Willen jullie enkel plaatsnamen noemen als zéker is dat er ook Rhino is. Speculaties over waar het eventueel zou kunnen zijn heeft niemand wat aan, en levert alleen maar onnodige slapeloze nachten op. Alvast bedankt!
Hallo, Ook ik wil mijn bezorgheid hier even kwijt. Bij ons (15 minuten afstand) zijn er al 3 paarden overleden. Nu komen de paarden bij ons op stal niet in aanraking met andere paarden. Maar de paarden staan wel de hele dag buiten. Kan dit kwaad?
Ook zei iemand mij dat een vogel het ook zou over kunnen brengen. Is dit zo nee tog?
Nee het is niet overdraagbaar via lucht. Via vogels weet ik niet, lijkt me sterk, dan kan zo'n vogel iedereen in Nederland besmetten..
Bij ons op stal staan ze ook gewoon buiten. Het is volgens mij alleen overdraagbaar als de paarden neuzen, of als je slijm van een besmet paard aan je hand heb en dan aan je eigen paard gaat zitten, of door schoeisel. Ik heb helemaal niet gehoord dat er 3 paarden zijn overleden. Waar dan precies?
Lougino
Geplaatst: 30-06-09 22:24
Door de lucht kan het volgens mij idd niet verspreid worden, dan moeten we allemaal in hermetisch afgesloten hokjes gaan zitten.. Maar 3 paarden bij jou in de buurt overleden dat is wel tamelijk ernstig, waar is dat dan geweest?
ik ben ook benieuwd waar de 3e is overleden, ook op de bgv?
lovezspekkie
Geplaatst: 30-06-09 22:29
Nee op de bgv zijn er 2 overleden geen 3. Als het paard briest, dan moet het andere paard er nog maar een paar meter vandaan staan. straal van 5 meter ofzo?
Suzanne_J
Geplaatst: 01-07-09 00:08
Heee!
Ik rijd wedstrijden in Belgie en ik heb vandaag te horen gekregen dat er de volgende wedstrijden geen achttallen en parade worden gereden zodat er minder kans op besmetting is. Er wordt ook aangeraden de paarden allemaal te vaccineren. Ik vind het nu eigenlijk best wel eng om op wedstrijd te gaan..
Lous
Geplaatst: 01-07-09 00:10
Maar dan wel allemaal, anders heeft het nog geen zin. Paard wat bij ons was overleden was ook tegen Rhino geent....
Het kan indd ook een gerucht zijn hoor van de 3de. Ik heb het van horen zeggen. Zal de naam van de plaatst niet noemen aangezien ik het neit zeker weet.
Heeft er iemand een idee hoe het ondertussen gesteld is met de regio rond antwerpen? Ik heb horen fluisteren dat alles ondertussen weer in orde zou moeten zijn, maar weet niet of daar al 'officieel' berricht van is?
bij ons op stal is het nog steeds maar één geval en zou normaal vanaf 19 juli rhino vrij verklaard worden als er geen nieuwe gevallen worden gemeld. Voor de rest is het redelijk rustig...
saskia_b
Geplaatst: 02-07-09 17:38
zou ik dat doen een figuratie hier ergens in de buurt op een manege?
In de prov. Antwerpen heb ik nog niet lang geleden een geval gehoord van een paard in Geel. Het paard zou gestorven zijn en dit is ook een bevestigd geval. De wedstrijden van de VOR zijn al tot volgende week zondag afgelast en bij de UDR dit weekend ook.