Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
smurffie schreef:Mag ik is vragen aan de mensen die niet enten:
Waarom niet? voor die 25 euro per jaar kan je je paard een hoop leed besparen?
(let op.. ik probeer niet aan te vallen maar heb serieuse intresse!)
nombrado schreef:ponyzotje schreef:Ik moet bijna om je lachen. Eerst was je een blinde volgeling en toen ben je logisch gaan nadenken... Werkelijk. Wat dacht je toen:
"Ik kan mijn paard beschermen tegen een langzame lijdensweg door tetanus, waaraan hij uiteindelijk zal overlijden. Maar, even logisch denken, in de natuur zou hij toch ook doodgaan???!!!Laat ik dus maar niet enten!"
Werkelijk, jouw dochter of zoon die zou liggen sterven aan polio, zoals er zovele zijn gestorven, zouden je werkelijk dankbaar zijn. Dankje mama, dat je me eerlijk liet leven, volgens de wetten van de natuur...
Want dat is letterlijk wat jij doet met je paarden. Proficiat
Heb je ook nog inhoudelijk commentaar buiten "je moet beter lezen"? Je ent toch niet, of wel? Enkel bij een wonde (wat niet voldoende is want de meeste zie je niet). Of ineens toch om de tien jaar (hetgeen niet bewezen voldoende is). Je brengt je paard dus in het risicogebied om de zoveelste te worden die mensen zoals ik moeten zien sterven omdat mensen zoals jij het gewoon niet wíllen snappen.
nee...je hebt dus NIET goed gelezen
dat is bij mensen ook zo
een tetanus enting is 10 tot 15 jaar geldig
of haal jij hem elk jaar? omdat je met paarden omgaat?
orion_ schreef:smurffie schreef:Mag ik is vragen aan de mensen die niet enten:
Waarom niet? voor die 25 euro per jaar kan je je paard een hoop leed besparen?
(let op.. ik probeer niet aan te vallen maar heb serieuse intresse!)
Omdat sommige dieren een heftige reactie op de ent-stof kunnen hebben.
Daarnaast 'leg' je het afweersysteem steeds een beetje plat, wat bij sommige dieren voor een zwakker systeem zorgt.Zelf ent ik mijn hond daarom niet meer. (in overleg met hol. da) Paard ent ik wel, maar ook die heeft er last van.
Waarom ik hem wel ent? Omdat hij veel in contact is met andere paarden en in dat geval de nadelen opwegen tegen de voordelen.
M_D_H schreef:en het feit, dat je bewustzijn je pijn uitschakeld...
betekend dat je maar niet hoeft te enten?
want het dier voelt het toch niet?
ooit wel eens een stervend dier gezien?
de paniek de ze dan hebben?
hun schreeuw om hulp?
ooit wel eens een dier een influenza of tetanus dood zien gaan?
ooit wel een een geslacht ziek dier gezien?
welk effect de gevolgen van de ziekte op het lichaam heeft?
vast niet, want dan zou je heel anders praten
je kunt niet ieder dier beschermen helaas, maar het is JOU taak als EIGENAAR van je GELIEFDE dier om deze te beschermen en de welzijn te waarborgen...
als je niet ent... FAAL je in jou taak en in jou verantwoordelijkheid,
en ben je imo geen dier waardig
M_D_H schreef:maar, het imuunsysteem van een paard werkt nog steeds neit hetzelfde als dat van een paard![]()
en daarnaast leven wij niet in de natuur, waar die bacterie vaker voorkomt dan in in huis
nombrado schreef:M_D_H schreef:maar, het imuunsysteem van een paard werkt nog steeds neit hetzelfde als dat van een paard![]()
en daarnaast leven wij niet in de natuur, waar die bacterie vaker voorkomt dan in in huis
nogmaals definitie immuunsysteem
http://nl.wikipedia.org/wiki/Immuunsysteem
ponyzotje schreef:Sorry, maar dat is iets dat bepaalde mensen blijkbaar nog moeten leren, ook voorgaande posts.
De enting tegen pokken kan levenslang werken, daarom doet de enting tegen griep dat nog niet, of die tegen tetanus.
De enting tegen tetanus kan bij mensen 10 jaar werken, daarom doet hij dat bij paarden nog niet, of bij honden...
Nombrado, de stellingen in mijn eerste post gingen ook voornamelijk over de TS die zelfs de basisentingen niet geeft. Ik dacht dat dat duidelijk was.
Maar je hebt nog steeds niet geantwoord of je jouw kinderen tegen gevaarlijke ziektes laat inenten (indien niet, vind ik wel dat ik het recht heb te mogen zeggen dat jij geen kinderen mag hebben, indien wel, mag je er wel hebben). En indien ja, waarom dan je paarden niet, of niet op regelmatig genoege basis?
Ben je het tenminste met me eens dat TS zou moeten haar paarden inenten tegen tetanus om deze vreselijke ziekte te voorkomen?
Orion, ben jij het met me eens dat de gevolgen en het risico op tetanus VEEL erger zijn dan even een reactie doen op een prikje?
Ben jij van mening dat kinderen niet meer zouden moeten geënt worden, omdat sommige kinderen er een reactie op doen?
Inderdaad legt enten overigens het afweersysteem niet plat.
M_D_H schreef:hoe vaak moeten we nu nog zeggen dat het imuunsysteem van het paard niet hetzelfde werkt als dat van een mens
wil je het nou echt niet begrijpen?
of kun je het niet begrijpen?
het wordt steeds weer gezegd, met bewijzen etc...
en het enige wat jij doet is op internet koekeloeren en dan verwacht je dat je hetzelfde weet als al die onderzoekers? als al die dierenartsen etc etc etc?
tsjah, dan kunnen ze de medische opleidingen wel afschaffen he...
als je via internet alles te weten komt...
jezus ga nou eens nadenken...
nombrado schreef: