Wazige type`s op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:13

Dat vindt ik persoonlijk erg lastig papagroom.
Zeker omdat er vaak geen bewijzen zijn e.d.
Echter heb ik af en toe wel zoiets van niet geschoten is altijd mis al zou ik niet zo snel voor dat soort dingen gaan betalen. Dit ook omdat er heel veel bijzitten die maar wat zeggen.
En ik stop ook niet zomaar tig poedertjes is mijn paarden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:14

Ik ben zelf ontzettend nuchter, en ben van "dood is dood", toch heb ik onlangs mijn verongelukte pony laten readen, omdat ik met vragen zat waar ik geen antwoord op had. Die antwoorden heb ik nu wel, maar wat ik er precies van moet denken weet ik nog steeds niet eigenlijk....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:14

@rumpleteaser maar dat is meestel met alternatieve dingen het is niet het 1e waar je naar toe gaat maar een soort last hope.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:16

stef schreef:
Ik ben zelf ontzettend nuchter, en ben van "dood is dood", toch heb ik onlangs mijn verongelukte pony laten readen, omdat ik met vragen zat waar ik geen antwoord op had. Die antwoorden heb ik nu wel, maar wat ik er precies van moet denken weet ik nog steeds niet eigenlijk....

ik ben ook zo nuchter, maar toch heel stiekem geloof ik daar dan weer wel in!! Niet zozeer in kruidendokters ed...maar dat soort dingen dan weer wel...

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:17

papagroom schreef:
Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.

Hij kijkt inderdaad een beetje vaag uit zijn oogjes.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:19

horsecookie schreef:
papagroom schreef:
Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.

Hij kijkt inderdaad een beetje vaag uit zijn oogjes.

Die rek en strek oefeningen zijn zo slecht nog niet.. dat is wwat de fyshio ook bij mijne doet.. Maar hij doet het veeeel te snel en te snel achter elkaar aan.. En die andere zooi.. naalden etc.. wat een rotvent.. zal het eens bij hem doen.. maar die rek en strek met de nek enzo dat moet ik ook bij de mijne doen :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:28

papagroom schreef:
maar hoe denken we over readers,wichelroedelopers,hand op leggers,etc....dit zijn de echte wazigen.

ik weet het niet hoor....mijn vriendin is ook zo.
Handoplegger,reader...alles tegelijk.
Er was ergens een klein kind ziek,ze had 'doorgekregen' dat het niet ernstig was.Kind had een ernstige vorm van kanker en is nu overleden.
Mijn paard heeft ze ook om heen gelopen....nee hoor geen cushing.
Ik weet wel beter ;)
Prima dit soort mensen....ik vind het alleen gevaarlijk als ze valse hoop wekken en een verkeerde 'diagnose' geven.
Voor de wat ouderen onder ons....weleens gehoord van Silvia Millecam?
Die had een bacterie in haar borst,niet dus...borstkanker .
Ze is overleden mede door vertrouwen te hebben in z'on charlatan.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:29

wat ik me afvraag he ;)
de eigenaren denken dat het het paard beter maakt he ,
krijg je niet een soort placebo effect dan ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:31

ponylies schreef:
wat ik me afvraag he ;)
de eigenaren denken dat het het paard beter maakt he ,
krijg je niet een soort placebo effect dan ?

bij het paard of de eigenaar? :D
De meeste aandoeningen gaan vanzelf over dat is bij mensen ook zo.
Je kunt dus nooit stellen of het paard ook niet beter was geworden zonder de ingestraalde druppels.
Voor de portemonnee heeft het geen placebo-effect....de wordt echt flink dunner :D

little_birdy

Re: Wazige type`s op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:41

bij de eigenaar waardoor die denkt dat het paard genezen is en daardoor het weer beter gaat met het paard ?
snap je wat ik bedoel :')

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:42

Werd helemaal misselijk van dat filmpje,en inderdaad welke mafkees laat zo iemand aan zijn paard zitten!
Snap dat er veel paarden zijn die vast zitten of ergens een probleem hebben omdat ze te weinig vrije beweging hebben waardoor ze moeilijk hun afvalstoffen kwijt kunnen,een verkeerd zadel of verkeerd rijdende ruiter,maar pak dat dan eerst eens aan.
Wanneer er andere problemen zijn laat een goede paardenarts kijken ipv die dwaze vage mafketels aan je paard met snufjes en naaldjes,Brrr werd er helemaal eng van!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:12

papagroom schreef:
maar hoe denken we over readers,wichelroedelopers,hand op leggers,etc....dit zijn de echte wazigen.

Wichelroedelopers zijn niet wazig, worden regelmatig ingeschakeld om een goede plaats te zoeken om een puntstuk te slaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:14

Ik ben "wazig" maar ik zeg altijd van te voren, ik ben geen arts ik genees niemand.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:23

papagroom schreef:

Die man heeft bij ons op stal gestaan! Noujah zijn vriend eigenlijk.

Hij is dierenarts en soort osteopaat/acupunctuur voor paarden. Ik kan niet oordelen of zijn manier van handelen werkt.

Dat je zegt dat die paarden een week moesten bij komen, dat is ook wel logisch. Ben je zelf wel eens naar een osteopaat geweest? Ik moet daar ook altijd een weekje van bij komen..

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:24

papagroom schreef:

Ach, baadt het niet, dan schaadt het niet (behalve je portemonnee). Zolang ze een paard geen pijn doen...

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:27

Mijn paard heeft zelf meerdere malen accupunctuur onder gaan door Ellen Kral
die aangesloten zit bij Kliniek Roosendaal

En mijn paard heeft wel zeker baat gehad bij deze behandelingen

Was wel beetje eng gezicht
al die naalden
maar echt...
ik zweer erbij :))
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 24-10-11 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:28

papagroom schreef:

Ken een geval van een wichelroedelopers die voor een groot cattelstation water moest zoeken met zijn wichelroede. Je moet toch wat na jaren lang droogte en die man vond inderdaad water, maar ook olie. Met het water waren ze trouwen blijer :D

Iedereen moet doen waar hij zichzelf goed bij voelt en baat bij heeft. Zolang ik mijn eigen keuze maar kan maken en het niet hoeft te betalen ;)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:45

kyrkelover schreef:
Jha ik vindt het paard op het filmpje inderdaad wel een idioot en had hij inderdaad wel even rust kunnen nemen, dat ben ik zeker met je eens.
.

Jij vindt het PAARD een idioot?? Ik vind dit een hele normale reactie, weet vrij zeker dat mijn volbloedje minstens zo zou reageren op alleen al de houding van deze vent, en ik heb echt geen geflipt paard. Ik vind het paard nog netjes... Iemand die er bij voorbaat al een ketting in de mond wil doen kan bij mij meteen ophoepelen, is echt niet nodig. Wat een mafkees zeg!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:51

Ireen_ schreef:
kyrkelover schreef:
Jha ik vindt het paard op het filmpje inderdaad wel een idioot en had hij inderdaad wel even rust kunnen nemen, dat ben ik zeker met je eens.
.

Jij vindt het PAARD een idioot?? Ik vind dit een hele normale reactie, weet vrij zeker dat mijn volbloedje minstens zo zou reageren op alleen al de houding van deze vent, en ik heb echt geen geflipt paard. Ik vind het paard nog netjes... Iemand die er bij voorbaat al een ketting in de mond wil doen kan bij mij meteen ophoepelen, is echt niet nodig. Wat een mafkees zeg!

oh hahahah die zin is niet helemaal goed gegaan.
Weet ook niet meer wat ik wel wilde zeggen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:53

Oh gelukkig ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:50

Tja, alleen die ketting door de mond zegt al genoeg.
Een normale behandeling van welk soort ook gaat echt niet gepaart met een ketting door zijn mond en dan ook nog lekker rukken en met je volle gewicht eraan hangen.
Dat hoort gewoon rustig te gaan, je wil een ontspannen paard hebben anders kún je niet eens behandelen.
En dan heb ik het alleen nog maar over die ketting...zucht...dat paardje is zo braaf he, dat stoort mij nog het meest, dat zo'n beestje niks doet terwijl hij zo behandeld wordt...zo zie je maar hoe lief paarden zijn en hoe arrogant mensen....
Wat een dierenbeulerij zeg, zien de eigenaren van dat paard dat dan niet, wat een sukkels!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:12

marleen_usar schreef:
Mee eens ik had een slijmbeurs onsteking al een jaar,ben alternatief gegaan, en kan er alles weer mee.Er zitten wel goede tussen, je moet ze alleen weten te vinden.

Zo is dat, helaas zijn er een hoop kwakzalvers tussen. Mensen die kunnen zelf voelen of t goed gaat of niet als die zich laat behandelen en hebben zelf een keuze daarin.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 22:14

marleen_usar schreef:
Ik ben zo iemand,dus wat wil je weten?

Wat de ervaringen van andere mensen zijn.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:22

marleen_usar = een gespleten persoonlijkheid...?
Patient en behandelaar...!??

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:28

papagroom schreef:

wie is deze man? schokkend! Dat mensen daarvoor betalen om hun paard af te laten beulen.