Pony loopt M en baasje zegt dat het goed is.
Geloof er aan de ene kant niks van maarja...
Hopelijk is het ook niks! Ook niet bij je veulentje!
(sorry heb niet het hele topic gelezen dus ik weet ook niet of de dierenarts al langs is geweest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Ik ga even realistisch zijn, het is natuurlijk goed om een doel te hebben waarom je het wel zou doen maar ik hoor vaak mensen zeggen ze heeft vechtlust en levenslust, dat is puur overlevingsdrang bij dieren en een dier zal doorgaan tot de dood. Zoals ik je veulen nu zie op foto's en filmpjes zou ik zeggen dat het veulen het nu al ontzettend zwaar heeft en lijkt ze me behoorlijk duf. Is er ook gekeken naar het zuurstof gehalte in het bloed? Doordat ze constant ademnood heeft kan ze natuurlijk oko te weinig zuurstof binnen krijgen en dat kan lijkt me ook schade toebrengen aan de hersenen.
marijacindy schreef:Ik ken een pony die ook knort onder het rijden.
(sorry heb niet het hele topic gelezen dus ik weet ook niet of de dierenarts al langs is geweest)
marijacindy schreef:Ik ken een pony die ook knort onder het rijden.
(sorry heb niet het hele topic gelezen dus ik weet ook niet of de dierenarts al langs is geweest)
xLIESSSx schreef:Mijn schoonmoeder is boerin en houdt dikbillen (vleeskoeien dus). Ik zei haar dit en ze zei me dat je eens moet proberen om honing te geven, want het kan de "kroep" zijn, zoals de boeren het hier noemen...
Geen idee wat het is ofzo, maar wou je even de tip meegeven van even honing te proberen
(Ik heb niet het gehele topic doorgelezen, dus mijn excuses als ik nu iets zeg wat jij allang wist)
xLIESSSx schreef:Mijn schoonmoeder is boerin en houdt dikbillen (vleeskoeien dus). Ik zei haar dit en ze zei me dat je eens moet proberen om honing te geven, want het kan de "kroep" zijn, zoals de boeren het hier noemen...
Geen idee wat het is ofzo, maar wou je even de tip meegeven van even honing te proberen
(Ik heb niet het gehele topic doorgelezen, dus mijn excuses als ik nu iets zeg wat jij allang wist)
_Inge schreef:Joolien schreef:Ik ga even realistisch zijn, het is natuurlijk goed om een doel te hebben waarom je het wel zou doen maar ik hoor vaak mensen zeggen ze heeft vechtlust en levenslust, dat is puur overlevingsdrang bij dieren en een dier zal doorgaan tot de dood. Zoals ik je veulen nu zie op foto's en filmpjes zou ik zeggen dat het veulen het nu al ontzettend zwaar heeft en lijkt ze me behoorlijk duf. Is er ook gekeken naar het zuurstof gehalte in het bloed? Doordat ze constant ademnood heeft kan ze natuurlijk oko te weinig zuurstof binnen krijgen en dat kan lijkt me ook schade toebrengen aan de hersenen.
Dit is ook wat bij ons steeds door het hoofd speelt...
Het is zo'n verdomd moeilijke keuze om te maken, daarom ook dat we de kliniek erover gecontacteerd hebben nog, maar het maakt het er niet makkelijker op zo.
Brainless schreef:xLIESSSx schreef:Mijn schoonmoeder is boerin en houdt dikbillen (vleeskoeien dus). Ik zei haar dit en ze zei me dat je eens moet proberen om honing te geven, want het kan de "kroep" zijn, zoals de boeren het hier noemen...
Kroep is ontsteking van het strottenhoofd en duurt geen maanden.
Daarnaast is al bekend dat het veulen een aangeboren afwijking heeft waardoor haar neusgaten (bijna) dicht gegroeid zijn.
geerke schreef:het benauwd hebben is erger dan pijn.....
simodi schreef:geerke schreef:het benauwd hebben is erger dan pijn.....
Helemaal mee eens!
Ik denk dat toch een beetje onderschat wordt hoe vreselijk benauwdheid is. Zeker in deze mate: alleen kunnen ademen met een half neusgat in plaats van twee! (Probeer zelf maar eens uit)
Vandaar ook mijn mening .... elke dag wachten in deze toestand is voor dit paardje erg zwaar ...