Pony verkeerd gespoten, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:53

Shanna schreef:
Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het met de rekening gaat aflopen. Dagelijks/ om de dag bezoek van de dierenarts gaat snel flink oplopen..

Bij mijn dierenarts heb ik niet de rekening gekregen van alle medicijnen en zijn bezoeken steeds.
Dat vond ik erg netjes geregeld!!!!!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:26

prugelpiet schreef:
Eerlijk is eerlijk, jij plaatst ook een "ouch..." reactie. "Voor zover wij kunnen beoordelen (of ik) over de computer vind ik dat je het te ver hebt laten komen" is niet erg gepast om nu te zeggen. Wat had jij er aan willen doen? De troep moet er toch uit, die scheur had niet voorkomen kunnen worden in mijn ogen. Het scheurde gewoon, wou je toveren dat het aan elkaar bleef?

....

Tsja maar om me nu maar gelijk "zooo en wie ben jij dan? god?" te roepen zonder de hele reactie te lezen gaat me te ver.

Verder leg ik daar puur uit wat mensen denken (al zeg ik het wat krom geef ik toe). Mensen scrollen door, zien dat er foto's zijn geplaatst, klikken die aan zonder ook maar 1 letter uit het topic te lezen en schrikken zich vervolgens rot. Die denken 'wow wat een verwaarloosde wond, hij is enorm groot geworden en er is nog niks aan gedaan' en vervolgens krijg je kritiek. En dat heeft 0,0 met Ts te maken, want zulke mensen zullen er altijd bestaan. Mensen die met te weinig informatie veel te snel beoordelen en veroordelen. Precies wat er nu met mijn post is gebeurd.

PanamaD

Re: Pony verkeerd gespoten, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:43

LaraxXxemma en prugelpiet, willen jullie stoppen met deze 'onzin'? Eventueel door gaan via bp maar niet dit topic ermee vervuilen want het heeft geen toegevoegde waarde...

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:21

Wat doe je het goed ts! Ook ik schrok van de foto's, je arme paardje! :(:)
Maar gelukkig zijn jullie op de goede weg, heel veel sterkte en ga zo door, petje af!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:30

Super heftig dit! Schrok me dood van die wond, heb nog nooit zo een mega wond gezien zeg :oo

Veel beterschap toegwenst voor je lieve paardje :(:) succes met het behandelen en verzorgen van de wond!

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:27

Wow, nog nooit gezien dat er zo'n heftige reactie kan zijn op een injectie, jeetje!
Veel sterkte ermee, en ik wil zeggen dat ik vind dat je het goed oppakt en erg goed je best doet! Je doet wat je kunt! Hopelijk geneest het goed en komt de pony er helemaal boven op!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:32

Goed bezig TS, wat een heftige reactie is dat geweest.

Wond open laten is zeker goed! afdekken zorgt er ook voor dat eventuele anaerobe bacterien beter kunnen groeien en je wilt zeker geen clostridium infectie in de wond.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:10

een tip waar je waarschijnlijk niets mee doet ;) Kurkuma poeder gewoon puur,op de wond.Werkt erg goed.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:49

geerke schreef:
een tip waar je waarschijnlijk niets mee doet ;) Kurkuma poeder gewoon puur,op de wond.Werkt erg goed.

Puur interesse, wat zou dit moeten doen? :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:57

Kurkuma poeder gaat bacteriele infectie tegen,is ontstekingsremmend,pijnstillend,wond geneest sneller door nieuwe celvorming.

Mijn fries heeft CPL...had zijn koten open,ontstoken,pussig.Eerst dagelijks ontsmet/ gewassen met betadinescrub daarna betadine gel erop.Na vier dagen geen enkele verbetering.Toen heb ik er puur kurkuma poeder op gedaan.Het was meteen de volgende dag al niet meer pussig.Dat heb ik een week dagelijks gedaan,toen was het genezen.

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:51

geerke schreef:
Kurkuma poeder gaat bacteriele infectie tegen,is ontstekingsremmend,pijnstillend,wond geneest sneller door nieuwe celvorming.

