Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Re: Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 00:15

Probeer een keer van iets verder weg te filmen. En dan vanaf de zijkant, alsof je in het midden van de baan staat. Dat geeft een wat beter beeld om te beoordelen hoe hij stapt :D En laat hem iets meer doorstappen, nu kan hij bijna zijn achterbeen er niet bijzetten omdat hij zo traag is.

En verder is artigold misschien iets wat fijn ondersteund in de periode van opbouwen. Succes!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 02:50

TS, ten eerste: wat fantastisch dat je dit paard een kans hebt gegeven! Het is en zal voorlopig waarschijnlijk niet makkelijk blijven voorlopig, maar wat anderen ook al zeggen: hier komen jullie waarschijnlijk zo veel sterker uit.

In je laatste filmpje ook duidelijk te zien; je gaat liefdevol met hem om en dat is klaarblijkelijk wederzijds. Houd ons inderdaad op de hoogte. En succes, ik wens jullie het aller- allerbeste toe :)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 06:23

Ik weet zeker dat je er wel met m komt!
Geduld is een schone zaak :D
Mooi paard trouwens!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 06:39

Zolang hij niet echt kreupel loopt, zou ik me niet te druk maken hoe hij zich nu beweegt. Hij zal nog wel een pijntje hier en daar hebben en zijn lichaam daarom anders gebruiken dan een gezond paard. Voordat je met hem aan de slag gaat zou ik hem laten behandelen door een osteopaat/masseur.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:26

TS ik snap dat je je genaaid voelt omdat die eigenlijk al zadelmak is. Maar je kunt het ook zien als een voordeel. Als er nog zo'n 60-80 kilo bijkomt op dat been doet dat natuurlijk pijn en wil die onder het werk uitkomen of word zenuwachtig waar die schrikreacties van komen. Als jij een band hebt met dat paard hebt word het allemaal al makkelijker omdat het paard jou dan vertrouwt.
Je hebt er goed aan gedaan om hem te opereren, ti's echt een goed paard en dat gaat iets heel moois worden.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 13:37

R12312 schreef:
Probeer een keer van iets verder weg te filmen. En dan vanaf de zijkant, alsof je in het midden van de baan staat. Dat geeft een wat beter beeld om te beoordelen hoe hij stapt :D En laat hem iets meer doorstappen, nu kan hij bijna zijn achterbeen er niet bijzetten omdat hij zo traag is.

Hahah dat heb ik geprobeerd maar dat was niet zo een succes als je het in je eentje doet kijk maar......
sorry voor mijn charmante kledingkeus ;(

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 14:18

Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties!!!!

Onderhand heb ik de eigenaresse zelf gesproken, zij heeft me haar versie van het verhaal verteld.
Als 2,5 jarige heeft ze het paard gekocht, na een lange tijd van longeren heeft ze hem op 3 jarige leeftijd professioneel zadelmak laten maken. (Dit hield in: 2 weken a 3 keer per week zat de zadelmak maker er op) Hierna heeft de eigenaresse het zelf weer over genomen ze heeft er toen zelf 2 weken op gezeten maar ze was zelf nogal bang en onzeker en het ging niet zo als ze had gehoopt dus is de zadelmakmaker weer terug gekomen. Die heeft er toen weer een week opgezeten. Daarna is de eigenaresse er zelf weer op gegaan en er toen heel hard afgevallen.
Vanaf dit moment had er er geen zin meer in en was ze echt bang geworden.
(Volgens haar is hij 6 weken lang gereden, max 3 x per week, dit komt dus neer op een kleine 18 keer.)

Oktober 2013 is hij terug gegaan naar de handelaar!

Nu was ik gister dus gaan zoeken op naam en afstamming van mijn paard, en nu blijkt dat hij 1 november 2013 door de handelstal weer is te koop gezet (filmpje op youtube) met als onderschrift zadelmak.......

Maar toen ik beging februari 2014 bij de handelaar opstal was, werd mij verteld dat hij er pas 2 dagen stond...... (gezien zijn gedrag in de bak <nog al kijkerig en staart op de rug> zou dit best kunnen kloppen). Ook stond hij niet meer op de site geadverteerd wat mij doet vermoeden dat hij dus echt weer net terug was........
Maar waar is hij dan geweest tussen november en februari........ Zou hij nog een baasje hebben gehad die hem ook weer heeft terug gebracht.....

En toen hebben ze hem maar voor het gemak onbeleerd genoemd?????

Jennyj01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:25

Cassidy schreef:
DDDara schreef:
NU MOET IK ECHT WAT VERTELLEN ne het is SLECHT NIEUWS........

Ik lees net me PB's en nu blijkt dat dit paard al ruim een halfjaar zadelmak is.......... ik ben dus gewoon dubbel opgelicht

De vorige eigenaar heeft hem terug naar de handelaar gebracht omdat het paard gewoon niet te rijden was zo bang en schrikkerig.......

IK VOEL ME ZOOOO GENAAID!!!!!!!

Nu heb ik dus een paard laten opereren dat misschien wel nooit normaal te rijden is.......

Bij het (wat ik dacht) zadelmak maken leek hij heel braaf....... maarja hij leek braaf voor een onbeleerd paard (de handelaar verkocht hem mij als onbeleerd) Maar voor een paard dat al ruim half jaar onder het zadel is.......... DAN WAS HET DUS ECHT GEEN MAKKELIJKE........

Ik voel me zo ontzettend opgelicht........

Ik ben in totaal gewoon richting de €4500 kwijt aan een paard dat dus eigenlijk een probleem paard is..........

Is op te lossen, als je hem naar de juiste persoon brengt. Wordt een projectje correctie en niet inrijden, maar komt goed, gaat alleen meer geld kosten. Ik zou verder niet zelf aanklooien met nog een poging om hem zadelmak te maken, breng hem na de revalidatie naar Gert van 't Hof. Wat bij anderen niet lukt, lukt hem wel.

Dat je dubbel genaaid bent, dat is nu wel duidelijk. Of het een echt probleempaard is, of een gevolg van een niet kundig persoon (of meer niet kundige personen) die hebben lopen aanklooien zal de tijd moeten leren.

Precies mijn advies. Hoeft geen drama te worden. Gelijk naar Gert en je probleem oplossen. Vergeet niet een echte topper met de juiste spirit is bijna nooit de makkelijkste in het begin.

MrsMidnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:08

Jemig zeg wat een verhaal! Ik weet precies hoe vreselijk gefrustreerd je je voelt, ik heb ook net een half jaar een paard waar de dierenarts vaker is geweest dan dat ik heb kunnen rijden :-( Ook zonder keuring gekocht. Stom, en het vormt een probleem want vanaf het eerste moment doe je er toch alles aan het beest op te lappen. Heel veel respect voor jou, zo moedig wat je doet! Veel sterkte ermee, ik hoop dat alles snel goed komt en je paard je teruggeeft wat je verdient (maar dat gaat vast goed komen).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:46

Nou, veel mensen denken met paarden om te kunnen gaan, maar kunnen dat niet. Dus ik zou me niet direct zorgen maken om een jong paard wat als 'lastig' bestempeld wordt. Jij kunt nu een band opbouwen met het dier en daar heb je later profijt van.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:47

Op het filmpje lijkt ie wat te zwaaien met het linker achterbeen bij het spronggewricht, waar is hij precies geopereerd? kan ook gewoon zwakte zijn van de banden namelijk, komt vaker voor bij jonge paarden.

Verder ga ik met Germie mee..dit soort dingen gaat vaak fout omdat mensen niet genoeg ervaring hebben met jonge paarden. Helaas altijd ten koste van het paard..waar het dus totaal niet aan hoeft te liggen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 13:34

Elisa2 schreef:
Op het filmpje lijkt ie wat te zwaaien met het linker achterbeen bij het spronggewricht, waar is hij precies geopereerd? kan ook gewoon zwakte zijn van de banden namelijk, komt vaker voor bij jonge paarden.

Verder ga ik met Germie mee..dit soort dingen gaat vaak fout omdat mensen niet genoeg ervaring hebben met jonge paarden. Helaas altijd ten koste van het paard..waar het dus totaal niet aan hoeft te liggen.

Hij is links achter aan de knie en de kogel geopereerd :D dus als de beweging van uit de sprong komt zou ideaal zijn hahahah:P want die is helemaal goed....

Zwakte van de banden en spieren zou goed kunnen........... maar dat is een lang verhaal daar ben ik gister weer achter gekomen!
Zal ik even in apart berichtje zetten

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 14:10

Omdat ik echt wilde weten waar mijn paard was geweest en wat er met hem is gedaan tussen 1 november en begin februari heb ik de handelaar een sms gestuurd. (een sms omdat hij niet opneemt als ik bel, en als hij al opneemt dan laat hij me niet uitpraten dus sms is dan makkelijker)

Dit was mijn SMS:
Hallo,
Ik denk dat het onderhand tijd is geworden de waarheid over F..... boven tafel te krijgen. Ik ben er namelijk achtergekomen dat jullie hem als 2,5 jarige aan Mevrouw .... hebben verkocht. Daar is hij zadelmak gemaakt en gereden, en uiteindelijk een half jaar later bij jullie terug gebracht omdat hij niet te rijden was, dit was in oktober 2013. Op 1 november hebben jullie hem geadverteerd als zadelmak. Toen ik hem half februari bij jullie kocht hadden jullie hem pas 2 dagen op stal staan. Waar is hij tussen 1 november en half februari geweest??? En wat is daar met heb gebeurt waardoor jullie hem aan mij als onbeleerd hebben verkocht??? Ik heb geen zin om me nek te breken dus nu graag de waarheid! Met vriendelijke groet, ...

Ongeveer een kwartier later werd ik gebeld. Het was absoluut niet de bedoeling van de handelaar mij mijn nek te laten breken. En hij gaf ook toe niet de waarheid te hebben verteld tijdens de verkoopt. Het paard was immers al beleerd en terug gebracht omdat de eigenaar er niet meer over weg kon. Na dat het paard in oktober terug op stal was gekomen hebben ze hem weer aan geboden toen als zadelmak. Er heeft toen een buitenlandse klant gebeld en die heeft het paard telefonisch gekocht (toe gezegd het paard te kopen) het paard zou op stal blijven tot transpoort geregeld werd. Alleen een 3 a 4 maanden later had hij nog niets van deze klant gehoord, en kon hem ook niet meer bereiken. Deze 3 a 4 maanden is er niets met het paard gebeurt af en toe ik de molen en soms een keertje los verder alleen maar op stal staan.
Na deze periode is de zadelmak maker/stalruiter enkele keren op het paard gestapt, alleen het paard was zo schrikkerig en schieterrig dat ze vonden dat hij niet als zadelmak verkocht kon worden. Dus toen ik op stal kwam hadden ze net besloten hem weer als onbeleerd te verkopen.......
En zo ben ik dus aan een onbeleerd paard gekomen, dat al onder het zadel is geweest.......

Ik heb tegen de handelaar gezegd dat ik het niet vind kunnen dat ze zo een paard verkopen als onbeleerd omdat je bij een paard waarbij het als is is mis gegaan toch anders moet beginnen dan bij 1 die totaal groen is. Maar ik heb besloten er verder geen werk van te maken...... Ik ben toch blij dat de waarheid (als dit de echte waarheid is) nu eindelijk echt is boven tafel is gekomen.

Onderhand begrijp ik ook hoe het komt dat hij zich zo makkelijk bij zijn boxrust heeft neergelegd, hij is natuurlijk de afgelopen maanden niet veel beter dan dat gewend!!!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:18

Zou het er mee te maken gehad kunnen dat hij lastig is geworden door de pijn in zijn been??
En daardoor vervelend deed....
Tis maar een idee.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 14:43

kally schreef:
Zou het er mee te maken gehad kunnen dat hij lastig is geworden door de pijn in zijn been??
En daardoor vervelend deed....
Tis maar een idee.

Dat zou natuurlijk goed kunnen, maar klinisch was hij helemaal goed dus je zou toch vermoeden dat als hij pijn had je dat teurg zou zien op de klinische keuring......
Aan de andere kant wordt er natuurlijk op geen enkele keuring gekeken hoe het paard onder het zadel loopt dus het zou wel kunnen dat hij het onder het zadel net iets meer belast........

Nog even revalideren en we gaan het zien.........

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:47

Wens je in ieder geval succes met revalideren en daarna rustig kijken voor een heropvoeding kwa rijden...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:56

gewoon mee omgaan alsof ie nog niemand op zijn rug gehad heeft, zo kan je eventueel gemaakte fouten van het inrijden mee rechttrekken, hou een dagboekje bij met wat je gedaan hebt met hem op dat gebied en hoe ie daarop reageert mocht er over een half jaartje iets voordoen, kan je miss de oorzaak of de start van het verkeerd gaan daarin opmerken.

zoals bij vorige eigenaar dat ie ineens niet te rijden zou zijn.. als ze wist wat ze toen deed toen ie daarmee begonnen was was het miss heel snel terug te vinden waarom dat ie zo reageert (pijn angst, haar angst overgebracht et.)

suc 6

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:01

wow wat een verhaal zeg, hoop dat alles goedkomt met hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:18

Idd wat speurneus zegt, gewoon helemaal weer opnieuw beginnen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:19

Fijn dat je daar inieder geval achter bent dan!

Oke dat verklaard waarom ik die beweging zie linksachter, dat is dus het been. Ik denk gewoon rustig verder gaan met wat je nu doet..hem sterker maken en de spieren en banden sterker maken en daar flink de tijd voor uittrekken en dan kun je over een half jaar/jaar weer kijken waar je staat.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:24

DDDara je hebt nu al zoveel geld en energie in dit paard gestopt, ook al (wat logisch is) heeft dit paard al meerdere eigenaren gehad.....so what.
Maak er het beste van!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:11

Vind dat jullie het allebei geweldig doen!

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:27

Houdt vertrouwen! Het zou zomaar alsnog een topper kunnen worden. In dat filmpje waarin je hem in de bak losgegooid heeft hij zeker de 'wauw' factor, en persoonlijk geloof ik niet zo heel erg in probleempaarden (de echte uitzondering daargelaten) maar inderdaad eerder in mensen die zichzelf overschatten met een te sensibel/karaktervol paard of daar gewoon niet mee om kunnen gaan.

In ieder geval sterkte met al deze nieuwe tegenvallers, maar hopelijk kijk je hier over twee jaar op terug met een toppaard onder je kont en een voldaan gevoel... Ik wens het je van harte toe, zeker na alle moeite die je gedaan hebt.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 05:22

Ik ben het helemaal met FemkeMarije eens.
Niet iedereen kan een paard beleren en goed inrijden en je kunt beter een groen paard hebben dan een paard dat verkeerd is beleerd.
Maar ik zeg altijd je als het karakter goed is en hij heeft vertrouwen en jij kun omgaan met een gevoelig paard dan kan iedereen nog wel eens verrast zijn hoe hij zich straks onder het zadel gaat ontwikkelen.
Het voordeel is dat je weet wat er met hem gebeurt is zodat jij je kunt voor berijden en het met geduld straks op kunt pakken.
Want dat dit nog wel eens een heel goed paard kan worden dat is zeker.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:20

Meid ik kan niks anders zeggen dat ik diep veel respect voor je heb. Je bent een hele dappere meid, die niet van ophouden weet. Een doorzetter die echt een hart voor dieren heeft. Die de waarheid boven tafel wil hebben, zodat je weet hoe je beste met beestje om gaat.
Meid ga vooral zo door & jullie gaan een top band krijgen.