Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Standardbred schreef:Ik zal hier ook nog een keer de link naar een duits forum zetten waar je heel veel info over sarcoides kunt vinden en de zalf CompX kunt bestellen waardoor mijn paard van al zijn sarcoïdes af is..
http://sarkoid.forumo.de/
Anya schreef:Ik heb indertijd ongeveer driehonderd gulden betaald voor de zalf. Incluis verzendkosten vanuit Engeland. Er komt een behandelplan mee. Bij La was dat 5x, om de 3 dagen. Dat moest worden opgebracht met rubber handschoenen.
Ik heb voor Lan een vliegendeken verbouwd. Ik heb van schuimrubber een gigantische ring (een soort likdoornpleister) in haar vliegendeken genaaid. Zo kon ze rustig de wei op in een groep. De wond heeft met de zalf niet geetterd. Het veschrompelde meer.
Standardbred schreef:Anya schreef:Ik heb indertijd ongeveer driehonderd gulden betaald voor de zalf. Incluis verzendkosten vanuit Engeland. Er komt een behandelplan mee. Bij La was dat 5x, om de 3 dagen. Dat moest worden opgebracht met rubber handschoenen.
Ik heb voor Lan een vliegendeken verbouwd. Ik heb van schuimrubber een gigantische ring (een soort likdoornpleister) in haar vliegendeken genaaid. Zo kon ze rustig de wei op in een groep. De wond heeft met de zalf niet geetterd. Het veschrompelde meer.
Potje zalf incl. verzendkosten 70 euro, potje vasaline, paar van die plastic onderzoeks handschoenen (zoals bij de tandarts ed) en enkele maanden 3 dagen smeren en dan pauze totdat de korst losliet en dan weer smeren. Dierenarts die voor een ander paard even langskwam, even laten kijken omdat hij de zalf niet kende maar verder niets. Ook niet extra inpakken van het paard. Gewoon weer lekker in zijn blootje de wei op.