*geeft zichzelf een dreun dat ze toch weer reageert

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Princesj schreef:Ts, ik heb de tijd genomen om je topic door te lezen en ik vind het dapper dat je het gaat proberen. Ik heb goede resultaten gezien in een combinatie van longeren en aqua therapie, wellicht iets om te overwegen!
maikeltje schreef:TS je zou eens bij je DA kunnen informeren naar mesotherapie mocht je besluiten je paard te willen revalideren. Bij mesotherapie spuiten ze over de gehele ruggenwervel met minuscuul kleine naaldjes de zenuwen in zodat die voor een week of 6 verdoofd zijn. Dit hebben ze met mijn paard op de kliniek ook gedaan zodat ik mijn paard weer kon gaan rijden met de zekerheid dat ze daarbij geen pijn zou kunnen voelen. Mijn paard had dan wel geen KS maar ze associeerde een zadel wel met angst voor pijn. Om dat eruit te krijgen is heel moeilijk maar op deze manier lukte het om over haar extreme angst voor een zadel heen te komen.
Ariebren schreef:Ik heb alles terug gelezen.
Vooral wat me opviel waren de supplementen.
De osteo adviezen.
De zadelpas service, ook voor western ??
Enz, enz, enz.
Jonge paarden hebben vaak door wisselen van de kiezen vaak een pijn probleem.
KS, is een continue pijn en juist dan zal het paard nooit met geweld uitbreken, want dat doet heel erg zeer.
KS geeft een zadel en opstap probleem, geen explosie.
Nouvel schreef:Je kunt inderdaad al heel veel oefenen zonder er daadwerkelijk een wagen achter te hangen...
Pessoa, tuig op, er achter lopen, dubbele longe, etc...
En als hij dan onbelast helemaal geen problemen geeft kun je gaan slepen, als dat ook probleemloos gaat kun je 'm volgens mij ook wel inspannen met een ervaren iemand erbij...
Mijn merrie is in ieder geval heel veel sterker en bespierder geworden door het aangespannen werk...