Reading en Healing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:00

De openingspost mag wel even heel fors aangepast worden, dit kan echt niet zo!!

Er staat nu een reclame voor healers en readers

Ik quote
Citaat:
Healing is doormiddel van communicatie van het paard
healende gedachten sturen. Dat gaat vooral puur om de
energie of geest van een paard te herstellen.
Zoek eens op de naam margrit coates, of lees één van haar boeken, dan kom je er
veel meer over te weten.

Daar mag toch wel tegenover staan dat als een paard ziek is je een erkende dierenarts de diagnose moet laten stellen en het paard laten behandelen. De wet schrijft voor dat een diagnose alleen door een erkende dierenarts gesteld mag worden. wet op uitoefening diergeneeskunde

Dit kan toch niet zoals het nu als een centraal topic is, ik waardeer het zeer dat er is geluisterd naar de mensen die hun vraagtekens hebben en het topic gedeeltelijk is teruggeplaatst, maar de openingspost die moet echt beter, nu is het net een verkooppraatje en geeft een fout signaal af.

grietje14

Re: [Centraal] Reading en Healing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 11:55

Tuurlijk mag dat daar wel tegenover staan
Zoiets staat er ook helemaal niet in de op.
Healers willen helemaal niet dat je hun voor een dierenarts vervangt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:27

EstherHegt schreef:
marleen_usar schreef:
Het kan veel rust geven aan de na bestaanden,

AU de nabestaanden brrrr, dat gaat niet over healing zoals de topicstarter vraagt, ze vraagt of mensen iets meer kunnen vertellen over dierenhealing en niet naar de rust van de nabestaanden.

Als de nabestaanden rust nodig hebben dan is de healing kennelijk niet gelukt. ;)

Ariebren: dat moet wel een heel mooie spirituele ervaring geweest zijn voor je, dat je zomaar aanwezig mocht zijn bij dergelijke tophealers! ;)

Overigens komen VA's meestal bij paarden waarvan de eigenaar idd al gezien heeft dat er wat aan scheelt, dus kennelijk zijn heel wat mensen in staat om hun paard te 'readen' en bellen ze vervolgens een 'healer'.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:05

grietje14 schreef:
Healers willen helemaal niet dat je hun voor een dierenarts vervangt.

Nou dat is niet helemaal waar hoor, ik had deze foto neergezet en kreeg toen een ongevraagde healing aan de hand van deze foto. De dierenarts wist er niets van volgens de healer.

Afbeelding

Ik zal de reading neerzetten, tenminste een klein stukje er van. Dit schreef ze op Paard Natuurlijk terwijl dit paard vocht voor haar leven.

Afbeelding

Deze reader gaf dus medische adviezen, vond dat de kliniek er helemaal niets van bakte. Dat maakt het dus erg gevaarlijk. Maar wat ook heel erg is dat is dat er grof misbruik werd gemaakt van de situatie, als we niet zouden doen wat deze reader/healer bedacht in haar eigen hoofd dan zou het paard dood gaan. Daar heeft de healer gelijk in gekregen het paard is inderdaad dood gegaan dat was een jaar later. Daar is die healer ook nog trots op, die zei zie je wel ik had toch gewaarschuwd.

Deze waarschuwing die ik geef is ook wel op zijn plaats lijkt me. Het is niet alleen ongevraagd gebeurt, deze healer vraagt ook nog eens fors geld voor die readingen. Ik moet wel eerlijkzeggen die van ons was gratis ook al zaten we er helemaal niet op te wachten.

Dit voorbeeld maakt duidelijk dat dit niet op medisch thuis hoort. Misschien een forum de zweefmolen maken.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 08-01-12 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:39

grietje14 schreef:
Nee hoor, je hebt nog niet alles erover gehoord of gelezen, deze
schrijfster is echt proffesioneel healer en verzint het echt zo niet allemaal.
Hoge bron is een bron van energie die ons allen met elkaar verbind, daardoor
klinkt het vast nog nepper, maar dat is slechts een stukje uit het boek, als je meer
leest is het miss geloofwaardiger.

