komt. Ik heb begrepen dat dit wel mogelijk zou moeten zijn als hij voldoende vocht krijgt. Heel erg veel sterkte en ik denk aan jullie, ik ben indertijd zelf mijn eerste paard verloren door maagfalen, dus omdat zijn maag niet functioneerde. Ik heb toen begrepen dat ze zo'n paard wel kunnen helpen door hem structureel aan het infuus te zetten en van vocht te voorzien, maar dat brengt natuurlijk wel een risico met zich mee. Bij mijn paard was het al niet meer mogelijk om te opereren en had ook niet geholpen want een maag opereren gaat inderdaad niet. Heel veel sterkte en ik duim voor jullie.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:59

Wat een ellende TS...
Volgens mij is de maag ook niet altijd goed te bereiken bij koliek, soms kan de maag ook wat weggezakt zijn zodat ze moeilijk kunnen sonderen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 16:02

Hij hangt sowieso 24 uur per dag aan het infuus.
Ben verder nog niet gebeld, dus hij is nog niet achteruit gegaan. Maar over 1.5 uur gaan we weer die kant op en dan zien we verder.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:14

Zolang jouw gevoel is "niet laten euthanaseren" moet je daar aan vast houden. Als het moment daar is dan voel je dat gewoon. Uit alles blijkt je grote liefde voor je paard en het besef dat liefde ook betekent "laten gaan als het zover is". Ik ben er van overtuigd dat jij dat moment heel goed zult weten te kiezen en iedereen binnen dit topic zal achter je staan ongeacht wat je kiest. Dat geldt in ieder geval voor mij.

Ik blijf voor jullie duimen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:15

rockwitch schreef:
Ben er zo beroerd van. Ben er zelf nog absoluut niet klaar voor om hem los te laten als het zover komt vanavond. Maar ik weet dat ik de gene ben die de knoop moet doorhakken en dat ik absoluut niet egoistisch mag zijn.

Maar mijn maatje, mijn dikkie die ik al heb sinds hij veulen was, moet ik dan beslissen dat zijn leven misschien vandaag stopt? Ik weet dat mensen elke dag dit soort keuzes moeten maken, maar ik ging ervan uit dat ik hem tot hij oud en bejaard zou zijn bij me zou hebben. En nu ziet het ernaar uit dat ik veel te snel afscheid moet gaan nemen.

Dat gaat recht door mijn hart ... Ik dacht dat ik mijn pony die ik op 3jarige leeftijd kocht, ook voor de volgende 20, 25 jaar bij me zou hebben ... Een half jaar geleden heb ik ze op 5jarige leeftijd moeten laten inslapen ... Dat kan je niet zo maar plaatsen.

Ik blijf duimen !!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 16:26

Ik ga ook straks gewoon even een momentje alleen met hem pakken. Hem recht in zijn ogen kijken en dan hoop ik dat ik in combinatie met wat de artsen vertellen de juiste keus ga maken.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:42

heel veel sterkte TS !!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:43

Naar aanleiding van je eerste bericht van vanmorgen dacht ik dat het in orde zou komen...

Zucht... Het blijkt totaal anders te zijn. Voor straks wens ik je alle wijsheid toe.

Daarnaast, ik las dat je zwanger bent. Vergeet niet ook aan jezelf te denken!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:44

Luister naar je hart en naar je dier :(:) :(:)
Laatst bijgewerkt door xDenies op 04-08-16 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:48

Dit was niet het nieuws wat we wilden horen :( . Wat een moeilijke keuze moet je maken :(. Heel veel sterkte vanavond, ik hoop op een wonder voor jullie!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:53

Heel veel sterkte. Hij zal je wel vertellen wat je moet doen als je hem in zijn ogen kijkt.
Ik had op beter nieuws voor je gehoopt.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:57

Heel veel kracht en wijsheid wens ik jullie toe. Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht vanochtend, hoopte zo op een eind goed, al goed :(:)

Maar wie weet wat er nog kan gebeuren, de (medische) wonderen zijn de wereld nog niet uit :)