6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:46

He dat is de bedoeling niet we willen je juist power sturen, kop op meis.
Zolang Shakiro eet en loopt moed houden hoor.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 11:08

Er komt a.s. zaterdag een homeopatische arts kijken. Heb hier normaal ook geen geloof in maar ik wil het toch proberen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:15

Karoune schreef:
Er komt a.s. zaterdag een homeopatische arts kijken. Heb hier normaal ook geen geloof in maar ik wil het toch proberen.

je weet nooit!Ik geloof wel in kruiden enzo....water met geheugen niet zo.Maar ik weet er te weinig van.
Niet opgeven!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:26

Karoune schreef:

Ik heb mooie dingen zien gebeuren met homeopathie, dus ik ben er zeker voorstander van.
Hoop dat deze arts je wat verder kan helpen. Wie komt er?

Karoune

Re: 6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 14:17

Irene van den Oever. Ben via via met haar in contact gekomen.
Ze heeft ook een paard.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:24

Ik hoop voor je dat ze je verder kan helpen.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:43

Ga in overleg met dierenarts morgen weer beginnen met ontstekingsremmers, een milde die niet schadelijk voor de maag is en die samen met de maagbeschermer gegeven mag worden. Ik durf hem eigenlijk niet meer uit stal te halen bang dat hij slecht loopt. Heb hem vandaag niet op de wei gezet het is erg koud en met het oog vond de dierenarts het beter hem binnen te laten. Ik weet niet meer of ik al geschreven heb dat zijn oog half dicht was vanochtend. Weet niet of het van de wind is gisteren of ook weer neurologisch. Ga er nu weer heen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:56

Het is idd koud met een gemeen windje. Welke ontstekingsremmer Equiox??
Snap best dat je iedere keer bang bent wat je tegenkomt als je op stal komt, heel logisch :(:)
Zijn oog kan best van het buiten lopen zijn of geschuurd door jeuk. Hoe is het met zijn jeuk is die al minder?

Als je vanavond afleiding wilt om 20.30 sbs9 seabiscuit wel een latertje :D

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:20

Sterkte ts! Houd de moed erin!

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:54

Karoune schreef:

Waarom ?
Homeopathie is kwakzalverij. Niets meer, niets minder.
Dat was het twee maand terug, en dat is het vandaag nog.

Heb je ondertussen met de dierenarts over eventuele antihistaminica gesproken ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:09

BigBen schreef:
Karoune schreef:

Waarom ?

Ik ben ook heel nuchter maar heb van homeopatische behandelingen toch wel resultaten bij dieren gezien die er mogen zijn dus niet alles over één kam scheren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:34

BigBen schreef:
Karoune schreef:

Waarom ?

het zou je sieren als je mensen eens in hun waarde liet

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:49

BB, als je niets zinnigs tegen TS hebt te zeggen, zeg dan niets... Dat is jouw mening, als iemand anders er anders over denkt moet die dat voor zich weten.

TS, hopelijk is zijn oog weer open en was dat toch van de wind. De mest wordt dus wel dunner, dus de paraffine begint kennelijk te werken. Ik denk dan ook dat zijn darmen zelf wel werken, maar dat de endeldarm misschien niet meer ( goed) werkt. Hopelijk werken de nieuwe ontstekingsremmers snel, nog maar weer heel veel sterkte met alles hoor!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:50

Pffft big ben, homeopathie is geen kwakzalverij, er zijn genoeg bewijzen van de geneeskrachtige werking van planten..
Beetje errug kort door de bocht dit

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:13

geerke schreef:

Ik zeg de zaken zoals ze zijn.
Wat moet ik doen ? Eerst een half uur rond de pot draaien ?
Homeopathie werkt niet. Het is boerenbedrog.
Einde verhaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:26

BigBen schreef:
geerke schreef:

Einde verhaal.

Misschien is er geen bewijs dat het werkt maar jij kunt dus bewijzen dat het niet werkt?? Graag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:35

succes, het is altijd het proberen waard, je moet gewoon alles proberen waarvan je denkt dat het jullie mogelijk kan helpen

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 21:01

Ik plaats morgen een update mijn tablet doet erg moeilijk

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:20

BigBen schreef:
geerke schreef:

Einde verhaal.

