Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:58

dankjewel Quartel. We zijn allebei super verdrietig en boos en alles tegelijk. We hebben net afscheid van haar genomen want morgenvroeg of woensdag zal ze worden opgehaald. We hebben wel een uur bij haar stal gestaan. Veel brokjes gegeven en hooi. Haar geknuffeld wat wij nooit konden doen. We hebben samen gehuild omdat ze weg moet en ons zo lief aan keek. Alsof ze blij was dat wij haar gingen helpen. Vanavond is de man bij mijn pa en ma langs geweest en hij vond het er ook slecht uit zag maar dat hij toch Lady op zou halen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:58

Je kunt m echt veel beter in laten slapen. Paard kan niet staan, paard heeft pijn.
Wat denk je dat ze daar met m gaan doen? Je bent er niet bij, je hebt er geen zicht meer op.
Dadelijk lijdt ze een ellendig leven voordat ze uiteindelijk van pijn en honger dood gaat. Jij kunt er dan niets meer aan doen omdat het jouw paard niet meer is. Als het echt je alles is, dan moet je m dit niet aan willen doen. Is er dan niemand van wie je geld kan lenen om m in te laten slapen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:03

appiesjappie schreef:
Blijkbaar mogen mensen die weinig geld hebben geen paard hebben......Terwijl hun passie wel paarden is

Met alle respect, maar het is gewoon uiterst onverstandig (dan wel niet dom) om toch paarden te hebben als je weinig geld hebt. Paarden kosten gewoon veel geld, zeker wanneer er medische kosten moeten worden gemaakt.

Een oplossing voor een krappe financiele situatie en paardenpassie is misschien een verzorg of leasepaard, maar in mijn ogen niet toch eigen paarden kopen terwijl daar de financiele draagkracht voor ontbreekt.

Ik mag niet in een ander zijn portemonnee kijken, maar het feit dat 250 euro voor een consult/maken van foto's al te veel geld is valt mijn mond van open. Dit is een schijntje in de medische wereld... realiseer je dat alsjeblieft goed.
Even ter vergelijking, mijn paard heeft in 2 jaar al ca 4000 euro aan medische kosten gemaakt. (Terwijl ze voor 2500,- is aangeschaft..) en dat waren geen hele bijzondere dingen. (Kreupelheidsonderzoek op kliniek, wat wegsnijden van tumoren op locatie onder lokale verdoving, echo van de pees... meer niet).

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:08

Is dat beetje geld wat je van de Paardenfonds krijgt zoveel belangrijker dan dit beestje naar de slacht te brengen? Dan weet je i.i.g. dat het niet op transport gaat naar Italie of zo. Als ik mij niet vergis, kan het ook gewoon thuis gebeuren en hoeft het diertje niet de trailer in.
Trouwens als die man het paardje komt ophalen, dan moet het diertje ook een trailer of vrachtwagen in terwijl het paard niet eens kan staan van de pijn.
Ik begrijp het niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:08

ze heeft echt geen 2500 euro gekost. Ze is gefokt door een merrie van mijn vriend, daarna heeft hij de merrie verkocht. Mijn eigen paard heeft ook geen 1000 euro gekost

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:09

appiesjappie schreef:
ze heeft echt geen 2500 euro gekost. Ze is gefokt door een merrie van mijn vriend, daarna heeft hij de merrie verkocht. Mijn eigen paard heeft ook geen 1000 euro gekost

Bedoel je dat tegen mij?
Ik gaf dat als voorbeeld dat de medische kosten vaak ver boven de aanschafwaarde kunnen uitstijgen.

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:12

Wat een verhaal TS, dit zal best een moeilijke beslissing voor je zijn geweest! Ik hoop dat ze toch de zorg krijgt die ze nodig heeft..En anders hoop ik dat de man zo eerlijk is om haar te laten gaan als het iets ernstigs is.. ik hoop dat je wel contact met hem blijft houden over je paard.. ik zou in ieder geval willen weten wat ze nou mankeerde..sterkte in ieder geval...!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:17

dankjewel kismetje. Ik hoop ook dat hij zo eerlijk is. Dit is voor de eerste keer dat ik dit doe. en misschien vertrouw ik mensen ook wel te veel. Ik ken die verhalen niet omdat ik dit nooit eerder heb meegemaakt.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:19

ik heb dit paard niet gekocht!!! Mijn vriend heeft zijn merrie ooit laten dekken en toen kwam zij en de merrie verkocht en haar gehouden. WE ontmoeten elkaar teon we allebei al een paard hadden. en toen hebben we ze bij elkaar gezet en het klikte. We hebben haar niet zomaar gekocht!! En toen zijn we gaan samen wonen. Daarna een verbouwing en dat gaat ook niet altijd goed. We zitten niet altijd krap bij kas!!!