En je schreef ook :

Het is maar net of je het geloof of niet, als je het zo
op internet leest lijkt het ook ongeloofwaardiger, maar ga
dat boek maar eens lenen miss denk je dan wel anders.
Ze komt proffesioneel over omdat ze heel veel weet, wel 12 hoofdstukken vol en
ervaring heeft met veel paarden.

Grietje14

Is dat getal achter je naam soms je leeftijd ?
Want dat zou voor mij een hoop verklaren...

Ik heb een aantal vragen voor je, het zijn er eigenlijk best veel maar ik zal ze niet allemaal tegelijk stellen.

Kan je om te beginnen uitleggen hoe JIJ nu zeker weet dat deze dame van dat boek niet over een heel erg grote fantasie beschikt ?

Want dat iemand er professioneel mee bezig is zegt niets over de kennis en kunde, het betekent slechts dat men er geld mee verdient.

12 hoofstukken schrijven over iets wat niet controleerbaar is , is eigenlijk ook kinderlijk eenvoudig en zegt dus ook niets over kennis van (n)iets .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:41

Esther; wow, dat is wel schokkend zeg... Jeetje... Wat bezield diegene :?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:12

vuurneon schreef:
Esther; wow, dat is wel schokkend zeg... Jeetje... Wat bezield diegene :?

Misschien had ze het boek gelezen van margrit coates ( zoals in de openingspost staat) misschien bij de slegte 5 euro, misschien is het 20 euro als je het nieuw koopt.
na een reading heb je dat boek er al uit!

Tja, of je 75 tot 100 euro wilt betalen voor een consult van iemand die een kunstje geleerd heeft uit een boekje van nog geen twee tientjes, dat moet iedereen zelf uitmaken, maar als iedereen het kan, dan is het boekje aanschaffen misschien stukken voordeliger.
Het wordt pas gevaarlijk als je ipv gepaste assistentie en interventie van dierenartsen gaat verwarren met de kunsten van leken. Wat mij altijd wat kopschuw maakt is het brede aanbod dat leverbaar is, ik kom zelden readers of healers tegen die zich daarop beperken, meestal kun je zomaar kiezen uit meerdere therapieën, aangevuld met flink overprijsde kruidjes, poedertjes of druppeltjes. Ik kom ook zelden voldoende kennis van zaken tegen over bijv. de kruiden die erbij aan te schaffen zijn, het is per onderdeel ook behoorlijk knap om zoveel per onderwerp te weten dat je er ook een passend en toepasbaar onderscheid in kan maken. ga je je wat verdiepen in alle mogelijke aangeboden onderdelen, dan blijkt het alles behalve simpele kost te zijn en dan ontstaat toch twijfel of een iemand al die onderdelen wel in voldoende mate onder de knie kan hebben of er slechts wat demonstraties of verkooppraatjes of 2 daagse cursussen in heeft genoten. Wat mij ook altijd twijfels oplevert is dat er uit de aanprijzing nooit iets van een tekortkomen boven komt, een dierenarts bijvoorbeeld of fysiotherapeut, weet heel goed en zal nooit ontkennen dat er gaten zitten in iedere aanpak, er blijft altijd een kans dat iets niet werkt zoals het de bedoeling is, dat inzicht dat alles feilbaar is, dat mis ik al snel in de wereld der readers en healers.

Het lijkt mij ook helemaal niets als het zou kunnen, stel je voor, je werd toch knettergek van al die paardenfoto's op bokt, al die paarden die beelden en verhaaltjes doorsturen, plus hoe hou je als veel benaderde reader die dan toch vaak meerdere aanvragen in zijn postbak heeft staan de lijntjes zuiver en uit elkaar, ik heb sommige dagen zomaar tientallen foto's van paarden in mijn mailbox, dat geeft toch best kans op verkeerd verbonden of het wordt een enorme chaos. ongevraagd gaan roepen dat er iets mis zou zijn, is natuurlijk belachelijk, net als vragen of er onlangs een ziek paard is geweest, wees dan duidelijk, kom met een week of maand of aantal dagen, als je een aardig groepje paarden hebt is dat altijd wel een keer ja, zeker als je onlangs als 2 of 3 maanden gaat vertalen. voor een handeling of behandeling heb je in Nederland ook wettelijk gezien, eerst nadrukkelijke toestemming nodig van de eigenaar/houder van een paard, healers en readers zijn wettelijk niet tot de groep behandelaars te rekenen, die in noodgevallen iets op eigen houtje zouden mogen doen.

Het is in Nederland gebruikelijk dat in eerste instantie een sector zelf zijn boontjes dopt, dus als dit type handelaars/behandelaars geloofwaardig wil worden , zullen ze toch eerst zelf om de tafel moeten, dan kunnen ze binnen de wettelijke grenzen een profiel opstellen, waaraan de goede van de slechten te onderscheiden zijn en waar je dus als klant ook kunt terugvallen op zekerheden. het zou ook al schelen, wanneer in een aanbod niet alleen de valse veiligheid van een forumaccount of flitsende websitenaam gekozen werd, maar het zakelijk te houden en dus te zorgen dat je ook te controleren bent. zeker als er een tegenprestatie voor gevraagd wordt, is dat toch wel een minimaal vereist gegeven.een beetje simpele oplichter of wanpresteerder heeft morgen een ander IP-adres, ander hotmailaccount en wordt van madame Joyce, ineens zuster Ursula. tot nog toe is er echter niet echt de indruk dat het ook door de branche van healing en reading serieus genomen wordt.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:14

marleen_usar schreef:
Een reader weet nou eenmaal dingen van mensen zonder met ze gesproken te hebben,ik ga niet de hele dag mijn knopje uit zetten.

Maar als je dan al wat zou "ontvangen".... vind je het dan niet vreselijk onbeschoft om dat zo ongevraagd openbaar te schrijven wat iemand mankeert ?

Zie hier waarom ik zo'n hekel heb aan dit soort bezigheden ...
Zomaar zeggen dat er een paard van iemand ziek is of is geweest... dat kan die persoon wel eens geld gaan kosten (een verkoop bijvoorbeeld die ingetrokken wordt)

Raar toch.... als iemand zelf wat vraagt aan een reader of healer dan wil men dat over het algemeen niet zeggen, bang om "afgestraft" te worden als men fouten maakt... maar anders om gebeurd het erg vaak dat readers/healers zomaar ONgevraagd adviezen of problemen openbaar gaan zetten over een ander....

Iets openbaar over iemand schrijven doe je alleen als je dat gevraagd wordt... er zijn in jou healers wereldje en vast ook op dit forum gedragscodes.
Nou...allee...ga je gang...
IK mankeer wat... er is slechts EEN persoon op dit hele forum die weet wat ik afgelopen week heb gehad.
Read en heal het maar... en als je het goed hebt meld ik dat ook.

Ps: dit mogen alle aanwezige readers/healers doen van mij , maar alleen over het gebeuren van deze afgelopen week.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:37

marleen_usar schreef:
Op het matje roepen mag, maar vergissen is menselijk.Iedereen hing aan zijn lippen, hij maakt een fout dus alles is gelogen? Kom op zeg wat een onzin.

Over onzin gesproken Marleen ik wacht nog steeds op een reactie van jouw naar aanleiding van mijn analyse van jouw" pleinvrees reading".
Zou leuk zijn je mening daarover te vernemen.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:42

Ik wil hier graag mijn verhaal opschrijven waardoor ik geloof dat er mensen zijn die een gave hebben waarmee ze mens en dier kunnen helpen.

