Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:21

danoesje schreef:
Met wat ik nu zelf heb ervaren en nu ook weer van jou hoor,vraag ik me steeds meer af of ik er weer aan zou beginnen als eagle niet goed komt. Zoveel geld,stress maar vooral verdriet. Zoveel plezier als het goed gaat maar het gaat o zo vaak fout...

Klopt. Ik heb er ook mijn buik van vol. Ik heb ook meerdere paarden verloren, allemaal aan verschillende aandoeningen. Zelfgefokt en aangekocht. Ik heb gewoon heel veel pech gehad met mijn paarden. Ik was er 7 jaar geleden helemaal klaar mee maar kwam deze als veulentje tegen en ik was verliefd. Heb haar gekocht met het idee van; Over 3 jaar ga ik weer rijden en ga ik weer beginnen, ik probeer het nog een keer. Maar dat het al zo snel zo eindigen had ik niet verwacht. Ik had gehoopt dat mijn pech verdwenen zou zijn na 7 jaar maar dat is niet zo. Lijkt wel of er een vloek op ligt. Het mag niet zo zijn denk ik.
Daarbij werken de financiën ook niet meer mee dus houdt het gewoon op. Het is het werk, de tijd, het geld en het verdriet niet meer waard. De leuke momenten wegen niet meer op tegen het negatieve.

danoesje

Re: Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:44

Als je het heel rationeel gaat bekijken is het ook 'maar' een hobby. We zijn er dagelijks mee bezig,kost bakken met geld maar voor de meeste van ons is dat heel zwart-wit gezien wat het is,al is het meer een lifestyle. Ik zou ook serieus niet weten wat ik net zo leuk of zelfs maar een beetje in de buurt zo leuk zou vinden als paardrijden. Waar ga ik met al mijn tijd naartoe?
Ik woon momenteel in het huis van mijn vriend,in een stad waar ik niks mee heb en niemand ken. En ik word serieus heel ongelukkig van drie avonden achter elkaar op de bank. Dat alleen wordt al een uitdaging:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:04

danoesje schreef:
Als je het heel rationeel gaat bekijken is het ook 'maar' een hobby. We zijn er dagelijks mee bezig,kost bakken met geld maar voor de meeste van ons is dat heel zwart-wit gezien wat het is,al is het meer een lifestyle. Ik zou ook serieus niet weten wat ik net zo leuk of zelfs maar een beetje in de buurt zo leuk zou vinden als paardrijden. Waar ga ik met al mijn tijd naartoe?

Klopt. Het is een heel uit de hand gelopen hobby, echt een lifestyle. Ik heb dan nog wel 3 ponietjes dus helemaal paardloos ben ik dan niet maar het rijden zal ik wel moeten missen. Ik heb verder ook geen andere hobby's. Ik zal het heel jammer vinden dat ik niet meer kan rijden maar goed, met de pony's kan ik altijd nog knuffelen en tutten.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:08

Ik ken het ook. Soms denk ik dat ik gek ben dat ik zoveel geld eraan uitgeef voor het ogenblik. Maar ik blijf vasthouden aan het feit dat het normaalgezien ooit wel eens normaal wordt. Enkel stalgeld-lesgeld 1x per week en hoefsmid en de normale vetrenaire kosten. Zou leuk zijn!
Maar als het moeilijk blijft dan hak ik de knoop door. En neem ik waarschijnlijk geen paard meer denk ik. Alhoewel dat onwaarschijnlijk lijkt. Denk dat ik dan een leuke grote pony koop ofzo. Om beetje mee rond te stappen :-).
Ik ben nu al 2.5jaar bezig met deze te 'revalideren' en daarvoor had ik een lieve oudere merrie waar ik ook 2jaar heb mee rondgestapt wegens blessure. Voordien heb ik 2 jaar van haar kunnen genieten.
Dus van de 6.5jaar dat ik paardeneigenaar ben heb ik 2 jaar plezier gehad, en voor de rest zorgen. Moet zijn dat het mij niet is gegunt...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:29

Ik dacht dat ik de enige was met zoveel pech maar je hoort het om je heen wel meer. Dat er meer mensen zijn die denken dat het gewoon niet voor ze weggelegd is. Dat ze alleen maar ellende met de paarden hebben.
Dat troost me dan een beetje maar goed, al dat geld dat er in zit krijg ik niet meer terug. En dan komt een moment dat je moet zeggen: Is het nog wel slim om er zoveel geld in te stoppen? Kan ik niet beter sparen of hypotheek gaan aflossen etc?
Paarden is een hele nare verslavende hobby, en een geldverslindende. Mensen zouden zichzelf in de schulden steken voor die rotknollen... ongelooflijk eigenlijk.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:13

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:21

Ik vraag me iets af... Hoe loopt een paar die dit heeft? Kissing spines? Kan het zijn dat ze op de voltes beide kanten redelijk lopen, niet zuiver maar moeilijk te zien, en rechtuit wel kreupel? Of is dat geen symptoon ervan?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:40

Kan wel leuk zijn dat omdenken, heb er ook vast veel van geleerd, maar als ik dit allemaal vantevoren had geweten had ik het nooit gedaan. Dat het qua tijd druk zou zetten op mijn privéleven wist ik, ook niet erg. Maar ik word er niet leuker van door alle stress en financiële oliebol. Even iets leuks gaan doen om de ellende te vergeten gaat vaak niet of in mijn geval,leen ik maar weer geld van vriendlief terwijl ik niet weet wanneer ik dat ooit terug moet betalen. Ik ben geen opgever dus ik struggle nog wel een tijdje door, maar het hebben van een eigen paard had ik me wel wat anders voorgesteld..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:54

Je hebt het nog niet omgedacht.

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:26

@danoesje _/-\o_ amen. Hier precies hetzelfde.
De laatste weken heb ik thuis ook weer een pesthumeur door alle stress en zorgen. En ik maar volhouden dat ik niet weet waar het door komt. Ik weet het precies.. Iedereen gaat lekker op vakantie en leuke dingen doen, maar ik niet. En met mij is vriendlief ook de klos, terwijl hij er nooit over zeurt. Ja, soms over mijn humeur, omdat hij niet altijd in der gaten heeft dat de hele situatie soms als een molensteen om mn nek hangt. Begrijp me niet verkeerd, ik doe het met liefde, maar soms zit je er gewoon ff doorheen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:44

Aimee schreef:
Je hebt het nog niet omgedacht.

Kansen zien ipv problemen. Leermomenten etc.

Nou ja, dat is wat ik geleerd heb en als kans zie: Geen paarden meer nemen. Ik heb nu als kans om geld te besparen en het te besteden aan een nuttiger doel ipv het in de bodemloze put genaamd paard te gooien.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:51

Dat herken ik zooooo goed! Nu ik toch aan t klagen ben: werk gaat ook niet zoals ik wil en ben bij mijn vriend ingetrokken in een huis wat helemaal niet mijn smaak is dus dat maakt het ook niet echt gezelliger. Hoog tijd voor een kraslot kopen en jackpot winnen! Paar 1000 zou ookal leuk zijn :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:54

Suzanne, die bodemloze put is het ergste nog niet eens,dat zijn paarden sowieso. Als er maar wat voor terugkomt. Waar is de tijd gebleven dat ik al blij was met een paard uit de penny aan de muur :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:57

danoesje schreef:
Suzanne, die bodemloze put is het ergste nog niet eens,dat zijn paarden sowieso. Als er maar wat voor terugkomt. Waar is de tijd gebleven dat ik al blij was met een paard uit de penny aan de muur :+

Eens. Daarom zei ik al: Dat het geld kost is nog niet het ergste, maar het plezier moet overheersen. Zodra je er geen plezier maar alleen maar verdriet van hebt dan is alles wat je eraan spendeert te duur.

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:58

Haha ja, een lekker geldprijsje is meeeer dan welkom. Vervelend dat je werk ook niet meezit... Ik had door een fout van mijn vorige werkgever ook nog een tegenvaller van de belasting die ik terug moest betalen voor augustus... Was ook meer dan 500 euries |o schiet mij maar lek haha

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:01

Hier nog een. En 2000 huurtoeslag betalen uit 2010 ivm fout met inschrijven. En 2x 300 zorgtoeslag betalen ivm een te hoog inkomen van mijn toeslagpartner. Die ik nooit als toeslagpartner heb opgegeven en al sinds 2009 mijn ex is. En mijn online bezwaar was niet binnengekomen dus protest aantekenen: helaas mevrouw,u bent te laat. Kom maar op met 2014, die 13 erin is nie goed nie:)

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:03

Hahaha en ik vind mezelf al zielig. Wat belachelijk zeg 'U bent te laat...' Waar denken ze dat we dat geld vandaan moeten toveren

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:13

Je moest binnen twee weken bezwaar aantekenen. Wat ik dus braaf heb gedaan online. Werd me aan de telefoon verteld (toen ik er achteraan ging bellen) dat dat helemaal niet kon, online bezwaar aantekenen. Nou, misschien niet via mijntoeslagen.nl maar wel via belastingdienst.nl. Lekker ook dat ie van 2010 is (dus zij 3 jaar bedenktijd en wij 2 weken!)
Het is maar goed dat ik niet zo verslavingsgevoelig ben want dan had ik de hele drankvoorraad erdoor gedronken:P
AfbeeldingOverigens drinken we niet zoveel maar kopen/krijgen wel steeds weer allemaal lekkere flesjes dus de gangkast staat ook nog eens vol!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:22

_O-

maar 't is waar, 't is gewoon een grote zorg...
en nog kostbaar ook...

mijn merrie is ook nooit geworden wat ik gehoopt had, niet alleen door de KS, maar ook door alle andere dingen die meespeelden...
maar door haar heb ik wel weer hele andere dingen geleerd, lange teugelen, werken aan de hand, met hele andere kleine dingen blij leren zijn...
maar ook vaak genoeg heeft het verdriet gebracht, stress, spanning...
meerdere keren hebben we op de drempel van inslapen gestaan, en toch is ze er nog steeds...
en geniet ik ondanks alles weer van heel veel momenten met haar...

het blijft moeilijk...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:26

Gelukkig heb ik die momenten ook wel hoor. Alleen staat hij nu 50 minuten verderop waardoor ik er niet zo vaak naartoe kan, geen tijd maar vooral ook geen geld voor nu. Maar als ik m dan weer zie weet ik wel weer waar ik het voor doe. Straks staat hij weer goedkoper en dichterbij, dan wordt het waarschijnlijk allemaal wat minder erg. En van die rekeningen hebben ik het overgrote deel gelukkig al afbetaald tussendoor, dus met een maand of 4 hebben we dat ook weer gehad. Misschien moet ik de salontafel met inhoud maar verkopen aan de hoogste bieder :D Die kist vind ik vreselijk lelijk en de inhoud is ook niet echt heel gezond voor me, al staan er ook nog wel wat interessante flessen rode wijn tussen :9

Ga maar eens op zolder rommelen wat daar nog staat dat geschikt is voor marktplaats, maar vriendlief wil dus echt ALLES bewaren!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:36

de heel inboedel in de verkoop en paard kan blijven! :D

dit is toch genieten... <3
Afbeelding

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:39

Wow, knap dier zeg! Vind ze wel wat hebben hoor, die lusitano's!
Inboedel is bar weinig waard (heeft vriendlief een jaar of 8 zo ongeveer allemaal van marktplaats gehaald haha) Huis gaat wel te koop maar daar moet helaas geld bij ipv dat het wat oplevert. Maar wie weet wat we allemaal tegen komen bij het opruimen :D

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:21

Hier in de 11 jaar die ik eigen paarden heb er inmiddels 4 af moeten maken. Dus ik heb ook zeer regelmatig gedacht: ik ruim alles op en ik ga gewoon creatief met kurk doen ofzo.
maar het zit in mijn bloed, en ik kan echt niet zonder.

nu heb ik een paard waar ik een jaar ongeveer wedstrijden mee heb gereden, en toen werd hij ziek.
hij is nooit meer op dat niveau gekomen, en blijkt nu ook artrose en pssm te hebben. Dus shows wordt hem nooit meer.

af en toe heb ik het daar zwaar mee. Zou graag weer zwaar willen trainen. Maar ik wil dit paard nog niet kwijt en ga gewoon kijken wat we straks nog wel kunnen.
en het speelt echt wel regelmatig door mijn hoofd om een nieuw paard erbij te kopen, maar daar is het nu gewoon niet het moment voor met een kleine onderweg. Dus maak ervan wat nog kan en geniet daar zo veel mogelijk van.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:46

Mister, gefeliciteerd!
Wat zuur zeg, 4 paarden is wel heel erg veel!
Pff eentje erbij is voor mij financieel gewoon heel erg geen optie. En dan denk ik er nog maar even niet aan dat ik per januari moet gaan beginnen met het aflossen van mijn studieschuld:P

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 07:15

dankjewel danoesje!
straks is dat voor mij ook niet haalbaar meer ben ik bang, maar ik heb wel jaren lang twee paarden gehad.

ach ik zie het allemaal wel.
voorlopig ben ik blij dat ik deze grote vriend nog heb en van kan genieten, en wie weet wat de toekomst nog brengt.

een ding is wel zo dat ik wel angstig ben geworden om een paard te kopen, heb inmiddels zoveel verschillende gebreken meegemaakt dat je je afvraagt hoe lang het zal duren bij een nieuwe voordat er ook iets ernstigs naar boven zal komen.

danoesje ik hoop echt voor je dat dit hele pakket een positieve uitkomst voor jou en je paard heeft en je kan gaan genieten van hem terwijl je je schulden afbetaald, dan dat je zonder paard zit met een hoop schulden.