healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:14

NickAltena schreef:
Ayasha schreef:
Het kan aan mijn koppie liggen maar ik snap je verhaal eerlijk gezegd niet goed NickAltena, ik negeer je niet, maar ik ga het vanavond nog een keer doorlezen... :o Ga dus later op de avond op jouw verhaal proberen terug te komen.

Ons menselijke plaatjes zitten in ons geheugen...door ervaringen, niet uit overbrengen van andermans gedachtes, dat is eigenlijk in het heeeel kort wat ik zeggen wilde.

Aha... Maar dat lijkt me toch logisch? :) Helemaal te vergelijken is het natuurlijk niet, maar het gaat 'm puur om het principe van dingen kunnen aanvoelen zonder dat daar op dat moment reden toe is... :)
Op fuiven of in kroegen dat de "sfeer om slaat" zonder dat er eigenlijk al echt ruzie is, en toch voel je dat het stilletjes aan tijd is om op te gaan letten/naar huis te gaan.. :) Dat zijn al allemaal dingen die je doet met je intuïtie. :)

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:33

Ayasha schreef:
Kzit al 5 jaar te kl*ten met dokters die het maar niet vinden en heb nu een osteopaat/kinesist die "buiten het plaatje" durft denken en die bovendien het nodige doorzettingsvermogen heeft maar helaas snapt ook hij niet waar het vandaan komt. :+ Hij erkent dat het er is, net als alle andere dokters, maar wat het veroorzaakt?
De meeste dokters zeiden "leer der maar mee leven" want geen oorzaak = geen oplossing. Hij blijft voorlopig nog proberen. :+ En moet zeggen dat hij wel al verlichting gebracht heeft. :j

Deze snap ik dus niet helemaal.
Jij kan toch ook readen ? (die indruk kreeg ik tenminste door je antwoorden)
Waarom kan je dat dan niet bij jezelf ?
Of als dat niet mogelijk is....
Waarom laat je jezelf dan niet door een ander readen wat jou mankeert en sukkel je 5 jaar lang bij een dokter ?
Er zijn toch vast wel meer readers die jij kent en die wel goed zijn ?
Het lijkt dan zo alsof je het zelf ook niet vertrouwd ?

Sorry hoor, wil niet hatelijk overkomen of zo, maar ik begrijp van dit soort dingen dan echt helemaal niets meer.
Laatst bijgewerkt door NickAltena op 02-12-10 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:36

@Ayasha: Ik denk juist dat je vertrekt omdat je al eerder hebt meegemaakt dat het sfeertje wat er hangt om kan slaan in ruzie. Je intuitie herkent dat alszijnde een ervaring die je eerder hebt gehad met een negatieve lading. Op basis van ervaring dus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:37

NickAltena schreef:
Waarom laat je jezelf dan niet door een ander readen wat jou mankeert en sukkel je 5 jaar lang bij een doktor ?

Sorry hoor, wil niet hatelijk overkomen of zo, maar ik begrijp van dit soort dingen dan echt helemaal niets meer.

Mezelf readen is nogal moeilijk. :D
En een reader die me gaat vertellen wat de oorzaak is waar geen enkele dokter het kan zou ik bij voorbaat al niet vertrouwen. Dokters studeren niet minstens 7 jaar omdat ze niets beters te doen hebben. ;) En maak van "een dokter" maar "dokterS" ;) Er zijn wel degelijk readers die ik ken en vertrouw maar het zijn geen dokters dus ze kunnen ook geen diagnoses doen. Simpel zat toch? :) Zoals ik al zei kan een reader hoogstens zeggen "hier en hier voel ik wat, kan je eens laten nakijken" en waar ik pijn heb weet ik zelf heel goed... Daar heb ik echt geen reader voor nodig. :D Mijn lichaam herinnerd me er elke seconde opnieuw aan waar de pijnpunten zitten. Helaas..

maikeltje: Je mist mijn punt... Ik heb het net over dat "sfeertje" wat je aan voelt. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-12-10 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:38

Ayasha schreef:
Aha... Maar dat lijkt me toch logisch? :) Helemaal te vergelijken is het natuurlijk niet, maar het gaat 'm puur om het principe van dingen kunnen aanvoelen zonder dat daar op dat moment reden toe is... :)
Op fuiven of in kroegen dat de "sfeer om slaat" zonder dat er eigenlijk al echt ruzie is, en toch voel je dat het stilletjes aan tijd is om op te gaan letten/naar huis te gaan.. :) Dat zijn al allemaal dingen die je doet met je intuïtie. :)