Jaren geleden kreeg mijn paard een ongeluk in de wei, niemand had het zien gebeuren, ze vonden hem bij het hek wat de voorste wei met de achterste verbond.
Hij was helemaal in shock, en kon helemaal niet meer overeind komen.
Uiteraard meteen de dierenarts gebeld, die hem op de been heeft geholpen met de nodige spuiten en pijnstillers.
De eerste diagnose was dat hij alle spieren en pezen in zijn rechtervoorbeen afgescheurd zou hebben.
Zijn voorbeen bungelde er vanaf de schouder maar een beetje bij, hij had er ook geen controle over waar hij hem neerzette.
Ik heb er 3 verschillende dierenartsen van verschillende klinieken naar laten kijken, en alle 3 kwanen ze tot dezelfde conclusie, paard in laten slapen, dit zou nooit meer goedkomen.
Omdat ik daar niet zomaar aan toe wilde geven ben ik verder gaan zoeken in het alternatieve.
Zo kwam ik terecht bij een helderziende, en iemand die readings doet via een foto, dus echt communiceerd met het paard.
Ik besloot om beide op hun eigen manier te laten kijken, was ten einde raad, en in laten slapen kon altijd nog, had toch niets meer te verliezen.
De helderziende kwam tot de conclusie dat de spieren en pezen NIET waren afgescheurd, alleen enorm opgerekt.
Volgens hem kon dat goedkomen, maar werd dat belemmerd door een zenuwblokkade tussen de nekwervels.
Volgens hem was het paard met zijn hoofd tegen de paal geklapt, en daarna met zijn been door het hek geschoten.
Hij zei dat ik het kon vergelijken met een whiplash bij een mens, en hij wilde de wervels kraken.
In dezelfde week heb ik de reading laten doen, en hierbij kwam exact hetzelfde verhaal naar voren, de mevr die de reading deed kende de helderziende meneer niet, en wisten van elkaar niet dat ik ze beide gevraagd had.
De reading kwam dus voort uit de gedachte van het paard, hij liet haar met gedachtes zien wat er gebeurd was.
Ook gaf het paard aan hoofdpijn te hebben, en pijn in zijn nek, zei deed geen HEALING, maar gaf alleen de gedachte van het paard door.
Voor ik hier iets mee heb gedaan heb ik opnieuw de dierenarts laten komen, en hem gevraagd of het probleem misschien vanuit de nek zou kunnen komen, hij lachte mij gewoon uit, en vroeg of het paard goed vezekerd was, dan kon ik op zoek naar een ander paard.
Ik heb de helderziende de wervels van het paard laten kraken, was heel rot om te zien, maar ik zag het als mijn laatste kans.
Vanaf dat moment kwam heel langzaam het gevoel in het been terug, de bespiering op de schouder kwam terug, en ik kon heel voorzichtig gaan proberen om weer wat met hem te gaan lopen.
Het heeft ongeveer 3 maanden geduurd voor hij helemaal hersteld was, EN TOT OP DE DAG VAN VANDAAG LOOPT HIJ MET SUCCES IN DE SPRINGSPORT.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat de "gewone" dierenarts het ook niet altijd goed heeft, en alles kan genezen.
Als ik gedaan had wat 3 verschillende dierenartsen onafhankelijk van elkaar adviserden, had ik het paard in laten slapen.
Ik ben zeker van mening dat je altijd een dierenarts moet raadplegen, maar soms kan het ook heel goed zijn om eens in het "alternatieve" te gaan kijken.
En helaas is het ook waar dat er een hoop "nep" readers en healers rondlopen, en dat is erg jammer voor de mensen die wel een echte gave hebben, en hier mens en dier mee willen en kunnen helpen.

Later heb ik nog meerdere dingen meegemaakt op dit gebied, waar ik en mijn dieren veel plezier van hebben gehad, maar dit was mijn eerste ervaring.

En ik vind het jammer dat er mensen in dit topic zitten die van te voren al een oordeel klaar hebben, zonder dat ze het een kans hebben gegeven.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:47

marjootje schreef:
Wat ik hiermee wil aangeven is dat de "gewone" dierenarts het ook niet altijd goed heeft, en alles kan genezen.

Wat een verhaal, natuurlijk kan niet alles genezen wat ik me wel kan voorstellen is dat als de situatie hopeloos is mensen dan verder van alles willen proberen. Maar er moet natuurlijk wel kans zijn op een paardwaardig leven. De "healing" bij mijn paard sloeg natuurlijk nergens op, ik heb dat een paar berichten terug geplaatst met een foto.
Toen mijn paard zo ziek was hebben meerdere 'readers' zich aangeboden, van een iemand wist ik dat ze integer was en dacht, we hebben niets meer te verliezen.
Deze 'reader' heeft zoals ze het noemt positieve energie gestuurd, met andere woorden ze wenste ons sterkte en leefde met ons mee. Heeft ons ook niet een groot wonder op de mouw willen spelden.
Een medische behandeling heeft ze wel uit haar hoofd gelaten en ook geen vage middeltjes voorgeschreven, ze stelde ook geen diagnose want tenslotte kon ieder blind paard zien dat mijn paard dood en dood ziek was. Begrijp je het verschil wat ik probeer duidelijk te maken? Ook bij jou is de healer niet in plaats van een dierenarts gekomen, ook bij jullie was de zaak hopeloos, soms heelt tijd ook wonden. Wat veel 'healers' doen is een kwaal verzinnen en dan die kwaal behandelen. Ik geloof niet in healers, maar geloof wel in meeleven in een hopeloze situatie en dan ben je ook al snel geneigd om het herstel van een dier toe te schrijven aan zo'n healer.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:13

