en toen was mijn kanjer ziek !!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:48

Ik zou me rot schrikken als ik hem zo vond!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:48

Bah!!
dat ziet er niet echt lekker uit........

Mijn pony heeft ook zoiets gehad. Hij dacht dat hij een hengst was <<)
Het zag er ong. het zelfde uit maar was het bij hem niet zo rood.
Ik weet alleen niet of bij mijn pony de koker of de penis zelf onstoken was.
We zijn toen naar de vee-arts gegaan,
en die heeft ons doorverwezen naar een kliniek.

Daar hebben ze iets vast gezet (zijn penis kon in ieder geval weer naar binnen ;))
En na zo'n 4 dagen kliniek mocht hij weer naar huis.
We moesten toen alleen nog zo'n 2 weken lang zijn 'zaakie' afspuiten.

Maar in iedergeval beterschap voor jou kerel!!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:51

Mooi dat je zulks positief hier kunt melden.

Veel sterkte en beterschap verder toegewenst, en uiteraard blijven we duimen.

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:56

Jeetje wat zielig, moet ongelooflijk pijn doen.

Jammer dat je stal je paardje niet helemaal goed verzorgt heeft.
Hoop voor je dat je een ander goed plekje voor m vind!

Wens je heel veel succes en hoop voor jullie dat hij snel beter is!!

( even veranderd had een berichtje gemist van ts ...schaam schaam)
Laatst bijgewerkt door Ryjajejo op 12-12-11 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:00

Ryjajejo schreef:
Jeetje wat zielig, moet ongelooflijk pijn doen.
Sluit me wel aan bij een aantal anderen ik zou hem zo toch ook niet laten staan maar verplaatsen.
Ziet er niet best uit en al zeker niet met het geen hij nu heeft

Wens je heel veel succes en hoop voor jullie dat hij snel beter is!!

Als je haar laatste post leest kun je lezen dat ze naar een andere stal op zoek gaat :)

Ryjajejo

Re: en toen was mijn kanjer ziek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:01

xNK , had m gemist had m al veranderd nogmaals sorry

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:02

Ryjajejo schreef:
xNK , had m gemist had m al veranderd nogmaals sorry

Kan gebeuren! :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:06

Wat bizar zeg, dat dit veroorzaakt kan worden door bloedwormen :oo
Gelukkig wisten ze snel wat er aan de hand was en kan hij nu beginnen aan herstellen. Hopelijk vind je snel een goed plekje voor hem! +:)+

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:16

hoop dat de behandeling goed aanslaat en je binnenkort je mannetje weer fijn op kan halen.
Dat je maar een goed plekje voor hem zal vinden.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:19

geerke schreef:
ik denk dat je als eigenaar toch als eerste verantwoordelijk bent voor de staat van je dier....
Je moet er nooit vanuit gaan dat iemand serieus ontwormd en voert....altijd blijven controleren.
De pony was in september eigelijk al te schraal om zo de winter in te gaan.
Als ze 24 uur per dag buiten staan in weer en wind mag er best een beetje vlees op zitten.

Als je een hoop geld betaald voor de opfok mag je toch echt wel verwachten dat je paard goed gevoerd wordt en dat de eigenaar van de opfok serieus ontwormd (tenzij anders is afgesproken). Als je hoort hoevaak TS bij haar paard gaat kijken dan kunnen menige paarden eigenaars met een paard in de opfok daar nog wat van leren.

TS, ik ben blij te horen dat de toekomst er weer wat beter uitziet.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:21

Het zal op dit moment niet meevallen om een ander plekje voor hem te vinden, geen stal zal hem willen voordat er aangetoond is dat hij wormvrij is.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:35

Malakay schreef:
geerke schreef:
ik denk dat je als eigenaar toch als eerste verantwoordelijk bent voor de staat van je dier....
Je moet er nooit vanuit gaan dat iemand serieus ontwormd en voert....altijd blijven controleren.
De pony was in september eigelijk al te schraal om zo de winter in te gaan.
Als ze 24 uur per dag buiten staan in weer en wind mag er best een beetje vlees op zitten.

