pony aangevallen door honden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:35

Heb je het met je DA nog over Mesitran gehad?

Naar mijn idee kan Mesitran Ziekkie zo veel goed doen, doordat Mesitran een vochtig wondklimaat creerd hoef je haar ook niet elke keer te kwellen om het opgedroogde vuil te verwijderen en het is ook nog een antibacterieel.

Zoek maar eens op bokt wat voor vreselijke wonden er met Mesitran succesvol behandeld zijn.

http://www.klinion.nl/honingzalf-gel/me ... ndzalf/56/

Mesitran antibacteriële wondzalf wordt gebruikt voor de behandeling van chronische wonden (o.a. Ulcus Cruris en decubitus (stadium I-V), oncologische wonden en acute wonden (o.a. schaaf-, en snijwonden, ontvellingen en 1e en 2e graads brandwonden) en diverse schimmelinfecties (o.a. voet- en vaginale schimmels). WCS-wondclassificatie: zwarte, gele en rode fase. Mesitran is uitstekend preventief antibacterieel toepasbaar, zorgt voor een snelle weefselregeneratie en reduceert de vorming van littekenweefsel. Er zijn geen contra-indicaties en bijwerkingen bekend.

Wanneer Mesitran Zalf en wanneer de Mesitran Soft?
De wondgel is gemakkelijker smeerbaar, terwijl de wondzalf een compacte samenstelling heeft. De wondgel kan in grote hoeveelheden aangebracht worden en is dus ook geschikt voor het opvullen van diepere wonden, terwijl de wondzalf dun dient te worden aangebracht.
De wondgel veroorzaakt geen prikkeling in de wond terwijl de wondzalf dat in enkele gevallen wel kan geven.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 15:38

voorlopig mocht er even niks op worden gesmeerd of gespoten, de spray en zalf die ik heb gekregen ook niet, alleen goed schoonhouden en ontsmetten en voor de rest de natuur z'n werk laten doen.
vandaag is de veearts weeeer geweest want we kregen de antibiotica spuit niet meer gezet madame was het er absoluut niet mee eens de kleine heks:P ging als voor niks de lucht in en we hebben het geprobeerd maar dat leverde m'n moeder een hoef tegen d'r borst op, mij een ontzettend harde kopstoot vol tegen m'n neus en m'n vader viel bijna over de waterbak xD en ziekie was ons geloof ik gewoon erg hard uit aan 't lachen:P
dusja toch de veearts even gebeld dat het echt niet lukte, dus zij heeft de spuit 'even' gezet, ziekie viel paar keer bijna om van de aanstelleritus zo hoog ging ze de lucht in...en dan nog zonder een spuit gevoeld te hebben haha:P
maar uiteindelijk is het toch gelukt en dit was de laatste spuit, veearts vond het er erg goed uitzien(was weer een ander als gister, zijn wel van hetzelfde bedrijf zeg maar)en zei dat het waarschijnlijk voorlopig wel even het laatste bezoekje zou zijn ze vond het er allemaal zo goed uitzien..en het gat is idd al wat verder dicht dus het gaat gelukkig de goeie kant op!heb ook nog foto's gemaakt zal ze er vandaag nog op zetten dan kunnen jullie het verschil mooi zien;)

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 19:06

bij deze de foto's, de eerste 2 zijn van 5 dagen geleden de rest van vandaag denk dat het er vrij goed uitziet toch??
http://img705.imageshack.us/img705/793/cimg9367.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/848/cimg9368.jpg/

vandaag
Afbeelding
de 2 grote gaten achter de kaak, zoals je op de foto ook ziet schuimen deze nog behoorlijk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en de grote wond met het gat!
Afbeelding
Afbeelding
en d'r neusje die toch al een beetje rechtgetrokken is(niet de meest duidelijk foto maar ze vond de camera te leuk haha:P
Afbeelding

vind zelf dat ze er ook weer een stuk vrolijker uitziet de eerste paar dagen was ze echt een beetje dip!

Don_Zhivago

Re: pony aangevallen door honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:27

Zo dat heelt netjes zeg!

Zou toch even vragen naar mesitran.. die zalf is hier speciaal voor gemaakt.. dan krijg je een nog snellere en mooiere wondgenezing! ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:28

heelt al netjes inderdaad.
Wat is dat voor schuim eigenlijk?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:34

ziet er al best redelijk uit

ik denk dat het schuim gewoon speeksel is uit de mond

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:44

Ik vind het er een beetje beter uitzien en het schuim duid toch echt nog op een zeer onrustige wond.
Ik snap niet dat een da van deze wond zegt dat de natuur zijn gang moet gaan.
Tuurlijk moet de natuur dit doen maar dit zijn wonden die hebben de goede ondersteuning nodig.
Mesitran zou dit zeker doen.
Het gat is een opening waar het het diepste is en dit moet van binnenuit helen.
Nou ja, je moet zelf achter de behandeling staan en gelukkig gaat het wel vooruit.
Sterkte.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 19:57

de schuim bij de grote wond is idd gewoon speeksel, bij de kaak krijgt ze volgens mij ook alleen met eten misschien door de beweging ofso?
kan het natuurlijk nog eens vragen van de zalf maar hadden ze dat anders zelf dan niet voorgesteld ofzo?en ik moet het wel echt een aantal keer per dag schoonmaken dus of de zalf dan echt z'n werk kan doen weet ik niet?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:25

Hee laat je niet gekmaken en volg het advies van je da op. Je heb vandaag de mening gehad van een ander van de zelfde praktijk.. dus een "verse"kijk op de wond. Als je een goed gevoel heb voor hun advies zou ik me niks aantrekken van alle goedbedoelde adviezen. De da is erbij geweest en heeft er voor gestudeerd.Wij staan aan de andere kant van de pc.
Is niet banketstaaf bedoelt voor degene die dat doen hoor ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:53

Ik heb er ook voor gestudeerd ;)

Ik heb in de praktijk gezien wat masitran kan doen.. dus het is indd goed bedoelt advies..
Tuurlijk moet je niet afwijken van wat de DA zegt.. Maar je kan altijd overleggen..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:30

Ik heb zelf aan der lijve ondervonden wat Mesitran doet, binnen enkele uren trok de pijn een heel stuk weg en met twee dagen zag mijn wond er een heel stuk rustiger uit.

Ik heb het destijds naar aanleiding van verschillende topics op bokt overlegd met mijn huisarts en die vond het een goed idee om het te gaan gebruiken, ik kreeg het zelfs vergoed van het ziekenfonds.

Het is maar een tip maar ik weet dat het Ziekie veel verlichting zal geven

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:51

Jeetje wat heeft je pony eruit gezien! :oo
Voor zover het er nu uitziet is het wel redelijk netjes geheeld.. ik denk dat het helemaal goed komt met je paardje. :j
Over waardevermindering etc heb ik geen idee. :o

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:37

Jeetje zeg. Ik lees je verhaal nu pas. Wat een rothonden zeg. En zo'n lief beestje. Gelukkig ziet het er beter uit. Ik hoop dat het herstel voorspoedig gaat,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:15

Wat ontzettend naar zeg!! :(:)
Ik hoop dat ze er snel bovenop komt.

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:53

Hoe maakt Ziekie het?

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 17:23

met ziekie gaat het eigenlijk heel goed!
de grootste wond ziet er al een stuk beter uit, het gaat is nu zover dicht dat er geen eten meer doorheen komt alleen af en toe nog een heeel klein beetje speeksel maar het gat is echt bijna dicht!zal morgen nog eens even fotó's maken;)
de wonden bij de kaak zien er sinds vandaag pas wat beter uit, kwam eerst nog veel vocht uit maar vandaag niet meer dus dat gaat ook de goeie kant op.vandaag ook weer de temp opgenomen en was 37,6 dus ook dat is goed!dusja al met al gaat het gelukkig allemaal goed!ze is alleen een beetje humeurig omdat ze geen pijnstillers meer heeft denk ik:P maar goed dat wordt ook wel weer beter!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:04

Wat een verhaal zeg..poeh! Je schrikt toch vreselijk al je je lieve pony zo vind. Heb jij haar gevonden toen het al gebeurd was? Of toen de honden er nog waren?
Hardstikke fijn dat het nu langzaam beter met haar goed, de wonden waren echt niet mis. Hopelijk geneest het met niet al te grote littekens. Sterkte hoor!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:24

ZiekieLove schreef:
bedankt weer allemaal, echt super +:)+ !

ja als ik er al aan denk hoe het voor ziekie moet zijn geweest...vreselijk....och en ze is ons volgens mij zo dankbaar dat we die honden weg hebben gehaald..denk dat ze dat moment dat wij aankwamen en de angst voorbij was nooit meer vergeet...en hoeveel pijn ze ook had toen we net bij de wei aankwamen, nog elke keer als we naar d'r toeliepen ons begroeten met d'r lieve geluidje..ik kan zelf ook alleen maar duimen dat het goed komt...ze is zo speciaal voor me...en voor m'n vriend en ouders ook natuurlijk..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:45

hee wat fijn dat het de goede kant opgaat!!! helemaal top!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 01:19

Het gaat harstikke goed zo te zien.

Ja, de zalf kan enorm helpen, maar er is ook gewoon bewezen dat goed schoonhouden (veel spoelen) voor snelle genezing zorgt.
De aard van de verwonding maakt ook wel wat uit. Wonden die totaal een gat in de huid slaan en aan twee kanten open zijn dus, zoals hier, lijken mij een ander soort wond dan een oppervlakte wond waar je iets op kunt smeren... Het is bovendien de mond en keel. Mag die zalf in de spijsvertering en bloedbaan komen?

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:01

Hardstikke goed om te horen. Rustig door gaan zo!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:56

het gaat op het moment heel goed, ze is weer iets vrolijker:P
het gat is volgens mij echt nog minder dan een mm nu, kom soms nog met heeel veel moeite een klein beetje speeksel doorheen bij het eten van d'r hooi maar echt maar heel af en toe en zo weinig dat je het vrijwel niet ziet dus gaat helemaal goed gelukkig!denk dat het litteken ook een stuk minder erg wordt dan we dachten!heb nog geen tijd gehad voor nieuwe foto's maar zal ik zsm plaatsen want is echt een enorme verbetering!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:03

Fijn dat het een stuk beter gaat, en dat de wonden mooi aan het helen zijn.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:03

Hoi,
Hoe gaat het nu met haar?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:23

en dan maar zeggen dat een hond niks doet!!!!!
dan laat mijn paardje ze maar lekker schoppen.
en ja nu zal ik half bokt wel op mijn nek krijgen. maar als je iedere week van die mensen hebt die hun honden niet onder controle hebben dan krijg je er gauw genoeg een sik van .