Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LiannePuthzy schreef:jullie lezen wat jullie willen IK heb geen geld ect voor de veearts, mijn moeder wel, IK heb meerdere malen gezegd tegen mijn ma dat jullie adviseren dat er een veearts bij moest komen (ik open dit topic namens haar, zij wou graag informatie over een behandeling van zoiets) MIJN MA wou dit niet
IK kan geen veearts bellen want IK heb daar t geld niet voor en dat keurt MIJN MA sws niet goed, als t aan mij lag was de veearts er al lang bij geweest maar dat gaat moelijk zonder t geld voor een veearts en zonder goedkeuring van mijn ma die dus de wettige eigenaar is
ja ze loopt nog steeds kreupel, maar niet zo erg meer als maandag
LiannePuthzy schreef:T enige wat ik tegenkom op Google zijn zijn sites over hoefbevabgenheid
Weet iemand een site waar iets op staat zodat dat mijn ma kan overhalen om de veearts te bellen?
Mist schreef:Ik ga mee met Ragdollcat, het is waarschijnlijk de hoeflederhuid die naar buiten komt, laat je moeder dit stuk eens lezen, hopelijk verandert ze van gedachten; http://hoofcare.nl/hoefproblemen/nagelt ... etrapping/
LiannePuthzy schreef:Die site een aantal keer doorgelezen, dan als ik die site lees heeft ze vaker een nageltred gehad dan hoefzweer, maar k zie niets over prolaps (of ik moe er overheen lezen ofzo)
LiannePuthzy schreef:Ah oke
[b]wel vreemd dat bij de vorige keren dat ze zo'n nageltred had er geen hoeflederhuid naar buiten kwam hier zat ook geen drukverband om[/b]
Mioux schreef:Misschien je moeder uitleggen dat het onthouden van medische zorg aan een dier volgens de wet verboden is? Mishandeling opgelegd kan worden? Boete? Paard in beslag tot gevolg? Ik weet niet maar als mijn dieren wat mankeren zoek ik de da op. Zoals het hoort....
Citaat:Artikel 1.7 Verzorgen van dieren
Degene die een dier houdt, draagt er zorg voor dat een dier:
a. wordt verzorgd door een persoon die beschikt over de voor die verzorging nodige kennis en
vaardigheden;
b. slechts onder de hoede wordt gesteld van een persoon die kennelijk tot de verzorging in staat is;
c. dat ziek of gewond lijkt onmiddellijk op passende wijze wordt verzorgd;
d. een toereikende behuizing heeft onder voldoende hygiënische omstandigheden;
e. een voor dat dier toereikende hoeveelheid gezond en voor de soort en de leeftijd geschikt voer krijgt
toegediend op een wijze die past bij het ontwikkelingsstadium van het dier;
f. toegang heeft tot een toereikende hoeveelheid water van passende kwaliteit of op een andere wijze
aan zijn behoefte aan water kan voldoen;
g. voldoende verse lucht of zuurstof krijgt.
Nicky1963 schreef:LiannePuthzy schreef:Ah oke
[b]wel vreemd dat bij de vorige keren dat ze zo'n nageltred had er geen hoeflederhuid naar buiten kwam hier zat ook geen drukverband om[/b]
Wat wil je nou eigenlijk? Nageltred is klein gaatje, jij spreekt over een snee van 1-2 cm in de hoefzool. Belangrijk verschil lijkt me. Zet m op meid, het wordt echt tijd om actie te ondernemen. Hoe dan ook.