Mijn pony is veel te mager...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:30

Ik zat bij het lezen van 'vet rond organen opslaan' ook al met opgetrokken wenkbrauwen te lezen...

Ik lees eigenlijk: je ziet nog weinig verschil want volgens vee-arts en hoefsmid slaat hij het gewicht wat hij nu aankomt eerst op rond organen. (maar dat zie je nu dus nog niet, want zit binnenin???)
Zou je nou niet gewoon eens keer bloedonderzoek laten doen?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 01:56

Hij is geschoren zag ik, heeft hij wel een dek op? Persoonlijk vind ik hem zo mager dat in beslagname niet onterecht zou zijn.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 06:54

Even voor de duidelijkheid.
WaT heb je ondertussen veranderd?

Hij staat niet meer bij het paard wat hem steeds ging wegjagen?

Verder nog iets?
Wat krijgt hij nu aan
eten?
senioren slobber geef je dat is zeker goed.
Hoeveel hooi krijgt het paard nu?
Eet hij dat goed weg?
En kilo brok nog steeds? En is je paard dan niet te druk?

Wormen en zandkuur nog gehad?
Tanden noG laten controleren

marije1109

Re: Mijn pony is veel te mager...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 08:09

Mijn paard bleef ook lang dun. Hooi laten nakijken, andere tandarts erbij gehad en mais brok bij gevoerd. Nu zie je resultaat en ziet ze er goed uit. Vergeet ook niet je zadel te laten nakijken door een goede zadelmaker. Is het zadel te krap krijgt ze geen bespiering.
Heel veel succes!

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 08:30

farahdiba46 schreef:
Hij is geschoren zag ik, heeft hij wel een dek op? Persoonlijk vind ik hem zo mager dat in beslagname niet onterecht zou zijn.

Niet alle paarden zijn of worden even dik. Het zijn net mensen :D ik heb het idee dat Ts haar best doet en met bepaalde tips aan de slag gaat. Hier 2 paarden, de een wordt dik van de lucht, de ander is door medische oorzaak met grote moeite enigszins op gewicht te houden. Heb geen tips nodig, heb hem al 10 jaar en alles is al vele malen onderzocht toen en met faculteit in Utrecht en Eric Laarakkers enz enz aan toe. In de winter natuurlijk onder een dik dek zodat hij geen energie verliest om zich warm te houden. In de zomer stond hij gelukkig bij mijn dikkere paard in de wei. Ik was nl. bang dat mensen zouden denken dat ik mijn dieren niet goed verzorgde. Kortom, inbeslagname vind ik n.a.v. de foto en de informatie die inmiddels bekend is over de pony erg overdreven.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:31

Ik heb alleen de berichten van TS gelezen, maar als medisch alles in orde is (geen wormen, gebitsproblemen, etc.) dan vraag ik me af hoeveel voer je precies geeft. Ik vind het altijd zo jammer dat ik zo vaak lees dat mensen met een te mager paard niet eens de hoeveelheden kunnen opnoemen. Hoeveel kg hooi krijgt dit dier? Je hebt niets aan termen "genoeg voor de nacht of een hele bult, etc." Ga met je hooi op de weegschaal staan. Senior Priores mag je ook veel meer van geven dan 1kg. Bietenpulp, olie en luzerne zijn ook goede, gezonde dikmakers waarvan je gerust meer van voeren. Je paard wordt daar niet heftig van.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:11

farahdiba46 schreef:

Dat is natuurlijk wel weer zwaar overdreven zeg....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:14

henshem schreef:
farahdiba46 schreef:

Niet alle paarden zijn of worden even dik. Het zijn net mensen :D ik heb het idee dat Ts haar best doet en met bepaalde tips aan de slag gaat. Hier 2 paarden, de een wordt dik van de lucht, de ander is door medische oorzaak met grote moeite enigszins op gewicht te houden. Heb geen tips nodig, heb hem al 10 jaar en alles is al vele malen onderzocht toen en met faculteit in Utrecht en Eric Laarakkers enz enz aan toe. In de winter natuurlijk onder een dik dek zodat hij geen energie verliest om zich warm te houden. In de zomer stond hij gelukkig bij mijn dikkere paard in de wei. Ik was nl. bang dat mensen zouden denken dat ik mijn dieren niet goed verzorgde. Kortom, inbeslagname vind ik n.a.v. de foto en de informatie die inmiddels bekend is over de pony erg overdreven.

