Vocht in benen, erger bij beweging

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 18:11

Heb het gevoel dat ik heel veel moet herhalen. Er is een uitgebreid bloedonderzoek gedaan.
Ddat bloedonderzoek neem ik ook samen met de foto's van de achterbenen mee naar emmeloord.

xRomana

Re: Vocht in benen, erger bij beweging

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:14

Ik vind het voer verhaal ook zon gekke gedachte nog niet, arabieren kunnen daar heel erg gevoelig op reageren. Ik zou dat zelf wel eerst eens proberen, kwaad doe je dr niet mee.
Maar het is jou paard, succes bij de kliniek as dinsdag! Ik zal duimen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 19:15

Mijn paard staat nu met pijn op stal. Voordat ander voer gaat werken ben je ook 1,5 tot 2 weken bezig en wie zegt dat het helpt? Dan staat hij dus zo lang nog met pijn..

Dus nee, daar kies ik in dit geval niet voor.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:18

Dat kan ik mij volledig voorstellen :) Kan je zolang niet iets tegen de pijn geven?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 19:25

Nou ja, dan moet ik daar ook zelf mee omprutsen.. Dus lijkt mij in dit geval gewoon het verstandigst om gewoon naar de kliniek te gaan. Die mensen hebben ervoor geleerd.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:27

Maar dat kan je toch gewoon even aan de DA vragen? Hoef je zelf niet voor te prutsen nee :n Ik zou mijn paard niet met pijn laten staan!

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:56

Calimero_ schreef:
Mijn paard staat nu met pijn op stal. Voordat ander voer gaat werken ben je ook 1,5 tot 2 weken bezig en wie zegt dat het helpt? Dan staat hij dus zo lang nog met pijn..

Dus nee, daar kies ik in dit geval niet voor.

Laat je niet gek maken door de anti-Pavo brigade op bokt. ;) Heel verstandig om deskundig advies af te wachten voordat je veranderingen gaat aanbrengen in het voer.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:13

Anti Pavo brigade? Bestaat die :D

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:30

Calimero_ schreef:
Ik wil zeker alles wel van iedereen aannemen. Maar ik heb zoveel adviezen gekregen. Je wilt niet weten hoeveel pb's ik heb gekregen, de ene zegt dit en de ander dat. Dus iedereen zijn advies opvolgen gaat gewoon niet. Daarom heb ik er voor gekozen naar de kliniek te gaan aangezien die mensen ervoor geleerd hebben..

Verstandig.. Pijnlijke dikke spronggewrichten en dikke benen na beweging komen niet door het merk brokken, lijkt me heel sterk in ieder geval.. dan moet er meer aan de hand zijn. Het klinkt vaag.. je schreef in je andere topic dat hij voor aankoop vorig jaar ook al eens dikke spronggewrichten had gehad? Succes dinsdag..

(ik heb ook een AV die op zetmeel/suikerrijk voer reageert met dikke benen, dat wel ;) maar dat zakt direct na stappen af.)

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:16

xRomana schreef:
Anti Pavo brigade? Bestaat die :D

Hihi, volgens mij wel. Er zijn diverse bokkers die in allerlei topics (ook niet voeding gerelateerd) reageren en Pavo afbranden. Allemaal rotzooi zou er in dat voer zitten. ;)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:48

barfen dat soort mensen dan met hun paard? :+

Sorrie offtopic; wat een onzin.
TS hoe gaat het nu met je paard?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:16

ik hoop voor je dat je snel weet waar je aan toe bent en dat je paardje snel weer de oude is :).

edit : iets waar de eigenaar van mn paard bij zweert is het gebruik van een speciale soort klei .
Toen constance haar been had opengehad en de wond helemaal dicht was heeft ze dat erop gedaan en de zwelling is daar echt aanzienlijk minder van geworden.
nou weet ik niet of dat bij jou paardje werkt, omdat je de oorzaak niet weet, maar ik geloof dat deze soort klei ook zuiverend werkt. ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:42

Ik ben heel benieuwd wat het zou kunnen zijn. Hou je ons op de hoogte TS?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 14:52

Ja hoor, komt goed!

