Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:28

Rchell schreef:
Dank je wel meis.. Ja ik heb ook inderdaad naar mn gevoel geluisterd.. zowel beste paardenvriendin als stalhouder trokken mijn "we gaan naar utrecht" besluit in twijfel en bij allebei was het ongeloof groot toen ze hoorde dat het weer mis was.. Ik wist het gewoon..

Ik red het zelf ff niet momenteel.. iedereen die te lief voor me is = janken. Ik zit wel op mn werk maar t gaat voor geen meter, ik slaap niet, ben aldoor misselijk en heb geen trek. Al met al gewoon een steen in mn maag die niet weg wilt. Maargoed, dat komt wel weer. Ben volgende week na de kerst 2 extra dagen vrij dus dan hopelijk met paard veilig en gezond in zijn eigen box bijkomen... daar hoop ik op!

Heb al even gereageerd omdat ik eigenaresse van geopereerd koliekpaard inmiddels wel antenne heb ontwikkeld voor gevallen die te lang duren en gevaarlijk worden juist doordat een paard zo hard is voor zichzelf en kennelijk slecht pijn toont. Luister naar jouw gevoel. Het is jouw paard en jammer genoeg loopt het vaak genoeg mis en tijd die verstrijkt is daarin een heel belangrijke factor. Toen ik met de mijne aankwam in Bodegraven (hij liet zich steeds vallen thuis en wilde dat daar op de betonnen vloer binnen ook gewoon doen) heb ik geeist dat ze hem gingen bekijken. (DA was uiteraard thuis ook al 2 keer geweest in heel kort tijdsbestek en had me doorverwezen naar Bodegraven en gegevens doorgebeld etc) Ze gaven hem eigenlijk een beetje op omdat hij/het er slecht uitzag. Hij was nog maar 8 en is echt het paard van mijn leven. Bovendien heel gevoelig voor echte pijn, dan geeft ie zich daar aan over. Ze gingen opereren en al zijn bloedwaarden, hart e.a. waren GOED, dus hij was eigenlijk nog fit, ondanks dat hij er zo bezweet en naar uitzag. Bij hem was het een slag in zijn dunne darm en zijn dunne darm lag van zijn plek. Na operatie is hij heel echt erg voorspoedig hersteld. Ik ben dolblij dat ik hem zijn kans heb gegeven en mijn instinct gevolgd heb en heb geëist dat ze gingen kijken wat er aan de hand was.
Er is een topic van mij over koliek en de stress van op de kliniek staan, we begrijpen je daar helemaal! Kom maar eens kijken?? Voor nu heeeeel erg veel sterkte!!!
Laatst bijgewerkt door fargo op 19-12-12 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:30

Rchell schreef:
Er wordt bloed afgenomen, gelaxeerd en opgevoeld, meer kunnen ze nu niet doen helaas.. hij moet eerst "leeg". Dan kunnen ze (ook aan de hand van wat eruit komt aan mest) opzoek gaan naar de oorzaak.

Staat hij ook aan het infuus voor extra vocht?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:37

fargo schreef:
Rchell schreef:
Er wordt bloed afgenomen, gelaxeerd en opgevoeld, meer kunnen ze nu niet doen helaas.. hij moet eerst "leeg". Dan kunnen ze (ook aan de hand van wat eruit komt aan mest) opzoek gaan naar de oorzaak.

Staat hij ook aan het infuus voor extra vocht?

Dat zal toch wel? :7
Dat is een van de oorzaken van een verstopping....te weinig drinken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:54

@Geerke, lijkt mij wel, maar omdat er alleen laxeren genoemd wordt en afwachten, vroeg ik het me toch even af..

Rchell

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 11:02

ík vind stiekem dat ik te weinig op de hoogte gehouden wordt.. 1 x per dag: "ja het gaat goed, we bellen als dat anders wordt" vind ik gewoon niet fijn, dus hang nu weer aan de lijn.. :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:05

Rchell schreef:
ík vind stiekem dat ik te weinig op de hoogte gehouden wordt.. 1 x per dag: "ja het gaat goed, we bellen als dat anders wordt" vind ik gewoon niet fijn, dus hang nu weer aan de lijn.. :=

Heeft hij een infuus?Dat is echt heel belangrijk!
De darm onttrekt namelijk vocht,dus de mest die toch al droog is gaat er op deze manier never nooit uitkomen!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 11:07

Daar hadden ze het over dat ze het zouden plaatsen toen ik hem bracht, dus ga er wel vanuit..
Ze gaan zo met hem bezig.. bloed is goed, hij oogt rustig (heb ik uitgebreid voor gewaarschuwd) maar mest nog steeds niet voldoende.. ze zou me uitgebreider bellen als ze hem zo onderzocht/ opgevoeld hebben..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:08

Rchell schreef:

Bovendien reageert een paard heeeeeel erg op de support en aanwezigheid en aandacht van zijn eigenaar in zo'n vreemde en nare situatie. Ik ging dagelijks heen - maar jij kunt vanmiddag pas begreep ik?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 11:18

ik ben helaas gewoon aan het werk Fargo.. en ik zit in een zeer lastige situatie op mijn werk dus kan echt niet zomaar weg. Ik ben er vanmiddag, morgenavond en dan vrijdagochtend weer.. ik ga zoveel als ik kan..

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:23

Tuurlijk, en je kunt toch niet zo veel doen. Hoop dat jullie beide een beetje kunnen rusten. Het is inderdaad frustrerend om zo aan de zijlijn te staan, hopen op goed nieuws vanmiddag!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:26

Rchell schreef:
ik ben helaas gewoon aan het werk Fargo.. en ik zit in een zeer lastige situatie op mijn werk dus kan echt niet zomaar weg. Ik ben er vanmiddag, morgenavond en dan vrijdagochtend weer.. ik ga zoveel als ik kan..

Je bent er dagelijks, dat is prima toch!! Dan ziet ie je en kun je hem even knuffelen. Sterkte!! :(:) :(:)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:55

Nog steeds veel sterkte TS, de tijd zal héél langzaam gaan voor je of niet?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:22

Goed dat je gebeld hebt! Had ik ook gedaan :D ...zolang wachten in onzekerheid is voor niks goed...nu kan je tenminste weer wat verder aan't werk.

Zitten wachten op een tel. is niet leuk en kan je niet meer helder denken...veel suc6es nog en hopelijk nog meer goed nieuws vandaag :(:)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 12:33

Nou arts uitgebreid gesproken. Hij is net opnieuw opgevoeld en redelijk leeg. Helaas is er niet zoveel uitgekomen als dat ze hadden gewilt maar ze kunnen niet langer wachten met niet voeren. Dus er gaan nu heeeeeel langzaam opnieuw eten in stoppen.
Volgens arts is wat ik thuis geef qua voer al perfect, dus daar kan het niet vandaan komen. Ze gaan hem dus nu opnieuw voeren in de hoop dat hij goed blijft... wederom in spanning afwachten.. Ben in ieder geval al heeeeeel dankbaar dat zijn darm het gehouden heeft.. hopelijk komt de rest van de mest er nu ook snel uit.. enorme blokkade is in ieder geval minder..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:35

Dat is opzich fijn nieuws zeg :D!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:39

Pfieuw, dat klinkt gelukkig al wat meer hoopgevend! Nog even volhouden, en wie weet staat je paardje met kerst al weer lekker thuis! :)

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:46

wat heb jij een sterk paard zeg!
Ik heb ook zo´n (kleine) vechter!

Hopelijk lukt het nu een beetje met eten...

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 12:51

Ja eten wil hij altijd wel.. dag dat hij niet meer eet is zijn laatste zeg ik weleens.. maargoed.. hopen dat het vanaf nu alleen maar goed, beter, best gaat.. Ik ga nu zo weg bij mijn werk en meteen naar hem toe! :D kan niet wachten!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:54

Rchell schreef:
Dierenarts heeft niets kunnen vinden., Hij heeft dunne mest (geen zand aangetroffen.. hoeft niet alles te zeggen maar ook zijn buikgeluiden zijn oké) en lichte verhoging. Ze houd het op een virus. Dus dagelijks temperaturen en in de gaten houden. Verder alleen licht werk als hij er zelf om vraagt en dan moet hij lekker opknappen.. dus komt goed :D.
Ga hem het weekend verwennen met warme lijnzaad e/o slobber en stappen aan de hand in de bak als het weer het toelaat. Hij was gelukkig al iets helderder vanmorgen.. :D

heb je er al over nagedacht dat ze hier net dunne mest van krijgen :)

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:57

Jeetje! sterkte! hoop dat alles goed komt, ik ga duimen!

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:21

romyloverrr schreef:
Rchell schreef:
Dierenarts heeft niets kunnen vinden., Hij heeft dunne mest (geen zand aangetroffen.. hoeft niet alles te zeggen maar ook zijn buikgeluiden zijn oké) en lichte verhoging. Ze houd het op een virus. Dus dagelijks temperaturen en in de gaten houden. Verder alleen licht werk als hij er zelf om vraagt en dan moet hij lekker opknappen.. dus komt goed :D.
Ga hem het weekend verwennen met warme lijnzaad e/o slobber en stappen aan de hand in de bak als het weer het toelaat. Hij was gelukkig al iets helderder vanmorgen.. :D

heb je er al over nagedacht dat ze hier net dunne mest van krijgen :)

Lijkt me niet echt een relevante opmerking nu, omdat het geven van lijnzaad nu sowieso niet ter sprake komt. :j

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:35

jeetje, heb even je verhaal zitten lezen, ik snap dat je het niet meer hebt, duurt al zo lang.
ik ga ook mee duimen voor je paardje.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:31

Het blijft spannend..We duimen verder..

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:52

Sterkte! Het komt vast goed! Ik ga voor hem bidden!

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:20

Op wat voor bodem heb je hem thuis staan??
Misschien een idee om hem van (t eventuele) stro af te halen, en hem op bijv koolzaadstro, vlas, krul of dergelijke op te zetten..
Aangezien de mijne ook van t tro at, en tro houd vocht vast, heb ik de mijne voortaan op koolzaad stro gezet..

Al best goed nieuws tot nu toe...Ik duim stevig verder!!
Sterkte en suc6 verder..x