Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dnieSz schreef:Ik snap echt werkelijk niets van bepaalde reacties hier![]()
Je weet helemaal niets zeker, je hebt geen duidelijk diagnose, het word je te heet onder de voeten en je red het financieel niet dus paard moet maar naar de slager?
Wie heeft het er over dat het paard dan word doorverkocht, naar de handel gaat ect. daar ben je toch zelf bij?
Je kan toch niet met jezelf leven dat je je paard maar af laat maken zonder zekerheid van wat hij echt heeft? dat blijft toch knagen of ben ik nou echt de enige die hier zo over denkt
maximuss schreef:@ avalonnancy: wat fijn dat jij "iedereen" kent en weet dat "niemand" dat zou doen...
dnieSz schreef:Nee dat snap ik inderdaad ook wel, maar waar jij hem in eerste instantie aan verkoopt, daar ben je zelf bij.
Stel dat is een zorg boerderij waar hij zijn leven mag slijten?
Ik snap echt wel dat die hem daarna ook weer door kunnen verkopen ect, maar die toekomst kan je niet voorspellen.
Maar dan moet je hem nu maar naar de slager brengen? omdat dat 'kan' gaan gebeuren? terwijl er nog niets zeker is over zijn gezondheid?
m1992 schreef:Wat is nou 150 euro??? Dat kan ik van zoveel mensen uit mijn omgeving wel even lenen.... En andersom uiteraard ook. Sterker nog, in zon situatie zou ik het niet terug hoeven ook!
Princesj schreef:Ik zou in ieder geval willen weten of hij echt stuk is, dus toch het onderzoek op de kliniek doen. Vanuit daar kun je zeker een eerlijke weloverwogen beslissing maken (einde oefening of nog bruikbaar).
ElineS schreef:Maar dat ben ik persoonlijk. Zoals ik zei, ik snap het ook als je het niet zou doen, vanwege de kosten, en hem nu zou laten afmaken. Paard heeft mooi leven gehad. Van de dood merken ze niets. En het is 100x beter dan gratis weg doen of verkopen voor een klein prijsje.
ElineS schreef:Dat verkopen/weg doen kan wel en er is kans dat die dan goed terecht komt, maar er is ook zoveel kans dat die niet goed terecht komt.. En jij hebt er dan geen zeggenschap meer over. Dan kan er van alles gebeuren met je paard. Of nouja, het paard, want dan is die niet meer van jouw. Het is dan eerlijker en veiliger om het diertje te slachten/in te laten slapen. Ik zou dit dan ook absoluut niet doen en er niet eens over nadenken! Ik snap dat veel mensen bokkers dat adviseren en willen.. Maar nemen zij het paard over dan? Nee...

tiwi1969 schreef:m1992 schreef:Wat is nou 150 euro??? Dat kan ik van zoveel mensen uit mijn omgeving wel even lenen.... En andersom uiteraard ook. Sterker nog, in zon situatie zou ik het niet terug hoeven ook!
Voor sommige mensen, ik weet niet of dat voor TS ook zo is, is 150 een maand eten of niet. Dan is 150 euro heel veel geld!
NathalietjeB schreef:anjali schreef:@nelleke: maar je mag je paard wel gewoon verkopen of er een andere baas voor zoeken natuurlijk.Dat spreekt vanzelf,anders kon er toch niemand aan een paard komen tenzij door eigen fok.Maar zomaar wegdoen voor de dood,dat vind ik niet kunnen, dat vind ik respectloos tegenover het leven.
Zeg je dit ook over alle gezonde paarden die geslacht worden?
Ts moet zelf beslissen met haar eigen portemonnee wat zei met haar paard doet, of dat nou wel/niet laten onderzoeken is of inslapen/slacht is..
Als zei t paard wil laten gaan naar de eeuwige weide zonder verder onderzoek, moet ze dat toch echt zelf weten ongeacht wat bokkers zeggen
bruintje123 schreef:Daar heeft half koudbloed bestand last van. En genoeg mensen die daar weinig moeite mee hebben.