Fries die al 4 dagen koliek heeft, word erger!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:19

Jammer dat er zolang mee gewacht is dit dier naar de kliniek te brengen.

Schandalig! En walgelijk tegenover je paard.
Meer heb ik er niet op te zeggen...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:22

Ik lees al die tijd al mee en wat fijn dat ze nu eindelijk bij de kliniek staat.
Hopelijk knapt ze snel op.

Het zou fijn zijn als het discussie te laat naar de kliniek stopt anders gaat straks het topic nog dicht of reageert de ts niet meer -O-

Romanoff

Re: Fries die al 4 dagen koliek heeft, word erger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:24

Fijn voor jullie paard dat het nu eindelijk de zorg krijgt wat al dagen terug had moeten gebeuren.. Hopelijk komt ze er goed vn af.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:26

Weet niet waarom ik me er zo druk om maakt. Maar vind het zo jammer.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:27

Voor het paard, ja, dat is idd. jammer.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:33

Nou hopelijk komt het toch nog goed. Ik neem aan dat het paard nu in elk geval in goede handen is.
Ze is uitgedroogd, maar uit de berichten van TS kan ik ook niet lezen of het paard nou echt goed heeft gedronken thuis? Jullie zagen dat ze dronk, maar niet hoeveel. Op dat gebied ben ik altijd blij met emmers :) Ik weet precies hoeveel er gedronken wordt.

In elk geval veel beterschap met je mooie dame.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:47

Beterschap met je paard!
In elk geval deden en doen jullie je best voor haar,meer kun je niet doen!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:54

heel veel sterkte.

hebben ze ook gezegd wat de prognose is? Hoefbevangenheid na of tijdens koliek is niet best. Hebben ze de bevangenheid wel onder onder controle? Die van mij stond op dag een na een koliekoperatieet hoefbevangenheid. Het was toen nog maar de vraag of hij het zou redden. Operatie was goed gegaan maar ik was hem bijna kwijt aan hoefbevangenheid.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:59

Hopelijk herstelt ze goed!

Ik heb begrepen dat hoefbevangenheid ook van voortkomen van soort "vergiftiging", bijv. als je paard per ongeluk op pas bemeste weide gaat grazen, maar ik denk dat zo'n bevangenheid sneller herstelt. Mijn DA zegt ook altijd dat een paard ook van pijn kan bevangen raken, maar ben er niet helemaal uit of ie hiermee spier- of hoefbevangen bedoelt.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:06

heel veel sterkte! hopelijk snapt ze snel op! en je hebt gedaan wat jij dacht wat goed voor je was! ze is nu een goede handen!

hoe is het nu met het paard?

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:21

Sterkte ts..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:27

Pittig TS zo zie je maar weer dat je best kritisch mag zijn,fijn dat het paard nu op de kliniek staat.

Hopelijk kom je snel met goed nieuws...sterkte en beterschap voor paardje :(:)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:43

damian23 schreef:
heel veel sterkte.

hebben ze ook gezegd wat de prognose is? Hoefbevangenheid na of tijdens koliek is niet best. Hebben ze de bevangenheid wel onder onder controle? Die van mij stond op dag een na een koliekoperatieet hoefbevangenheid. Het was toen nog maar de vraag of hij het zou redden. Operatie was goed gegaan maar ik was hem bijna kwijt aan hoefbevangenheid.

Die hoefbevangenheid is puur gekomen door dat het paard teveel afvalstoffen in het lichaam heeft en dat signaal was er al een week geleden namelijk donkere urine. Op zo'n moment moeten de alarmbellen afgaan en heeft een dier met spoed intensive medische zorg nodig. Maar dat is toen niet gebeurd.
Ben ook heel benieuwd hoeveel schade de nieren inmiddels hebben.

