Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:34

Jeetje, wat een ontwikkelingen vandaag en dan nog negatief eigenlijk ook.

Ik sluit me in deze helemaal aan bij Silvia en Yvank, hoe lang kunnen jullie allebei nog doorgaan, wanneer is het voor jullie allebei genoeg...
Heel veel sterkte vannacht en morgenochtend, wat je ook beslist morgen, het is goed! Jammer dat Den Hoek niet wil inzien dat het ook genoeg zou kunnen zijn, ik vraag me sterk af wat ze nu nog kunnen doen en hoe lang ze denken dat het duurt voordat er weer verbetering in zit.

Ga zo nog even de link bekijken die je plaatste, maar inderdaad, ook met natuurgeneeskunde is niet alles te redden hoor.

Heb de link bekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat dat voor jou en Mirre een oplossing is. Alles wat je kan doen, doe je, maar wel zo dat je er zelf bij bent. Als jij verder weg zit van ze dan 30 km. moet je haar daar laten, dat is voor jullie allebei geen optie. En natuurlijk bekappen... ik ben er persoonlijk niet zo'n voorstander van, zacht uitgedrukt. Ik persoonlijk zou daar niet naar toe gaan, nee, ik denk ook dat het voor jullie geen optie is.

kirsten4

Re: Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:02

Wow wat heftig! Ik volg. Ik hoop zo voor jullie dat het toch nog goedkomt..!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 05:55

@yvank_, silvia58 en Jet,

Jullie verwoorden precies mijn gevoel.
Je kan niet elk paard redden, en wij zijn al 2 1/2 jaar bezig met allemaal ellende.
Het houd idd een keer op, en ik weet ook niet of dat natuurgebeure werkt, zou leuk zijn maar ben bang bij zo'n beschadigt paard dat het gewoon niet meer werkt.

Ik ga zo richting stal, ff tempraturen, been afspoelen, ik ben benieuwd hoe het met haar en het been is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:17

Ik ook! heb je weleens van lymfgangitis gehoord? daar doen haar symptomen mij aan denken...dikke,pijnlijke benen als ze stilstaat...gevoelige bult op d'r benen waar ze kreupel op is...

Die bloedwormen maken haar kapot van binnen...maar ik denk dat er inmiddels al meer beschadigt is dus het is een terechte vraag tot hoelang je nog door wilt gaan..

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 07:30

Elisa2 schreef:
Ik ook! heb je weleens van lymfgangitis gehoord? daar doen haar symptomen mij aan denken...dikke,pijnlijke benen als ze stilstaat...gevoelige bult op d'r benen waar ze kreupel op is...

Die bloedwormen maken haar kapot van binnen...maar ik denk dat er inmiddels al meer beschadigt is dus het is een terechte vraag tot hoelang je nog door wilt gaan..

Wat je noemt, heeft ze vorig jaar gehad met die extreem ernstige mok.
En het klopt dat haar lymfe stelstel niet helemaal optimaal meer is, daarom snel wondjes/mok.

Vandaag is het precies 1 jaar geleden dat ze zo ziek werd van die ernstige mok, in 1 jaar tijd heb ik 3 maanden kunnen rijden.

Ben net bij Mirre geweest :

Temp is 36,6 dus prima, kan nog oplopen dus wordt om de paar uur getempratuurd.
Been was wel wat dikker en gevoeliger, wondje leek groter kwam ook wat viezigheid uit(klein beetje)
Ze had vanacht niet gegeten, ze begon net pas met hooi eten.

Ze mag aankomende dagen niet de wei op, ze moet paar keer per dag gekoeld worden, en gestapt + tempraturen en wondje insmeren.

Hier een foto van haar Knie :

Afbeelding

Van voor en 15 min na het koelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:31

Och jee, lieve Salina, wat een pech allemaal weer. Jij weet als enige wanneer het genoeg is geweest. Ik vind het vanachter mijn computer al zo ontzettend moeilijk. Zit ook allerlei dingen te bedenken; wel ontwormen, maar dat is mogelijk slecht voor haar zwakke lijf, niet ontwormen, maar dat is weer niet goed want de wormen die er zitten zijn ook slecht voor haar lijf. Zoals Elisa2 schrijft, hoe groot is de schade die de wormen hebben aangericht? Moet je luisteren naar Den Hoek? Hoe groot achten zij de kans? Enz, enz, enz. Ik kan mij voorstellen dat het voor hou helemaal moeilijk is, om niet te zeggen vreselijk.

Ik ben van mening dat Den Hoek naar jou moet luisteren. De link van biomentor zegt mij niet zo heel veel.

Luister goed naar jezelf en vooral naar Mirre.

Veel sterkte en wijsheid. En een dikke knuffel :(:) .

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:40

Die wond zit inderdaad op een rotplek zo bij die kleine botten van de voorknie. Hopelijk heeft de niet-weidegang geen gevolgen voor de rest van haar lichaam.
Haar temp is dan wel weer heel goed, dat klinkt wel beter. Alweer: heel veel sterkte hoor!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:41

Heel veel sterkte! Hoop dat ze weer opknapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:53

xxsalinaxx schreef:

Je kan niet elk paard redden, en wij zijn al 2 1/2 jaar bezig met allemaal ellende.
Het houd idd een keer op, en ik weet ook niet of dat natuurgebeure werkt, zou leuk zijn maar ben bang bij zo'n beschadigt paard dat het gewoon niet meer werkt.

Ik ga zo richting stal, ff tempraturen, been afspoelen, ik ben benieuwd hoe het met haar en het been is.

Weet je,, als alternatieve geneeswijzen echt zoveel beter waren dan regulier.. Dan werden wel veel meer dieren en mensen genezen... Tuurlijk zijn er uitzonderingen die er wel wat beter van worden maar het grote gros niet..

Zie dat die wond inderdaad op een rotplek zit.. zoals ik al eerder zei volg je eigen gevoel.. Als je je goed voelt bij een bepaalde arts dan moet je daar zeker mee doorgaan maar als jij denkt dit is genoeg.. dan is het genoeg... :(:)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:50

Wat een ontwikkelingen zeg.. Het houdt ook niet op voor jullie.. Als ik jouw posts lees denk ik dat je heel goed weet waar je mee bezig bent en realistisch bent. Wanneer houdt het op voor haar? Ik hoop dat je toch ergens iets positiefs vandaan kunt halen voor haar maar vind het ook erg knap van je dat je inziet dat je niet ieder paard kan helpen. Voor de zoveelste keer: heel veel sterkte en kracht toegewenst :(:)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:35

Yvank_ schreef:
xxsalinaxx schreef:

Weet je,, als alternatieve geneeswijzen echt zoveel beter waren dan regulier.. Dan werden wel veel meer dieren en mensen genezen... Tuurlijk zijn er uitzonderingen die er wel wat beter van worden maar het grote gros niet..

Zie dat die wond inderdaad op een rotplek zit.. zoals ik al eerder zei volg je eigen gevoel.. Als je je goed voelt bij een bepaalde arts dan moet je daar zeker mee doorgaan maar als jij denkt dit is genoeg.. dan is het genoeg... :(:)

Ik krijg steeds vaker het gevoel als ik meerdere topics lees dat de eigenaren en paarden een lekker melk-koe-tje zijn voor de DA en klinieken. De mensen zijn enorm veel geld kwijt en dan hebben we het niet eens over al het verdriet en pijn die moet worden doorstaan en het resultaat is dan meestal toch dat het paard moet worden ingeslapen. Het klinkt misschien heel hard wat ik nu zeg, maar er kwam jaren geleden eens iemand bij mij op stal en die deed de uitspraak; Korte pijn is geen pijn ! Als er bij mij eens iets is met een paard of pony of ander dier dan moet ik daar altijd weer aan denken. En ik moet zeggen dat het helpt om een goede beslissing te nemen. Natuurlijk laat ik niet een dier bij het minste geringste inslapen, maar het bepaald wel mee hoe ver ik ga om een dier te laten lijden. Want pijn is lijden !
Heel veel wijsheid ! :? Ik kan me goed voorstellen dat het behoorlijk druk is in jou hoofd |(

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:16

jeetje wat een pech er weer naar.. Trek voor je zelf een grens, dat je denkt nu is het genoeg.. Kijk vooral naar wat Mirre zegt.. Ook ik heb erg goede ervaringen met Den Hoek, maar er zijn grenzen..