Dat kan jij vinden, maar homeopathie is echt wel wat anders dan rond een potje draaien. Dat jij niet snapt hoe het werkt, betekent niet dat het niet werkt. Ik heb het met mijn eigen dieren meegemaakt dat het wel kan werken (wil je een voorbeeld pb me dan maar, dan wil ik wel de discussie met je aangaan, maar niet in dit topic, want dat heeft er niets mee te maken). Ik wil niet zeggen dat het heiligmakend is maar in sommige gevallen kan het best helpen en voor verbetering zorgen.

Karoune, doe gewoon wat jij goed acht en ik hoop dat je paard er snel mee geholpen is.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 13:16

hallo even weer wat informatie voor jullie:

Gisteren toen ik op stal kwam rond 16.00 uur had hij 1 normale hoop gemest dat is goed nieuws. Het plassen gaat ook wel beter. Hij schacht af en toe weer uit en de hoeveelheden die hij plast worden groter. Wat niet goed gaat is zijn beweging met name aan de rechterkant. Hij heeft weer een stijve hals en is ongecontroleerder in zijn achterhand.

De kliniek kreeg ik gisteren ondanks herhaaldelijk proberen niet aan de telefoon. Wel mijn eigen dierenarts en die vond het verstandig nu 10 dagen dexamethanose te gaan geven. Hierna 10 dagen onstekingsremmers en dan weer 10 dagen dexamethanose. Ik denk dat het nodig is om zijn beweging beter te krijgen maar ben wel bang hoe hij hier weer op gaat reageren. Lees toch niet zulke fijne verhalen over dexamethanose. Hij krijgt 5 mg per dag. Is hier iemand die ervaring heeft met dit medicijn? De kliniek gaf aan dat hij dit ook al bij hun heeft gehad.

Vanochtend had hij 2 hopen gemest dus dat gaat wel beter.

Wat me ook ongerust maakt is dat er gistermiddag een klein beetje bloed uit zijn neus kwam. Het bleef niet bloeden maar een paar druppeltjes. Zijn rechteroog is ook niet helemaal goed. Daar gebruik ik nu oogzalf voor.

Als er iets homeopatisch zou zijn wat hetzelfde effect geeft als dexamethanose geef ik hem liever dat. Maar is heel moeilijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:20

Ik wil je natuurlijk geen enge dingen aanpraten maar is zijn hoof onderzocht op tumoren? Ataxie problemen, bloed uit de neus het kunnen symptomen van een tumor zijn. Het hoeft natuurlijk niet maar het zou iets zijn om te onderzoeken.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 13:24

Er is een rontgenfoto van zijn hoofd gemaakt maar om een tumor of iets van een tia hersenbloeding of andere dingen te kunnen zien moet er een ct scan gemaakt worden. Dat wou de kliniek niet doen omdat er veel risico aan de narcose zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:28

Er is inmiddels een CT scan speciaal voor paarden waarbij ze niet onder narcose hoeven maar gewoon kunnen staan. Maar ik weet niet of die ook al in Europa gebruikt wordt..

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 13:35

Dat zou interessant zijn. Ik zal eens gaan informeren.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:40

Ik heb wel wat ervaring met Dexametason, mijn paard heeft eenmalig een injectie in een spier gehad tegen zomereczeem, wat toen erg goed geholpen heeft. Het onderdrukt de allergische reactie.
Bijwerking kan zijn dat een paard er bevangen van wordt, dat is bij mijn paard niet gebeurd, maar ze had wel een duidelijke groeirand in haar hoef daarvan.

Mijn hond heeft een injectie gehad bij een neurologisch probleem(viel steeds om en kon dan zelf niet meer opstaan), ook daar is het goed aangeslagen. In eerste instantie spraken we over inslapen, maar met de spuit en wat hulp van een goede osteopate is zij weer goed op de been.

Verder heeft Dexa mijn leven gered toen ik door verhoogde hersendruk doodziek uit de Himalaya kwam(hoogteziekte) Door de Dexa nam de druk af, stopte het braken en kon ik uiteindelijk naar huis gebracht worden.

Dexa wordt ook ingezet bij de behandeling van leukemie, berucht zijn daarbij de stemmingswisselingen. Ik weet niet of dat ook bij paarden voor kan komen...

Voor jou paard zie ik beslist kansen bij het gebruik van Dexa voor neurologische problemen, gewoon je paard goed in de gaten houden, maar dat doe je wel.

Sterkte en succes met alles!