Is dit NOG STEEDS een HOORNZUIL??? *foto's*

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sammie18

Re: Is dit NOG STEEDS een HOORNZUIL??? *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:24

Gaaf gips. Fijn dat je het allemaal de tijd wil geven om dicht te groeien voor je het wil gaan belasten. Leuk een veulentje fokken, neem aan dat je een toekomstig topper voor jezelf wil fokken? Is er geen kans om aanleg voor hoefgebreken door te fokken?? Want dat zou zonde zijn

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 19:35

sammie18 schreef:
Gaaf gips. Fijn dat je het allemaal de tijd wil geven om dicht te groeien voor je het wil gaan belasten. Leuk een veulentje fokken, neem aan dat je een toekomstig topper voor jezelf wil fokken? Is er geen kans om aanleg voor hoefgebreken door te fokken?? Want dat zou zonde zijn

Nee een hoornzuil is totaal niet erfelijk het is gewoon puur pech hebben. Verder is ze röntgenologisch 100% goed dus aan haar zal het niet liggen ;)
Het veulentje is zeker voor mezelf, als dat veulentje ook maar iets van het karakter van haar moeder mee krijgt dan moet het al een geweldig beest worden!!! Dus ik kan niet wachten!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 19:47

Siersma schreef:
Stomme vraag misschien, maar hoe krijgen ze een hoornzuil? En hoe kun je dit zien aan de hoef?

Zeker geen stomme vraag.
De meeste hoornzuilen ontstaan door schade aan de kroonrand, als ze de kroonrand stoten of als de hoef scheurt waardoor de kroonrand beschadigt raakt. Het lichaam probeert de schade dan te herstellen en vormt nieuw hoorn. In enkele gevallen kan dit mis gaan en zal het nieuwe hoorn een andere hardere structuur krijgen en vormt er een cilindervormige hard hoorn dat van uit de kroonrand naar beneden groeit/ en blijft groeien.

Dit kan je in veel gevallen aan de onderkant van de hoef zien in de vorm van een bolling in de witte lijn (zie de onderste post van pagina 5)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:07

Hoe gaat het inmiddels met je paard?

Wordt er nu naast het gips/verband nog iets gedaan?
Ik meen me te herinneren dat in het begin van je topic de fysio langskwam, of ben ik in de war met een ander topic?

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 16:34

Het lijkt heel goed met haar te gaan alleen staat ze vandaag al weer ruim 3 weken op boxrust dat is natuurlijk iets minder!

Maar buiten het gips en volgende week donderdag als het mee zit een hoefijzer (en het gips eraf), wordt er verder niets aan gedaan.

Geen fysio, geen tandarts even lekker helemaal niemand (alleen ik met een paar borstels). Nee als je het mij vraagt wordt het hoog tijd dat mijn paard weer even paard kan zijn en dat er de komende tijd even niemand onnodig aan peutert. Alleen puur noodzakelijk de hoefsmid en van de zomer de hengstenboer met zijn rietje ;) *\o/*

Mliiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:51

TS hoe gaat t nu met haar?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:01

stille meelezer kruipt onder een steen vandaan. Ben toch heel nieuwschierig hoe het nu gaat!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 17:23

Het gaat heel goed mat haar. Haar hoef groeit enorm na 3 weken is de hoef al DUIDELIJK een stuk langer dan de andere hoeven. Ik laat haar telkens tussen 4 en de 6 weken bekappen en opnieuw op ijzers zetten.
Ze staat 24/7 buiten met springschoenen zodat ze het ijzer er iet aftrapt alleen groeit de hoef zo snel dat na 4 weken de springschoen aan 1 been in de lucht hangt. Ook ze voelt zich geweldig want ze maakt een sprongen in haar paddock die menig paard haar niet na kan doen!

11 mei gaat ze naar de Dierenarts dan zal ze gescant worden en in de dag of dagen daar na zal ze worden geïnsemineerd met Nergo!
Dus op naar een leuk veulentje!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:33

Ohh wat geweldig! Ben heel erg benieuwd wat hij er van zegt!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:36

Heel fijn dat het de goede richting uitgaat en ze ook weer van het buitenstaan kan genieten ! *\o/*

Enne...een kindje van Negro... <3 :~

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:48

Ahh kijk dat is fijn nieuws

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:49

Hoe gaat het nu met je paard?

Is het insemineren goed gegaan?

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:26

Eerste keer insemineren is helaas geen succes geweest ze is nu weer geïnsemineerd en over 2 weken weet of dat een succes was laten we het hopen!

Van de week heb ik haar voor het eerst weer is mee genomen naar de duinen om een lekker wandeling te maken na 2,5 uur wandelen door het zand waren we alle 2 bek af maar was wel ff leuk voor de afwisseling!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:51

Oh wat fijn om te horen. Gaat dus goed met haar hoef. Ben stiekem wel benieuwd hoe dat er nu uit ziet.

Jammer dat insemineren niet goed gegaan is. Ik duim voor je dat deze 2de poging wel raak is.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:59

ik leg meteen fototoestel bij de deur dan kan ik morgen even een fototje schieten!

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:07

Ik heb wel een voorstelling hoe het er uit zou zien. Ben benieuwd of dat ook zo is. Groeit de hoef nu nog steeds veel sneller dan de andere hoeven of was dat alleen in het begin?

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 15:19

Afbeelding
Hier is weer een fototje volgens mij ziet het er heel goed uit!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:21

volgens mij is het nu goed,de hoef groeit van boven af weer normaal.Er is geen verandering te zien.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 15:25

Ja ben er super blij mee! Ik ben ondertussen zelf 11 weken zwanger dus paardrijden zit er voor mij niet meer in dus ze heeft alle tijd van de wereld om lekker te herstellen!
En hopelijk krijg ik volgende week te horen dat ze drachtig is!
Dan kunnen we lekker samen zwanger zijn en samen zwangerschapswandelingen door de duinen maken!

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:50

Gefeliciteerd met je zwangerschap en spannend of je merrie lekker met je mee mag zwangeren... Ik duim voor een positieve scan.
En waar het topic om ging: Die hoef ziet er al heel goed uit. Succes met het verdere herstel, jij en je merrie zijn goed bezig. Dit gaat helemaal goed komen. +:)+

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 20:18

Dank je wel!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:25

Jee de hoef ziet er goed uit *\o/* en gefeliciteerd! Nog even in spanning afwachten of jullie samen zwanger kunnen zijn. Eindelijk weer goed nieuws na alle ellende!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 17:45

Jeeeeeeeeey ze is drachtig!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:49

Stille meelezer kruipt onder een steen vandaan.
Gefeliciteerd, samen zwanger kunnen jullie beiden "kletsen" over babijs.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 18:40

Hahaha ja precies vind het echt leuk lekker samen met me paardje zwanger zijn! Gaan we lekker samen zwangerschapsgym doen ;)