'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:54

Begrijpelijk TS (zou ook zeker niets meer op internet zetten..)

PS voor de mensen die het normaal vinden dat een paard achteroverklapt.....ben het daar totaal niet mee eens. Dan doe je als africhtings stal toch echt iets fout (die ene uitzondering nagelaten..)

NAIWHL

Re: 'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:09

Succes Bomba...

Ik hoop nog steeds dat het goed gaat komen met je paardje :-)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:10

Joolien schreef:
Candeletta schreef:
mijn paardje is ook op een professionele stal zadelmak gemaakt, en ze had toen heel veel moeite om zich over te geven.. ze is toen weet ik niet hoeveel keren achterover geklapt, zelfs op het beton..

Ik word hier ook een beetje misselijk van... -O-

Nou ik ook, wat een belachelijke post zeg.

En voor TS, echt heel raar wat er gebeurt is, ik hoop dat hij nog hersteld hiervan en het juridisch opgelost kan worden.

devv_nn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 04:58

Sterkte ermee, Heb je al nieuws ? En hoe is het met je paardje ?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 06:53

heel veel sterkte TS.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:38

Hoe lijkt het nu? Al zicht op enig herstel?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 20:53

Zo, een kleine update van m'n merrie. Ik heb onlangs contact gehad met de kliniek in Emmeloord, met het oog op een MRI-scan. De DA daar wist me echter te vertellen dat het maken van een MRI geen goed idee is (gezien de blindheid op neurologisch niveau is en ze voor een MRI verdoofd zou moeten worden). Hij raadde me echter wel aan een röntgenfoto te laten maken omdat hij denkt aan een soort van schedelbasisfractuur. Daarbij vond hij het ook een goed idee om een endoscopie van de luchtzakken te laten maken, om te zien of daar bloed in zit.
Mocht het (redelijk) goed lijken op de foto, dan zou hij haar zeker een half jaar de tijd geven. In dit geval is dat tot eind september.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:57

hoop dat hier wat uit gaat komen
Bomba schreef:
Zo, een kleine update van m'n merrie. Ik heb onlangs contact gehad met de kliniek in Emmeloord, met het oog op een MRI-scan. De DA daar wist me echter te vertellen dat het maken van een MRI geen goed idee is (gezien de blindheid op neurologisch niveau is en ze voor een MRI verdoofd zou moeten worden). Hij raadde me echter wel aan een röntgenfoto te laten maken omdat hij denkt aan een soort van schedelbasisfractuur. Daarbij vond hij het ook een goed idee om een endoscopie van de luchtzakken te laten maken, om te zien of daar bloed in zit.
Mocht het (redelijk) goed lijken op de foto, dan zou hij haar zeker een half jaar de tijd geven. In dit geval is dat tot eind september.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:24

Ik vind dit verhaal zo heftig...je merri ziet nog steeds helemaal niets? Wat afschuwelijk moet dat zijn voor haar, maar ook voor jou. Ik heb echt respect voor je inzet.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:06

Heel veel sterkte!!

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:15

Heel veel sterkte de aankomende tijd, ik duim voor jullie

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 22:21

Pauline schreef:
Ik vind dit verhaal zo heftig...je merri ziet nog steeds helemaal niets? Wat afschuwelijk moet dat zijn voor haar, maar ook voor jou. Ik heb echt respect voor je inzet.

Thanks. Ze ziet inderdaad nog helemaal niks. Opvallend is dat wanneer ze ligt de pupil een stukje kleiner is dan wanneer ze staat. Ik denk overigens wel dat ze licht en donker waar kan nemen, maar beelden niet.

Op een gegeven moment begon ze er slechter uit te zien. Ze werd wat somberder en ze kwam slecht in het haar te zitten. Ik heb haar dus maar verplaatst naar een stal naast de deur, zodat ze in ieder geval wat zonlicht krijgt. Alleen maar in het donker lijkt me niet bepaald gunstig. Momenteel is ze weer vrolijk, en ze staat vaak met haar hoofd richting buiten te 'kijken'. Ze krijgt nu slobber bij en ik stap met haar aan de hand. Naar buiten in een paddock durf ik niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:23

Kun je haar wel longeren? Dan heeft ze altijd steun aan je longeerlijn :)
Lastig idd om los te gooien, het moet wel kunnen maar natuurlijk is dat heel eng.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:01

Longeren doe ik niet.. Ik ben iemand die altijd denkt: wat als. Wat als ze in de lijn terecht komt of weet ik veel wat.. Ik wil het gevaar niet opzoeken. Plus dat het ongeluk gebeurd is tijdens het longeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:03

Ik zou het heel rustig houden gewoon lekker lange wandelingen aan de hand maken, onderweg laten grazen, wacht eerst maar eens af wat de resultaten van alle onderzoeken zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:04

Maar moet ze da evengoed niet zo nu en dan even de benen strekken? Ik denk dat als je niet bijzet een paard geen negatieve associaties heeft. En je kunt het heel mooi klein beginnen vanuit de NH methode :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:06

Nh zal vast helpen bij een paard dat niets ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:07

russel schreef:
Nh zal vast helpen bij een paard dat niets ziet

Lastig uitleggen, maar ik bedoelde meer op een kleine volte zodat een paard op stem kan wennen.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:51

Ik begrijp hoe je er over denkt.. Maar ik wil geen risico's nemen. Haar veiligheid is op dit moment het belangrijkste. Natuurlijk kan een paard altijd schrikken, maar aan de hand heb ik meer controle dan aan de longe. Ik neem maar het zekere voor het onzekere. Eerst maar eens de foto's afwachten of haar hoofd nog heel is.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 00:13

wat een verhaal ! ik volg mee want ik ben benieuwd wat er uit de foto's te halen valt , sterke !

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 00:21

Het kan inderdaad gebeuren dat een paard achterover klapt.. Soms is hier niks aan te doen!

TS ontzettend vervelend wat je merrie is overkomen. Hoop voor je dat het weer helemaal goed komt met je paardje! Ik hou je topic in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:04

Bomba schreef:
Ik begrijp hoe je er over denkt.. Maar ik wil geen risico's nemen. Haar veiligheid is op dit moment het belangrijkste. Natuurlijk kan een paard altijd schrikken, maar aan de hand heb ik meer controle dan aan de longe. Ik neem maar het zekere voor het onzekere. Eerst maar eens de foto's afwachten of haar hoofd nog heel is.

Ok duidelijk :) Sterkte ermee :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:14

heb je al een afspraak om foto's te maken?

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:27

Ik zag paar pagina's terug bij keona staan dat je ze ogen af kan dekken evt om naar buiten te gaan, je kan misch een vliegennet gebruiken en daar iet van een zwarte stof overheen naaien
Ik wens je heel veel sterkte met je paard want dit is wel echt een rotverhaal zeg hoop dat het goedkomt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:47

met dubbele lijnen kunnen ze bijna niet achterover klappen, tenzij je er zoveel druk opzet dat het paard volledig in paniek is. (geld voor alle bijzet)

echt verschrikkelijk dat het is gebeurd, en ik zou ZO kwaad zijn.

ik hoop dat het met de merrie wat beter gaat.

succes