appiesjappie

Re: Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:20

als de dierenarts ook aangeeft dat ik beter eerst contact op moet nemen met het paardenfonds om te kijken wat zij kunnen doen??? Moet ik mijn eigen dierenarts dan ook niet meer vertrouwen. Nou leuke wereld als je niemand meer kan vertrouwen

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:20

Als ik mij niet vergis, kan dit paard niet eens op transport naar Italie of waar dan ook. Zo'n zwak paard, dat niet in de trailer kan staan mag niet vervoerd worden.

Voorbeeld: Bij mij op stal was een koe die alleen op medicijnen kon staan. Deze koe moest afgemaakt worden. Ze hebben een transportbedrijf gebeld, maar die kwamen niet ivm strenge vervoer regels.
Ik weet dat er een fikse boete staat op het moment dat een paard ligt in de trailer die zo zwak is. Veel transportbedrijven nemen niet meer deze risico. Persoonlijk vind ik het erg goed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:21

appiesjappie schreef:
dankjewel kismetje. Ik hoop ook dat hij zo eerlijk is. Dit is voor de eerste keer dat ik dit doe. en misschien vertrouw ik mensen ook wel te veel. Ik ken die verhalen niet omdat ik dit nooit eerder heb meegemaakt.

Ik zal je vertellen hoe het werkt: die mannen (tussenhandelaren) zetten de paarden in een wei met gras en een baal kuil. Trekken ze nog bij dan kunnen ze mooi verkocht worden aan een volgende handelaar. Trekken ze niet bij, gaan ze echt niet naar een DA, gaan ze dood, dan gaan ze dood. Gaan ze niet dood maar zijn ze na een paar weken nog niets, dan worden ze geslacht en zijn ze geneesmiddelvrij en krijgen ze er nog geld voor ook.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:22

dankjewel Cryssie. Dat heb ik ook al eens eerder gehoord dat paarden niet vervoerd mogen worden als ze niet lang kunnen staan. Ben blij dat er toch nog mensen een beetje aardig reageren. Ze zal inderdaad niet eens een uur in de trailer kunnen staan

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:24

appiesjappie schreef:
dankjewel Cryssie. Dat heb ik ook al eens eerder gehoord dat paarden niet vervoerd mogen worden als ze niet lang kunnen staan. Ben blij dat er toch nog mensen een beetje aardig reageren. Ze zal inderdaad niet eens een uur in de trailer kunnen staan

Wat ik persoonlijk dan niet snap, waarom geef je haar weg aan het paardenfonds? Ofja, aan die man die gaat proberen haar op te lappen.. Ze wordt dan toch gewoon vervoert? Want lopend gaat ook niet..

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Danmaarzo op 05-09-11 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:24

Het gaat denk ik niemand iets aan hoe het met jou financiele situatie gesteld is toch? Ik zou het hierbij laten, volg je gevoel meid, probeer er iets van te maken met die man, soms moet je gewoon je mede mens in vertrouwen nemen hoe moeilijk dat ook is. Niet meteen het ergste denken..ik heb geen ervaring hierin dus zeg niet te veel, maar als het zo zou werken dat hij de kosten op zich neemt voor alles dan juich ik het alleen maar toe..nogmaals succes en sterkte..ps noteer misschien het telefoon nummer van die man..zodat je hem een keer kan bellen of bezoeken..?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:24

WE voeren en voeren haar ook maar dikker word ze niet. Zolang ze de pijn blijft houden zal ze niet dikker worden en word ze echt niet geslacht

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:25

Kismetje schreef:
Het gaat denk ik niemand iets aan hoe het met jou financiele situatie gesteld is toch? Ik zou het hierbij laten, volg je gevoel meid, probeer er iets van te maken met die man, soms moet je gewoon je mede mens in vertrouwen nemen hoe moeilijk dat ook is. Niet meteen het ergste denken..ik heb geen ervaring hierin dus zeg niet te veel, maar als het zo zou werken dat hij de kosten op zich neemt voor alles dan juich ik het alleen maar toe..nogmaals succes en sterkte..ps noteer misschien het telefoon nummer van die man..zodat je hem een keer kan bellen of bezoeken..?