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:30

Hoi! Ik lees al een tijdje mee, zowel hier als op het arabische volbloeden forum. Ben erg nieuwsgierig... Hoe is het gegaan vandaag?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:21

Belarus is in de kliniek gebleven voor 1 of 2 nachtjes.
Ik was super tevreden over hoe we werden behandelt in Emmeloord! Volgende keer ga ik er meteen heen.

Het kwam er op neer dat ze dacht dat het 3 verschillende dingen zijn. Belarus heeft in de laatste paar dagen ineens heel veel mok op zijn hele been achter gekregen.. Hier heeft hij dus dat vocht in de benen van en dit moet zo snel mogelijk weg en wordt hij dus voor behandelt. Verder zijn ze erachter gekomen dat er iets niet lekker zit in zijn luchtwegen. Dus ze zei dat het helemaal niet vreemd klonk dat hij inderdaad een virirusje heeft gehad. Ook hier krijgt hij een kuur voor. Verder vind ze het erg vreemd dat hij dikke sprongen heeft en al helemaal als het erger word met beweging. Hier worden dus nog foto's gemaakt maar die wou ze samen met de orthopeed..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:11

Emmeloord vind ik persoonlijk de beste kliniek! Hij is daar in goede handen! Ik hoop dat ze iets onschuldigs vinden en dat het snel verholpen is! Ik zal voor je ruien dat je knapperd weer snel in zijn eigen stalletje staat!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:12

Ruien = duimen :D

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:24

Emmeloord is top. En je ziet, ze laten je niet weer gaan voordat ze weten wat het is. Het speet me toen ook erg dat dr. Van Muiswinkel afscheid nam, mijn held. Maar gelukkig zijn ook de andere da's erg goed, betrokken, kunnen goed communiceren met de eigenaren en ze zijn vriendelijk voor de paarden. Het lijkt wel een reclamepost. Is niet zo hoor. Heb gewoon heel goede ervaringen met een aantal paarden.

Hopelijk valt de uitkomst van het onderzoek morgen mee. Sterkte en ik duim voor jullie!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:26

Ik rui mee.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:40

Hoop dat je snel duidelijkheid hebt, mijn vermoeden is dat dit nog wel eens heel erg lastig kan gaan worden...

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:25

Valt mee hoor. Foto's zijn gemaakt en de sprongen zien er perfect uit. Hier is dus niets mee aan de hand.
De mok is wel wat hardnekkiger dan ze dachten en ze willen hem vannacht nog een keer behandelen. Morgen kan ik hem ophalen en als het resultaat nog niet helemaal goed is moet ik de behandeling zelf herhalen en krijgt hij nog ontstekingsremmers erbij.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:37

En de dikke benen na het bewegen? Wat is daar uit gekomen?
Hopelijk slaan de ontstekingsremmers goed aan!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:40

Dat had ie al niet meer. Dat was alleen in het begin en dat is ook afgezakt toen. Toen ik hem te koop had gezet had ik hier ook al gemeld dat dat weg was. Het was nu dus alleen verschrikkelijk dikke achterbenen van de mok en hij had ineens dikke sprongen.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:41

Misschien nog een ideetje voor het vocht/de dikke benen: wij geven omega-olie en appelazijn door het eten.
Beide halen we bij de paardendrogist en dan twee keer daags een pompje door het voer. Dit werd ons aangeraden door de fokker van onze merrie, nadat haar halfzus vreselijke mok had gehad. Toen wij het een tijdje niet gaven kreeg onze merrie ook mok (eigenlijk uit het niets; niet door vocht, mijt of iets dergelijks). We zijn een jaar lang mee onderweg geweest voor het over was (zelfs na bezoeken aan de kliniek in Emmeloord). We zijn daarna weer begonnen met het geven van deze twee supplementen en hebben gelukkig nergens meer last van gehad.
Ook een nieuwe merrie, die vrij snel last heeft van stalbenen (ondanks genoeg beweging) geven wij dit en ook dat lijkt goed uit te pakken.
We hebben dit overigens overlegd met de arts die destijds op de kliniek was en zij zag geen bezwaar. Omega olie was altijd goed en ook appelazijn kon geen kwaad.