Zou je dit paard in laten slapen????

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:08

Als het paard echt pijn heeft dan zou ik het paard in laten slapen, hoe moeilijk het ook is!
Als er geen behandelingen meer voor zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:09

Mixx schreef:
Mijn twijfel komt omdat ik zeker wil weten dat ik niet een andere plek kan vinden waar hij gelukkig zou kunnen worden... En de twijfel zit ook in de goukorrel-behandeling, hoe dat aan zou slaan!
Maar alle reacties die ik vandaag heb gekregen wijzen geloof ik toch echt op 1 ding...

Gelukkig? Met nog steeds 15% pijn?
Dan mag je'm zetten waar je wil, gelukkig wordt ie dan niet. Daarbij vind ik het not done om zo'n dier nog bij een ander te dumpen.

Mixx

Re: Zou je dit paard in laten slapen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:11

Begrijp me niet verkeerd, ik zou hem nooit verkopen..
Het idee van me was hem (in eigendom van mezelf) ergens te kunnen plaatsen.
Ik heb het idee dat je denkt dat ik hem onnodig wil laten lijden.. Als je mij en mijn paard zou kennen zou je zelf wel begrijpen dat ik dat nooit zou doen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:12

Misschien niet bewust maar dat doe je nu dus wel.... Dat is het hem net... :-)

Mixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:15

Hij is gewend aan de pijn, dat maakt het niet minder erg maar wel op dit moment dragelijker voor hem. En nogmaals, als hij stilstaat heeft hij geen pijn. Ik vind een paard zomaar in laten slapen zonder er goed over na te denken en goed naar je paard te kijken veel erger...
Hij heeft mij 3 jaar trouwe dienst bewezen, moet ik hem nu dan binnen een dag dood maken?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:16

ts, doe wat jij denk dat het beste is voor je paard en voor jezelf

op goudkorrels krijg je geen garantie, ik heb ook eens voor een soortgelijke keuze gestaan, kon ook kiezen voor goudkorrels, als je een stap terug kan doen en op afstand kan kijken naar deze situatie waar jullie inzitten dan kan je beter een beslissing nemen, sterkte !!
Ik heb mijn paard toen in laten slapen, heeft al met al wel een jaar geduurd nadat ik alle opties had gezocht en bekeken maar ik stond en sta er nog steeds achter

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:16

Waarom zou je zoveel geld in een behandeling stoppen die het paard niet gaat helpen? Een paard met zo een aandoening is niet meer te helpen.
Misschien een of andere gewaagde operatie waarbij de rug opnieuw gebroken en gezet word, misschien dat dat kan helpen. Maar of je dat of die goudinjecties wil? Ik zou het niet doen

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:17

Mixx schreef:
Hij is gewend aan de pijn, dat maakt het niet minder erg maar wel op dit moment dragelijker voor hem. En nogmaals, als hij stilstaat heeft hij geen pijn. Ik vind een paard zomaar in laten slapen zonder er goed over na te denken en goed naar je paard te kijken veel erger...
Hij heeft mij 3 jaar trouwe dienst bewezen, moet ik hem nu dan binnen een dag dood maken?

ik denk dat dit wel zo eerlijk is naar het paard toe. Maargoed, dat is mijn mening. Houden van is loslaten, en dit is zo een moment van loslaten. Hoe moeiiljk het ook is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:17

Mixx schreef:

Dat jij dat durft zeggen als je net zei dat je hem niet onnodig wil laten lijden :x Hij is gewend aan pijn?!!! Pijn went niet :x
Zomaar in laten slapen? Hij heeft cónstant pijn!!!! Als je echt om hem gaf en niet enkel om je eigen zieltje was hij al in geslapen :x
Arm dier.... :n

Mixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:20

Ja gewend aan de pijn.. dit had hij al toen ik hem kocht.. Ben er alleen pas afgelopen donderdag achter gekomen! Paarden zijn hard voor zichzelf dus denk dat pijn echt wel went... Kan bij mensen ook!
Jij kent mijn paard niet en doet nu alsof je weet hoe het allemaal zit. Ik vroeg een mening, die heb je gegeven. Denk dat het beter is dat je je verder er niet meer mee bemoeit...

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:21

Ik stuur je even een PB met een optie. Die man kan veel. Dat kun je nog proberen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:21

Mixx schreef:
Ja gewend aan de pijn.. dit had hij al toen ik hem kocht.. Ben er alleen pas afgelopen donderdag achter gekomen! Paarden zijn hard voor zichzelf dus denk dat pijn echt wel went... Kan bij mensen ook!
Jij kent mijn paard niet en doet nu alsof je weet hoe het allemaal zit. Ik vroeg een mening, die heb je gegeven. Denk dat het beter is dat je je verder er niet meer mee bemoeit...