Dankjewel Kismetje, inderdaad tegenwoordig weet je niet wie je kan vertrouwen en wie niet. Zo kan je ook je hond of je kat verkopen aan iemand die er geen goede bedoeling mee heeft... Ik hoop ook dat alles goed gaat. Vanavond is hij geweest zou een slachter dat ook doen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:27

appiesjappie schreef:
WE voeren en voeren haar ook maar dikker word ze niet. Zolang ze de pijn blijft houden zal ze niet dikker worden en word ze echt niet geslacht

Zegt wie? Ze wordt geslacht als ze niets meer waard is voor hem.

Je moet echt niet denken dat 'die man' graag wil dat ze beter wordt, dat hij DA kosten aan haar uit gaat geven. Dat ie medicijnen gaat geven. Je zegt dat je het graag wil geloven omdat je het nog niet eerder meegemaakt hebt, maar geloof mij nou... echt.. ik weet hoe het werkt. Je moet toch leren van de mensen die wel ervaring hebben?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:27

Waarom laat je dat paard dan ophalen door die tussenhandelaar van de paardenfonds? Hij mag dit paard niet eens vervoeren!!!! Dit betekent dus dat die man een bonafide is.
Alsjeblieft laat dit diertje niet onnodig lijden en verlos hem van de pijn THUIS!!! Dat beetje geld wat je zou kunnen terugkrijgen van de fonds is echt niet zo belangrijk. Eerlijk gezegd, mijn gemoedsrust zou belangrijker zijn dan dat beetje geld.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:28

ja en degen die mij les geeft heeft al 2 keer goeie ervaringen gehad met het paardenfonds waarbij allebei 2 paarden eigenlijk niks meer zouden worden en toch behandeld zijn en opgeknapt

Iris82 schreef:
appiesjappie schreef:

Zegt wie? Ze wordt geslacht als ze niets meer waard is voor hem.

Je moet echt niet denken dat 'die man' graag wil dat ze beter wordt, dat hij DA kosten aan haar uit gaat geven. Dat ie medicijnen gaat geven. Je zegt dat je het graag wil geloven omdat je het nog niet eerder meegemaakt hebt, maar geloof mij nou... echt.. ik weet hoe het werkt. Je moet toch leren van de mensen die wel ervaring hebben?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:29

appiesjappie,
ben je niet bang dat je vreselijke spijt gaat krijgen en je geweten op gaat spelen als je haar meegeeft aan het paardenfonds.

Ik veroordeel je absoluut niet, integendeel, ik heb zelf ook eens voor deze moeilijke keuze gestaan en de verkeerde keuze gemaakt, ik leef zo met je mee. En daarom probeer ik jou daarvan te behoeden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:31

appiesjappie schreef:
Dankjewel Kismetje, inderdaad tegenwoordig weet je niet wie je kan vertrouwen en wie niet. Zo kan je ook je hond of je kat verkopen aan iemand die er geen goede bedoeling mee heeft... Ik hoop ook dat alles goed gaat. Vanavond is hij geweest zou een slachter dat ook doen?

Omdat ie geld kan verdienen. Daar gaat het om.

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:33

Mensen mensen, zo kan hij wel weer he!!! Ik zit met walging te lezen hoe sommige mensen hier reacties plaatsen!! Als iemand zo'n rot beslissing moet nemen is dat al erg genoeg..en ga je niet TS nog verder de grond in boren..Natuurlijk slaapt ze hier niet van, maar ze zit er vast niet op te wachten om daar door iemand op gewezen te worden..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:34

TS, heb je er wel eens aan gedacht om haar gratis weg te geven?
je kunt via Bokt misschien iemand vinden die wel het geld voor haar heeft. Je zou een contractje op kunnen stellen dat het paard dan niet binnen een jaar verkocht mag worden, behalve voor de dood.
Mocht het paard dan weer opknappen, dan heeft diegene een leuk paard voor weinig geld, en mocht het misgaan weet je ook dat het paard is ingeslapen.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:36

Jij zegt dat jullie voeren en voeren, maar dat zij niet dikker wordt.
Al zou die tussenhandelaar haar op een stuk land zetten met voer, dan zal zij ook niet dikker worden om verkocht of geslacht te worden. Dit diertje blijft lijden en daardoor steeds magerder worden. Wanneer houdt dat op!!!!
JIJ kan ervoor zorgen dat jouw paard niet meer lijdt. Bel van mijn part NIJKERK op en vraag aan die Jan of hij ook thuiskomt om te slachten.
Wees verstandig en vertrouw niet iedereen. Vooral niet die handelaren. DENK AAN JOUW PAARDJE!!!!
Laatst bijgewerkt door Cryssie op 05-09-11 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt