Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nanda schreef:ik was ook niet avn plan te gaan stoppen hoor.
mijn shet is ruim 33 jaar en heeft al minstens 10-12 jaar cushingverschijnselen. Is al 10 jaar niet meer bevangen geweest. heeft wel gevoelige voetzolen.
Haar grootse probleem is momenteel haar sinussen die regelmatig ontstoken zijn. In maart 25 dagen zelf ab geprikt en heb er net weer 10 dagen ab-prikken opzitten. Volgens mij zag ik vanavond weer neusuitvloeiing
fargo schreef:Ik zou in ieder geval starten met MSM geven, helpt heel erg goed met longproblemen, allergieën, goed voor huid, hoef en haar en daarnaast nog goed voor pezen, spieren etc. Het ondersteunen van de weerstand van een cushing paard is soms net zo belangrijk als het geven van medicijnen.
Verder geef ik echinacea druppels van Bloem op een boterham of op een knackebrod. Als het slecht gaat (hoesten, huid of hoefproblemen) geef ik 2 keer 30 tot 40 druppels, gaat het goed dan krijgt ie 1 keer de dagelijkse dosis. Zo heb ik willy al door aardig wat kwaaltjes heen geloosd of ze voorkomen.
Ik zou de weerstand zeker ondersteunen als mijn paardje ook nog eens aan de AB staat want dat is ook best een aanslag op weerstand omdat in darmen etc de "flora en fauna" ook om zeep wordt geholpen. Sterkte in ieder geval.
fargo schreef:Ik zou in ieder geval starten met MSM geven, helpt heel erg goed met longproblemen, allergieën, goed voor huid, hoef en haar en daarnaast nog goed voor pezen, spieren etc. Het ondersteunen van de weerstand van een cushing paard is soms net zo belangrijk als het geven van medicijnen.
rumay schreef:DaphneHeros dat klinkt wel erg Cushing moet ik zeggen.
Cushing paarden kunnen ook last hebben van de keel en de sinussen wat ook wat kortademigheid kan veroorzaken dan zijn de longen schoon maar zit het probleem op een andere plek.
Ben benieuwd wat de pergolide gaat doen voor hem, succes