iemand die echt verstand heeft van een paardenlijf ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fanta2

Re: iemand die echt verstand heeft van een paardenlijf ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 11:51

ja weet je heb ook zat pb gekregen en die zijn weer niet positief over bodegraven dus ik ga me eerst maar eens verdiepen in wat beter is, en ja hij is verder happy en fit, maar iets zit r niet lekker nou ja dat zien we dan wel, komt vast goed, in ieder geval de mensen die me hebben geholpen bedankt voor de goede adviezen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:56

Oke, dus TS is de beste baas en heeft meeste verstand van alles. Rijdt ZZ, dus hoeft niks meer te leren. TS opent zelf een topic of heeft iemand je daartoe gedwongen?
Als je dan tips krijgt, doe je er niks mee of weet alles beter?
Mensen die doorgaans op hoger niveau rijden weten WEL dat ze altijd moeten blijven leren en niet alle wijsheid in pacht hebben. Die hebben vaak een wereld om zich heen van kundige mensen.
Ik rij 35jr paard en heb bijna 30jr eigen paarden. Toch sta ik continu open voor ontwikkeling en wil ik blijven leren, zowel in het rijden als omgang en verzorging. Ik heb voer verkocht en me daar wel in verdiept. Toch gaan anderen daar veel verder in en kun je daar weer wat van leren.
Door mn ervaring weet ik wel wanneer iets niet goed is en kijk ik naar het gehele paard.
Ons jonge paard had meerdere problemen. Ik heb daar een compleet beeld van gemaakt en zat daar goed mee. Wij hebben daar ons pad in gevolgd en het gaat nu beter. Maar zonder de juiste artsen hadden we dat niet gekund.
Ons jonge paard glimt enorm en zie je zo niks aan. Of je paard pijn heeft of gelukkig is, hoor je te zien aan meer zaken die verder gaan dan dat.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:01

Een kliniek waar geen één negatief verhaal over is... ik denk dat zoiets alleen in sprookjesland bestaat. :brr:

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:13

Dat komt dan mooi uit Furrow, volgens mij woont TS daar..... :Y)

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 12:18

tegenwoordig zoveel keus in klinieken dus zal goed moeten zien he waar je terug kunt? maar ik ga er voorzitten van de week en serieus rond bellen en zeker met de foto s die ik krijg, en gelukkig weet ik wat het beste is voor mijn paard en zoals ik al zei, iedereen kan zz rijden of grand prix maar helaas niet iedereen met het juiste ruiter gevoel, en je moet je aanpassen naar het paard en niet andersom, dan ben je aan het dwingen, dus iedere zeur moet maar kijken wat ze er van vinden, de groeten ermee,

dus sprookjes klinieken bestaan zeker ook
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-12-14 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar zijn geplaatst.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:20

fanta2 schreef:
tegenwoordig zoveel keus in klinieken dus zal goed moeten zien he waar je terug kunt? maar ik ga er voorzitten van de week en serieus rond bellen en zeker met de foto s die ik krijg, en gelukkig weet ik wat het beste is voor mijn paard en zoals ik al zei, iedereen kan zz rijden of grand prix maar helaas niet iedereen met het juiste ruiter gevoel, en je moet je aanpassen naar het paard en niet andersom, dan ben je aan het dwingen, dus iedere zeur moet maar kijken wat ze er van vinden, de groeten ermee,

Als ik me zou aanpassen aan mijn pony, zouden we alleen maar volgas langs de weg gaan... Gevoel is belangrijk ja, niet dwingen ook, maar er is ook nog een tussenweg "vragen en samenwerken". Ik heb ook een aantal jaren gedacht dat ik geen les nodig had, omdat ik toch niks ingewikkelds aan mijn pony vroeg, maar nu ik de laatste twee jaar les heb, merk ik wat ik gemist heb!

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 12:25

ik bedoel met aanpassen aan zijn manier van rijden, en wat ie aankan, heeft niet de makkelijkste bouw en liever lui dan moe, rij m daarom altijd maar drie keer per week en lekker afwisseling

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:52

Klinkt als iemand die ZZ rijdt :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:32

fanta2 schreef:

Zoals ik al eerder zei zou ik juist niet met eerdere foto's etc heen gaan. Bijna elke DA zal namelijk zeggen dat de andere DA gelijk heeft.
Ik weet precies hoe het werkt want mijn man is DA. Iedereen kent elkaar, helpt elkaar indien nodig, en op een congres wordt er gezellig met zijn allen in een restaurant gegeten.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:33

@TS, het is me niet helemaal duidelijk:

- kliniek wil je niet
- bloedonderzoek wil je niet (teveel/tekorten in voer, CK-waarden ivm spierontsteking, checken op hoefbevangenheid...)
- voer aanpassen (minder ruwvoer en spelt) of op zijn minst es onder de loep laten nemen door een kenner (DA of zo, of zelfs voederfabrikant) wil je niet
- over tips voor aangepast rijden (gymnastiserende dressuur, heeft niets te maken met wedstrijdrijden) of gymnastiserend werk aan de hand ben je ook niet enthousiast

Wat wil je dan eigenlijk wel? Als je effectief niets wilt ondernemen, rest niets anders dan je paard op de wei gooien, eventueel met milde pijnstiller (duivelsklauw) en ondersteunende supplementen en na 6 maand es kijken of het beter is, en gaat ie achteruit: enkeltje slacht. Cru gezegd, maar zo is het toch?