Ik hoop het tegendeel en het is nou eenmaal gegaan zoals het gegaan is maar eerlijk gezegd zie ik het enig zins somber in voor dit paard omdat er te lang mee doorgeleurd is.

banjer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:52

Lijkt me niet goed
ik heb er ook ervaring mee
ik heb een haflingermerrie gehad vijf dagen koliek en bleef gewoon rond wandelen
ik om het uur zelfs snachts heen met zandclear en olijfolie
ze mocht ook verder niks eten alleen drinken jemig wat een zware tijd
na de vijfde dag ging ze snachts om kwart voor drie in de bak liggen en keek me aan net of ze wilde zeggen
je hebt gevochten voor mij ik voor jou maar ik kan niet meer help me maar
ik zie bij jou het einde ook zwaar in
sorry veel sterkte

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:53

IriLover schreef:
Omdat het zondags nog slechter was,(buik inval, trillen) hebben we DA weer gebeld, die wou weer komen. Maar toen zelf het onderwerp kliniek van toepassing gebracht.
We zijn gelijk trailer gaan halen en met spoed naar kliniek naar Belgie gereden.
Daar staat ze nou al vanaf afgelopen zondag, ze was uitgedroogd, en staat aan infuus. Nog steeds niet veel eten, en al veel magerder, vandaag iets meer. Ook hoefbevangen, dat was zondag begonnen. Bedoeling was eigenlijk dit weekend ophalen, maar nog steeds geen goede ontlasting dus ze blijft zeker nog tot maandag. Uitslag was zandkoliek en maagzweren. Staat nu op speciale schoenen voor hoefbevangen.

wat een slecht nieuws... |( wel fijn dat ze nu een infuus heeft.(eindelijk)
Heel veel sterkte!
Hebben ze een verklaring voor de hoefbevangenheid?
Ik heb dit bij een welsh pony meegemaakt in mei...dat begon ook met koliek(door wormen)en daarna werd ze bevangen.Door de toxinen in haar darmen.Is trouwens helemaal goed gekomen!
Pony rent weer door de ''wei'' ;)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:55

Heel veel beterschap gewenst, goeie beslissing om alsnog naar de kliniek te gaan.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:08

TS wat goed dat ze nu toch naar de kliniek is gebracht. Beter laat dan nooit. Hopelijk komt het goed.
Door schade en schande worden we wijs, zeggen ze wel eens. Ik begrijp wel dat je moeder vertrouwen had in de eigen dierenarts. Helaas heb ik ook in het verleden, wel eens te veel vertrouwen in gehad, met gevolg een minder goede afloop. Denk dat dat mogelijk hier ook het geval is geweest. Je gaat af op iemand waarvan je je denkt dat die het het beste weet.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:19

Hoefbevangenheid komt wel eens voor na een ernstige koliekval door de gifstoffen (toxines). Dus dit was/is echt een ernstige koliek en dit paard heeft veel pijn gehad.

TS kan hier niks aan doen, maar haar moeder heedt het paard veel te laat naar de kliniek gebracht. Zeker gezien de donkere urine en het feit dat het paard niet helemaal opknapte vind ik onbegrijpelijk. Ook van de dierenarts.

Ik hoop dat er niet te veel schade is aan de darmen, nieren en dat ze de bevangenheid onder controle krijgen. En dat het paard weer normaal mest, want dat doet ie zo te lezen nog steeds niet.
Laatst bijgewerkt door damian23 op 08-01-15 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:32

Ts ik vind dat je niet moet be/veroordelen zeker niet als je niet fysiek aanwezig bent geweest.

Ik leef enorm met jullie mee en hoop onwijs op een goede afloop.

Hoop dat je ons op de hoogte houdt, want ik check je topic toch enkele keren per dag!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:52

Jolliegirl schreef:
Jammer dat er zolang mee gewacht is dit dier naar de kliniek te brengen.

Schandalig! En walgelijk tegenover je paard.
Meer heb ik er niet op te zeggen...

Daar sluit ik me volledig bij aan..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:04

Jongens, ts is 14 jaar..
Haar moeder is degene die beter had moeten handelen, net als de da. Maar goed paardlief staat nu onder toezicht op een kliniek. Hoop dat ze helemaal opknapt en dat alles word onderzocht om herhaling te voorkomen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:32

er zijn drie dierenartsen bijgeweest die treffen blaam....zullen we de eigenaren,inclusief een verdrietig meisje van 14 maar even met rust laten?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:37

geerke schreef:
er zijn drie dierenartsen bijgeweest die treffen blaam....zullen we de eigenaren,inclusief een verdrietig meisje van 14 maar even met rust laten?

Mee eens. Ze gaan af op het advies van de dierenarts. Niet zo raar lijkt me. Ik vind dat er hard geoordeeld wordt.

Sterkte TS. Hopelijk knapt je paardje weer op.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:02

Sterkte TS! Hopelijk knapt ze snel wat op!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:09

geerke schreef:

Mee eens

Hoe is het nu met haar