Het (west-)Nijl-virus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 21:34

hinta schreef:
amber2202 schreef:
ik weet het ook nog niet of ik nou ga enten of niet..
het is niet zo dat het al heftig is ofzo.. maar in buitenland zijn er wel al veel paarden aan overleden (dat is mijn grootste angst :()
ik ben er nog niet over uit.. misschien dat ik mijn dierenarts eens moet raadplegen om te vragen wat hij denkt/vindt?? (hoop ik wel datie niet zegt DOEN! want is voor hem weer centen natuurlijk! :? )

wat wil je nou? geen ziek paard, maar iemand die zijn werk doet gun je zijn salaris niet.

nr. 1 inkomen van dierenartsen zijn entingen, dus die verkopen graag, ik ben het wel met amber eens..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:00

@renee16; er is een cocktail met influenza, zoals je enkele reacties boven jouw berichtje kon lezen, maar je zult toch een 2e keer moeten enten met de vaccinatie voor WNV. Volgend jaar zou dan alleen de cocktail volstaan.

Lubberslieke

Re: Het (west-)Nijl-virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:14

ik ga enten, dierenartsen hebben een verschillende mening, maar mijn paard is me huisdier en geen vee, liever 100euro aan entingen dan straks een dood paard, het wnv komt toch, het is alleen de vraag wanneer... en aangezien er een verdacht geval is in twente en evt in duitsland is dat voor mij reden genoeg om te enten. Hier in de buurt zijn alle nationale paarden al geent en mochten bij die verdachte gevallen uitkomen dat het wnv is wordt er hier veel meer geent...

Vraag me af, wie wil de kans lopen dat.. er zijn nu al muggen en je hoeft er maar 1 verkeerde te hebben.
(maak de vergelijking met sex met iemand met aids het kan goed gaan het kan niet goed gaan en toch bescherm je jezelf ervoor, waarom je paard dan niet hiervoor.)

acupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:40

Voorlopig is het virus er nog niet en als het onze kant op komt is de kans groot dat het een mutatie heeft ondergaan.
dus preventief vaccineren spekt alleen de kas van de dierenarts en de pharma. Laten we dus wachten tot het hier geconstateerd is en wachten op het juiste vaccin. Fijne dag Groet Acupunctuur

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:57

Hier zijn ze inmiddels gevaccineerd. :j

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:19

van de profs moeten we het miss wel hebbe ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:41

sja, ik ga eerst maar eens uitzoeken of het nog contra indicaties heeft ivm dracht

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:43

Tegen mij hebben ze gezegt van niet. Zal het morgen nog eens duidelijk na vragen aan de DA zelf.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:48

west nijl is toch al lang weer weg? of niet ?
bij ons in friesland is dit dodelijke ziekte op gang:
Rhino pneumonie

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:48

Zo, de mijne hebben hun eerste prik gehad. Voor de geïnteresseerden: 40 euro per paard incl. visite.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:39

wij zijn op stal nu ook aan het overleggen wat we gaan doen.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:49

Memuska schreef:
Zo, de mijne hebben hun eerste prik gehad. Voor de geïnteresseerden: 40 euro per paard incl. visite.

Dit is goedkoop. Ik moet EUR42 betalen zonder btw en voorrijkosten (EUR25) Kom denk ik rond de EUR150 voor beide vaccinaties

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:53

MilouNigel, kun je de voorrijkosten niet delen met andere mensen. of sta je niet op een stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:54

Hier is de inenting ook 40 euro.

Voor wat betreft die immuniteit als ze de ziekte gehad hebben: die neemt in de loop van de tijd weer af waarna ze opnieuw ziek kunnen worden.
De enorme afname na 2002 in de UsA had ook te maken met de vaccinaties die toen gegeven werden. Daardoor werden minder paarden ziek.

Mijn paarden gaan begin april mee voor hun prik!

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:05

cocktailtime schreef:
MilouNigel, kun je de voorrijkosten niet delen met andere mensen. of sta je niet op een stal?

Helaas sta ik alleen. -O- Maar hoe meer reacties en onderzoeken ik lees hoe meer ik ga twijfelen. Ik had eerst al besloten wel te enten omdat ik het risico niet wil lopen maar 150euro betalen en vervolgens er achter komen dat er in Nederland een gemuteerd virus is, daar zit ik ook niet op de wachten. Moeilijk moeilijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:06

In NL is nog geen virus! :?
Voor zover ik weer is de entstof gebaseerd op de variant in Europa.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:24

was ik net overtuigd om toch te enten en nu lees ik op de voorpagina weer dat LTO zegt dat het helemaal niet nodig is!
Nu begin ik dus weer te twijfelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:41

Frenka, LTO heeft geconstateerd dat het virus nog niet in Nederland en West-Europa is, maar dat wisten we toch allemaal al :). Er staat ook dat niemand weet wanneer het hier wel komt en dat was ook al bekend. De farmaceut zegt dat het heus wel hier komt, maar niemand weet dat zeker. LTO spreekt dat niet tegen en daarom zie ik niet zoveel waarde in het bericht. WNV is gevaarlijkst tussen april en september en als je wilt enten moet je dat dus voor die tijd doen. Dat puntje wordt door LTO weer gemist en dat vind ik dus niet zo handig.

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:47

Klopt! Is ook al veel langer bekend, de kans wordt echter steeds groter om het op te lopen!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:54

MilouNigel schreef:
Memuska schreef:

Dit is goedkoop. Ik moet EUR42 betalen zonder btw en voorrijkosten (EUR25) Kom denk ik rond de EUR150 voor beide vaccinaties

Voor één paard? Bij mij is het namelijk wel voor drie paarden, mss dat dat scheelt.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:56

Ja voor 1 paard helaas. Als ik hier de prijzen zo bekijk valt het nog wel mee. Maar hier is het dus best duur.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:58

En over een paar maanden de 2de enting van 45 euro. Daarna is 1x per jaar voldoende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:19

Over een paar weken, de tweede enting ;).