Maar zelf vind ik dat er teveel denkpistes niet onderzocht zijn, zeker gezien de stijfheid die ik bij mijn paarden merkte door krachtvoer af te bouwen. Met "normaal" voer (behalve bij mijn merrie durf ik het nog niet) doen ze het weer pakken beter. Betekent niet dat dit de oplossing is voor jouw paard, maar wel dat je moet beseffen dat er iets mis is, en om iets scheef recht te breien, moet je iets gaan veranderen.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 14:13

hopelijk weet ik over een poosje meer ik denk wel dat goed moet komen heb er nog hoop in, we zien het wel

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:19

Ts als je te eigenwijs bent om advies van mensen met kennis aan te nemen en alles zelf wel weet, open dan geen topic.

Schiet echt niks op met jou. Ondertussen ben je weer een week verder, die pijn die je paard heeft verdwijnt niet zomaar hoor.

En dat je ZZ rijd dat kun je de koningin wijs maken. Had wel verwacht dat je zelf dan iets meer kennis had.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:46

ikke schreef:
Kortom: jij bent niet van plan alle goede adviezen die gegeven worden op te volgen want dan los je problemen op en dan kun je niet meer verder jammeren.

U gaat door voor de vaatwasser!!! *\o/*

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 19:07

ik weet genoeg en vind het prima zo, hij was vandaag weer een stuk soepeler en kan dus best dat ie last had van dry needling , heb het van de week ook geprobeerd en ik ben weg gelopen en nu nog blauwe plekken,
'
dus ik moest het een paar dagen aankijken en dan weer proberen er op en doet ie het nog dan gaan we verder kijken zal vast goed komen, heb al paar fijne pb berichten gehad met goede klinieken eventueell
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-12-14 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar zijn geplaatst.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:26

Eh, van wie precies moest je dat dan....?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:27

Janneke2 schreef:
Eh, van wie precies moest je dat dan....?

fanta2 schreef:
ik weet genoeg en vind het prima zo, hij was vandaag weer een stuk soepeler en kan dus best dat ie last had van dry needling , heb het van de week ook geprobeerd en ik ben weg gelopen en nu nog blauwe plekken,

Vraag me ook af, ik dacht na dit te lezen dat TS klaar was met het behandelen van het paard... :+

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:47

Maar er was toch ook al iets aan de hand met het paard voor de dry needling :=
Want je had die behandeling toch gestart aan de hand van de klachten?

En nu zijn de klachten door de dry needling?
Of kan ik niet meer volgen?

msmpure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:16

Neem contact op met Equicare-Plus (www.equicare-plus.com). Daar is alles aanwezig. Van dierenarts tot speciale (revalidatie)trainers. Zij kunnen je sowieso helpen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:11

Begrijpend lezen is ook een vak voor sommige posters hier. TS zegt nergens dat ze ZZ rijdt.

TS, ik zou deze week nog een afspraak maken bij een goede kliniek. Bel gewoon een paar suggesties hier uit t topic en maak 'n afspraak met wie het beste aanvoelt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:23

fanta2 schreef:
ken geen goede instructeur in mijn buurt, en niet nodig en mijn vriend rijd basis en zelf ben ik iemand die zichnaar het paard aanpast en een paard soepel houd, kan wel zeggen dat ik de zz al lang gepasseerd ben maar daar haal je de ervaring ook niet uit, een z z ruiter kan net zo goed een paard verzieken dus instructie daar ben ik heel kieskeurig in, heb jaren gewerkt bij top ruiters en over sommige ben ik niet te spreken, en die zelfs mij een compliment gaven over hoe fijn hun paard was geworden met rijden, dus een instructeur moet me echt passen of anders geen, bij mij gebeurd alles zonder dwang daarom wil ik het paard niet forceren, en vroeg ik alleen maar over wat zou t zijn

Pantykous: wel dus ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:33

Mijn paard had ook artrose en liet pp de foto's een milde vorm van kissing spikes zien. Niet echt erg op de foto's. Toch verrekte hij van de pijn. Op de Lingehoeve zijn ze twee dagen met hem bezig geweest. Alles is onderzocht. Helaas. Niets meer aan te doen. Ik heb hem nog twee maanden twee keer per week in t bos kunnen rijden. Veel knuffelen en on t land. Toen was hij echt op. Waarom vertel ik dit. Om je bang te maken? Zeker niet! Wel om heel duidelijk te zeggen: het kan er op de foto "best aardig" uitzien, maar als de pijnklachten zo hevig blijven, vertelt je pasrd een heel ander verhaal. Luister naar het verhaal van je paard. En dat van een goede kliniek. Sterkte

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:05

Jes schreef:
fanta2 schreef:
ken geen goede instructeur in mijn buurt, en niet nodig en mijn vriend rijd basis en zelf ben ik iemand die zichnaar het paard aanpast en een paard soepel houd, kan wel zeggen dat ik de zz al lang gepasseerd ben maar daar haal je de ervaring ook niet uit, een z z ruiter kan net zo goed een paard verzieken dus instructie daar ben ik heel kieskeurig in, heb jaren gewerkt bij top ruiters en over sommige ben ik niet te spreken, en die zelfs mij een compliment gaven over hoe fijn hun paard was geworden met rijden, dus een instructeur moet me echt passen of anders geen, bij mij gebeurd alles zonder dwang daarom wil ik het paard niet forceren, en vroeg ik alleen maar over wat zou t zijn

Pantykous: wel dus ;)

Daar staat: ze kan wel zeggen dat het zo is maar dat dat niks betekent. Er staat niet DAT het zo is, en in andere posts is dat ook bevestigd.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:20

nou wonderbaarlijk van onmogelijk paard ineens ontspannen en probleem opgelost.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:44

Gillbo schreef:
nou wonderbaarlijk van onmogelijk paard ineens ontspannen en probleem opgelost.

kan heel snel gaan hoor :')

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:46

Ja ongelofelijk he, echt geweldig