Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:11

meisje2000 schreef:
En waarom zou hij daar niet kunnen blijven staan als het voor het beestje beter is.
Blijkbaar is het plek bij jou niet zo goed als jij denkt want hij heeft bij jou plekje alleen maar jeuk en dan zeg je doodleuk ik weet dat hij geen jeuk heeft bij de kust.
Je weet het dus donders\goed.
Om dus antwoord te geven op je vraag wat je aan de jeuk kan doen.
VERPLAATS HEM NAAR DE KUST WANT ZOALS JE ZELF ZEGT HEEFT HIJ ER DAAR GEEN LAST VAN.
Oftewel wat ik al eerder zei je bent egoistisch en denkt niet aan je paard maar aan je eigen belangen.

Ik denk niet aan me zelf, als ik dat wel deet maakte ik dit topic niet. over hoe hij snel van de jeuk af kan gaan komen ;)
Ik ga mijn paard niet weggeven aan iemand die ik niet ken, en hem straks zeker te koop zien staan op internet .

meisje2000

Re: Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:16

maartpaard precies wat jij nu zegt maakt het verschil.
Jij doet er alles aan en laat je paard niet vier jaar lang met veel jeuk rondlopen.
Jij zorgt er voor dat je paard het aan kan en dan hoef je het paard ook niet weg te doen nee want een paard kan in de meeste gevallen inderdaad heel goed met ze leven mits je ze daar goed voor behandeld.
Maar dit beestje loopt al vier jaar met jeuk en nu pas neemt ze echte stappen terwijl ze zelf aangeeft dat ZIJ niet kan slapen door haar paard.
dat ZIJ het erg vind en dat soort dingen.
Het is iedere keer ik ik ik en niet mijn paard.
Daar ligt een groot verschil in vind ik.
Alles er aan doen om je paard jeukvrij te houden of alles als ik bestempelen en je paard met jeuk rond laten lopen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:18

Ik laat mijn shet homeopathisch behsndelen tegen eczeem, hij jeukt nog wel maar stukken minder

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:21

TS: mag ik vragen hoe oud je bent?

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:27

Wat zeggen je ouders ervan? Doen zij ook iets aan deze problemen?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:33

meisje2000.

In die 4 jaar tijd zijn er wel verschilende dierenarts bij hem geweest.om te kijken hoe hij van die jeuk af gaat komen.
En is hij ook meerdere keren behandeld door de diernarts met , verschilende middetjes.
Dus ik heb hem niet met jeuk laten staan in die 4 jaar tijd. en ik denk dus wel aan mijn pony en niet aan mij zelf
Die herrie die hij maakt is dit jaar begonnen ,dat wij er niet meer van konden gaan slapen.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:37

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:40

Maar hoe oud ben je nou eigenlijk?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:41

Vind dit ook allemaal wel heel erg ver gaan om van de TS te eisen dat ze haar paard aan een ander gaat geven. Ik heb ook excemers en doe er echt alles aan wat maar mogelijk is en soms jeuken ze dan nog wel eens. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dan mijn paard maar weg te gaan geven.

De TS heeft hier al veel tips gekregen en ook van mij via PB en ze gaat daar heus wel iets mee doen. Bovendien heeft de pony niet meer gejeukt en de meeste vliegjes zijn nu ook wel weg dus als ze alle tips ter harte neemt zal het volgend seizoen vast beter gaan.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:43

MaartPaard schreef:
Maar hoe oud ben je nou eigenlijk?

dat hou ik prive wegens een goede prive reden.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:44

aisie bedankt voor je goede tips en ook die van de pb :D

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:46

jazzgps schreef:
meisje2000 schreef:
dus omdat jij hem niet een goed plek wilt geven moet hij daar blijven.
Oftewel je denkt in dit geval aan je eigen en niet aan het dier zelf.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het dus egoistisch van je

Hij heeft een goede plek bij mij. :D
Hij blijft hier staan, hij word niet verkocht of verplaats.
Bij de kust krijgt hij geen jeuk dat klopt . maar hij kan daar niet zijn hele leven blijven staan.

