Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:13

inkepink schreef:
allereerst TS super wat je doet voor kneusje!

Wat ik echter niet helemaal snap is waarom hij eerst helemaal vanaf beerzeveld naar leiden moet worden "gesleept" met de nodige stress om dat zeer hoogstwaarschijnlijk uit zijn lijden te worden verlost. Is het niet eenvoudiger en fijner voor kneusje om bv de kliniek in den ham of hellendoorn te benaderen?
Wilde dat ik dit diertje had zien staan, beerzeveld is hier heel dicht bij....(zou me bijna schamen)
(het vervoer beerzeveld kliniek den ham of hellendoorn wil ik wel doen)

+:)+ Prima oplossing! Als ik jullie was zou ik ook proberen wat haast te maken. Die man kan wel zeggen dat hij de pony voor jullie vasthoudt maar verkocht is pas echt verkocht als de pony is betaald en op de trailer staat! ;)

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:14

en kneusje wordt opgehaalt met een volwassen shet dus dan is hij niet alleen in de trailer dit behoud hem zeker de helft van de stress

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:16

Prissey schreef:
en kneusje wordt opgehaalt met een volwassen shet dus dan is hij niet alleen in de trailer dit behoud hem zeker de helft van de stress

Dat kun je niet zeker weten lijkt me, misschien kunnen die twee het helemaal niet met elkaar vinden. Het zou niet voor het eerst zijn dat een normaal gesproken lieve pony lelijk doet tegen een 'kneusje'.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:18

Ik volg dit topic ook even, en ik vind het een hele mooie gedachte die jullie hebben om dit diertje te "verlossen" maar als ik het goed begrijp zijn de totale kosten 250 euro en daar hebben jullie kennelijk al grote moeite mee? Ook zie ik idd dat jullie een wereldreis moeten maken om het dier te gaan vervoeren, jullie hebben geen eigen vervoer, en het zou mooi zijn als er een inzamelingsactie gehouden kan worden?
Sorry, met alle respect, maar ik vind dit allemaal wat ver gaan.
Wat hierboven al gezegd werd: als je het dan toch wilt, kun je dan niet op zoek gaan naar een kliniek daar vlakbij? dat scheelt een hoop ge- heen en weer. En probeer het zelf voor elkaar te krijgen, misschien die link naar die paardentaxi?
Ik bedoel het niet vervelend hoor, maar als ik jullie zou zijn zou ik alles zelf proberen te regelen.
In ieder geval succes!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:18

Prissey schreef:

Hmmz denk dat je het dier minder stress bezorgt als je hem alleen op de trailer zet ...
Onbekend zijn ze niet altijd ven lief tegen elkaar hoor.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:19

super dat je dit doet,

had je er mischien geen dierenbescherming op kunnen zetten,
dan had het je waarschijnlijk helemaal niks gekost,

weet zeker dat hier iets aan gedaan ging worden

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:21

tosca we proberen alles zelf en het is nu niet ten sprake of we het wel of niet financieel kunnen missen.. kneusje gaat geholpen worden en het is toch harstikke lief als mensen daarin willen mee steunen het is immer voor een goed doel.. En als we vervoer kunnen regelen via bokt moet dat geen problemen veroorzaken.. De reis die we moeten afleggen is idd iets pittig maar we hebben het hier voor over..

over Da goed in topic lezen DA is al ingelicht en doet hier weinig mee

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:21

In Den Ham zit ook een prima veearts. Da's een stuk dichterbij. Al zit op de terugweg ook Nijkerk maar daar kan je alleen op vrijdag terecht. Dan is het in 1 klap over.

Dat een chip een half jaar moet zitten is natuurlijk onzin. Hoe wil je anders aan veulenvlees komen? Chippen gelijk met dekken? Zou wel handig zijn....

capopjekop

Re: Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:23

Ik denk persoonlijk dat je ook beter naar den Ham kunt gaan. Ik denk niet dat die kleine al veel reizen gewent is en dan ook nog een nieuwe pony erbij. Dan ham enz is voor mij prima te doen, dan wil ik best gratis hem vervoeren. Maar goed we bespreken het verder via de pb.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:24

Prissey schreef:
De reis die we moeten afleggen is idd iets pittig maar we hebben het hier voor over..

Maar gaat het nu om jullie of om de pony? Klinkt hard maar dood is dood en elke goede dierenarts zorgt ervoor dat dat op de meest diervriendelijke manier gebeurt.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:25

Ik heb niet woord voor woord alle posts gelezen, maar ik zou toch kiezen voor een dierenarts daar in de buurt. Ik zou je ook kunnen helpen met vervoer, maar ik ga geen 2 shetlanders in mijn trailer vervoeren, het risico is vrij groot dat ze hem beschadigen namelijk en waarom zou je hem de stress van het vervoer nog aandoen?

Oh ik zie dat je waarschijnlijk al vervoer hebt..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:32

Ik zou ook voor een dierenarts in de buurt gaan, Het arme dier moet nu zeker 2 uur op de trailer staan. Zou ik hem persoonlijk niet aan doen. En dan heb ik het nog niet eens over de benzinekosten. En een euthanesie kost in het oosten van het land heel wat minder dan 200,--.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:34

een lange reis met een pony met deze beenstand vind ik een kwelling.
gaat het jullie nu om jullie zelf of om de pony?
ga naar de dichtstbijzijnde DA en laat dit dier afspuiten.

las iets over een evt. actie, ik ben bereid om mee te werken, maar dit soort acties zijn verboden op bokt.

Ga niet zeulen met die arme stakker...

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:43

ik ga ook geen actie starten via bokt.. alleen er zijn bepaalde mensen die mij persoonlijk prive benaderen via bokt die willen steunen wat uiteraard super is..

Vervoer is bijna zo goed als geregeld

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:44

heb de foto's ook nog eens goed zitten te bekijken en het verhaal erbij: TS stel je nu zelf eens de volgende vraag: als kneusje al moeite heeft om 5 meter normaal over een vlakke vloer te lopen, hoe moet hij dan in g*dsnaam twee uur in een hobbelende trailer op zn beentjes blijven staan?
Zie deze post niet als aanval hoor, het enige dat ik wil is dit dier nog meer pijn besparen.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:44

en ik vind het eerlijk gezegt erg stomme vragen of we het voor ons zelf doen of voor kneusje.. Lijkt me overduidelijk dat dit allemaal voor kneusje is anders zou ik liever geld in zak houden kan het niet eens missen dus wat denken jullie zelf

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:45

Prissey schreef:
ik ga ook geen actie starten via bokt.. alleen er zijn bepaalde mensen die mij persoonlijk prive benaderen via bokt die willen steunen wat uiteraard super is..

Vervoer is bijna zo goed als geregeld

Fijn dat het vervoer bijna rond is.....

Hoe gaan jullie het nu doen?
Eerst de oudere merrie of toch eerst Kneusje?

Voor de merrie kan het ook een hoop stress met zich meebrengen...

Ben heel benieuwd hoe het allemaal afloopt..

Heel veel succes :(:)

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:47

ik heb je ook een pb gestuurd, omdat ik ook wat geld wil storten.

meiden, ik vind het top wat jullie doen!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:48

Ik zou nieteens vervoeren.
Ik zou diertje kopen, ter plekke DA laten komen en laten inslapen. Op het terrein van de koper. Desnoods de Rendac daar laten voorrijden. Een voorbeeld geven aan de eigenaar, die dit al veel eerder had moeten doen...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:49

Dat is mss nog wel de beste optie ja. Dan wordt die fokker ook met zijn neus op de feiten gedrukt. Hopelijk leert hij ervan, al zal dat wel niet als je het kunt om een dier zo te laten leiden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:49

Prissey schreef:
en ik vind het eerlijk gezegt erg stomme vragen of we het voor ons zelf doen of voor kneusje.. Lijkt me overduidelijk dat dit allemaal voor kneusje is anders zou ik liever geld in zak houden kan het niet eens missen dus wat denken jullie zelf

Als je het niet kunt missen moet je het gewoon niet doen, dat ten eerste. Ik vermoed dat er naar aanleiding van dit topic wel iemand anders gevonden wordt die het wil doen en het wél kan betalen.

Verder snap ik wel dat je het beste met Kneusje voor hebt, maar je moet wel eerlijk en realistisch blijven, zowel naar jezelf als naar de pony. Als het gemakkelijker, sneller en waarschijnlijk zelfs goedkoper is om het diertje dichtbij zijn huidige standplaats te euthanaseren, waarom zou je er dan in hemelsnaam eerst het halve land mee doorrijden?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:55

goeroe schreef:
+:)+ Prima oplossing! Als ik jullie was zou ik ook proberen wat haast te maken. Die man kan wel zeggen dat hij de pony voor jullie vasthoudt maar verkocht is pas echt verkocht als de pony is betaald en op de trailer staat! ;)

Zit indd wel wat in :j . Zo gaat dat meestal wel

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:56

bokker alsjeblieft.. Ik weet waar ik mee bezig ben en ik weet waar ik aanbegin. laten we nu niet eindeloos gaan discuseren over wel of niet vervoeren. Ik ga zeker uitzoeken hoe het zit met da's in de buurt maar heb geen zin heel dit topic vol te kletsen met wel of niet mee brengen.

Buiten dat wil ik onne en yvon super bedanken voor hun financiele hulp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:02

ìk zeg maar 1 ding; echt super dat je dit beestje wilt helpen! echt goed, waardeloze eigenaar heeft hij nu zeg!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:05

Hulde aan de mensen die je willen helpen, Prissey.
In hoeverre hebben alle aspirant donateurs de garantie dat je dit paardje ook echt laat inslapen als je hem mee naar huis neemt?