EstherHegt schreef:
marjootje schreef:

Wat een verhaal, natuurlijk kan niet alles genezen wat ik me wel kan voorstellen is dat als de situatie hopeloos is mensen dan verder van alles willen proberen. Maar er moet natuurlijk wel kans zijn op een paardwaardig leven. De "healing" bij mijn paard sloeg natuurlijk nergens op, ik heb dat een paar berichten terug geplaatst met een foto.
Toen mijn paard zo ziek was hebben meerdere 'readers' zich aangeboden, van een iemand wist ik dat ze integer was en dacht, we hebben niets meer te verliezen.
Deze 'reader' heeft zoals ze het noemt positieve energie gestuurd, met andere woorden ze wenste ons sterkte en leefde met ons mee. Heeft ons ook niet een groot wonder op de mouw willen spelden.
Een medische behandeling heeft ze wel uit haar hoofd gelaten en ook geen vage middeltjes voorgeschreven, ze stelde ook geen diagnose want tenslotte kon ieder blind paard zien dat mijn paard dood en dood ziek was. Begrijp je het verschil wat ik probeer duidelijk te maken? Ook bij jou is de healer niet in plaats van een dierenarts gekomen, ook bij jullie was de zaak hopeloos, soms heelt tijd ook wonden. Wat veel 'healers' doen is een kwaal verzinnen en dan die kwaal behandelen. Ik geloof niet in healers, maar geloof wel in meeleven in een hopeloze situatie en dan ben je ook al snel geneigd om het herstel van een dier toe te schrijven aan zo'n healer.

Ja ik snap heel goed wat je bedoeld.

Maar in dit geval was het nooit goed gekomen als die wervels niet waren gekraakt, en die zenuw vrij was gekomen.
De dierenarts lachte me gewoon uit toen ik het heel voorzichtig opperde of dat niet de oorzaak zou kunnen zijn.
Ik heb het zelfs nog onderbouwd, want het paard had een grote witte kol op zijn hoofd, die was helemaal groen na het ongeluk.
Na het ongeluk zijn we verhuisd met onze paarden, ik ben later nog terug gegaan naar de oude stal om te kijken of die paal naast het hek inderdaad groene aanslag had, en dat was het geval.
En in dit geval heeft er geen healing plaats gevonden, maar was het alleen gebaseerd op een reading, de helderziende was in het dagelijks leven een kraker, en daar was niets geheimzinnigs aan.
Hij combineerde zijn gave met de reguliere geneeskunde, en in sommige gevallen zouden dierenartsen daar eens voor open moeten staan.
Ik wil niet zeggen dat het altijd werkt, maar in dit geval was het wel de redding van mijn paard.

En of healings werken, tja daar kun je eindeloos over discusseren.
Ik heb met mijn hond meegemaakt dat het niet werkte, maar met een ander paard ben ik ervan overtuigd dat het wel heeft gewerkt voor sneller herstel, en dan heb ik het over reiki.
Ik geloof wel dat er mensen zijn die kunnen communiceren met dieren, ook daar heb ik al verschillende dingen in gezien die gewoon zo duidelijk waren dat er geen twijfel mogelijk was.
Maar ik denk ook dat je zelf al heel veel kunt "zien" door gewoon op je gevoel af te gaan wat betreft je dieren, vaak weet je gevoelsmatig al wat er aan de hand is, en de ene persoon heeft dat sterker dan de ander.
Maar ook daar kun je eindeloos over discusseren.
Ik vind ook dat iedereen zijn mening daar over mag hebben, maar vind het jammer dat hier mensen tussen zitten die het zo de grond in trappen.
Beetje respect voor elkaars mening................!!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:17

