Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 10:17

Mijn gevoel is meestal feilloos,nu nog ernaar gaan luisteren ;)

Bloed wordt geprikt door eigen da,wanneer ik zelf wil,ik laat er nu even wat weken tussen zitten,ze staat nu ook nog op de ab en om haar lichaam ook de kans te geven om eventueel te kunnen herstellen,maar geduld is niet mijn meest sterke kant :o Ik zou het het liefste nu doen om te kijken of haar bloedarmoede al iets verbetert,maar goed ik wacht nog even geduldig O:)

merrieveulen

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:02

geduldig met nagels die afgebeten zijn tot aan je ellebogen? haha!

idd, gevoel heeft het zelden mis maar soms is hij moeilijk te verstaan/ vertalen... bovendien is er gevoel en gevoel natuurlijk... lastige materie haha!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:54

Sandra, je bent gewoon een topvrouw _O_

Lunalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:12

Sandra en Rene,

Super te lezen dat Desert in een enigszins 'stabiele' periode zit !

Genieten jullie maar hard van elkaar de komende tijd..na alle ellende hebben jullie een pak in te halen..en wat Wynn betreft, ik meende gehoord te hebben dat een chemische castratie ook zou bestaan, die zou maar een 6 tal maanden werken...dus dan zouden ze misschien wel weer samen kunnen lopen..is maar een idee he..of Wynn het leuk vind is natuurlijk een heel ander verhaal ;-)

Duimen dat alles "rustig" mag blijven nu..xx

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 22:46

@merrieveulen,ja dat is zeker een lastige materie,maar het loopt wel als een leidraad door mijn leven en ik koester mijn 6e zintuig op dat gebied zeer zeker,maar idd soms de handleiding erbij zou handiger zijn :')

@CRos95,dank je Claire :o ,maar ik vind het niet meer dan normaal ;)

@Lunalen,hey Wendy,dank je en we genieten zeker en ik haal als eruit wat erin zit dat ik nooit ergens spijt van hoef te hebben,dat heeft mijn paps mij wel geleerd...
Ach gos arme Wynnie,als dekhengst zonder gevoel,ja bij honden heb je het ook weet ik,maar Rene zou me schieten vrees ik als ik het voor zou stellen en ja stel je voor dat het erna niet meer zou werken,ik zou het niet durven.....Wynn staat nu lekker met zijn andere grote vriendin Princess en heeft een nieuwe schaduw,zijn zoon Keyemsi,die vindt hem echt geweldig,zo gaaf om te zien <3
Desert staat ook graag bij Blonde normaal en Kaylee blijft haar dochter,die mag altijd meer dan de rest,en is ook niet drachtig,komt goed en ze krijgt iets meer priveleges van mij en dat doet haar zeker zichtbaar goed.....

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 23:37

Desert stond vandaag overmatig te zweten,temp is goed,eetlust ook en niet koliekerig :? morgen komt de da veulens enten,ik laat haar gelijk maar nakijken,ik heb nog wat aandacht puntjes gevonden...
pfft konden ze maar praten,ik doe zo mijn best,maar ben ergens het spoor bijster -O- en ze staat mij zo trouwhartig aan te kijken en zachtjes te hinniken,kan je je als mens soms heel dom voelen :')

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 06:32

Rond welke tijd was dat Sandra? Ik weet van Mone dat zij daar ook weleens last van heeft, wanneer het een tijdje wat kouder is geweest en dan ineens zo'n warme dag. Niet héél erg zweten maar op bepaalde plekken is ze dan een beetje klam/ vochtig.
Zou het dat kunnen zijn?

Iig prettig voor je eigen rust om de DA er even bij te vragen, je weet immers maar nooit.

MarKiJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:55

(Nog steeds een stille meelezer). Mijn tinkerruin stond gisteren ook gigantisch te zweten,verder is hij gewoon gezond gelukkig maar hij heeft er erg veel last van dat de temperatuur nu weer zo hoog is.. Sterkte verder met de paardjes,ze hadden het niet beter kunnen treffen dan bij jullie!! (Kruipt weer in de meeleesstand)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 11:27

Da is geweest,veulies zijn geent,Kanika was stoer in de aanval en Keyemsi stond te bibberen als een juffershondje :')

Keet haar hematoom is helemaal verdwenen *\o/* *\o/*

Desert ook even nagekeken,da vind haar stuk beter en alerter ogen dan weken geleden, we gaan zo door met goed nieuws :j
merrieveulen en MarKiJen,...het zweten hoort idd bij het klamme weer,ze heeft er normaal ook meer last van dan de anderen.....dus daar houden we het idd dan maar op.
Verder zag ze ook t verschil,dat Desert veel relaxter is en erg aanhankelijk, maar dat zal dan misschien juist komen omdat ik gewoon erg met haar bezig bent en ze nu het vertrouwen in ons heeft...

en weet je wat ik zie buiten???
DE ZON!!!! :wow: :wow: :#

MarKiJen, dank je wel :D

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:58

Wat een fijn nieuws Sandra, dat het hematoom van Keet verdwenen is. Super.

En super dat Desert beter is dan een aantal weken geleden. Het zweten, tja mss toch door het warme weer icm veel haar?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:00

klinkt goed hoor Sandra! wel fijn ook, kan je tenminste onbekommerd van het mooie weer genieten!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 22:01

Nou dit is heel vreemd,ik had gisteren een antwoord geplaats en nu zie ik hem niet meer staan :?

Ik geloof nu echt dat ze het busje mogen bestellen voor me,..busje komt zo,busje komt zo :)ddd

Maar,..nadita thanks :D ja heel goed nieuws van Keet,maar ik had bijna niet anders verwacht nu als ik naar haar kijk,iig nu lekker onbezorgd van haar dracht genieten en ja het zweten Desert zal idd aan het weer liggen... ;)

merrieveulen,ja ik heb van t mooie weer genoten inmiddels :')

en wb Desert of ze aan de beterende hand is zullen we pas weten na bloed prikken en men,wat heeft het mij moeite gekost om het nu nog niet gelijk te doen...
Het is ook iedere dag aankijken,ik zie haar per dag anders, de ene dag ben ik in jubelstemming en denk mijn meisje gaat het redden en we laten ze allemaal eens een poepie ruiken en een andere dag heeft ze zo'n afgestompte blik,dat ik zoiets heb damn we redden het niet.... ;(
maar iig is ze beter dan een half jaar geleden,of ze anders gezegd...ze oogt beter...
Ik ga er nog steeds voor,... *\o/*
da was het met mij eens dat deze ziekte en alles wat ze mankeert zo zeldzaam is dat het veel gissen is voor iedereen en aangezien ik mijn paardjes heel goed ken,zij het 1 en ander ook laat afhangen van mijn mening...
Dierenarts uit duizenden _/-\o_ _/-\o_ ik heb haar heel hoog opstaan iig....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:44

Super dat je er zo positief in blijft staan Sandra, hoewel ik me levendig kan voorstellen hoe zwaar dit op sommige momenten moet zijn.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 22:27

merrieveulen,...nou zo positief ben ik niet altijd hoor,ik word er soms flink moedeloos van -O-
Ik zou haar zo graag willen helpen... :(:) en ze zweet nog zo erg,maar t weer is wel erg raar nu....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:07

ja klopt, en gisteren was het ook wel weer behoorlijk warm, echt zomers weer. op zich heerlijk natuurlijk, haha!

Ik kan me voorstellen dat het zwaar is, die onzekerheid eigenlijk toch, lijkt me dat het constant blijft knagen in je achterhoofd...

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:39

Sanneke, ik heb gisteren ook nog aan Desert gedacht, toen ik mijn merrie 's avonds laat nog wou werken en ze al zweette van op voorhand. Het is gewoon echt warm voor de tijd van het jaar, vandaar waarschijnlijk het zweten. En weet je, je helpt haar eigenlijk voortdurend hoor! Dankzij jouw goeie zorgen is ze altijd weer geholpen, iedere dag opnieuw!!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:56

Mone stond ook zo te zweten, echt niet normaal gewoon. tot kleine druppeltjes aan de haren aan toe. Nu zweet Mone sowieso altijd wel sneller dan bijv. Faram, maar het was nu wel héél erg.

ach ja, het voordeel ervan is dat ze lekker zonder dekentjes kunnen lopen!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:46

Hier ook de boel zwetend hoor Sandra, vooral Chayton, die zit ook al zo dik in zijn vacht! :oo Denk niet dat het vreemd is maar ik begrijp je onzekerheid erin hoor! :(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 23:01

thanks ladies,het is idd iets waar Desert meer van last van heeft,soms ga je misschien spoken zien :o

mdr dank je bent lief :*

ik kreeg gister nog mail van arts Utrecht oa hoe het ging met Desert en of we nog verder gaan met onderzoeken,aangezien het behandelplan toch hetzelfde blijft,doen wij niets meer,behalve pred,bloepprikken en mijn eigen gevoel achterna gaan...
Desert hoeft geen proefkonijn te worden...
Maar echt supervent,..hij blijft gewoon beschikbaar voor alle vragen in de toekomst en wilt ook graag op de hoogte gehouden worden en komt vast nog eens buurten bij onze paardjes ;)
Ik ben niet zo fan van Utrecht normaal,maar wat kan ik hem aanbevelen _/-\o_

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:33

Welke arts is dat Sandra? mijn zusje studeert diergeneeskunde in Utrecht dus die kent hem vast wel.

wat ik me ook afvroeg he, misschien heel stom, maar waar komt jullie stalnaam vandaan?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 12:59

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:53

goh wat grappig, en ik maar denken dat je 't op z'n Engels moest uitspreken.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:26

Ja zo zie je maar weer merrieveulen,was dus een goede vraag :D

goh we hebben as zondag een proostmeeting bij onze stallen met de medewerkers van kliniek en onze betrokken dierenartsen en de Wynn sponsorclub,om Wynn zijn thuiskomst te vieren,maar ik wed dat Desert het onderwerp van gesprek is, ik had vanmiddag 1 van mijn da nog aan de lijn,maar het blijft toch wel verontrustend allemaal, iig heeft Desert naam gemaakt in Utrecht geloof ik,veel mensen daar weten er inmiddels vanaf,maar of we daar blij mee moeten zijn? :')
Zij heeft zelf een meeting met div artsen en zal ook Desert nog te spraken brengen...ben ik wel blij mee,er zal er 1 bij zijn die een helder idee krijgt :)*

Ik heb Desert vandaag ontwormd,de vorige keren viel het samen met koliekverschijnselen,kan toeval zijn,maar ik heb haar nu echt bewust apart gedaan op een imo een goede dag van haar en haar goed in de smiezen gehouden,tot nu toe geen reactie gelukkig...
tsja zo probeert een mens maar wat he ;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:15

tja je moet wat... kan inderdaad goed dat ze koliekerig op de kuur reageerde, maar net wat je zegt, 't kan ook toeval zijn. zo heeft Flicka vorig jaar een reactie gehad op de inenting, compleet met koorts en een gezwollen borstspier, en drie dagen kreupel. Hou m'n hart vast voor dit jaar. sowieso ga ik dat aan de DA vertellen voor ze de prik krijgt.

maar goed, aan de ene kant wel interessant ook dat Desert zo'n bijzonder geval is. of je er blij mee moet zijn, ik denk dat dat twee kanten heeft. aan de ene kant fijn, want men is erdoor geboeid en wil meer weten, dus schenkt het extra aandacht, meer DA's worden er in zekere zin bij betrokken en dat alles kan z'n voordelen hebben. aan de andere kant is het wel een duidelijk teken dat ze 'iets' heeft wat zeer onbekend is en waar dus ook geen kant en klare remedie voor op tafel te gooien is...

wel leuk dat jullie een meeting houden voor Wynn!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:46

allereerst wat een liefde voor je meisje top zeg _/-\o_
veel respect hoeveel je ervoor over hebt om haar te laten onderzoeken/testen etc. vind het niet vanzelfsprekend, vooral niet in deze tijd.

1 bijwerking van prednison is dat mensen/dieren er een hoge eetlust van krijgen en dus inderdaad dikker gaan worden. er zit vaak geen stop op het eten alles is lekker :9

hopelijk gebeurd er een wonder voor jullie en je meisje.
heb je haar andere veulens ook nog