Van herstellende peesblessure door naar de kliniek....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes85

Re: Van herstellende peesblessure door naar de kliniek....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:17

Dank voor de lieve berichtjes

@mirgino ja das verbaasde mij ook, maar er staat wel prik op en ze moet best een grote stap nemen om er overheen te komen.

@meiske1577 ja ik stuur na iedere verbandwissel de foto's door naar Utrecht. Van de week ga ik ff bellen om de foto's te bespreken.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:20

Pfff nog erg heftig.. Hopelijk geneest het goed en kan je paardje weer lekker door de wei crossen!

Veel beterschap.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:02

Vandaag weer eens verbandje gewisseld. Het is altijd even een werkje met 3 lagen verband, maar het is super fijn om het resultaat te zien. De wond ziet er goed uit er zijn aan alle kanten stukjes herstel te zien.

Zora houdt zich verder super goed. Ze vermaakt zich prima met haar nieuwe stalgenoten en op de wei. Zo bijzonder dat ze zo vrolijk blijft ondanks dat de wond in mijn ogen super veel pijn moet doen.

De wond
http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... 6ucl5g.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... 3xxg04.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... tcaoqj.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... nwxg4x.jpg

En het eindresultaat van vandaag :+ het zijn dubbele kleurtjes geworden en hopen dat ik nu geen gaatjes in de kleurlaag krijg :oo

Afbeelding

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:08

ziet er al veel beter uit! :j

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:10

Heel je topic gelezen en de wond ziet er in een korte tijd ineens echt een stuk beter uit! Petje af hoor TS (en supermama ;))!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:30

wanneer mag het zonder verband?

misschien staat het wel ergens :oo

maar in de openlucht met mesistran geneest het misschien wel beter dan zo strak onder verband?

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:36

Het mag nog niet zonder verband, het zou idd positief zijn voor de genezing, maar dan wordt de kans op infectie heel erg vergroot en dat is niet de bedoeling. Ook is de wond dat moeilijker schoon te houden van zand en bodembedekking op stal.
Het duurt dus wel langer met het verband, maar als er een infectie bij komt is het ook einde paard en dat wil ik kosten wat het kost voorkomen. We hebben niet voor niets zo hard geknokt!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:52

brighteyes85 schreef:
Het mag nog niet zonder verband, het zou idd positief zijn voor de genezing, maar dan wordt de kans op infectie heel erg vergroot en dat is niet de bedoeling. Ook is de wond dat moeilijker schoon te houden van zand en bodembedekking op stal.
Het duurt dus wel langer met het verband, maar als er een infectie bij komt is het ook einde paard en dat wil ik kosten wat het kost voorkomen. We hebben niet voor niets zo hard geknokt!

ok ,duidelijk :D

het gat is wel mooi dicht zo te zien,dat was het grootste probleem toch?

en het verbinden gaat je goed af :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:51

TS volg je al vanaf het begin. Ik vind je een stoere vrouw en je kunt goed verbinden en ben blij dat het de goede kant opgaat met je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:56

Ik zie zeker vooruitgang! , echt knap dat je het zelf aanleggen kan !

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:18

Ik kom ineens jou topoc tegen wat fijn dat ze weer thuis is! Het geeft mij wel moed, mijn 9 maanden oude veulen staat sinds zondag op de kliniek met een beenwond van draad ontsteekt nj...voorlopig staat hij er zeker wel 3 maanden, jou verhaal doet.me goed, heb de moed wel eem beetje laten zakken

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:19

Sorry voor de typ fouten rot telefoon haha

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 13:53

Hoi Wendy, wat naar voor je veulen! Niet opgeven hoor, in Utrecht zijn ze heel kundig in de zorg die ze leveren. Ik heb aangegeven dat ik overal bij wilde zijn (alle behandelingen) en ik werd netjes iedere keer gebeld wanneer ze verband gingen wisselen en mocht overal bij zijn. Sterkte!

Dank allemaal over de complimenten voor het aanleggen van het verband. Ik had wel al veel ervaring met verbanden aanleggen bij mensen (verzorgende thuiszorg geweest en EHBOer al mijn hele leven), dus het zat me wel al een beetje in de vingers!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:51

Wat fijn dat ze weer thuis is!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:00

Fijn dat ze weer thuis is! De wond gaat er nu beter uitzien. Gelukkig maar, het is (was) wel een flinke plek... Ik duim voor je dat het zo voorspoedig blijft gaan.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 16:46

Vandaag weer even het verbandje gewisseld samen met supermama, kan nu niet meer kiezen uit verschillende kleurtjes want die hebben ze helaas niet bij de Action ;( , dus het is voorlopig blauw.

De huid onder het verband begint flink te verweken en mevrouw moet nodig naar de hoefsmid, dus even op een andere manier het verband aangelegd in de hoop dat de huid iets tot rust kan komen. Nu duimen dat het goed blijft zitten. :+ :D

Ik ben wel super tevreden over de wond. Hij ziet er goed en rustig uit! *\o/*
http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... pllazu.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... exkyt4.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... kyslsa.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... mjpwli.jpg

De kroonrand en kootholte en koot hebben veel last van de drukplekken
http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... bdj3ue.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... ijzuva.jpg

En het eindresultaat
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:53

In het kader van meedenken. Zou het mogelijk zijn dat je hem een of twee uurtjes per dag op een mooi weiland, grasland kan zetten zodat er eens even de frisse lucht bij kan komen? Eventueel een tuin van lieve buuf.
Ziet er beter uit TS. Nog even volhouden!

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:56

Jeee TS dat ziet er al veel beter uit... Gaat goed!! *\o/*

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 17:03

@pien_2010
Afbeelding

Op het moment staat ze zo'n 3u per dag op het gras, wij zijn aan het opbouwen. Samen met haar nieuwe vriendjes kan ze heerlijk genieten :D

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:09

Ik denk dat pien_2010 bedoeld zonder verband op de wei zodat er wat lucht bij kan.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 17:11

Oh zo, ja dat durf ik nog niet zo goed ivm infectie gevaar. Eerst een keer terug naar Utrecht of een visite van mijn eigen DA om even te beoordelen of we al zonder verband kunnen :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:14

Bloemmeke schreef:
Ik denk dat pien_2010 bedoeld zonder verband op de wei zodat er wat lucht bij kan.

Ja dat bedoel ik omdat ik verwacht dat het herstel dan sneller gaat omdat de lucht erbij kan en dan krijgt de koot randen enz. even rust. Gras heb je geen zand en minder kans op rollen want als ze maar twee uur gaan dan is het aanvallen en eten :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:02

Snap wat pien_2010 bedoeld, denk dat dat ook beter is. Er mag ook geen groene klei op? De wond ziet er idd wel mooi schoon en rustig uit. Denk echter dat 'buitenlucht' heel goed zal zijn voor het been.
En gewoon een uur aan de hand houden om te grazen? (zonder verband dan dus, zodat hij niet gaat rollen of zo). Is dat ook geen optie?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:57

Waarom bel je utrecht niet even met de vraag of ze dagelijks wat uurtjes zonder verband mag?

Dit zal echt de genezing bevorderen...

Krijgt ze nog AB?

_velowhisp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:54

Bij zonder verband moe je wel opletten voor vliegen (zeker nu het steeds warmer wordt) dat was bij ons de grootste reden dat we het verband om lieten, ze stond 24/7 op een klein landje buiten dat we goed schoon hielden en ze kon niet rollen omdat ze haar knie niet kon buigen, dan ging de wond open, al was dat dan in augustus, er zijn nu ook (als het niet meer de hele dag regent) al heel veel vliegen. Bij ons zag als we aankwamen altijd het hele (rode/ gele/ witte) verband zwart van de vliegen en dan hadden we ook nog vliegenspray over het hele verband en om het been en nog bleven ze komen.

Ook weet ik niet of het heel erg uit maakt als je het voor een paar uurtjes af doet. Omdat Vlos (mijn pony) heel moeilijk was met het verband wisselen (wat we zelf deden omdat de DA er al helemaal niet aan mocht zitten) ging het wel eens niet helemaal goed en toen zat het verband een keer te strak waardoor ze niet meer op het been kon staan na een uur en het verband er af moest. omdat de volgende verband wissel pas weer over 3 dagen zou zijn en van deze keer de rol op was hadden we nog geen nieuwe gehaald en moest ze zonder verband staan voor een dagje. de volgende dag zat er en mooi korstje op en zag er goed uit (buitenlucht is inderdaad heel goed voor de wond). Toch maar weer voor de zekerheid verband op gedaan toen we weer nieuwe hadden, en bij die verband wissel er na was er al niks meer van het korstje te zien, het was gewoon weer zacht omdat het verband er weer overheen had gezeten. daarna nog 1 week doorgegaan met verband en uiteindelijk maar af gelaten en toen geneesde het inderdaad een stuk sneller en er zat een mooie korst op, maar als er elke keer weer verband overheen gaat is het een beetje voor niks (tenminste zo was het dan bij ons, heb niet echt verstand van het effect van buitenlucht op een wond in een paar uur misschien dat het wel iets doet, maar het voegde bij Vlos haar wond (al was dat natuurlijk maar 1 dag en daarna weer 3 dagen met verband) niet heel veel toe.

De wond ziet er steeds beter uit, super goed! fijn dat ze thuis is en ze al nieuwe vriendjes gemaakt heeft.
veel succes met de verdere wondverzorging, gaat helemaal goed komen zo ;)