Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Johanna59 schreef:Drie kilo brok is heel erg veel.
Je krijgt een paard niet echt dikker met krachtvoer. Zoals de naam als zegt, is kracht voer voor kracht, dus rijden,springen, mennen etc.
Een mager paard moet ruwvoer. Geen hooi, maar kuil. En gras.
irmalouise schreef:Hoe doen ze zo'n urine test dan?
Ik denk dan misschien heel blond, wachten met veel geduld tot ze gaat plassen??
Maar uit je verhaal zou dat wel niet zo gaan dan. Want ja anders is er daar wat mee aan de hand als ze pijn heeft met plassen.
_Chanel_ schreef:Heb nu even snel over leverbot gelezen en het kan best goed mogelijk zijn dat Chanel dat heeft want... het land is omringt door sloten en op sommige plekken ligt er een waterpoeltje, er lopen schapen en koeien op het land ( waren ontsnapt en de schapen gaan vaak eerst op het land en dan de paarden) dus dat zou best goed mogelijk zijn. Heb ook gelezen dat je leverbot in het bloed kan zien en dat bij paarden er geen leverbotslakeieren in de mest te zien zijn en alleen in het bloed.
svdijk86 schreef:slobber is geen goed idee om aan je paard te geven om hem dikker te krijgen,
slobber bevorderd de spijsvertering meer waardoor het veel zal mesten en
dus juist ook sneller afvalt.
Die van mij is ook veel afgevallen een tijdje geleden, ik geef hem voornamelijk
muesli van Pavo (nature's best) Binnen 2,5 maand toch wel kilootje of 20/30
aangekomen terwijl er toch wel aardig wat ribbetjes te zien waren.
(nadeel is alleen dat het €13,- kost per 15 kg en ik voerde hem iedere dag 2kg
muesli naast een stap/draf/galop arbeid van 20/30 min)
(de reden dat hij afviel was omdat ik er door een blessure niet veel mee kon
doen en de bix die hij kreeg werd sportbix genoemd maar hij viel er alleen maar
vanaf terwijl hij 3 kg per dag + 2x hooi kreeg)
_Chanel_ schreef:Johanna59 schreef:Drie kilo brok is heel erg veel.
Je krijgt een paard niet echt dikker met krachtvoer. Zoals de naam als zegt, is kracht voer voor kracht, dus rijden,springen, mennen etc.
Een mager paard moet ruwvoer. Geen hooi, maar kuil. En gras.
Pffff heb je wel gelezen? Dat is niet om aan te komen maar voor de voedingstoffen die ze mist! Ik ben niet om hoor.
ripoboe schreef:Hoi,
Ik even dit topic gevolgd, maar heel eigenwijs ik denk toch aan een maagzweer. gezien het velen eten en de kolikerige aanvalletjes. ook ik heb bijna een half jaar met mijn paard deze problemen gehad alles geprobeerd met voer ect. Verschillende DA gehad, zelfs met en camera in zijn maag gekeken! bloedonderzoek, mest onderzoek nog een keer ontwormd ander mideel gebruikt helaas geen reultaat. Maagzweer komt niet altijd naar voren in een bloed onderzoek. En regulieren DA geloven ook niet zo in maagzweren. Ik ben uiteindelijk met mijn broodmager paard naar Eric van de Laarakker holitische DA gegaan. Wat bleek een maagzweer!!!! een kuurtje maagcomposium, probioforte en na 3 maanden had ik een vol paard! Denk er eens overna dat regulieren DA incl Utrecht ook niet alles weten.
Citaat:
Citaat: