beeldmateriaal slokdarmverstopping?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Re: beeldmateriaal slokdarmverstopping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:25

fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. succes met de verdere behandeling en herstel van je paardje.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 18:27

Pauline schreef:
Pff heftig joh. Goed dat je gegaan bent, ik hoop dat dit nu de oplossing is.
Heb je nog regulier ook wat gehoord?

Nee, die geven aan een MRI te willen maken en aan mij de keus. Dat wilde ik dus niet ;)
Erik zei nog dat de probleem plek van Andor niet in de MRI past :D
Wel het hoofd ed, maar deze plek past er gewoon niet in.

Citaat:
fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. succes met de verdere behandeling en herstel van je paardje.

Dank je wel ;)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:29

Gelukkig dat het geen epilepsie is! Wel heftig dat je paardje zo reageerde, maar wel duidelijk dat er veel in werking is gezet..

Succes verder, hoop dat je paardje er snel helemaal van opknapt!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:30

Gelukkig maar dat het niet in Andor zijn hoofd zit ! En helemaal super dat Erik weet wat er aan de hand is, ik denk dat de reguliere artsen zoiets nooit hadden gevonden.
Maar ik kan me voorstellen dat als hij bijna omvalt, dat geen fijn gezicht is !!! Komt dat door de manipulaties ?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 18:34

Maris schreef:
Gelukkig maar dat het niet in Andor zijn hoofd zit ! En helemaal super dat Erik weet wat er aan de hand is, ik denk dat de reguliere artsen zoiets nooit hadden gevonden.
Maar ik kan me voorstellen dat als hij bijna omvalt, dat geen fijn gezicht is !!! Komt dat door de manipulaties ?

Ja, met de name het inspuiten. dat ging met een naald van ruim 20 cm. Ze hebben ook veel gedaan bij hem qua behandelingen. Het zal ongetwijfeld de combi zijn.

Ik wist zeker dat het niet in zijn hoofd zat. Maar het is nu bevestigd. Het omvallen raak je aan gewend, klinkt heel raar. Maar daardoor kan ik handelen, nl direct bellen ;) Mijn moeder begon onwijs te gillen en te roepen, ik bleef kalm.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 18:34

marise83 schreef:
Gelukkig dat het geen epilepsie is! Wel heftig dat je paardje zo reageerde, maar wel duidelijk dat er veel in werking is gezet..

Succes verder, hoop dat je paardje er snel helemaal van opknapt!

Jij natuurlijk ook bedankt ;)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:42

Interessant allemaal en hopelijk gaat hij snel opknappen..
Blijf je het vervolg plaatsen in dit topic?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:20

goed nieuws voor je paard!
Gelukkig!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:25

Apart zeg..
Ik hoop voor jullie dat deze behandeling gaat werken!!
Succes!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:15

Er is in elk geval wel een duidelijk iets uitgekomen dat alles wel kan verklaren! Ik hoop voor je dat de behandelingen aanslaan en dat Andor weer lekker door het leven gaat als het over een paar dagen weer goed gaat met hem.
Het moet voor jou, je moeder en voor Andor toch een hele heftige dag geweest zijn, succes met het vervolg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:26

ik mag hopen dat hij steriel heeft gewerkt anders heb je er nog een knots van een ontsteking bij....heeft hij geen traumeel ingespoten?

Ik geloof dat de oplossing voor jouw probleem(van dat filmpje) gewoon heel simpel is....voer weken tot pap,en op hoogte voeren...dan is er niet aan de hand.
Maar als jij dat niet de rest van zijn leven wil doen,tja....soms wordt het houden van paarden iets ingewikkeld en dan moet je verzorging aanpassen.
Als je daar niets voor voelt dan kun je op de volgende slokdarmverstopping wachten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:30

Citaat:
Vandaag zijn we naar Laarakker geweest.
Andor is doorgemeten en daar kwam uit dat er een probleem is met zijn plexus brachialis, een zenuwcentrum boven zijn schouder en aan het einde van zijn hals.

.... en heeft Laarakker dan ook uitgelegd|gemotiveerd waarom je paard dan alleen bij het eten van krachtvoer met het hoofd naar beneden daar last van heeft? En kennelijk niet, zoals ik uit je posten denk op te maken, met het hoofd naar beneden als hij gras eet?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:31

nou,maakt niet uit hoe of wat,ik hoop dat je paard vanaf nu stukken opknapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:40

Goh, eigenlijk klinkt t wel heel logisch! Was het, zo even je filmpje in gedachten nemend, de linker Pl. Brachialis? De aansturing van het voorbeen en sprieren rond de schouder komt hier vandaan en juist dat is wat ik mij meen te hebben zien trillen in het filmpje. Fijn dat je nu weet wat t is!
Van die naald schrok ik ook wel even, maar Laarakker is een goede arts! :j Veel goed werk van hem gezien.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:40

skippy1 schreef:
Goh, eigenlijk klinkt t wel heel logisch! Was het, zo even je filmpje in gedachten nemend, de linker Pl. Brachialis? De aansturing van het voorbeen en sprieren rond de schouder komt hier vandaan en juist dat is wat ik mij meen te hebben zien trillen in het filmpje.

Yep, die is het ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:49

geerke schreef:
ik mag hopen dat hij steriel heeft gewerkt anders heb je er nog een knots van een ontsteking bij....heeft hij geen traumeel ingespoten?

Wat denk je zelf of hij steriel heeft gewerkt??
De vloeistof was op basis van Traumeel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:51

geerke schreef:
Ik geloof dat de oplossing voor jouw probleem(van dat filmpje) gewoon heel simpel is....voer weken tot pap,en op hoogte voeren...dan is er niet aan de hand.
Maar als jij dat niet de rest van zijn leven wil doen,tja....soms wordt het houden van paarden iets ingewikkeld en dan moet je verzorging aanpassen.
Als je daar niets voor voelt dan kun je op de volgende slokdarmverstopping wachten.

Ik wilde weten hoe zijn aanvallen ontstonden, en daar heb ik nu antwoord op. Als hij de rest van zijn leven met een kleine aanpassing kan eten zonder aanvallen, dan zal me dat aan mijn anus oxyderen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:07

Antheman schreef:
geerke schreef:

Wat denk je zelf of hij steriel heeft gewerkt??
De vloeistof was op basis van Traumeel.

als jij denkt dat alle dierenartsen steriel werken en nooit een infectie hebben veroorzaakt heb je het mis...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 23:10

Moderatoropmerking:
De berichten waarin gediscussieerd werd over homeopathie/behandelwijze zijn verwijderd. Er wordt niet gevraagd om deze discussie en daarmee is het offtopic. Graag ontopic blijven reageren. Alvast bedankt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:03

Hoe gaat het nu met hem?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 18:06

Pauline schreef:
Hoe gaat het nu met hem?

Goed ;) Lief dat je ernaar vraagt.

Hij heeft nu natuurlijk wat dagen rust. Hij oogt al wel veel frisser, is weer nieuwsgierig wat ik aan het doen ben, gaf t weekeinde een flinke bok, omdat mijn hond hem in de weg zat :D . Hij krijgt nu druppels. Morgen wilde ik eens kijken of ik wat lange lijnen werk kon doen met hem. Niet teveel inbuigen, dat mag hij allemaal niet. Gaat dat goed, dan voorzichtig wat grondwerk en dan t weekeinde een ritje maken, had ik zo gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:36

Wat fijn joh! :j
Super dat het beter gaat!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:53

Klinkt goed! Geen aanvallen meer gezien bij hem?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:08

Fijn dat het al zo'n stuk beter gaat :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 19:14

Pauline schreef:
Klinkt goed! Geen aanvallen meer gezien bij hem?

Nee hoor, gelukkig niet.