[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 16:07

Klopt Mickey!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:57

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:07

pien_2010 schreef:
mirgino schreef:
.
ik zou best weer met homeopathie verder willen maar de financien ontbreken gewoon, het kost een vermogen
ik heb het 1.5 jaar gedaan en heb een ander paard gekregen.

En dat zou eigenlijk niet moeten mogen!

Gelukkig werkt het bij jouw paard, dat is erg belangrijk. Bij ons op stal kwam ook ooit iemand met een zeer grote koffer. Mijn god, die mensen waren een vermogen kwijt en hadden me toch een batterij aan flesjes etc. Tovenaar Merlijn was er heilig bij. Daar had ik een zeer slecht gevoel bij en dat klopte ook want het hielp allemaal niet. Mijn ervaring is dat het juist een stuk goedkoper is dan...en het helpt beter dan...

Wat is veel??

Wat betaal jij bijv. voor een consult excl. reiskosten?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:09

pleiada schreef:
Ik heb ook al wel een aantal slechte ervaringen opgedaan op alternatief gebied en vind het soms best lastig..Zo heb ik een poos iemand gehad die bij Laarakker had geleerd en volgens die methode werkte,maar echt waardeloos..Dat maakt het ook lastig want er zijn er zat die bij hem geleerd hebben en het juist wel weer erg goed doen..

Wat maakte het dan precies 'waardeloos'?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:21

Die persoon heeft toen mijn paarden heel vaak behandeld..Zo had mijn merrie voorhoofdsholte ontsteking toen ze bij mij kwam en na een aantal behandelingen was ze er nog niet achter wat het probleem was..Ik ben toen naar den hoek gegaan en kwam toen eindelijk veel verder en ze knapte toen ook echt op..Een ander paard van mij kwam ze elke 2 weken even manipuleren(dan zat de boel weer scheef schijnbaar),uiteraard was er meer aan de hand..Je kijkt dan toch gewoon even wat verder ipv dat je steeds weer moet komen(en weer elke keer een rekening kan schrijven)..Het is al een hele poos geleden dus ik was nog veel jonger(en naïef),maar vind het toch vreemd als je zo te werk gaat..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 18:22

De consulten gaan via foto. Het doormeten is rond de € 50,--. De ene keer wat meer maar meestal minder. Daarvoor wordt paard voor- en nagemeten. Medicijnen komen daar nog bij zo nodig.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:23

Dat is heel schappelijk..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 18:37

pleiada schreef:
Dat is heel schappelijk..

Ja en al veertien jaar het bij het rechte eind hebben en binnen drie weken ziektes waaronder enkele echt ernstige opgelost hebben.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:39

Dat is het belangrijkste natuurlijk,maar het is wel fijn dat je je niet scheel betaalt :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:48

Als je bij Laarakkers alleen al over de drempel bent ben je al 150 euro armer..........
Het is niet meer haalbaar voor het 'gewone' volk. Dat vind ik oprecht jammer.

Kimberly: http://www.holistischdierenarts.nl/
Hier kan je meer lezen ;)

Geerke, kap nou met die kurkuma _O-

Overigens zouden ze mij niet kunnen redden..............ben vreselijk allergisch voor dat spul, jammer want ik vind het heerlijk!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:52

Wat is er zo slecht aan dan?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:05

singasong
===================================================================
Wat is veel??

Wat betaal jij bijv. voor een consult excl. reiskosten?[/quote]
===================================================================

dat weet ik niet , ik was iig als ze het erf opkwam 90 euro kwijt incl reiskosten
en dan kwamen de pilletjes er nog bij.
ze is 5 of 6x geweest en dan nog paar x mest/urine/speeksel onderzoek per post
je weet zelf wat die dingen kosten, 3x p/d zat hij soms aan zo`n 10 pilletjes
en de ene voor 42 dgn
een andere voor 30dgn enz
dat tikt ontzettend aan, en dat kan gewoon niet meer
het salaris van mijn man kan niet alleen naar paard :n
Gringo heeft al heel veel geld gekost de eerste 3 jr dat ik hem had
gelukkig ben ik verz, maar dan nog betaal je zelf een deel
en osteo,fysio enz word niet vergoed
mijn man houd veel van me en ook van paard maar er zijn grenzen ;)

maar ben blij dat ik het gedaan heb en ben diegene dan ook zeer dankbaar dat mijn paard er nog is en dat ik weer kan rijden en hij gelukkig is :j

daarom probeer ik het nu op een andere manier met hem en het gaat nog steeds goed!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:26

Mirgino, ik vroeg het niet aan jou hoor. Ik weet wat je hebt betaald voor een consult. Een consult kost 65 euro dat is excl. reiskosten.
Eigenlijk nog heel schappelijk als ik het bedrag van Pien hoor wat ze betaald voor het op afstand meten.

Mijn ervaring met op afstand meten, wat mijn therapeute ook doet op mest/urine/speeksel/snotjes (en alle andere dingen die je op een wattenstokje kunt doen) is dat je niet alles kunt meten. Alleen dat wat al in het systeem zit. Echt plaatselijke dingen komen daar niet uit.

En daarbij heeft niet iedere therapeut met een Lecherantenne alle frequenties om te meten.

En mensen moeten niet vergeten dat de meeste paardeneigenaren pas naar een Den Hoek gaan of iemand die op dezelfde wijze werkt, wanneer ze het hele reguliere circus al hebben gehad. En men vergeet dan even daar de rekening van te bekijken en wat het ze heeft opgeleverd.

Vaak zit er zo veel 'oliebol' in een lichaam dat dat er gewoon niet uit is met een paar consulten. Het is als het pellen van een ui. Iedere keer een laagje.

Zo heeft mijn paard 10 jaar last gehad van het headsheaking syndroom. Nu een aantal jaar schudvrij. We zijn wel zo'n 4 jr. (tijdens het pollenseizoen) bezig geweest om dit te behandelen.
Niet iedereen kan dit financieel of heeft gewoon het geduld er niet voor als ze niet snel resultaat zien. Dat vind ik echt jammer. Deze manier van behandelen kan gewoon heel lang duren als het iets is wat zich al jaren achtereen heeft opgestapeld in het lichaam.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 23:14

singasong schreef:
Mirgino, ik vroeg het niet aan jou hoor. Ik weet wat je hebt betaald voor een consult. Een consult kost 65 euro dat is excl. reiskosten.
Eigenlijk nog heel schappelijk als ik het bedrag van Pien hoor wat ze betaald voor het op afstand meten.

Bij mij wordt twee keer op afstand gemeten en ik weet hoe lang Ria daar mee bezig is. Dat is niet even in vijf minuten gepiept daar is ze echt een hele tijd mee bezig. Dat is per meting € 25,-- en dat vind ik echt niet duur. Dus die € 65,-- moet je eigenlijk x 2 doen en dan kom je op € 130,--

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:28

Ik heb een van oorsprong gediplomeerd klassiek homeopaat die zich daarna verder heeft bijgeschoold / ontwikkeld. Ze heeft jaren samengewerkt met Erik Laarakker en kreeg op een gegeven moment erg veel probleemgevallen van Erik doorgestuurd. Consult was de laatste keer (jaar of 2 geleden) 75,-
Ze gebruikt voor het doormeten vooral de Biosensor en de Lecherantenne.
Mensen kunnen het zweverig vinden allemaal, maar mijn paarden zeggen dat het klopt, en dat het goed is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:15

singasong schreef:

Mijn ervaring met op afstand meten, wat mijn therapeute ook doet op mest/urine/speeksel/snotjes (en alle andere dingen die je op een wattenstokje kunt doen) is dat je niet alles kunt meten. Alleen dat wat al in het systeem zit. Echt plaatselijke dingen komen daar niet uit.

En daarbij heeft niet iedere therapeut met een Lecherantenne alle frequenties om te meten.

En mensen moeten niet vergeten dat de meeste paardeneigenaren pas naar een Den Hoek gaan of iemand die op dezelfde wijze werkt, wanneer ze het hele reguliere circus al hebben gehad. En men vergeet dan even daar de rekening van te bekijken en wat het ze heeft opgeleverd.

Vaak zit er zo veel 'oliebol' in een lichaam dat dat er gewoon niet uit is met een paar consulten. Het is als het pellen van een ui. Iedere keer een laagje.

Zo heeft mijn paard 10 jaar last gehad van het headsheaking syndroom. Nu een aantal jaar schudvrij. We zijn wel zo'n 4 jr. (tijdens het pollenseizoen) bezig geweest om dit te behandelen.
Niet iedereen kan dit financieel of heeft gewoon het geduld er niet voor als ze niet snel resultaat zien. Dat vind ik echt jammer. Deze manier van behandelen kan gewoon heel lang duren als het iets is wat zich al jaren achtereen heeft opgestapeld in het lichaam.

ik heb met Gringo best mazzel gehad dat het met ong 1.5 jr goed opgelost was :j
hij was er best erg aan toe......en als je het paard van toen met het paard van nu vergelijkt.......onherkenbaar!

ik vind het echt jammer dat het allemaal zo duur is..........

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:25

pien_2010 schreef:
Bij mij wordt twee keer op afstand gemeten en ik weet hoe lang Ria daar mee bezig is. Dat is niet even in vijf minuten gepiept daar is ze echt een hele tijd mee bezig. Dat is per meting € 25,-- en dat vind ik echt niet duur. Dus die € 65,-- moet je eigenlijk x 2 doen en dan kom je op € 130,--

Dan valt het idd reuze mee! Fijn hoor dat je zo goede peut hebt! Je paarden zullen je er dankbaar voor zijn.

Mirgino, 1,5 jaar lijkt lang maar achteraf gezien wat het wel waard ;)

Kent iemand hier de Wu Xing kruiden en heeft die al eens gebruikt?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:56

Ik heb de metaalkruiden een poos gebruikt..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 08:57

singasong schreef:
.
Kent iemand hier de Wu Xing kruiden en heeft die al eens gebruikt?

Nooit van gehoord! Ben benieuwd!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:04

Ik ben trouwens wel benieuwd of de wu xing kruiden ook vitamine mineraal tekorten aanvult .Weet jij dat singasong?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:09

Pleiada, ik heb ze eigenlijk net pas als testbuisjes gekregen en heb niet begrepen dat het ook vitamine/mineralen zou aanvullen. Ga ik voor je nakijken.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:11

Bij de vijfelementen.nl kun je uitleg vinden Pien over de kruiden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 14:54

singasong ik heb de website bestudeerd. Ik denk dat we veel kunnen halen uit de wijze oosterse geneeskunde.
Nog een kleine opmerking over het kritisch blijven van alle vormen van geneeskunde. Mijn man heeft onlangs van een reguliere arts medicijnen voorgeschreven. Duidelijk had ik gezegd dat wij zelden of nooit iets slikken of hij daar rekening mee zou willen houden. Mijn man was paar dagen aan de slik en ik herkende hem niet meer terug. Mijn god compleet van de wereld. Gelukkig is zijn zus hier die in het ziekenhuis werkt. Zij heeft met ons de gehele voorgeschreven medicijnen lijst doorgenomen en drastisch de morfine medicatie (hebben we voor moeten googelen want alles was in Frans natuurlijk) naar beneden bijgesteld zodat hij ipv op het maximum op het minimum gaat zitten. Met het uur dat verstrijkt wordt mijn man weer helderder en weer zich zelf. Hij had het zelf amper door, dus ook de omgeving moet soms ingrijpen als het mis gaat, want dit kan echt niet gezond zijn als hij gewoon door was blijven slikken onder het mom van "de dokter zal wel weten wat hij doet". Tjonge, jonge toch die hoge dosering wordt in NL nog niet voor vijf mensen uitgeschreven, zei zijn zus tegen ons. Die was echt heel boos.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:16

Wat een vervelende ervaring pien_2010.. ik mag toch hopen dat je de arts op de hoogte hebt gesteld?

Ik vind het overigens niet meer dan vanzelfsprekend dat je bij (nieuwe) medicatie alert bent op evt. adverse bijwerkingen- zeker als ze zo opvallend zijn als in wat jij meegemaakt hebt. Je bent meester over je eigen lijf en kritisch blijven is daarbij van belang. Het kan tenslotte ook zo zijn dat er in de interpretatie van het recept een fout geslopen is.

Wat mij dan wel weer opvalt is dat niemand ook maar enige vorm van kritiek uit op iemand die na een driedaagse cursus antenne-zwaaien denkt de kennis in huis te hebben om paarden te kunnen diagnotiseren en genezen, c.q. behandelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 15:31

Nee JP de arts heb ik NU nog niet op de hoogte gesteld, maar dat gaat wel gebeuren. Wel begrepen vanochtend van de fysiotherapeut dat hij eerder NL patiënten heeft gehad die op de maximum dosis pijnstilling te extreem reageerden. In NL wordt zoveel gewoon niet voorgeschreven bij de klachten die mijn man heeft. Dus advies fysiotherapeut omtrent dosis meegenomen in het gesprek met onze zus.

Alleen mijn behandelaars die niet aan de verwachting voldoen krijgen kritiek geuit door mij ongeacht of het alternatief is of regulier. Ik kan niet beoordelen vanuit een topic of iemand na een cursus wel of niet voldoet want ik weet niet wat iemand zijn of haar voorgeschiedenis is in het leren van. Iemand met veel medische kennis/ studie etc heeft misschien wel genoeg aan drie dagen daar het als extra erbij komt. Mijn antroposofische arts volgde heel vaak een paar dagen een (alternatieve) cursus. Dus vandaar dat je mij daarover niet gehoord hebt!