Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bojangles schreef:Hier vandaag weer voor het eerst erop gezeten!
Gaat goed, alleen tja wel weer wat stress, want kunnen de darmen dat wel aan en geeft het geen problemen, jullie kennen het wel
Heb weer paar keer vanavond met oor naar darmen staan luisteren waarvan ik 2 keer een borreltje hoorde, wat er dus voor heeft gezorgd dat ik nog maar even wakker blijf
Alleen ik merk wel dat haar darmen nu na bijv. longeren of als ze heeft gerold, haar darmen ook meer geluiden produceren.
Dus soms eens een borreltje tussen de kraakgeluiden door.
Zal het nu dus ook wel zijn, maar ja, mutserig hè
damian23 schreef:bojangles, ik ben ook nog wakker. Cil had vanavond weer koliek. Het is een half jaar goed gegaan. dierenarts is geweest en hij staat nu rustig op stal, maar mij kan je inmiddels wegvegen. Vond zijn mest vandaag al erg wisselend. vanmorgen echt allemaal keuteltjes en vanmiddag wat dun met veel onverteerde stukken hooi. ga dan vreselijk lopen peinsen hoe dit nu kan. heeft hij niet goed gekauwd, was de grond in de paddock vandaag te koud om een dutje buiten te doen............geen idee.....
fargo schreef:Borrelen is helemaal niet zo erg hoor! Als het stil is, dan is het erg. Borrelen betekent dat de darmen bezig zijn en dat er evt wat gas is, maar dat hoeft in principe ook geen probleem te zijn toch als ze zich verder goed voelt? Maar kan me er wel wat bij voorstellen dat je even onrustig bent nu je nieuwe dingen mag proberen, al is het logisch dat de vertering meer op gang komt als ze in beweging mag komen.
Hoe vond ze het dat je weer met haar ging rijden?? Had ze er zin in?
_Luziream schreef:@Bojangles heerlijk gevoel he om er weer even op te hebben gezeten. Tenminste dat had ik wel. Ik ben toen na 3 maanden er pas opgegaan. Gewoon wat struinen door het bos. Na 2 weken ging ik draven, ik liet het hem zelf bepalen. Pas daarna weer na 2 weken( dus weer een maand later) liet ik hem buiten galopperen. Ging super. Daarna mocht hij 3 maanden de wei op. In sept van dat jaar ben ik hem voorzichtig dressuurmatig gaan oppakken. (hij was begin maart geopereerd) Pas eind december was ik weer redelijk met hem op conditie, pas goed vanaf dat jaar erop febr/maart. dus dan ben je een jaar verder.