Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GamblersCup schreef:Maar Luckystory, betekend dat dat je paard het 5 jaar lang ellendig heeft gehad, zo erg exzeem als TS aangeeft? Want dát vind ik dan niet ok, dat doe je een paard niet aan, zo lang laten lijden. Dan zou voor mij echt de optie inslapen al overdacht worden.
Mindim schreef:@Haboshof
Mijn paard staat nu vlak bij Wirdum en heeft ook in Holwierde onder aan de dijk gestaan. De Eems gaat hier praktisch over in de waddenzee. De enige reden dat paarden aan de kust het soms beter kunnen doen, is omdat het daar praktisch altijd waait. Dat doet het bij de Eems en ook bij de waddenzee en beiden zijn geen stilstaand water. Aan de manier waarop paarden gevoerd worden draagt het uiteraard niets bij.
Wat maakt voor jou het verschil tussen de Eems en de Waddenzee?
@merrieveulen, ZE is dat men allergisch is voor het speeksel van de culicoidemug, je kunt voerbeleid daar idd op aanpassen, maar dat neemt niet de kwaal weg, maar kan wel symptomen verminderen.
Hier heeft Puur Culico trouwens helemaal niets geholpen.
gohya schreef:@aerdenhout1
Hoe gaat het nu met de pony?of heb ik daar overheen gelezen?].
Ik kocht ook een zeer ernstige exceem [drachtige] pony,die ook gek werd v.d. jeuk,en ik bedoel ook letterlijk Gek.
Pony kon écht geen seconde stil staan,bleef alleen maar lopen.Staart en manen waren kapot.
Ik heb haar behandeld met zuivere hoefteer en ze kon binnen 1 week weer normaal staan grazen.
Na 2mnd. groeiden haar manen weer aan,haar staart was alweer normaal,was niets meer aan te zien.
haboshof schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat het te maken heeft met de grondsoort. Wind ed heb je gelijk in. Als het waait, heb je geen vliegende beestjes. Friese klei is volgens mij toch anders dan Groninger klei en waar mijn Merens stond,daar waar hij geen last had in Schoorl, dat was natuurlijk zand,duingrond. Misschien zijn het wel de mineralen in de grond en dus ook in het gras, die ook een rol meespelen. Ik ben er wel van overtuigd dat sober voeren ook belangrijk is, weinig suikers bedoel ik dan.
Mindim schreef:...Ik ben op zoek naar een zeer sobere brok om te voeren na het rijden....
aerdenhout1 schreef:Het is dat ik het financieel niet kan opbrengen, anders zou ik dolgraag nog een extreem geval willen op nemen om te kijken of het nu echt de omgeving is die het hem doet.
yvonnedv schreef:aerdenhout1 schreef:Het is dat ik het financieel niet kan opbrengen, anders zou ik dolgraag nog een extreem geval willen op nemen om te kijken of het nu echt de omgeving is die het hem doet.
Ik denk dat er zat eigenaren van eczeempaarden zijn die hun paard tegen betaling een tijdje bij je willen stallen.
Mindim schreef:Klinkt verleidelijk. Die van mij heeft ineens heel hevig jeuk. De dierenarts komt vandaag, zijn hele hoofd kapot en de hekken zijn uit de sponningen.
aerdenhout1 schreef:Ik ben net even ingebroken op jullie forum over ZE, maar wat een dramatische verhalen zeg!
Het lijkt me inderdaad verschrikkelijk om niets te kunnen doen en te zien dat je paard zo'n jeuk heeft!
aerdenhout1 schreef:Ik kan het me heel goed voorstellen! Jeuk is erger dan pijn en er is zo verdomd weinig aan te doen. Met pijn kan je nog pijnstilling geven, maar jeuk........
Ik heb zelf een paar weken geleden een verschrikkelijke reactie gehad op pretnison. Over mijn hele lijf zat ik onder de rode vlekken die echt verschrikkelijk gingen jeuken! Ik kan me dus een beetje voor stellen hoe erg het is! En dan kunnen wij nog in een bad gaan liggen b.v wat verlichting geeft en kunnen met onze handen nog overal bij komen om te krabben!