Middel tegen zomerexeem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:38

mijn shetje krijgt ook altijd zomerexzeem en dan vooral in dr manen. ik was het altijd met keratoshampoo.

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:08

mijn paardje krijgt nu behandelingen van fysio. Dit gaat doormiddel van acupressuur en oosterse geneeswijzen. ook moet ze 2 keer per dag op twee plaatsen op haar rug ingesmeerd worden met olietjes. Ze heeft tot nu toe nog niet geschuurd en staat lekker hele dagen buiten. Lachen

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:53

Ik ben nu ook wel benieuwd hoe het met de zomereczeem paarden gaat en met name de novanogwat Haha! gebruikers.

Ik ben net terug van mijn paarden en bij ons is de stand vandaag schrikbarend. Ik heb, als het goed is, één paard met zomereczeem maar nu net bij zonsondergang stonden van de 5 er 4 te schuren.
Ik hoop door de verharing Ziek maar ik ben er altijd erg bang voor en vind het ook nogal naar als ik de paarden zo zie.
(bovendien zie ik de prachtige lange manen van mijn walkertje er binnen twee dagen behoorlijk gehavend uitzien.... Huilen Huilen Verdrietig )

Dus laat eens wat hoopvols horen over wondermiddelen en dé oplossing please ???? Party!!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:41

de onze beginnen ook goed te schuren weer pffffffffff
EN ben deze avond begonnen met novabogom..dus hart vast houden , denk da ik zot wordt als het niets helpt..snik

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:22

Nou ik ben er achter waardoor mijn paarden schuren volgens mij.

Durf het bijna niet hardop te zeggen maar vrees dat in elk geval er eentje luizen heeft Verdrietig Boos! .
Dat hebben we nog nooit meegemaakt.... *snif*

En dat terwijl ze volgende week het land in zouden gaan.
Dus nu eerst maar es zien of ik aan wat sebacil o.i.d. nog kan komen.

Zo zie je maar weer dat je soms te snel de conclusie trekt dat jeuk gelijk staat aan zomereczeem. Scheve mond

Maar nu vind ik het nog steeds angstvallig stil rondom de novabogom gebruikers...
Terwijl het nu toch echt warm genoeg is om van het begin van het zomeeczeemseizoen te kunnen spreken.

Wie heft de stilte op ???

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 14:48

Onze paarden schuren nog steeds niet, zij staan nochthans in een bosrijke omgeving, niet aan de zee ofzo EN er staan bomen in de weide dus het is niet dat ze niet kunnen schuren.

Dus tot nu toe werkt Novabogom nog altijd!

groetjes janna

LouisDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:38

Wij hebben gisteren onze jaarvergadering gehad van het Belgisch Fjordenpaardenstamboek en de gebruikers van novabogom, een 5-tal, waren allen even positief, geen enkel paard was al aan het schuren.
Ik heb pas geleden ook een man gehad die twee paarden had staan die schuurden. Bij wijze van proef heeft hij er aan 1 novabogom gegeven. In de loop van de week begon er inderdaad 1 paard te schuren, juist dat paard dat niet behandeld was. Hij is dus vlug achter een tweede potje gekomen.
Dat schuren niet gelijk staat met zomereczeem weten we ondertussen ook wel: wormen, luizen, en dan nog dat mok-achtig parasietje... het kan allemaal aanleiding geven tot jeuk.
Gelukkig is het allemaal te genezen!!
Louis

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:05

LouisDV schreef:
Wij hebben gisteren onze jaarvergadering gehad van het Belgisch Fjordenpaardenstamboek en de gebruikers van novabogom, een 5-tal, waren allen even positief, geen enkel paard was al aan het schuren.
Ik heb pas geleden ook een man gehad die twee paarden had staan die schuurden. Bij wijze van proef heeft hij er aan 1 novabogom gegeven. In de loop van de week begon er inderdaad 1 paard te schuren, juist dat paard dat niet behandeld was. Hij is dus vlug achter een tweede potje gekomen.
Dat schuren niet gelijk staat met zomereczeem weten we ondertussen ook wel: wormen, luizen, en dan nog dat mok-achtig parasietje... het kan allemaal aanleiding geven tot jeuk.
Louis

Ik vind het allemaal geweldig klinken en best geloofwaardig maar helaas is mijn vertrouwen nog niet groot genoeg om nu al een forse prijs uit te geven aan het zoveelste wondermiddel.
Daarom hoop ik op zoveel mogelijk reacties van gebruikers van dit wondermiddel.
En volgens mij zijn er veel gebruikers als ik deze topic zo in het begin lees.
Maar omdat nu het 'seizoen der waarheid' aanbreekt ben ik heel benieuwd naar zoveel mogelijk ervaringen.

Jouw ervaringen zijn ook interessant maar ik hoop toch eerst op positieve geluiden van mensen die er geen aandelen in hebben Haha! .
(Voordat ik weer een sloot geld uitgeef aan wéér iets geweldigs Knipoog )
Tot die tijd hou ik onze merrie maar gewoon onder een vliegendeken.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:02

LouisDV schreef:
Louis

Dat is ook bij Carina het geval. Ik heb van Louis nieuwe korrels gekregen die ze nu krijgt. Ook ik wachter verder weer af...

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:00

aan louisDV,
Ik heb dus te vroeg geroepen. Mijn pony die zijn volledige kuur pilletjes heeft gehad is dus weer aan het schuren Huilen Verward
Vreselijk vind ik het Boos!
Ik denk dat ik hem toch maar gewoon weer zijn deken ga op leggen hoor en verder blijf behandelen met wat ik normaal deed Huilen

LouisDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:57

Silleke,

Stuur me wat haren van je pony, dan kan ik meten of er nog wat meer aan de hand is dan zomereczeem. Bij de paarden die ondanks de kuur toch nog schuurden, stelden we een parasiet vast waarover ik al eerder op bokt geschreven hebt. Het hoeft je niets te kosten als je me haren bezorgt; mijn adres kan je best wel ergens vinden op bokt. DOEN!!
Louis

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:37

mijn paard staat nog met zijn winterdek, met staartflap op stal. tot op heden (afkloppen) nog steeds niet geschuurd, terwijl hij vorig jaar rond deze tijd al veelvuldig vast heeft gelegen in stal vanwege de jeuk. ik moet nog beginnen met de kuur, maar ik hoop zo dat ik het onder controle kan houden dit jaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:43

en jawel!
de mijne is ook eindelijk begonnen.
weliswaar maar heel weinig, maar een stukje van de manen is weggeschuurd.

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 09:59

ellepel schreef:
en jawel!
de mijne is ook eindelijk begonnen.
weliswaar maar heel weinig, maar een stukje van de manen is weggeschuurd.

en ben jij een "gebruiker" van novabogom?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:37

mijn haflingermerrie is ook begonnen met schuren, ik ben (nog) geen gebruiker van novabogom

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:49

ik gebruik geen novadinges. heb ik geen geld voor. enige wat ik bij mijn pony gebruik als de boel echt te erg wordt is hydrocortiderm.

mijnes heeft de lichtste vorm hoor. schuurt alleen precies in het midden van zijn manenkam

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:05

Mijn paardje bleek ook die parasiet te hebben na bloedonderzoek door Louis. Heb van hem die bolletjes al gekregen! Super service! Dank je wel Louis! Lachen Hopelijk herstelt de staart van mijn beestje nu Knipoog

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:05

Snik ik ben begonnen met novabogom maa heb de doos nog nie uit ...maar hij schuurt nog ferm...snik snik heb schriek...

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:32

jammer dat er zo weinig duidelijke reacties zijn van Novabogem gebruikers
ik ben wel heel benieuwd

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:05

hier nog zoéénn. ik wil zooooo graag geloven dat het werkt, maar heb er helaas nog geen aanleiding toe.....

hjvdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:00

Hallo, ik zag een oproep om ervaringen met novabogom.
Mijn paard schuurde vorig jaar zijn manen en staart. Hij heeft in januari en februari de kuur gedaan.
Tot nu toe gaat het heel goed, hij schuurt nog steeds niet weer!
Novabogom lijkt voor mijn paard te werken.

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 13:22

Hier hetzelfde, heb de kuur deze winter aan 2 schurende paarden gegeven. Tot nu toe schuren ze nog altijd niet, dus Novabogom lijkt voor deze paarden ook te werken. Laat ons hopen dat het HET wondermiddel is, veel paardeneigenaren zouden dan verlost zijn van dat stomme schuren!!

groetjes Janna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:02

ssssssttttt;Durf het bijna niet te zeggen het hafje hier is aan de novabogom en schuurt nog niet

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 07:58

dat zijn mooie berichten
even afwachten tot weer warmer weer, meld svp elke week bv even hoe het ermee is

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:28

ok ik ben het topic ff nagegaan en zal even een lijstje maken van gebruikers met ervaringen:

jeanneke: geen geschuur nog
Ineke P.: ?
Silleke: wel geschuurd, onderzoek en andere kuur gekregen
Carina: wel geschuurd, onderzoek en andere kuur gekregen
Vriendin Silvana: geen geschuur
Nieke; wel geschuurd, onderzoek
Cinv: ?
Luxje:?
en dan nog twee reacties van mensen die alleen maar op dit topic hebben gereageerd en verder niet actief zijn op bokt (?!?)
Jilly: geen geschuur
hjvdk: geen geschuur