Mijn fries heeft CPL...had zijn koten open,ontstoken,pussig.Eerst dagelijks ontsmet/ gewassen met betadinescrub daarna betadine gel erop.Na vier dagen geen enkele verbetering.Toen heb ik er puur kurkuma poeder op gedaan.Het was meteen de volgende dag al niet meer pussig.Dat heb ik een week dagelijks gedaan,toen was het genezen.

inderdaad! het werk ook bij mensen :j

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:58

Gewoon die je in de supermarkt kan kopen dan?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:11

geerke schreef:

Is dat zoiets als dutimonpoeder?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:20

Ik zou er eerlijk gezegd niks anders opgooien als wat de DA zegt.
Ik heb zelf ook ooit eens iets op een wond gegooid naar aanleiding van een tip en dat is toen heel verkeerd afgelopen :oo .
Er komt een da bij de pony,ik zou gewoon zijn advies aanhouden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:28

beatje schreef:
Ik zou er eerlijk gezegd niks anders opgooien als wat de DA zegt.
Ik heb zelf ook ooit eens iets op een wond gegooid naar aanleiding van een tip en dat is toen heel verkeerd afgelopen :oo .
Er komt een da bij de pony,ik zou gewoon zijn advies aanhouden.

Wat heb je dan op de wond gegooid?En wat voor wond was het?Ik schreef al dat ze het toch waarschijnlijk niet met kurkuma ging behandelen...je moet niet zomaar doen wat een bokker roept.

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:32

Ze zou t altijd nog kunnen voirleggen aan haar da toch?

Hoe gaat het nu TS?
Volgens mij doe je er alles aan TS, ga zo door :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:53

Zoo, na het lezen van de OP had ik nooit verwacht dat de wonden zo enorm waren zeg :wow:

Ik denk dat je goed op weg bent! Bericht van DonCamillo was erg verhelderend. Ik heb het zelf nooit gezien, hoop het ook niet mee te maken.

Ben benieuwd hoe het nu gaat met je pony, heb je misschien nog foto's?

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 15:44

Hallo, even weer een kleine update, de hebben gisteren al het haar rondom de wond weg geschoren. Wond is nog niet heel veel veranderd vergeleken met de vorige keer. En heb de laatste tijd een beetje ruzie met mijn telefoon, vandaar dat ik even geen foto's heb geplaatst.

Gisteren met het mooie weer de patiënt even lekker buiten gehad (onder toezicht natuurlijk), daar knapte de volgens mij flink van op.

Ik ben een beetje huiverig om zomaar van alles in de wond te gooien en te smeren, omdat het nu best goed gaat met het spoelen met zout in het water. Maar bedankt voor de tips.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:00

Wauw...ik vind dit topic net en ben toch echt wel wat gewend in al mijn paarden jaren en mijn werk op de dierenambulance maar deze pony staat wel op 1 denk ik :oo Misschien op 2 na de merrie van Nouvel die zo'n vreselijk ongeluk had gehad.

Het enige advies wat ik heb is blijf lekker bij het advies van je DA ;)
Oja...pleur je PB's gewoon ongelezen in de prullenbak +:)+ De mensen die echt wat nuttigs te melden hebben doen dat wel gewoon hier.

Ik ga je volgen en hoop dat je pony snel beter word.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:26

Heb je een update voor ons TS? Hoe gaat het met je pony? En hoe is de wond nu?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:10

Ja, ben ook wel benieuwd naar een foto eigenlijk. :o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:20

okdoei schreef:
Hallo, even weer een kleine update, de hebben gisteren al het haar rondom de wond weg geschoren. Wond is nog niet heel veel veranderd vergeleken met de vorige keer. En heb de laatste tijd een beetje ruzie met mijn telefoon, vandaar dat ik even geen foto's heb geplaatst.

Gisteren met het mooie weer de patiënt even lekker buiten gehad (onder toezicht natuurlijk), daar knapte de volgens mij flink van op.

Ik ben een beetje huiverig om zomaar van alles in de wond te gooien en te smeren, omdat het nu best goed gaat met het spoelen met zout in het water. Maar bedankt voor de tips.

geplaatste om kwart voor 4 in dit topic ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:23

Dat had ik natuurlijk gelezen maar wil graag een foto zien van hoe het er nu uitziet...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:31

Fijn dat het niet erger is geworden! Nu maar hopen dat het snel en mooi geneest!

Wilde inderdaad vragen of het misschien een idee was om erom heen te scheren maar dat heb je al gedaan.

Succes TS!

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 19:52

hier even een foto, een beetje vaag, maar ik kreeg het er niet duidelijker op, de huid bij de voorbenen is ook beschadigd maar dit lijkt zo te blijven en niet verder open te gaan.

http://nl.tinypic.com/r/2duw684/9

Ondanks de grote wond, lijkt de pony steeds beter te pas.
pony lijkt geen last van de wond te hebben.