Ik geloof dat mensen die healen hun nonverbale hoekje aanboren in het brein. Onbewust ooit geleerde signalen vertalen in healen, niets magisch, niets oh en ah maar menselijk vermogen.
T is wel zo dat die nonverbale kant bij de ene beter ontwikkeld is dan bij de ander en dat je daar ook wel op kan trainen.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:26

@EstherHegt heb je verhaal nog even opgezocht, en kan me heel goed voorstellen dat je hier niet op zat te wachten.
Ik vind dat healers NOOIT zomaar ongevraagd een reading mogen doen.
Ze zouden de persoon eerst persoonlijk moeten benaderen, en als die persoon er niet voor open staat moet je het laten rusten, ook daar moet je respect voor hebben.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:29

marjootje schreef:
Ik vind ook dat iedereen zijn mening daar over mag hebben, maar vind het jammer dat hier mensen tussen zitten die het zo de grond in trappen.

Volgens mij is dit het allereerste topic op Bokt dat open is gebleven en waar de niet gewilde argumenten terug zijn geplaatst en dat is waar de believers moeite mee hebben. Het zou ook erg mooi zijn dat er respect is voor goede tegenargumenten. Healing bestaat gewoon echt niet, toeval wel. Zelfgenezend vermogen van een lichaam ook, soms duurt dat wat langer dan dat als je het behandelt. Sommige ziekten zijn niet te behandelen door een 'healer' een koliek waar echt een operatie bij nodig is, dat is een situatie die te ernstig is en waar iedere minuut kan tellen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:41

En soms speelt er ook gewoon simpelweg geluk mee, je hebt altijd een kans dat je goed zit immers.
Maar dat is voor healers niet anders dan voor de 'normale' mens. Dat werd bij Derek ook mooi gedemonstreerd.

Ik had het geweldig gevonden als er ook maar 1 persoon was die alles correct had en alles kon genezen. Maar t blijft toch mensenwerk...

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:49

EstherHegt schreef:
marjootje schreef:
Healing bestaat gewoon echt niet

Dit bedoel ik dus, geen respect voor mensen die er wel in geloven, maar gewoon botweg beweren dat het niet bestaat.
Als jouw mening is dat je er niet in gelooft......prima......maar ook jij kunt niet bewijzen dat het niet bestaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:50

Wel kunnen er andere verklaringen worden gegeven :)
Iets echt volledig verwerpen is lastig in de wetenschap, echter mogelijke logischere alternatieven onderzoeken is wel realistisch.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:51

Ja Vuurneon ik ben het helemaal met je eens en daarom is het stukje dat Kuggur schreef over de kansberekening zo waardevol, ik ben ook erg benieuwd of Marleen hier nog op in wil gaan.

Voor mij ook nog een vraagje aan de healers, als een paard ineens koliek heeft of met hoge koorts staat, of een flinke wond heeft, wat doen jullie dan? Naar de dierenarts of gaan 'healen' ? Nemen jullie het risico een paard niet te laten enten en wat als de Afrikaanse paardenpest komt? Healen helpt dan echt niet hoor.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:27

EstherHegt schreef:
marjootje schreef:

Volgens mij is dit het allereerste topic op Bokt dat open is gebleven en waar de niet gewilde argumenten terug zijn geplaatst en dat is waar de believers moeite mee hebben. Het zou ook erg mooi zijn dat er respect is voor goede tegenargumenten. Healing bestaat gewoon echt niet, toeval wel. Zelfgenezend vermogen van een lichaam ook, soms duurt dat wat langer dan dat als je het behandelt. Sommige ziekten zijn niet te behandelen door een 'healer' een koliek waar echt een operatie bij nodig is, dat is een situatie die te ernstig is en waar iedere minuut kan tellen.

Ik weet niet, er werd wel wat lol getrapt in dit topic (al snap ik dan weer niet dat dat zo persoonlijk wordt opgevat, want dat was niet op personen gericht maar juist op de oplichters), maar het spijt me dat ik het moet zeggen, er gebeuren ook wel dingen in dat readerswereldje waarover je je best vrolijk maakt, beter dan je druk te maken.

