Hm.... ik heb een paard met jeuk
En daarom begin ik toch nog meer te twijfelen over het ZE-verhaal. Hij heeft de eczeemhals dag en nacht om. Zaterdagmiddag heb ik wel meer dan een uur buitengereden, zonder deken op. Zondag moest ik mijn deken vermaken en heeft hij een half uur zonder deken gestaan voordat ik ging rijden. Zondag of zaterdag (weetniet meer?) heeft hij ook een winterpeen gekregen (hoge uitzondering)
Paard heeft ook weer natte scheten, maar wel vaste poep. Ik geloof dat zaterdag ook minder lijnzaadolie is gegeven, omdat die weer (bijna) op was.
Zondag zag ik wat schilfers in zijn manen en twijfelde ik of de manenkam dikker was. De staartwortel was niets aan te zien.
Zijn staartwortel (niet bedekt door de deken) is nu wat dikker en wat rose, maar ik kreeg geen reactie als ik eraan zit en de haren zagen er niet geschuurd uit.
Op zijn hals zag ik de typische huidplooien als hij in een bepaalde positie stond, terwijl hij die normaal niet heeft. Hij is ook niet bepaald dik op die plek, dus het kunnen ook geen vetkwabbels geweest zijn. Het gaat echt om het stukje bij de schoft. Met het rossen ging hij ook steeds zo staan, dat ik dat stuk borstelde.