Als je een hoop geld betaald voor de opfok mag je toch echt wel verwachten dat je paard goed gevoerd wordt en dat de eigenaar van de opfok serieus ontwormd (tenzij anders is afgesproken). Als je hoort hoevaak TS bij haar paard gaat kijken dan kunnen menige paarden eigenaars met een paard in de opfok daar nog wat van leren.

TS, ik ben blij te horen dat de toekomst er weer wat beter uitziet.

Helaas staat onze jaarling op eindje rijden in opfok, dus wij kunnen daar niet zo vaak heen.
Wij hebben goede contact via mail en ontvangen zo nu en dan een foto van haar :D

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:53

xNK schreef:
Helaas staat onze jaarling op eindje rijden in opfok, dus wij kunnen daar niet zo vaak heen.
Wij hebben goede contact via mail en ontvangen zo nu en dan een foto van haar :D

Het was niet aanvallend bedoeld, er zijn er helaas ook genoeg die wel de mogelijkheid hebben maar het niet zo vaak doen als TS. Maar jullie gaan er neem ik aan ook vanuit dat het paard goed gevoerd wordt en goed ontwormd als dat er bij in zit.

edit: kleine toevoeging

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:04

Wat fijn dat de dierenarts positief is over het herstel van je pony TS! Op de foto ziet het er pijnlijk uit.

Mensen waarom doen jullie zo negatief. Je moet de paardeneigenaren de kost geven die hun paard naar de opfok brengen en er dan weken niet naar omkijken. Zo te horen was dat bij de TS niet het geval. Ze doet haar best dus houd op haar af te katten.

En @Geerke 'je moet er nooit vanuit gaan dat de staleigenaar fatsoenlijk voert en ontwormt', kom op zeg. Op een stalhouder moet je kunnen vertrouwen, die ga je niet alle dagen lopen controleren of hij wel voert, dat de verzorging je uit handen wordt genomen is juist het idee van een opfok/pensionstal.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:27

heee Wat een gave berichten!!!
Ik hoop dat ie er zonder verdere complicaties doorheen komt!

Ik ben misschien een trut hoor, maar waarom gelijk op zoek naar een ander plekje? Je kan toch ook de huidige aanspreken op de wormbesmetting?Laat t hem maar uitleggen! En nog beter, een duit in het zakje doen van de kosten... afspraak is afspraak. Ga praten en onderhandel,maak afspraken en zet de boel op papier. Zo hoef je niet weg, want wees wel, hij staat vlakbij, je was tevreden en nu is t gelijk foute boel...
Ook aan jou om dus vaker heen te gaan (of een ander). Denk maar s goed na over wat je wil.

Nolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:36

Geen woorden voor!!
Sorry maar ts is duidelijk in gebreke geweest zeker als je 3 keer per week naar je pony gaat en niks op merkt??
Dit is een ernstige infectie van bloed wormen en nee dat gaat niet over 1 dag ijs!!
Schandalig!! _-:(
Arme pony, hartverscheurend dit!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:47

Wat een oordelen hier zeg!!!
Als een paard pijn heeft kan hij in 1 dag van goed gevuld naar erbarmelijk gaan weet ik uit ervaring.
Ten tweede is hij in de groei en gaat dat niet altijd even mooi.
Daarnaast kun je prima ontwormen en toch de pech hebben dat je een resistent stammetje te pakken hebt.

Het lijkt me handiger om gewoon met de staleigenaar om tafel te gaan zitten en het door te spreken ipv ze direct van alles de schuld te geven.

Ts, fijn dat het goed gaat in de kliniek. Veel sterkte met hem.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:51

Ik ga met Pipo mee: ga praten met de mensen van de opfok. Maak bespreekbaar wat er kennelijk is misgegaan. Ook de andere paarden in de opfok zullen wormen hebben, in ieder geval de paarden die bij Nagano in de wei staan, dus die moeten ook goed ontwormd worden.
Voor jouw paard ben jij verantwoordelijk, dus hou de vinger aan de pols. Zeg dat je erbij wilt zijn als er ontwormd wordt, bespreek van te voren wat voor middel er gebruikt gaat worden en overleg dan met de dierenarts of dat correct is (of zet het op bokt).
Laat niet alleen je mobiele nr. bij de stalhouder achter, maar ook die van je ouders of andere bekenden die je weten te bereiken.
Zoals Pipo schrijft, het is mooi dichtbij en het is tot nu toe goed bevallen.
Ik heb 2 jaar geleden voor het eerst bloedwormen gehad doordat er een ander veulen bij ons heeft gestaan die besmet was. Voor mij was dit ook de eerste keer in heel veel jaren paarden houden.

In ieder geval succes ermee!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 19:58

Nolana schreef:
Geen woorden voor!!
Sorry maar ts is duidelijk in gebreke geweest zeker als je 3 keer per week naar je pony gaat en niks op merkt??
Dit is een ernstige infectie van bloed wormen en nee dat gaat niet over 1 dag ijs!!

hier ga ik niet meer op andworden !!!!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:02

Nolana schreef:
Geen woorden voor!!

misschien moet je het hele topic lezen!!!!!
inplaats van zulke berichten erneer te zetten.
erg triest!!!!!!!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:02

ts kop op hoop dat alles goed komt hij gaat tenminsten de goede kant op:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:05

Ik had vorig jaar een paard met zware wormbesmetting. Altijd keurig ontwormt en nog mestonderzoek daar boven op. Weidegenootjes hadden niets. Ik had gewoon pech dat net mijn dier om een of andere reden niet op de wormkuur reageert had. Laat je niet van alles aanpraten als je tot nu toe tevreden was met de stal.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:09

Wat een goed nieuws uit de kliniek voor Nagano! Moergestel is een fijne kliniek. Ik duim voor jullie dat het helemaal goed komt!

Nolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:14

Binnen 1 dag er zo slecht uit zien van de bloedwormen??
Nee, onmogelijk! Daar gaat echt wel een tijd overheen!
Zeker als de infectie zo ernstig is!
Ik geloof niet meer in sprookjes!

Ts,
Ik heb het idee dat je ook wat ervaring mist of dat je nog vrij jong bent.
Geeft niets, maar ik snap werkelijk niet waarom je dan zo'n jonge pony hebt gekocht.
Dat je ondanks je 3 keer per week naar Nagano gaat niets hebt kunnen opmerken kan ik begrijpen als je nog niet lang in de paarden zit. Ook omdat Nagano nog jong is en je hem nog niet veel in handen hebt gehad zoals je een paard thuis hebt staan, heb je dit waarschijnlijk ook niet aan zijn gedrag en doen en laten kunnen opmerken.
Maar het is een feit dat hij al langere tijd aan de diarree was en daar hadden toch wat alarmbellen moeten gaan rinkelen, zeker in deze tijd van het jaar.
Storm heeft veel meer verstand ervan zeg je, dan snap ik niet dat zij je er niet op gewezen hebt.

Vind het heel zielig voor jou maar vooral voor je paard, want zij zijn namelijk van ons als paardeneigenaren afhankelijk en wij moeten daar zorg voor dragen!

Ik heb juist het hele topic gelezen en vanaf het begin af aan zit ik al tegen het plafond!!
Sorry als ik nogal hard door de bocht kom maar ik vind dit zo zielig voor Nagano, hij is de dupe van alles. Wie zijn schuld het ook is.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:18

Ook als je je paard ontwormt kunnen ze wormen hebben. Dit is dan ook de reden waarom ik mest onderzoek laat doen bij mijn haf. Zo weet ik precies wat ze heeft en waar ik tegen moet ontwormen. Ik vind dat er erg overdreven gereageerd word over de opfok..de beste man heeft zo goed mogelijk voor het beestje gezorgd door hem op stal te zetten, eigenaresse te bellen die niet bereikbaar was en dus de dierenarts heeft laten komen. Ik vind dat echt wel goed gedaan van deze man!! Wat betreft de wormen..die heb je nu eenmaal snel bij jonge paarden. Maar als je 3 keer per week bij je paard komt dan zie je hem toch ook wel veranderen kwa gewicht?? Gelukkig is bloedworm goed te behandelen en komt het helemaal goed met dit paardje :) Eigenaresse mag wel iets meer verantwoordelijkheid gaan tonen..