Peesblessure in de rug, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Peesblessure in de rug, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 18:19

Enbovendien lijkt het me dat ze dat alleen vraagt omdat we meer willen weten, aan alleen het feit dat je hem in hebt moet laten slapen, hoe sneu dat ook is, hebben we qua ervaring niks. Dat is niks persoonlijks

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:14

@ Kellyyy11: Je hoeft niet kwaad te worden hoor, maar als je misschien wat duidelijker uitgelegd had wat er precies met je paard aan de hand was en wat voor behandelingen er geweest zijn hadden we hier wat anders gereageerd. Net wat MWM zegt: met alleen de mededeling hem in te laten slapen hebben we niets. Wij proberen elkaar te helpen met onze ervaringen, behandelmethodes, ups en downs. Ik vindt het heel naar dat je je paard in hebt moeten laten slapen, was er nog meer met hem aan de hand? Soms zit er inderdaad ook niets anders op en is dat de beste keuze....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:26

Ik heb gisteren de papieren en CD met foto's persoonlijk bij de verzekering afgeleverd. Ik kan aan het einde van de dag bellen met de uitslag van de DA.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 10:25

Jij hebt zeker ook Hippo? Sterkte...

Wij krijgen vandaag de uitslag of we een scintigrafie mogen doen...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:36

Ik heb inderdaad ook Hippo Zorg!

Scinti is zeker bij de Lingehoeve?
Jij ook succes! Kan jij vanmiddag ook bellen?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:37

Spannende dag voor jullie allebei. Heel veel succes en sterkte vandaag.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 10:59

Lingehoeve ja :j Als het goed is bellen hun de DA zzelf?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:25

Ok. De mevrouw van Hippo zei dat ik zelf 's middags kon bellen voor de uitslag, maar misschien is dat wel omdat het over een afkeuring gaat.

Dat is wel het snelst, naar mijn idee!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 11:30

Bij de afkeuring van onze paarden werd volgens mij de DA ook gebeld, maar wij hebben er wel ruim 4 weken op moeten wachten...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:31

Aukelizzy schreef:
@ Kellyyy11: Je hoeft niet kwaad te worden hoor, maar als je misschien wat duidelijker uitgelegd had wat er precies met je paard aan de hand was en wat voor behandelingen er geweest zijn hadden we hier wat anders gereageerd. Net wat MWM zegt: met alleen de mededeling hem in te laten slapen hebben we niets. Wij proberen elkaar te helpen met onze ervaringen, behandelmethodes, ups en downs. Ik vindt het heel naar dat je je paard in hebt moeten laten slapen, was er nog meer met hem aan de hand? Soms zit er inderdaad ook niets anders op en is dat de beste keuze....

Helemaal mee eens.

Ik heb hier ook mijn verhaal gezet om de mensen hier moed in te spreken. Een peesblessure in de rug hoeft lang niet altijd het einde te betekenen. Wel zitten er natuurlijk verschillende gradaties in.

Mo, ik wens je heel veel sterkte. Vreselijk om zo'n beslissing te moeten nemen en dan ook nog de verzekering die niet opschiet.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:32

MyWishMax schreef:
Jij hebt zeker ook Hippo? Sterkte...

Wij krijgen vandaag de uitslag of we een scintigrafie mogen doen...

En jij ook succes!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:36

@ MWM, waarom moest je nog 4 weken wachten? Was dat door de verzekering of DA. In Bodegraven kunnen ze niets meer doen, aangezien hij steeds verder terugvalt (klinisch) bij het opbouwen.

Bij een stalgenoot (ook Bodegraven) was het in totaal 1 week (opsturen papieren, afkeuring Hippo en ophalen paard). Donderdagmiddag belde de verzekering en dinsdag ochtend werd haar paard opgehaald door de verzekering. Terwijl zij eigelijk nog verder wilde dokteren (scinti bij de Lingehoeve)!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 11:38

Omdat het eerst nog een tijd duurde voordat alles opgestuurd werd, toen was er niet naar gekeken en toen duurde het weer een tijd voordat de uitslag er was... Dus combi van beide... Dat was bij mijn pony

Paard ging wel heel snel, alleen hebben we ze beide zelf in laten slapen bij Bodegraven ipv op laten halen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:43

( ik heb bij jou op stal gestaan )

Mijn vorige paard heb ik laten scannen, de pezen over de rug waren bij dat paard compleet 'verrot' door vastliggen/vroeg ingereden/verkeerd tuig, dit paard kocht ik van een handelaar, was een erg duur paard, helaas ook plaatselijk verdoofd. Ik heb een half jaar aangeklooid en vervolgens verkocht aan een da. Ze zou zeker nog een jaar op rust moeten, maar kleine kans op volledig herstel. Dit paard was pas 4. Erg moeilijk die dingen. Op de wei zetten is het beste, dan is iig hun hoofd omlaag en komt de rug omhoog. Ik was ook bij bodegraven!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:43

Aha, ik heb inderdaad ook twee weken gewacht voordat het CDtje klaar was (maar afgelopen Maandag heeft Teun de stekker er definitief uitgetrokken). Gisteren lag de CD met brief klaar om opgestuurd te worden naar mijn huis. Omdat het dan nog een week zou duren, heb ik het opgehaald en dus gebracht naar Den Bosch (waar ik toch al heen moest gisteren).

Ik heb heel hard nagedacht over inslapen of wegbrengen. Ik vind het idee 'stal - shovel - grijper - bovenop andere dieren' een minder fijn idee dan wegbrengen. Toen ik de aflevering 'Weet wat je eet' met Do wist ik het zeker!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 11:54

@Denice; hee ja! Zonde van zo'n paard dan. Waarschijnlijk komt die blessure in zijn rug uit zijn nek oorspronkelijk. Dus hopelijk is er iets aan te doen

Onze paarden mochten al niet geslacht worden ivm medicatie. Maar wij laten al onze dieren, honden/katten enzovoorts, inslapen, dus paard ook :j

Als het thuis had gemoeten, dan niet hoor, maar op de kliniek was het erg goed geregeld.

Ieder zijn eigen manier toch? ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:10

@ MWM, heb jij al iets gehoord?

Ik heb net gebeld en de kogel is door de kerk. Een firma komt Luke ophalen (ik denk begin volgende week).

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:11

@ mo_van_dijk, Heel veel sterkte de komende dagen. Natuurlijk is dit de enige juiste beslissing maar dat maakt het daardoor niet gemakkelijker. :(:) . Sterkte.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:30

Heel veel sterkte Mo_van_dijk :(:)
Het is heel moeilijk, maar wel het beste voor hem :(:)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:33

denice schreef:
( ik heb bij jou op stal gestaan )

Mijn vorige paard heb ik laten scannen, de pezen over de rug waren bij dat paard compleet 'verrot' door vastliggen/vroeg ingereden/verkeerd tuig, dit paard kocht ik van een handelaar, was een erg duur paard, helaas ook plaatselijk verdoofd. Ik heb een half jaar aangeklooid en vervolgens verkocht aan een da. Ze zou zeker nog een jaar op rust moeten, maar kleine kans op volledig herstel. Dit paard was pas 4. Erg moeilijk die dingen. Op de wei zetten is het beste, dan is iig hun hoofd omlaag en komt de rug omhoog. Ik was ook bij bodegraven!

Ik weet het nog een mooi paard, ik ben nog naar haar wezen kijken om haar op termijn voor mijn dochter te gebruiken, hoe gaat het nu met haar rug?

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:36

Veel sterkte Mo, aan 1 kant fijn dat de kogel nu door de kerk is, maar wat vreselijk jammer......................

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:15

Dank je wel meiden!

Inderdaad, aan de ene kant ben ik blij dat de verzekering meegaat met mijn eigen DA, maar aan de andere kant is het ook wel erg jammer. Ik heb hem 13 jaar gedaan, waarvan de eerste twee jaar alleen een beetje poetsen en knuffelen..

Hmm, zal wel raar wezen als hij er straks ineens niet meer is. Ik ga morgen voor de tweede keer bij een paard kijken, dus de opvolging is nabij, maar het is toch erg vreemd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 17:20

Nou, gelukkig kregen wij vandaag een brief dat we toestemming hebben voor de scintigrafie. Jammere is alleen dat we hem zondag niet mogen bezoeken, alleen morgen tussen 9 en 11 oid en dan zijn we er niet... :(

Maar hij gaat iig maandag door de scan :):)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:04

Hè, MWM wat jammer dat je hem niet kunt opzoeken. Balen. Wel positief dat je toestemming van de verzekering hebt. Ben benieuwd wat er uit de scan komt. Heel veel succes.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:26

Even een vraag; hebben jullie enig idee van de kosten van een scintigrafie? (voor het geval dat.)

MWM goed nieuws dus!!!