Die foto spreekt inderdaad boekdelen, onwijs mooi!

Ik kan je alleen maar heel veel succes en sterkte wensen

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:12

Bedankt voor jullie berichten!
En medeleven en steun, super dat paardenmensen zo met elkaar kunnen meeleven <3

En wat jullie allemaal zeggen kan ik me helemaal in vinden, zoals @yvank_ en silvia58 zeggen, misschien doen ze het idd om het geld, soms denk ik dat ook ja.
Ze kunnen niet elk paard redden, en idd als natuurgeneeskunde zo goed is, waarom wordt het dan niet vaak gebruikt en gaat bijna iedereen naar de dokter of het ziekenhuis.

Ik ben daarnet naar Mirre geweest, temp was goed (37,5) been was niet dikker geworden en wondje ziet er netjes roze uit. We hebben weer 15 min gekoeld.

Morgen krijgt ze haar wormenkuur, dan komt mijn eigen DA

En heel stom : sinds vanacht ben ik beetje ziek, enorm last van me benen wat ik ook doe, sta , zit of lig. Dan weer enorme hoofdpijn en/of buikpijn.

Zo toevallig Mirre en ik zijn altijd zelfde dag ziek. Staan we zo sterk in contact haha? Dat we zelfs ziek van elkaar worden.
Uiterraad ga ik gewoon naar Mirre toe om de dingetjes te doen, verder lekker thuis uitrusten en bij slapen (heb vanacht geen oog dicht gedaan)

Nogmaals enorm bedankt voor alle steun!!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:18

Dan gaan we nu maar even duimen dat jij vannacht weer een beetje kan slapen !
Welterusten voor straks :z

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:20

Voor jou dan ook beterschap! Misschien voel je haar inderdaad zo goed aan.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:56

Dankjullie wel!

@chuzzle, zou wel heel bizar zijn haha, tis nu al voor de zoveelste keer. Dan moet ik maar weer snel fit zijn, misschien is Mirre dat dan ook :)

Ook voor jullie alvast weltrusten, ik ga over halfuurtje proberen te slapen :Z

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:32

TS, ik leef erg met je mee, vind het voor jullie beide erg triest dat het loopt zoals het loopt. Mirre zal uiteindelijk laten zien wat de goede beslissing is, geloof me, op een bepaald moment weet je het gewoon.

Wat natuurkunde betreft....ik ben 1 van de personen die zweert bij natuurkunde en heb al bij verschillende dieren met verschillende afwijkingen resultaten behaald die met de reguliere geneeskunde niet haalbaar waren. Punt is dat als je daar je mond over open doet er direct van verschillende kanten kritische kanttekeningen worden geplaatst, vaak door mensen die er zo wars van zijn en het zelf nog nooit bij de hand hebben gehad. Ik hou er ook vaak mijn mond over maar ik WEET uit ervaring hoeveel resultaat je ermee kunt behalen.

Ik verwacht nu dan ook reactie's van deze kant en zal daar verder ook niet op reageren. Voor mij is het bewijs al vele malen geleverd en dat is voldoende. Punt is dat het vaak zoeken is, er is geen standaard middeltje zoals bij de da wat bij elk dier met dezelfde aandoening kan worden gegeven, soms moet je een langere adem hebben maar is dat in de reguliere geneeskunde ook niet zo ? Denk dat Mirre daar ook een levend bewijs van is.

Ik hoop dat jullie toch nog op het goede pad terecht komen, regulier of alternatief dat is om het even. Jullie hebben het beide verdiend om eens onbezorgd van elkaar te kunnen genieten. Mijn duimen draaien er voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 06:07

Maar je bent het er toch hoop ik wel mee eens dat niet alles te genezen is? Er zullen vast resultaten geboekt worden maar niet alles kan genezen :n

Ik denk dat wat veel hier in het topic proberen te zeggen.. je bent al jaren aan het tobben niks lijkt echt te werken het lijkt erop dat het paard pijn heeft. Hoelang moet je nog doorgaan als iets uitzichtloos lijkt..

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 06:44

Oef, wat een lastige situatie... Héél rot dat je paard zo ziek is! :(
Heel veel sterkte! Y;(

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:08

Wat naar dat t nu weer slechter gaat. Ik snapte al niet waarom je niet reageerde op mn update (bloedneus) maar snap t nu helemaal. Gaat niet goed met je paardje en ook niet met jezelf.
Beterschap voor jou en ook voor Mirre! In ieder geval fijn dat dr been niet dikker was geworden en temp ook in orde was. Hopelijk reageert ze goed op de wormenkuur!
Vind dat je echt super je best doet voor je paard. Maar zoals je zelf al aangaf, t houdt een keer op als het zo door blijft gaan (met ups en downs..) Wanneer dat is, is aan jou, jij kent Mirre t beste. En voor zover ik kan zien heb je echt alles geprobeerd. Duim voor je dat t snel beter gaat en je geen keuze hoeft te maken..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:14

Bassenqua schreef:
TS, ik leef erg met je mee, vind het voor jullie beide erg triest dat het loopt zoals het loopt. Mirre zal uiteindelijk laten zien wat de goede beslissing is, geloof me, op een bepaald moment weet je het gewoon.

Wat natuurkunde betreft....ik ben 1 van de personen die zweert bij natuurkunde en heb al bij verschillende dieren met verschillende afwijkingen resultaten behaald die met de reguliere geneeskunde niet haalbaar waren. Punt is dat als je daar je mond over open doet er direct van verschillende kanten kritische kanttekeningen worden geplaatst, vaak door mensen die er zo wars van zijn en het zelf nog nooit bij de hand hebben gehad. Ik hou er ook vaak mijn mond over maar ik WEET uit ervaring hoeveel resultaat je ermee kunt behalen.

Ik verwacht nu dan ook reactie's van deze kant en zal daar verder ook niet op reageren. Voor mij is het bewijs al vele malen geleverd en dat is voldoende. Punt is dat het vaak zoeken is, er is geen standaard middeltje zoals bij de da wat bij elk dier met dezelfde aandoening kan worden gegeven, soms moet je een langere adem hebben maar is dat in de reguliere geneeskunde ook niet zo ? Denk dat Mirre daar ook een levend bewijs van is.

Ik hoop dat jullie toch nog op het goede pad terecht komen, regulier of alternatief dat is om het even. Jullie hebben het beide verdiend om eens onbezorgd van elkaar te kunnen genieten. Mijn duimen draaien er voor.

Ik geloof ook in de kracht van natuurgeneeskunde...denk dat dat eigenlijk altijd keuze 1 zou moeten zijn vanuit een normale gezonde situatie. Echter schrijven de reguliere artsen vaak eerst troep voor waarvan ze de bijwerkingen wegwuiven en voordat je het weet ben je verschrikkelijk ver van huis wbt je gezondheid..en zie dan nog maar eens helemaal gezond te worden. Het wordt een hele lange weg en de vraag is natuurlijk of je het ooit nog 100% krijgt...

En dat is denk ik voor de TS ook precies de vraag....hoever ga je? in hoeverre is er kans op genoeg herstel voor een paardwaardig leven?

Lymfangitis is ook iets chronisch bij mijn weten...als de lymfen beschadigt zijn dan vraag ik mij af...kunnen ze eigenlijk wel afvalstoffen afvoeren?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:12

Elisa2 schreef:
Bassenqua schreef:

Ik geloof ook in de kracht van natuurgeneeskunde...denk dat dat eigenlijk altijd keuze 1 zou moeten zijn vanuit een normale gezonde situatie. Echter schrijven de reguliere artsen vaak eerst troep voor waarvan ze de bijwerkingen wegwuiven en voordat je het weet ben je verschrikkelijk ver van huis wbt je gezondheid..en zie dan nog maar eens helemaal gezond te worden. Het wordt een hele lange weg en de vraag is natuurlijk of je het ooit nog 100% krijgt...

En dat is denk ik voor de TS ook precies de vraag....hoever ga je? in hoeverre is er kans op genoeg herstel voor een paardwaardig leven?

Lymfangitis is ook iets chronisch bij mijn weten...als de lymfen beschadigt zijn dan vraag ik mij af...kunnen ze eigenlijk wel afvalstoffen afvoeren?

Wat jullie over natuurgeneeskunde zeggen, geloof ik ook echt wel! maar wat Elisa2 zegt 'Ze moeten natuurgeneeskunde op de 1e plaats zetten i.p.v zware medicatie etc. (Behalve met spoedgevallen uiteraard en als het op dat moment even niet anders kan)

Wat betreft dat Lymfangitis, dat het chronisch is, dat klopt geloof ik. anders zou Mirre geen chronische mok hebben, doordat zij geen optimale werking heeft van de lymfen doet zij elke keer mok.
alhoewel het op het moment geloof ik wel mee valt, ik zal der van de week eens goed poetsen en nalopen als ik me wat fitter voel, kijken of ze nog mok heeft.

Ik hoop ook echt dat als de wormen weg zijn, dat ze opknapt. maar wat Yvank_ zegt, niet alles dat al zo kapot en ziek is, is te genezen met natuurgeneeskunde, ik geloof echt wel dat er veel paarden daardoor misschien nog leven, maar idd tot hoever ga je? dat is enorm moeilijk. we zijn al enorm veel geld kwijt, we kunnen het betalen dus 'is niet erg' maar om nu nog duizende euro's er in te stoppen en vervolgens je paard in te laten slapen omdat het niet aanslaat zou wel zuur zijn.

We wachten gewoon weer af! de wormenkuur heeft ze vandaag gehad dus ze zou na morgen zichtbaar moeten opknappen. ook zijn we omhoog gegaan met de druppels, wie weet, ik hoop op een wonder maar blijf wel reëel, tegenover Mirre maar ook mijzelf.

@Belmera,
Sorry dat ik nog niet geantwoord heb! ik ga het nu gelijk doen, ik zit nu achter de pc i.p.v mijn mobiel dus is wat makkelijker. En bedankt ook voor je lieve woorden!

Vandaag ging het met Mirre wel goed, je ziet dat haar vacht niet helemaal 100 is en ze komt niet goed aan, morgen of vrijdag gooi ik der misschien weer op de wei, even haar been aankijken.
haar been was vandaag niet veranderd, temp goed en ze liep goed.

Met mijzelf gaat het nog niet spetterend, klein griepje denk ik, en misschien een blaasontsteking dus morgen eerst maar eens naar de dokter!

Iedereen bedankt voor zijn lieve en meedenkende reacties <3

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:37

Ik ben ook zeer zeker pro homeopathie en natuurgeneeskunde!! Maar wel met een grote maar..... Namelijk als aanvulling op de reguliere geneeskunde. Hopelijk knapt Mirre nu weer een beetje op na de wormenkuur en krijgt ze op die manier de kans om misschien toch profijt te krijgen van de druppels zodat haar lijf wat sterker kan worden.
Heel veel sterkte voor jullie alletwee.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:37

Spannend allenaal weer. Voir jezelf kan je cranberrypillen gebruiken. Werkt super bij blaasontsteking.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 21:38

Bedankt voor jullie reacties.
Met Mirre is het afwachten wat haar lichaam doet, ik zal jullie op de hoogte houden.

@appiesjappie,
Dankjewel voor de tip!!