ik heb in mijn paardenleven van 35 jaar nog nooit een pony meegemaakt die dun bleef ondanks voeren.(even de gevallen die ziek of oud waren uitgesloten)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:55

Ik ook nog nooit geerke.En ik heb paarden gehad die vel over been waren,binnen 3 weken zag je ze aankomen met goed voer.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:59

Ik ooit 1 met bloedworm die broodmager was. Maar die was ook weer op gewicht te krijgen in afzienbare tijd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:02

gohya schreef:
Ik ook nog nooit geerke.En ik heb paarden gehad die vel over been waren,binnen 3 weken zag je ze aankomen met goed voer.

inderdaad...bij jou komen regelmatig bijna skeletten binnen.Je krijgt ze redelijk snel weer op gewicht! :j

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:24

geerke schreef:
henshem schreef:

ik heb in mijn paardenleven van 35 jaar nog nooit een pony meegemaakt die dun bleef ondanks voeren.(even de gevallen die ziek of oud waren uitgesloten)

Ik ken er ook wel degelijk 1..
Paard werd elke winter extreem dun, had 2/3 dekens op, en kreeg 6 kilo (!!) voer met supplementen enz. per dag + extreem veel hooi. Paard was binnenste buiten gekeerd, door meerdere artsen, klinieken enz. Geen 1 die wat kon vinden :n paard was elke winter aan het randje van de dood, terwijl de eigenaren er alles aan deden om hem 'gezond' te maken. In de zomer werd ie wel gewoon normaal tegen dik aan.. Uiteindelijk is hij hier dus ook aan overleden, verhongering, met zo extreem veel voer..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:11

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:18

henshem schreef:

ik heb in mijn paardenleven van 35 jaar nog nooit een pony meegemaakt die dun bleef ondanks voeren.(even de gevallen die ziek of oud waren uitgesloten)[/quote]
Ik ken er ook wel degelijk 1..
Paard werd elke winter extreem dun, had 2/3 dekens op, en kreeg 6 kilo (!!) voer met supplementen enz. per dag + extreem veel hooi. Paard was binnenste buiten gekeerd, door meerdere artsen, klinieken enz. Geen 1 die wat kon vinden :n paard was elke winter aan het randje van de dood, terwijl de eigenaren er alles aan deden om hem 'gezond' te maken. In de zomer werd ie wel gewoon normaal tegen dik aan.. Uiteindelijk is hij hier dus ook aan overleden, verhongering, met zo extreem veel voer..[/quote]

Wil hier niet te diep op ingaan...maar 6 kilo voer voor een pony is niet best.ik ga er even vanuit dat je biks of muslie bedoelt?Veel te belastend voor de nieren....daar gaan ze inderdaad op den duur dood aan.

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 19:28

Hebben nu net (sinds 3 dagen) nieuw hooi, wat hij echt heel goed eet, hij eet nu echt de hele dag onbeperkt hooi. Hij krijgt 1 kilo seniores priores en 2 kilo basis brok voor de rest staat hij nu bij een pony waarmee hij het goed kan vinden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:30

En hoe ziet hij er nu uit dan? Inmiddels aardig wat weken verder dus zou nu toch wel echt goed aangekomen moeten zijn als het niks medisch is tenminste.

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 18:27

Ik maak morgen wel een foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:39

Fijn dat het beter gaat! Hoop dat hij er snel weer goed uitziet!

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 19:08

mijn ouders hebben ook een beetje mee gelezen maar hebben liever niet dat ik nog een foto plaats...

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:11

Als je pony goed aan het bijkomen is dan is dit toch geen probleem?
want dan toon je tenminste een pony die de goede weg op is?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:13

ts is minderjarig dus als haar ouders het nog niet willen dan houd het op

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:34

plots wanneer de dag komt dat ze normaal (gezien) een foto ging plaatsen?
ik weet niet waarom maar ik denk dat de pony bijna tot niets is bijgekomen. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:41

mindy_dukkie schreef:
mijn ouders hebben ook een beetje mee gelezen maar hebben liever niet dat ik nog een foto plaats...

dan kan ik wel raden hoe hij er uit ziet ;(

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:57

LauLauu schreef:
plots wanneer de dag komt dat ze normaal (gezien) een foto ging plaatsen?
ik weet niet waarom maar ik denk dat de pony bijna tot niets is bijgekomen. :)

Die gedachte heb ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:34

mindy_dukkie schreef:

Ik begrijp dat wel, denk ik. Maar fijn dat het beter gaat! En dat hoef je van mij niet met foto's te bewijzen hoor! ;)