Veulentakel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:39

Hij ligt lekker wakker rond te kijken :D

Komt nu iemand zijn koppie aaien en volgens mij had 'ie best mee eruit gewild !

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 12:41

*\o/* *D *\%/* :)) :):)

Als alles goed blijft gaan mogen we hem morgen halen!

Vanmiddag gaat hij naar een andere afdeling, dan gaat hij van de cam af.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:41

Top Utixo! +:)+ Beterschap met hem!!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:42

*\o/* Wat een fijn nieuws *\o/*

Thuis knapt hij vast en zeker nog veel sneller op :j

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:42

Ja, hij is echt lief naar iedereen toe. Een makkelijke patient. Ik hoop echt dat hij snel naar huis mag. Het rare is dat ik de hond die maandag is overleden helemaal niet mis, terwijl ze elf jaar deel van ons gezin heeft uitgemaakt. Alles draait nu om Tintin. Aan de andere kant is ze niet voor niets gestorven. Benthe en Michel waren nooit zo snel naar de dierenarts gescheurd als ze de symptomen niet herkenden waaraan Paisley is gestorven. Misschien is dat wel zijn redding geweest.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 12:43

De reden voor de couveuse was simpelweg dat er een grotere hond geplaatst moest worden :+

Utixo

Re: Veulentakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 12:44

Mam, neem je telefoon op!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:44

Ik hoop dat er geen honden daar meer worden vergiftigd. Maar als er rotzooi (gif) is neergegooid, zal dat nog weken/maanden lang aantrekkelijk voor honden kunnen zijn. Eng idee.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:45

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:46

Utixo schreef:

_O- _O- _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:47

nynke55 schreef:
Utixo schreef:

_O- _O- _O-

Die staat in de oplader !!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:50

Misschien dat een PB via bokt wel aan komt? 10 mins geleden was ze online!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:55

Mystica schreef:
Ja, hij is echt lief naar iedereen toe. Een makkelijke patient. Ik hoop echt dat hij snel naar huis mag. Het rare is dat ik de hond die maandag is overleden helemaal niet mis, terwijl ze elf jaar deel van ons gezin heeft uitgemaakt. Alles draait nu om Tintin. Aan de andere kant is ze niet voor niets gestorven. Benthe en Michel waren nooit zo snel naar de dierenarts gescheurd als ze de symptomen niet herkenden waaraan Paisley is gestorven. Misschien is dat wel zijn redding geweest.

Klinkt niet echt al een troost, Mystica, maar die klap komt nog wel ... jullie zijn nu allemaal zo druk en zo kompleet uit je normale ritme .. er is amper tijd om te janken .

Als straks alles weer z'n normale gangetje gaat, komt het gemis vanzelf.

Sterkte alvast...

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:58

Was even de honden aan het uitlaten. Ben inmiddels op de hoogte. Voelt alsof ik in het stenen tijdperk leef, zonder de online mogelijkheden. Ellende is dat mijn laptop vastliep nadat ik de cam had geinstalleerd. Eindelijk gereset en toen ik vanmorgen naar Tin keek, liep hij weer vast. Dus nu maar zonder cam.
Overigens gaat veulen erg goed. Hij blijkt ook wel lui te zijn. Met een wat hardere hand kan hij wel ineens opstaan. Heef alweer paar uurtjes op de wei gestaan. Maar takel hangt en is klaar voor gebruik. Is ook makkelijk in de toekomst voor andere problemen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:01

Hebben jullie een foto hoe die takel er uit ziet? Ben er wel benieuwd naar. Waar konden jullie die takel kopen? Fijn dat het veulen het ook weer een stuk beter maakt. Sterkte alsnog met het verlies van jullie andere hond. Maar hopen dat Tintin jullie wat troost kan bieden als hij weer naar huis mag. :(:)

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:16

Ik heb hem gekocht bij landbouwwinkel.nl (Koeienlift easylifter)
Het voordeel is dat hij zowel voor kleine als grotere dieren -tot 1000 kg- kan worden gebruikt.
Hoe vaak sta je niet te hannessen met een paard dat in de soda moet, of niet mag gaan liggen. Zelfs voor een onhandelbaar paard bij de hoefsmid kan hij eventueel als ondersteuning gebruikt worden. Dus hij blijft mooi hangen.

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:26

Hebben jullie advies omtrent een therapeutisch kussen (omdat hij zo is doorgelegen) en voer om hem snel dikker te krijgen. Hij weegt nog maar 19 kg.
Overigens is wel leuk om te vermelden dat hond Shinto anders is dan anders. Normaal heeft hij zijn eigen stoel op de 1e en zien we hem nauwelijks. Nu ligt hij altijd beneden. Alleen mijn eigen Ocean (collie, anderhalf jaar geleden uit het asiel gehaald omdat hij vals zou zijn, is nu 6) leeft gewoon door in zijn eigen kleine vertrouwde Oceanwereldje en heeft volgens mij helemaal niet door dat er twee honden missen. Dat is echt een geval apart. Ik kan nu wel vertellen dat ik 12 jaar geleden, al een collie verloren ben aan een antiwormmiddelvergiftiging, dus ik heb hem wel geknepen met Ocean. Maar tot nu toe is hij nog net zo introvert als altijd. Die had het zelfs niet doorgehad als we gisteren waren vergaan, was gewoon in zijn eigen illusie doorgegaan.... =))

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 13:51

Ik zal vanavond even een foto van de takel maken. Het takel gedeelte zelf komt bij een bevriende schilder vandaan.

Straks eerst shoppen voor de hond. Heb bij mister ed al een deken voor hem gekocht, zal hij met wandelen wel even nodig hebben.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:16

Misschien is een schapenvel wat voor hem om op te liggen. Dat verdeelt de druk goed.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:22

Mystica: Meerdere malen per dag voer wat zijn darmen het minst belast: dus de beste kwaliteit vers vlees ( Carnibest) is dan wat ik zou doen.

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:38

Hebben ze net gekocht. Schapenvacht reguleert ook de warmte, dus dat is uitstekend. En lekker zacht. Maar wat nog veel 'erger' is; ze komen met een jas aan voor hem. Ik had nooit verwacht dat ooit één van mijn honden met een jas aan zou lopen....
Maar ach, wat is erg nu?

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:40

Ja, het pobleem zal wel zijn dat hij moeilijk wat binnen kan houden. Vanaf dinsdag tot gisteravond heeft hij niets gegeten. Normaal krijgt hij 's ochtends vers vlees en 's middags brokken maar we zullen nu heel voorzichtig moeten zijn. Dus weinig voer wat wel veel calorieen bevat. Het is ook zo'n schrokker, de brokken strooi ik altijd over de patio uit, zodat hij moet zoeken. Maar dat kan nu niet. Zal wel goedkomen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:43

Bij de zelfzorgwinkel verkopen ze ook anti-doorligmatrasjes, wellicht ook nog een optie ...

En met zijn brokken misschien ook wat grote kiezelstenen in zijn bak leggen, moet hij toch nog een beetje zoeken ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:20

Hier een therapeutische hondenmand met memoryfoam in de aanbieding: http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... den/145993 Schijnt een hele goede mand te zijn met steun en makkelijke inloop.

Kun je wat voer betreft niet beter eerst droge rijst en kipfilet (gekookt) geven en daarna iets van lam/rijstbrok er door heen om weer mee beginnen, dat is licht verteerbaar voor de darmen. Ik neem aan dat de dierenartsen daar in Utrecht wel advies hebben qua voer en hoe weer te beginnen en de hoeveelheid eer op te voeren qua kleine beetjes over meerdere maaltijden per dag ed om de darmen weer op gang te brengen.
Hier begin ik ook als de hond weer eens last vd darmen had en leeg is geweest met droge rijst en kipfilet. Gaat prima en ze vinden het lekker.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 22-12-12 15:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:25

Mystica: zou puppy voer een optie kunnen zijn?