Help, paard wil niet meer staan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:38

_PatriciaH schreef:
Als we niet mogen oordelen dan moet er wat betere uitleg komen en niet alleen maar dat het paard daar al zo lang ligt en "een" pijnstiller heeft gekregen!!

Sinds wanneer zijn de TS en haar zus verantwoording aan jou schuldig? Wellicht is de zus al de hele dag in de weer met het paard, maar kreeg ze er lucht van dat er niet zo aardig over haar zusje gesproken werd op Bokt. Dat zou ik ook recht willen zetten ja. Hoe het uiteindelijk met het paard gaat hoeven ze helemaal niet te vertellen als ze dat niet willen.
Dat een paar bokkers dat wel heel graag willen weten is niet hun probleem hoor.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:39

Ik zeg nu misschien iets dom maar is het geen optie om haar met veel mankracht op een 2 paardstrailer te doen(tussenschot eruit!),
zodat ze kan neerliggen en zo naar kliniek rijden ?

Ik zou het in ieder geval zo doen..want dit is volgens mij de enigste oplossing om haar naar het kliniek te brengen want zo blijven afwachten terwijl
een DA/VA niet alle apparatuur en mogelijkheden heeft als een kliniek, blijf je wachten op een mirakel.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:40

Vreemd verhaal arm dier

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:40

waarom lijkt het net alsof jullie denken dat ze niet voor haar paard zorgt en slecht is.

ze zit in situatie wat jullie wss niks aan gaat.

en ze zijn paardengekken en ze laten het paard heust niet alleen ze zijn geen paardenbeulen.

Anoniem

Re: Help, paard wil niet meer staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:41

Pandameisje, ken jij ze persoonlijk?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:42

Ik ben helemaal niet met de situatie van TS bezig, want vind ook dat mij dat niks aangaat, maar ben bezig met de situatie van de zwangere merrie, die alleen maar achteruit kan gaan als er geen enkel verder plan van aanpak komt.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 01-12-14 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:43

_PatriciaH schreef:
Als we niet mogen oordelen dan moet er wat betere uitleg komen en niet alleen maar dat het paard daar al zo lang ligt en "een" pijnstiller heeft gekregen!!

Er 'moet' helemaal niets hoor.

TS heeft het topic geopend met een hulpvraag. TS heeft daar een aantal zinnige tips en adviezen op gekregen. Zus van TS heeft eea al toegelicht.

Met topics als dit willen bokkers graag continue op de hoogte worden gehouden terwijl de betrokken wellicht wel wat andere zaken aan hun hoofd hebben.
Op Bokt zullen we heus wel horen hoe het is afgelopen, alleen een beetje respect voor TS en zus als dit niet nu terplekke en op dit moment gebeurt.

Anders eindigen we inderdaad weer (zoals zo vaak) met een 25 pagina tellend topic en een TS die even niets van zich laat horen omdat die nu eenmaal bezig was met andere zaken dan rondhangen op Bokt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:43

Okee, dus naar wat ik nu begrijpt gaat TS de hele week niet meer naar het paard toe, en heeft zus het dier gisteravond voor het laatst gezien...of begrijp ik dat verkeerd?

Wie is er nu bij het dier dan en wat zijn de plannen?

Mag toch hopen dat het dier niet maar gewoon langzaam ligt dood te gaan daar want daar komt het wel op neer als je het maar laat liggen.... :(:)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 01-12-14 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:44

terpentijn schreef:
Ik ben helemaal niet met de situatie van Ts bezig, wnt vind ook dat mij dat niks aangaat, maar ben bezig met de situatie van de zwangere merrie, die alleen maar achteruit kan gaan als er geen enkel verder plan van aanpak komt.

misschien zijn ze daar wel mee bezig...ik durf bijna te wedden dat ze wel plannen aan maken zijn hoor
misschien zijn ze aan bedenken hoe ze het paard naar kliniek kunnen rijden ofzo.

_PatriciaH

Haar situatie staat op bokt dus als het ons niets aan gaat had ze het ook niet op bokt moeten zetten, ik wil dat ook helemaal niet weten! En dit is geen excuus om eerst een topic te openen wat ze moet doen en daarna totaal niets meer laten weten hoe het gaat! We zijn bezorgt!!!

Anoniem

terpentijn schreef:
Ik ben helemaal niet met de situatie van TS bezig, want vind ook dat mij dat niks aangaat, maar ben bezig met de situatie van de zwangere merrie, die alleen maar achteruit kan gaan als er geen enkel verder plan van aanpak komt.
Inderdaad, het hoe of waarom ts niet bij haar paard kan zijn, gaat ons niks aan en ze is ons geen verantwoording schuldig.
Maar als je zo'n topic plaatst op een forum vol paardenliefhebbers, kun je verwachten dat mensen zich zorgen gaan maken om het paard en het veulen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:45

terpentijn schreef:

Hoe bedoel je, je bent bezig met de situatie van de drachtige merrie??
Hoe weet je dat er geen verder plan van aanpak is? Omdat het niet blijkt uit het bericht van de zus? Moet dat perse?

simodi

Ook al zijn de omstandigheden er misschien niet naar, in zo'n geval als dit moet er iemand zijn bij het paard. Als je zelf niet kunt, dan iemand anders regelen, of heel intensief kontakt met de DA onderhouden en vragen of die elk uur gaat kijken en de beslissingen maakt die nodig is?
Ook op afstand kun je besluiten nemen over je paard of dingen regelen, en als je daartoe niet in staat bent ( wat door allerlei redenen natuurlijk kan), probeer dan iemand anders dat te laten doen.

Ik kan me trouwens ook absoluut niet voorstellen dat dit paard dat al 1,5 dag buiten ligt wel gewoon goed eet, drinkt, plast en mest. Dat kan gewoon niet ....

Hoe moeilijk de persoonlijke omstandigheden van TS misschien ook zijn, ik vind echt niet dat je een paard daar zo kunt laten liggen. Want als ze alleen in het weekend naar haar paard kan, wat gebeurt er dan nu en de komende dagen ....

Is hier niemand die TS misschien kent en in de buurt woont en hulp kan bieden?
Ik heb er in elk geval een zeer slecht gevoel over, niet alleen over de omstandigheden van het paard maar ook de manier waarop er nu mee omgegaan worden en (geen) actie wordt ondernomen ...
Hopelijk komt er gauw een oplossing, zowel voor TS als het paard.

Zus van TS, kun jij geen contact opnemen met de behandeld DA en de situatie uitleggen? Geen DA die een drachtig paard dan zomaar zal laten liggen neem ik aan ...
Laatst bijgewerkt door simodi op 01-12-14 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Equilibria

De persoonlijke situatie van de TS is wellicht inderdaad gewoon prive en zowel TS als zus is niet verplicht hierover iets te vertellen aan ons. Ik denk dat veel bokkers gewoon heel betrokken en nieuwsgierig zijn en heel graag willen dat het goed komt met dit paard en dat het paard zo min mogelijk lijdt.

Pandameisje

_PatriciaH schreef:
Haar situatie staat op bokt dus als het ons niets aan gaat had ze het ook niet op bokt moeten zetten, ik wil dat ook helemaal niet weten! En dit is geen excuus om eerst een topic te openen wat ze moet doen en daarna totaal niets meer laten weten hoe het gaat! We zijn bezorgt!!!

ze hebben iets anders op hun hoofd... dan gaan ze zeker nu op bokt zitten he... pff wat zijn sommige bokkers vervelend met WE WILLEN WETEN !!

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:46

Wat een verhaal, ik hoop op een goede afloop maar zie het somber in...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:47

En wat blijven andere bokkers doordrammen...

Het is wat mij betreft precies zoals Equilibria het omschrijft :)

Krijg gewoon plaatsvervangende buikpijn voor de arme merrie en haar veulen.

Yontheke

Wauw, wat een topic.

Als je geen commentaar wil over de manier waarop je alles met je paard afhandelt, moet je ook geen topic openen op bokt. :)*

Het kan goed zijn dat je door omstandigheden niet naar je paard kan door de week. Ik ken de omstandigheden noch ts niet.

Bij mij zou wel alles moeten wijken voor mijn paard en als die er zo voor pampus bij zou liggen en het dan ook nog eens een drachtige merrie betrof waarvan je niet weet wat er aan de hand is, zou er om het uur een DA bijkomen om te evalueren.

Wat een 8)7 DA schrijft enkel pijnstillers voor op zulke ogenblikken? Je trekt dan toch op zijn minst al eens een bloedje?

Ben het eens met Selka hier boven. Arme arme merrie. Die had beter andere baasjes getroffen. Maar dat denk ik van veel paarden en dieren in het algemeen.
Laatst bijgewerkt door Yontheke op 01-12-14 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Ik vind het trouwens ook wel apart dat de avatar van de zus een plaatje met een liggend paard in een buitenbak/paddock is... Zal vast toeval zijn.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:48

Ik denk dat we allemaal dezelfde bezorgdheid delen maar er is nu niet veel wat we kunnen doen behalve afwachten wanneer zij of haar zus zich weer melden met nieuws. Ik ben bang dat de merrie snel achteruit zal gaan met name omdat haar organen in de verdrukking komen. En hou mijn hart vast hoe dit zal aflopen. Hoop dat we snel horen hoe het gaat.

Equilibria

Pandameisje schreef:
ze hebben iets anders op hun hoofd... dan gaan ze zeker nu op bokt zitten he... pff wat zijn sommige bokkers vervelend met WE WILLEN WETEN !!

Haha :D

Hettieheks

Het is gewoon een vreemd verhaal en ik vind het niet gek dat bokkers het in twijfel trekken en zich andere dingen afvragen waarom er niet meer ondernomen is door een da of va..

Pandameisje ken je ze? Weet je soms meer? Zo niet ben je een beetje irritant :-)

En net als wat selka zegt krijg ik er ook buikpijn van

simodi

Pandameisje schreef:
_PatriciaH schreef:

Dat is vrij normaal he, als je reageert op een noodoproep en de moeite neemt om het verhaal te lezen en advies te geven, dat je dan ook nog even wat terughoort zodra dat kan. Maar misschien komt dat later op de dag nog.

Ik zou alleen wel graag willen weten (al dan niet van de zus van TS) of TS nu uberhaupt bezig kan zijn met haar paard of erbij is of ook dat niet ...?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:49

In de omschreven situatie lijkt het mij wel dat er een plan voor verdere aanpak/actie dient te zijn. Dit heeft al te lang geduurd, zus geeft nergens aan dat er wat voor vervolgactie dan ook is of wordt ondernomen.
Ik vraag mij af wie, welke paardenliefhebber, dit dan "gewoon" verder z'n beloop zou laten?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:49

Sure_lee schreef:
Ik vind het trouwens ook wel apart dat de avatar van de zus een plaatje met een liggend paard in een buitenbak/paddock is... Zal vast toeval zijn.

Die avatar heeft groene bomen dus zou niet nu gemaakt zijn lijkt me.