Ik heb al verschillende keren gezegd dat ik helemaal niet afwijzend tegenover allerlei alternatieve zaken sta door eigen ervaringen en die van anderen.

Maar ik heb wel wat moeite met allerlei mensen die middels een cursus van 2 dagdelen ineens als een echte dr Doolittle met de dieren kunnen praten.
En die na het lezen van een boek ook denken dat je 'healen' er dan nog leuk even bij kunt doen.

Ik heb niet echt de indruk dat het zo werkt. Maar goed, ik zal dat waarschijnlijk helemaal mis hebben.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:36

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:28

Dat een dierenarts inslapen adviseert wil niet zeggen dat iets niet te genezen is, het is vaker een afweging van huidige staat, dierwaardig bestaan tijdens de langdurige hersteltijd, zeker mbt tot de meest waarschijnlijke prognose. Ook staat lang niet ieder paard bij een eigenaar of onder zulke gunstige omstandigheden dat optimale verzorging ook kan plaatsvinden. Met een of twee maal daags een zakje pijnstillers ben je er dan vaak niet. dan moet er toch ter plekke een totaaloverzicht gemaakt worden waarop een advies gegeven wordt. Zeker als de kwaal valt in de categorie dat er meer geluk bij nodig dan wijsheid. Dan kun je een paard of ander dier toch behoorlijk veel leed en pijn besparen. ook dat is een taak van een dierenarts.

Healing en reading kan dus ook een reden zijn waardoor een paard langer dan nodig geen paardwaardig leven heeft. Het kan dus ook een noodzakelijke beslissing ten gunste van je paard uitstellen.

Ik ken trouwens legio voorbeelden van paarden met vooral pees en spierblessures die eigenlijk niet te behandelen waren, die uiteindelijk na een erg lange rustperiode op de wei alsnog herstelden, niet allemaal even goed, maar daar kwam naast de factor tijd, geen mensenhand aan te pas, je moet het dan wel treffen en een paard hebben dat zich kan schikken in zijn kwaal, zodat het ook een kans op herstel heeft en soms staat het karakter of gedrag van een paard zelf dat ook in de weg. In Nederland heet dit een paard naar dokter Groen sturen.
Soms kom je er ook achter dat het eigenlijk lang niet altijd uitmaakt of je nu wel of niet iets doet, wat je doet hoeft niet de reden te zijn dat iets weer goed komt.

Het is ook geen reclame om bij een paard dat mogelijk een fors trauma heeft opgelopen aan hals, nek of rug, zonder eerst via röntgen te controleren of er geen breuken of zwellingen rond het ruggenmerg zitten, te gaan wrikken en duwen aan een paard.

Een van mijn paarden was van de week een beetje sip, ze waren beiden geënt, het ene paard reageerde helemaal niet op de enting, de andere was gewoon sip. Ik ben gaan kijken naar de eventuele bijwerkingen van de enting en ja, dat kon. http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/doc ... 065467.pdf dat heb ik dus wel gelezen ( of geread) maar nog kan het een andere oorzaak geweest kunnen zijn. De ruin was echt een dagje sip en gelukkig nu weer helemaal de oude.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:35

EstherHegt schreef:
Dat een dierenarts inslapen adviseert wil niet zeggen dat iets niet te genezen is, het is vaker een afweging van huidige staat, dierwaardig bestaan tijdens de langdurige hersteltijd, zeker mbt tot de meest waarschijnlijke prognose. Ook staat lang niet ieder paard bij een eigenaar of onder zulke gunstige omstandigheden dat optimale verzorging ook kan plaatsvinden. Met een of twee maal daags een zakje pijnstillers ben je er dan vaak niet. dan moet er toch ter plekke een totaaloverzicht gemaakt worden waarop een advies gegeven wordt. Zeker als de kwaal valt in de categorie dat er meer geluk bij nodig dan wijsheid. Dan kun je een paard of ander dier toch behoorlijk veel leed en pijn besparen. ook dat is een taak van een dierenarts.

Healing en reading kan dus ook een reden zijn waardoor een paard langer dan nodig geen paardwaardig leven heeft. Het kan dus ook een noodzakelijke beslissing ten gunste van je paard uitstellen.

Ik ken trouwens legio voorbeelden van paarden met vooral pees en spierblessures die eigenlijk niet te behandelen waren, die uiteindelijk na een erg lange rustperiode op de wei alsnog herstelden, niet allemaal even goed, maar daar kwam naast de factor tijd, geen mensenhand aan te pas, je moet het dan wel treffen en een paard hebben dat zich kan schikken in zijn kwaal, zodat het ook een kans op herstel heeft en soms staat het karakter of gedrag van een paard zelf dat ook in de weg. In Nederland heet dit een paard naar dokter Groen sturen.
Soms kom je er ook achter dat het eigenlijk lang niet altijd uitmaakt of je nu wel of niet iets doet, wat je doet hoeft niet de reden te zijn dat iets weer goed komt.

Het is ook geen reclame om bij een paard dat mogelijk een fors trauma heeft opgelopen aan hals, nek of rug, zonder eerst via röntgen te controleren of er geen breuken of zwellingen rond het ruggenmerg zitten, te gaan wrikken en duwen aan een paard.

Een van mijn paarden was van de week een beetje sip, ze waren beiden geënt, het ene paard reageerde helemaal niet op de enting, de andere was gewoon sip. Ik ben gaan kijken naar de eventuele bijwerkingen van de enting en ja, dat kon. http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/doc ... 065467.pdf dat heb ik dus wel gelezen ( of geread) maar nog kan het een andere oorzaak geweest kunnen zijn. De ruin was echt een dagje sip en gelukkig nu weer helemaal de oude.

Sorry maar ik stop met deze discussie, want wat jij doet is compleet mijn verhaal naar beneden halen, en gewoon lezen wat je zelf wil lezen.
Je bent er niet bij geweest en weet totaal niet waar je over praat, dus hou op om een andere draai aan het verhaal te geven zodat je maar kunt blijven roepen dat Reading en Healing niet bestaat.
Jij hebt totaal geen respect voor het verhaal van iemand anders, je zit zo vastgeroest in je eigen ideeen dat je compleet het verhaal niet goed gelezen hebt (of gewoon niet wil lezen wat er werkelijk staat)

Dus nogmaals, als je er niet in gelooft is dat prima, jouw mening, heb ik ook respect voor.
Maar ga niet roepen dat iets niet bestaat, en probeer dan met allerlei tegen argumenten de dierenarts in het gelijk te stellen en het verhaal een eigen draai te geven om je gelijk te halen.
Ik wilde gewoon mijn verhaal vertellen, om aan te geven dat ik er wel in geloof, commentaar is prima, maar jij blijft doorzagen.
Dit is geen gezonde discussie meer, maar een welles niettes spelletje, en daar pas ik voor.
Dus bij deze trek ik mij terug van dit topic.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:49

Ik zie dingen die helpen en ik zie dingen die niets doen.
Daarbij kan ik het nog steeds niet verklaren hoe het komt dat ik wakker schrik, in een soort automatisme naar buiten ga, naar het goede vertrek loop een vastzittend paard help bevrijden of een veulen dat in het vlies zit van de verstikkingsdood red. Telepathie, goed gevoel, toeval, ik weet het niet, maar het heeft al heel wat narigheid voorkomen...

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:34

marjootje schreef:
Ik wilde gewoon mijn verhaal vertellen, om aan te geven dat ik er wel in geloof, commentaar is prima, maar jij blijft doorzagen.
Dit is geen gezonde discussie meer, maar een welles niettes spelletje, en daar pas ik voor.
Dus bij deze trek ik mij terug van dit topic.

Jammer, ik gaf mijn visie en heb er nogal mijn best op gedaan om dat ook met argumenten te onderbouwen. Zoals ik ook al eerder heb geschreven begrijp ik best dat je bij jouw paard andere mogelijkheden zocht.

@lailapri dat heb ik zelf ook, het gebeurt me vaak genoeg dat ik iets op pik. misschien een geluid of whatever. Maar dat is natuurlijk geen healing.

Een interessante link http://www.drug-store.co.uk/medicine/am ... icine.html American College Of Veterinary Internal Medicine
Confronting Veterinary Medical Nonsense