Nee...sorry... niet mee eens.... geen intuitie.... maar uit ervaring.
Onderbouwing:
Ik kom nooit in die kroeg en zou dus echt niet weten wanneer de sfeer om zou slaan, tenzij ik mensen ter plekke ruzie zie maken.(maar dan was ik al te laat met vertrekken volgens jou voorbeeld)
Ik ken immers de normale situatie niet in die kroeg en heb geen vergelijkings-materiaal waardoor ik me bedreigd zou voelen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:39

Dat kan ik me dus echt niet voorstellen. Ik merk dergelijke dingen ook als ik voor de eerste keer ergens kom. :+
Slecht voorbeeld dus. Excuus. Maar een beter kan ik op het moment effe nie bedenken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:41

NickAltena schreef:
Ayasha schreef:
Kzit al 5 jaar te kl*ten met dokters die het maar niet vinden en heb nu een osteopaat/kinesist die "buiten het plaatje" durft denken en die bovendien het nodige doorzettingsvermogen heeft maar helaas snapt ook hij niet waar het vandaan komt. :+ Hij erkent dat het er is, net als alle andere dokters, maar wat het veroorzaakt?
De meeste dokters zeiden "leer der maar mee leven" want geen oorzaak = geen oplossing. Hij blijft voorlopig nog proberen. :+ En moet zeggen dat hij wel al verlichting gebracht heeft. :j

Waarom laat je jezelf dan niet door een ander readen wat jou mankeert en sukkel je 5 jaar lang bij een doktor ?

Ik snap wel wat jij bedoelt NickAltena: je ziet ook heel vaak dat de dieren van readers/paragnosten die wat mankeren ook niet geread worden door hun eigen baasje. Ik heb me dat ook altijd afgevraagd. Lijkt me juist heel handig dat wanneer je in het bezit bent van die gave, je gaat dan imo gewoon naar de DA en vertelt waar volgens jou het probleem zit wat vervolgens opgelost kan worden. :j

Ik zou ook meedoen met de lotto, niet geschoten is altijd mis :+ (grapje, ik weet dat dat niet zo werkt, vraag me alleen af waarom niet)

Ayasha
Blogger

Re: healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:43

Eigen dieren zijn vaak moeilijk omdat je er te dicht bij staat. :)

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:55

Je, tenmisnte IK , voel(t) pas een bedreigende sfeer als je die al eens mee hebt gemaakt.
Anders zou ik die niet herkennen.
Een volwassen heeft dat vast.
Een kind van 8 misschien ook al
Maar zet een peuter in die kroeg (of stel....een volwassenen die nog nooit uit geweest is) en die zal ongestoord zijn/haar gang gaan omdat het hem/haar ontbreekt aan de ervaring van een bepaalde sfeer en dus niet weet dat juist die sfeer gevaar in kan houden.

Want zijn er eenmaal tekenen als met woorden of gebaren ruzie maken dan heb je het volgens mij niet meer over de sfeer die er rond hangt zoals jij voorstelde maar over duidelijk en dan voor iedereen ook zichtbare zaken die ergens op duiden.
Niet op slechts het gevoel of door ontvangen plaatjes.

En zelfs dan moet je die slechte ervaring die daaruit kan vloeien al mee hebben gemaakt.
Een eerste keer iemand (willekeurig welk dier en dus ook de mens) raken met een klap is niet moeilijk als die nog nooit geslagen is ;)
Er gaat dan namelijk nog niets negatiefs uit van zo'n slaande houding.
Maar das slechts MIJN gedachte hier over.
Ik ga eens aan het huishoudelijke werk , want zit al te lang op bokt en ik read net in mijn koffiedik dat mijn vrouw straks begint te mopperen dat ik nog moet stofzuigen en afwassen :+
Of is dit nu dat door jou bedoelde plaatje :D
Maar dat komt dan toch weer omdat ik al eens vaker te lang achter de pc heb gehangen en dit dus toch weer op een ervaring is gebaseerd :P

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:58

Ayasha schreef:
Eigen dieren zijn vaak moeilijk omdat je er te dicht bij staat. :)

Ow ???
Hoe kan dat dan ?
Want eerder schreef nog iemand dat om het succesvol te maken je er zelf ook voor open moet staan en als er nou iemand voor open staat is dat toch de reader zelf ?
Waarom kan je dat met eigen dieren dan zo moeilijk ?

Deze uitspraak ontneemt me nu eigenlijk alle pret en verlangens dit zelf ook te kunnen.
Want in eerste instantie zou IK dit dus doen om nu juist mijn eigen dieren beter te begrijpen om ze zo een zo fijn als mogelijk leven te geven.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:01

Ayasha schreef:
maikeltje: Je mist mijn punt... Ik heb het net over dat "sfeertje" wat je aan voelt. :+

Ik denk eerder dat jij mijn punt mist want hoe komt het dat je dat sfeertje aanvoelt? Door eerdere ervaringen. Zo werkt het bij mij tenminste wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:06

Maar ik snap niet waar je daar mee naar toe wil.
En neen, er hoeft voor mij nog geen teken te zijn van ruzie om het te voelen aankomen. :+
En neen, je koffie dik is niet wat ik bedoel met het plaatje maar volgens mij praten we finaal langs elkaar door. :+ Als een paard bang is voor de aanraking van een borstel, zal ie inderdaad eerst aangeraakt moeten geweest zijn met een borstel. Anders kan ie er niet bang voor zijn. Maar wat heeft dat te maken met readen of intuïtie? Want volgens mij ben ik de weg kwijt. :D
Bovenstaand is ook antwoord op maikeltje.

NickAltena: Ik persoonlijk (ik spreek voor mezelf niet voor alle readers) twijfel aan mezelf als het om mijn eigen dieren gaat omdat ik te bang ben om beïnvloed te worden door wat ik al weet waardoor ik niet meer op mijn gevoel af ga, maar op mijn verstand. En die twijfel zorgt er dus voor dat ik als het op belangrijke zaken aan komt inderdaad niet meer durf/kan bij mijn eigen dieren. :) Kleine dingen voel ik wel degelijk aan bij haar en reageer ik ook op. Maar sowieso zal ik in geval van pijn nooit readen. Wanneer iemand naar mij komt met "mijn paard heeft pijn weet jij wat het is" dan verwijs ik die persoon standaard door naar een dierenarts. Dus waarom zou ik dan mijn eigen paarden gaan "readen" als ze pijn hebben? Ik ben geen dierenarts/smid dus ik hoef me zo ook niet te gaan gedragen. ;)

De stelling dat het enkel werkt als je er in geloofd heb ik niet verzonnen en ik zou het dus appreciëren als je die ook niet op mij projecteert. ;) Daar kan en wil ik dus ook niet op reageren want ik ben het zelf niet met die stelling eens. Wel denk ik dat je het zelf enkel kan wanneer je er in geloofd. Maar om een reading te kríjgen moet je er IMO niet in geloven. :) Ik begrijp ook absoluut niet wat de redenering van de persoon is die dat gesteld heeft. Dat kan je dus best aan hem/haar vragen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:09

NickAltena schreef:
Je, tenmisnte IK , voel(t) pas een bedreigende sfeer als je die al eens mee hebt gemaakt.

Dit is dus niet helemaal waar, er zijn dus dingen waar je zelf geen ervaringen mee hebt maar toch je alarmbellen laten rinkelen...instinct, oer??

Maar zet een peuter in die kroeg (of stel....een volwassenen die nog nooit uit geweest is) en die zal ongestoord zijn/haar gang gaan omdat het hem/haar ontbreekt aan de ervaring van een bepaalde sfeer en dus niet weet dat juist die sfeer gevaar in kan houden.

Want zijn er eenmaal tekenen als met woorden of gebaren ruzie maken dan heb je het volgens mij niet meer over de sfeer die er rond hangt zoals jij voorstelde maar over duidelijk en dan voor iedereen ook zichtbare zaken die ergens op duiden.

En zelfs dan moet je die slechte ervaring die daaruit kan vloeien al mee hebben gemaakt.
Een eerste keer iemand (willekeurig welk dier en dus ook de mens) raken met een klap is niet moeilijk als die nog nooit geslagen is ;)
Ik ga eens aan het huishoudelijke werk , want zit al te lang op bokt en ik read net in mijn koffiedik dat mijn vrouw straks begint te mopperen dat ik nog moet stofzuigen en afwassen :+

Maar dat komt dan toch weer omdat ik al eens vaker te lang achter de pc heb gehangen en dit dus toch weer op een ervaring is gebaseerd :P

Dat voorbeeld met de wolf komt van de eskimo`s die dus wolven met honden kruisen omdat de honden gewoon domweg over niet betrouwbaar ijs rennen, wolven schijnen dit dus niet te doen, "weten" of ze erover kunnen of niet.

Net als er paarden zijn die bepaalde planten niet zullen eten?? Uit ervaring of oer?? (generaties)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:42

NickAltena schreef:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:42

NickAltena schreef:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:58

ik heb de hele discussie gelezen, en ik wil Ayasha even complimenteren om haar fijne antwoorden!
Ik vind het erg fijn dat je op iedereen uitgebreid en zeer duidelijk ingaat waardoor het voor ons allemaal duidelijk wordt wat jij bedoeld en daarbij ook echt ingaat op de vragen. Dank daarvoor!

Ik zelf geloof zeker in readers, en niet readers die beweren dat ze kunnen genezen of beweren de juiste ziekte te ontdekken. Een reader doet naar mijn idee niets anders dan observeren, voelen, doorgeven. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de manier waarop je de boodschap ontvangt, wat doe je ermee, volg jij de boodschap letterlijk op, of ga je zelf ook op je gevoel af. Vaak voel je zelf wel aan of het klopt of niet.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:48

Wow, wat is dit topic snel gegaan! Mooie discussie :D

@ Estherhegh (ja, ik schrijf deze naam gegarandeerd fout, zal straks terug zoeken); Mn nekharen gingen overeind staan van de reading die jou is opgedrongen... :(:)
@ iedereen die het wonder van anijs willen weten; etherische olie en anethol, vooral te vinden in de vruchten. Worden als heilzaam beschouwd bij winderigheid, hoest en maagklachten. Ow ja; het ondersteund ook de melkproducktie ;)
( Bron; Dumonts kleine Geneeskruiden Lexicon)

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:26

@Ayasha

Ik wilde beslist niet de indruk wekken dat jij die opmerking geplaats hebt, sorry daarvoor :(:)
Maar als iemand (blijkbaar ook een reader) dat meld dan denk ik dat die info ook klopt, de reden waarom het bij mij niet zou lukken was gister geloof ik nog besproken en ik dácht dat jij daar ook iets over schreef ?
Zal het zo even terug zoeken.

Overigens wil ook ik je even bedanken en een compliment geven voor de manier waarop je dit alles beantwoord en hoe je er op reageert.
Mij vorige ervaringen (of heten dat dan aanvaringen) met readers was meestal niet op zulk vriendelijk niveau.
Helaas , wordt wel een woordspeling hoor...sorry daarvoor.... krijg je daardoor een bepaald beeld (is dat nou het eerder besproken plaatje ? kan ik het nu ook ?? :D ) van readers die dan dus ook zorgt voor een voor ingenomen gedachte.

Ik ken het probleem als je op een forum schrijft met wat andere gedachtes dan de gemiddelde.
Ik was hier vroeger een behoorlijk aanwezige schrijver maar dan over het bekappen van hoeven op de PN manier en dat werd toen ook niet echt altijd even vriendelijk benaderd.

Dat is inmiddels jaren geleden en er is in die tijd een hoop veranderd, zowel bij mij als ook bij dat onderwerp en dat gaat bij dit onderwerp met mensen die antwoorden zoals jij ook vast lukken !

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:39

Juut schreef:
Wow, wat is dit topic snel gegaan! Mooie discussie :D

@ Estherhegh (ja, ik schrijf deze naam gegarandeerd fout, zal straks terug zoeken); Mn nekharen gingen overeind staan van de reading die jou is opgedrongen... :(:)
@ iedereen die het wonder van anijs willen weten; etherische olie en anethol, vooral te vinden in de vruchten. Worden als heilzaam beschouwd bij winderigheid, hoest en maagklachten. Ow ja; het ondersteund ook de melkproducktie ;)
( Bron; Dumonts kleine Geneeskruiden Lexicon)

Gelukkig word er in deze discussie inderdaad inmiddels geluisterd naar argumenten en gediscussieerd, ik geloof niet in readings, ook niet in anijs :D Ik heb zelfs het idee dat sceptici nu ook mee mogen schrijven en hun mening mogen hebben, daarvoor dank!!!

Nu gaan we richting wetenschap en kruiden want dat vind ik altijd interessant. Ik heb veel kruidenboeken en idd overal, ook op internet staat dat anijs helpt tegen winderigheid, zelf prefereer ik trouwens de verdunning die is opgelost in wat alcohol bijv Pernod,
Als je op wetenschappelijk onderzoek gaat kijken of anijs echt helpt tegen winderigheid, hoesten en maagklachten kun je eigenlijk niets vinden, het kan soms helpen maar is significant geen geneesmiddel, snap je waar ik naar toe wil?
Stel je hebt maagklachten, ( maagzweer? ) anijs zal dan echt niet helpen. Je moet dus eerst echt weten wat er mis is wil je kunnen zeggen of anijs zin heeft. Koliek oei die is ook tricky, koliek is ook een verzamelnaam van klachten, wat voor koliek etc.
Voor wat extra scheten laten wordt een paard niet geopereerd. 8-) en is anijs niet erg zinvol, paard is immers echt erg ziek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:47

NickAltena schreef:
@Ayasha

Ik wilde beslist niet de indruk wekken dat jij die opmerking geplaats hebt, sorry daarvoor :(:)
Maar als iemand (blijkbaar ook een reader) dat meld dan denk ik dat die info ook klopt, de reden waarom het bij mij niet zou lukken was gister geloof ik nog besproken en ik dácht dat jij daar ook iets over schreef ?
Zal het zo even terug zoeken.

Overigens wil ook ik je even bedanken en een compliment geven voor de manier waarop je dit alles beantwoord en hoe je er op reageert.
Mij vorige ervaringen (of heten dat dan aanvaringen) met readers was meestal niet op zulk vriendelijk niveau.
Helaas , wordt wel een woordspeling hoor...sorry daarvoor.... krijg je daardoor een bepaald beeld (is dat nou het eerder besproken plaatje ? kan ik het nu ook ?? :D ) van readers die dan dus ook zorgt voor een voor ingenomen gedachte.

Ik ken het probleem als je op een forum schrijft met wat andere gedachtes dan de gemiddelde.
Ik was hier vroeger een behoorlijk aanwezige schrijver maar dan over het bekappen van hoeven op de PN manier en dat werd toen ook niet echt altijd even vriendelijk benaderd.

Dat is inmiddels jaren geleden en er is in die tijd een hoop veranderd, zowel bij mij als ook bij dat onderwerp en dat gaat bij dit onderwerp met mensen die antwoorden zoals jij ook vast lukken !

Weet je, onder de readers zijn er ook heel veel verschillende meningen. Ik heb voor mezelf een aantal "basis regels" die veel lijken op de regels die wicca aanhangers ook hebben. :) Maar niet iedereen legt zichzelf regels op, sommige zijn gewoon ongeleide projectielen die alles en iedereen rondom hen de stuipen op het lijf jagen... en die fouten maken zoals de reader van EsterHeght...

Snap ik. :) Ik zie ook heel vaak readers of mensen die er gewoon in geloven op een manier reageren dat ik denk "joh... Je doet nu alles wat hun beeld bevestigd...."
Niemand móet geloven... Iedereen denkt wat ie wil en zeg jij "volgens mij bestaat het niet" dan is dat voor mij even goed als wanneer je zegt "Ik ben er van overtuigd". Het énige wat ik wel vraag/wil is respect voor de persoon. :) Ik snap dat er mensen zitten die hele negatieve ervaringen met readers hebben, en ik snap dat die mensen niet enkel boos maar ook gekwetst zijn.... Maar níet alle readers zijn zo... :) Ik zie hier zowel pro's als anti's op een manier reageren dat ik denk "Een van de twee partijen gaat toch een keer verstandig moeten worden als we er ooit een keer wat nuttigs uit willen halen...". Ik kan dit soort discussies echt enorm appreciëren. :j Vind dat er nu echt heel erg fijn gereageerd wordt! :) En dit vind ik ook leuke discussies. Hier leer ik van! :D

Esterheght: ben van mening dat het alternatieve/paranormale/spirituele of je het beestje ook wil noemen, nooit als vervanging mag zien! Enkel als ondersteuning. :)

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:56

Ayasha schreef:
De stelling dat het enkel werkt als je er in geloofd heb ik niet verzonnen en ik zou het dus appreciëren als je die ook niet op mij projecteert. ;)

Daar kan en wil ik dus ook niet op reageren want ik ben het zelf niet met die stelling eens.

