Ze staat sinds eergisteravond weer in de kliniek. Ze had weer wat krampen.
Hebben haar meteen weer naar Wolvega gebracht die avond.... Alles gecheckt, bloedonderzoek, echo's maar het werd betitelt als een milde krampkoliek. Normaal gezien zouden ze zo'n paard weer naar huis sturen, maar gezien Indy's verleden wilden ze haar graag houden.
Oorzaak onbekend, ze wisten niet waar het door zou komen. Darmwerking is gewoon niet optimaal, afgelopen jaar heeft ze al eens vaker milde koliek gehad namelijk.
Ze wordt daar nu onder medische begeleiding op een aangepast dieet gezet. Helaas is het speciale voer pas dinsdag binnen, dus voorlopig zitten we daar nog wel even.
Haar darmen hebben gewoon geen optimale darmwerking en zijn gevoelig. Ze bleek gister ook nog wat gas te hebben, maar aan de buitenkant zie je dat dus niet. Gelukkig kunnen ze haar daar nu goed in de gaten houden. Want wij zien enkel de koliek waarbij ze zich uit, maar wie zegt dat ze niet vaker al dat beginstadium heeft, dat er wat gas op de darmen zit. En dat is gewoon al niet goed!
Ik hoop dat ze een goed dieet kunnen vinden voor haar. Verder moeten we het maar bekijken, ik hoop dat ze dadelijk ook langzaam weer iets mag bewegen want het stilstaan was ook funest voor haar darmwerking namelijk.
Ach en moet zeggen, verder is ze aardig vrolijk daar hoor! Ze herkende iedereen daar al weer, hinnikt om wortels en vanochtend had ze geen aandacht voor mij want ze was haar schade wat betreft hooi eten aan het inhalen!
Ze wordt er goed verzorgd en ik heb er alle vertrouwen in dat ze hun allerbest doen om erachter te komen wat het probleem is en een oplossing te bedenken hoe we dit verder gaan doen.