Wel eens met een chronisch zieke gesproken joh?? :7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:22

Dat hij hard is voor zichzelf betekent nog niet dat he t eerlijk is of dat ie het leuk vindt :roll: Geloof mij maar dat pijn níet went. :n Je leert er doorheen gaan maar wennen doe je er niet aan.
Ma goed, ga jij rustig verder met deze vorm van mishandeling. :) Zal je dier je dankbaar voor zijn :j

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:23

ah wat een vreselijke beslising zeg, maar ik had m wel inlatenslapen , dan heeft hij teminste geen pijn meer. :(:)

Mixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:24

Mishandeling... haha denk wat je wil! Gelukkig weet ik hoe het echt zit!!
En nu graag niet meer reageren Ayasha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:26

Mixx schreef:

Lijkt me niet, anders had je al de beslissing genomen om je paard niet meer te laten lijden.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:26

Zilvermoon schreef:
Ik stuur je even een PB met een optie. Die man kan veel. Dat kun je nog proberen

kijk alsjeblieft uit met het alternatieve circuit

Mixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:27

Voor de laatste keer: Ik weet het pas sinds donderdag. De DA heeft ook gezegd dat ik er nu goed over na moet denken en dat hij tot die tijd best op een land kan staan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:27

Mixx schreef:

Eh Sorry wil je geen reacties die niet in je kraam passen dan geen topic openen. :)

MC helemaal met je eens :)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:28

Ayasha schreef:
Mixx schreef:

Dat jij dat durft zeggen als je net zei dat je hem niet onnodig wil laten lijden :x Hij is gewend aan pijn?!!! Pijn went niet :x
Zomaar in laten slapen? Hij heeft cónstant pijn!!!! Als je echt om hem gaf en niet enkel om je eigen zieltje was hij al in geslapen :x
Arm dier.... :n

Wat een dramatische reactie. TS weet het net en jij verwijt haar dat ze haar paard nog niet heeft laten gaan. Sterker nog, je beschuldigd haar van egoïsme. Veroordeel niet zo snel.

Iedereen heeft het steeds over 15% pijn. 15% van wat, vraag ik me dan af. Een 100% pijnvrij leven bestaat niet. Bij niemand, niet bij een mens, niet bij een dier. Het percentage zal me een worst zijn. Kan een paard nog paard zijn, is een veel belangrijker uitgangspunt. Pijnvrij maar niet meer kunnen vluchten, is voor een vluchtdier veel erger. Hij is dan de essentie van z'n paard zijn kwijt. Enne, pijn went echt hoor.

Surprise_

Hartverscheurend dat het nog zo'n jonkie is! Ik zou hem in laten slapen.. Vind het niet eerlijk tegenover je paard..

Mistral_Bink

Dat vind ik eerlijk gezegd wel een hele vervelende reactie van je Ayasha, ze plaatst dit topic toch niet voor niks?
Wie zegt dat ze niet voor het paard kiest? Ze weet het pas sinds donderdag heeft ze je al verteld.

Aan de TS heb je wel eens gedacht aan Eric Laarakker? Als die man zegt dat het niet meer goed komt dan denk ik dat je pas echt kan zeggen dat je ALLES hebt geprobeerd!

Mixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:29

ik vroeg om een mening... die hebben jullie gegeven.
Ga verder geen ruzie maken, heb wel wat anders aan mijn hoofd...

@ Mistral_blink
Eric Laarakker is juist de DA die heeft gezegd dat het niet meer goed komt...

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:30

Mixx schreef:

Nee, absoluut oneens met je.. pijn WENT NIET.. ik heb al jaren 24 upd pijn, ik ga door, omdat ik slim genoeg ben om te weten wat ik kan en niet kan. Maar geloof me.. na al die tijd ben ik nog niet gewend aan de pijn, en zal er nooit aan wennen ook. Je geeft zelf al aan, je zou willen dat je kon communiceren met Mixx. Ik heb alles zo aangepast dat ik er mee kan leven, en een leuk en redelijk normaal leven, maar daarvoor slik ik wel dagelijks een dosis medicijnen.
Denk dan na wat jij zou willen als jij iedere dag, 24 u pd, dag in dag uit dus, pijn zou hebben, en er is geen mogelijkheid meer op genezing, want een dwarsleasie is niet te genezen. En je hebt niet de realiteitszin dat je weet wat je kan en niet kan, en geloof me, een paard kan het niet zo relativeren als een mens, zou jij dat willen. Ik denk het niet.
En wees dan zo blij dat je voor je paard kan beslissen, en dat je hiervoor niet allerlei regeltjes moet volgen. Die goudkorrels is ook maar een tijdelijke oplossing ( kan het weten, heb goudinjecties tegen reumatische klachten gehad, voor even hielpen ze, maar waren ook snel weer uitgewerkt ) En dan....
Het is moeilijk, en ik zou niet graag in je schoenen staan, maar als ik in je schoenen stond, dan had ik vandaag de da nog gebeld om een afspraak te maken. Succes

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:30

tjoppie schreef:
Zilvermoon schreef:

kijk alsjeblieft uit met het alternatieve circuit

Als TS nog niet klaar is om haar paard in te laten slapen omdat ze het gevoel heeft dat ze nog niet genoeg geprobeerd heeft wie ben ik dan deze optie voor me te houden? Hij kan er iig even naar kijken. Mijn paard heeft ie goed geholpen toen.