Wel denk ik dat je het zelf enkel kan wanneer je er in geloofd.

Maar om een reading te kríjgen moet je er IMO niet in geloven. :) Ik begrijp ook absoluut niet wat de redenering van de persoon is die dat gesteld heeft. Dat kan je dus best aan hem/haar vragen.

Oke, even terug gelezen.
Als ik een fout maak krijg je ook excuus, maar in deze blijkt dat het toch niet helemaal klopt wat je ontkent (vanuit mijn standpunt gezien dan)

Ik heb je bericht even uit elkaar getrokken.
Niet om mijn gelijk te halen , ook ik kan fouten maken en schaam em daar niet voor, maar zo is misschien duidelijk waarom ik dat "erin geloven" ook aanhaalde.
Lees hier boven nogmaals de regels, vooral de 1ste en 3de.

Over geloof heb je het inderdaad na (even snel) terug lezen eerder niet gehad, maar wel over :

De meeste hebben gewoon niet de discipline of genoeg interesse in hun medemens om het ook te gebruiken/ontwikkelen.

En als afsluiter van een bericht:

Krijg het idee dat je veel hulpmiddelen zoekt terwijl het gewoon van uit jezelf moet komen. Begin met je intuïtie te vertrouwen ipv pendelen en wichelroedes en van daaruit kan je verder ontwikkelen.

Dit, vooral je laatste uitspraak, doet bij mij toch over komen dat je er zelf ook in moet geloven of in je zelf moet geloven dat je dit kan (wat voor mij op het zelfde neer komt) om dit tot een succes te ontwikkelen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:00

Ayasha schreef:
ben van mening dat het alternatieve/paranormale/spirituele of je het beestje ook wil noemen, nooit als vervanging mag zien! Enkel als ondersteuning. :)

Zelfs als ondersteuning kan ik dit niet zien als het om medische zaken gaat. Kijk als een reader beweert jouw paard heeft vroeger hooi gekregen van een jongen die een gele jas aan had, je paard vond die jongen aardig, wat mij betreft geen probleem.
Zodra het medisch is wat mij betreft een serieus probleem. Daarom hoort deze discussie ook echt niet op medisch.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:03

Dat gaat over het zelf doen NickAltena. Maar niet om het kríjgen van een reading. :) Als je niet in jezelf geloofd of twijfelt aan jezelf kan je niet readen. Da's heel simpel. Maar stel dat jij een reading bij mij aan vraagt, als jij die ontvangt en die klopt niet, dan is dat niet omdat jij niet geloofd. Dan is dat omdat ik gewoon gruwelijk in de fout gegaan ben. :) De stelling die jij aan haalde was iemand die een reading vol fouten aan het proberen goed te praten was onder het mom van "jamaar jij moet er voor open staan..." Nee dat hoeft niet, jij hoeft niet open te staan om een correcte reading te ontvangen.. :)

EstherHegt: stel je paard is kreupel, de dierenarts komt er bij, paard krijgt medicatie en rust en alles wat ie nodig heeft. Jij kan reiki... Waarom zou je hem dan niet als extra'tje reiki geven? :) Bovenop alles wat ie al krijgt dus. :) Dat bedoel ik dus met ondersteuning. :)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:05

Ayasha schreef:
EstherHegt: stel je paard is kreupel, de dierenarts komt er bij, paard krijgt medicatie en rust en alles wat ie nodig heeft. Jij kan reiki... Waarom zou je hem dan niet als extra'tje reiki geven? :) Bovenop alles wat ie al krijgt dus. :) Dat bedoel ik dus met ondersteuning. :)

Oei ik kan Reiki, meen ik serieus, gaat echt niet helpen.
Reiki is zelfhypnose naar mijn mening, als ik mijn paard op dat moment reiki geef, dan geeft ik het paard aandacht en mezelf een goed gevoel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:07

of healen, of kruiden of welk voorbeeld je ook maar zinnig lijkt EstherHegt. :) Ik kan zelf trouwens geen reiki dus wat dat betreft kan ik ook niet discussiëren of meepraten. :D