Ik reageer weinig op topics, maar deze slaat alles! Dat je bovenstaande nog durft te zeggen, hij heeft het goed bij mij... Hoeveel keer is de da geweest de afgelopen 4 jaar, want ik heb meer het idee dat je hem 1x per jaar er naar hebt laten kijken?! Je zegt alleen maar: IK kan niet slapen, enz., enz., maar begrijp nou eens dat het niet om jou gaat, maar om de pony. Trek vanavond je bikini aan, ga van 17.00u tot 21.00u buiten staan en daarna NIET aan je muggenbulten krabben, anders komt je pony er een middel met alcohol op smeren! En dan nog beweren dat mensen die het over de slager hebben dat niet moeten doen, omdat dat zielig is, ik denk dat het veel zieliger is om jou als baasje te hebben. Hoe oud ben je? Ik hoop zo dat je ons in de maling neemt met dit topic?! -:(- -:(-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:47

wat is er nou prive aan je leeftijd?!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:49

jek omt nogal jong over namelijk

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:51

opisop_shop schreef:
wat is er nou prive aan je leeftijd?!

Door dat topic die ik van mijn vader heb geplaats ,daarom hou ik dat graag prive.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:52

oke maar je bent waarschijnlijk geen 14 meer, wat de meeste lezers/posters hier denken denk ik :P

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:54

opisop_shop schreef:
oke maar je bent waarschijnlijk geen 14 meer, wat de meeste lezers/posters hier denken denk ik :P

Dat klopt. :)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:01

Ik wist niet dat er zoveel dieren liefde bestaat onder sommige meiden.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:09

Na alle zelf-bedachte conclusies, veroordelingen, beledigingen, en bijna-scheldpartijen in dit topic waren veel bokkers ofwel afgehaakt ofwel terug gaan schelden. TS blijft echter rustig en duidelijk reageren en is direct gestart met toepassen van 1 van de tips die zijn gegeven. Ik vind het bewonderenswaardig dat TS zo rustig blijft ondanks de grote hoeveelheid minder fraaie reacties en ik hoop dat de klitwortel blijft helpen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:17

Nou bij deze dan...ik ben als het allemaal echt waar is heel blij voor zowel pony als eigenaar!
En je hebt inderdaad wel gelijk... TS blijft/bleef erg netjes ondanks de toch wel behoorlijk grove aanvallen!
~Dus bij deze ook een compliment voor jou TS!

fortimestwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:25

Ts blijft inderdaad netjes.

Ben blij dat ze die klitwortel heeft gekocht vind het alleen jammer dat dit 4 jaar heeft moeten duren.

Eisen dat paard bij haar weg gaat vind ik ook net te ver

Maar TS in dit hele ropic was het alleen IK IK IK en mijn paard kan Stikken

Ik wil slapen
Ik wil dit niet
Ik wil dat niet
Ik word er moe van
Ik dit Ik dat Ik zus.

Maar dit heb ik al vaker aangegeven en ik dacht inderdaad door jou reactie's en ego dat je inderdaad 10 of 11 was bent.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:49

Leuk om sportieve reacties te zien.

@fortimestwo, weet je wat het is, je kunt veel dingen op verschillende manieren lezen. Dat van dat niet kunnen slapen, las ik bijvoorbeeld meer als illustratie van hoe erg het nu geworden is. Iets als: "pony heeft echt de hele nacht volcontinu jeuk want hij staat de hele nacht te schuren, en hard ook. Zo hard dat het op mijn slaapkamer te horen is." Ik zie ook heel goed dat het anders gelezen kan worden hoor, maar op mij kwam het dus niet over als ikke, ikke, ikke.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:14

maura schreef:

@fortimestwo, weet je wat het is, je kunt veel dingen op verschillende manieren lezen. Dat van dat niet kunnen slapen, las ik bijvoorbeeld meer als illustratie van hoe erg het nu geworden is. Iets als: "pony heeft echt de hele nacht volcontinu jeuk want hij staat de hele nacht te schuren, en hard ook. Zo hard dat het op mijn slaapkamer te horen is." Ik zie ook heel goed dat het anders gelezen kan worden hoor, maar op mij kwam het dus niet over als ikke, ikke, ikke.

:j _/-\o_

iets in die trand heb ik ook al geschreven maar fortimestwo schijnt het leuk te vinden om op TS in te blijven hakken

Als iemand een post van TS van gistermiddag qoute dan springt fortimestwo daar gelijk weer op in alsof TS dit weer net gepost heeft.

Ik ben het er mee eens dat TS misschien in die 4 jaar meer voor haar pony had kunnen doen maar het is , zeker gezien haar andere topic, niet nodig om op haar in te blijven hakken.

ZE is nu eenmaal een heel moeilijk iets en wat voor de 1 werkt hoeft voor een ander niet te werken

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:15

Hmm, denk dat je beter even de dierenarts kan laten komen... /3

fortimestwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:46

maura schreef:

Ik heb dit niet gebasseerd op de Post maar op alle reactie's bij elkaar

heb alles gelezen 2 x zelfs